Osallistutko fb:n "Minäkin olen Lenni" tapahtumaan?

• Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Puuhippa harmaana
Mikä ihmeen "vaihe" - koko lapsuushan on vaihe. Tässä tehdään nyt yhdestä mekosta turhan suuri asia ja ongelma, vaikka se on vain yksi vaate muiden joukossa. 4-vuotias tykkää siitä - joko väristä tai mistä vaan - ja haluaa käyttää sitä, koska se on kiva. Ihan samalla lailla kuin mitä tahansa muutakin vaatetta. Ei siinä ole kyse mistään "tyttövaiheesta" tai "mekkovaiheesta" - lapselle se mekko on ihan neutraali. Ei lapsen tarvitsekaan tajuta kaikkia mekkoon liittyviä normeja ja mielikuvia.

Elän varmaan sitten jossain poikkeuksellisen vapaamielisessä ympäristössä, mutta mun on todella vaikea kuvitella, että kukaan oman lapsen päiväkotikaverin vanhemmista olisi nostanut mitään mekkalaa pikkupojan mekosta. Vaikea kuvitella, että edes ne 4-vuotiaat muut lapset. Oma pian 3-vuotias poikani ei todellakaan tiedä, että on olemassa jotain "poikien vaatteita" tai "tyttöjen vaatteita". Ei hän ainakaan ihmettelisi ollenkaan jonkun pikkupojan mekkoa. Ekaluokkalaiseni voisi pistää asian merkille, mutta ei hänenkään kanssaan siitä mitään isoa juttua tulisi eikä hän ainakaan kiusaisi ketään mekon takia. Olen aina sanonut, että ihmiset voivat pukeutua ja elää niinkuin haluavat.
En edes jakasa lukea mitä kirjoitat. Ei kiinnosta

:D:D:D Vai niin :D. Lähtisit miehesi kanssa ulos kun hän on pukeutunut mekkoon ja korkkareihin.

Tiedätkö mitä, en usko. Tuo on paksuinta skeidaa mitä olet vähään aikaan heittänyt. Olet omituinen.
No älä sitten usko.

Mutta eihän sillä, kuka lähtisi mekkoon pukeutuneen miehen kanssa syömään, pitäisi olla mitään tekemistä tämän ketjun kanssa. Suurin osa hyväksyy lapselta sellaisia vaatevalintoja, joista ei kuitenkaan pitäisi aikuisen kohdalla. Aika harva ei lähtisi ulos syömään miehensä kanssa, jos tämä olisi pukeutunut samalla lailla kuin päiväkotilapset - ja sama toisinpäin: kuinka moni laittaisi prinsessamekon ja kruunun tai lastentyylisen röyhelöhameen mennessään hääpäiväillalliselle miehensä kanssa? Tuskin kukaan, veikkaan. Kuitenkin moni antaa tyttärensä kulkea sen näköisenä. Pointti on siis se, että vaikka ei tykkäisi siitä, että aikuiset miehet käyttävät mekkoa, voisi kuitenkin antaa sen 4-vuotiaan halutessaan pukeutua mekkoon. Kyse on kuitenkin niin pienestä lapsesta, ei se lapsen kohdalla ole mikään imagojuttu.

LaMamanMorbid harmaana
En osallistu, ei ole mokoma juttu eksynyt mun facen seinälle. En yleensäkään osallistu facen diipadaapaan. Pinkki on mun inhokkiväri, ei hyvä kummallekaan sukupuolelle. Tosin tyttäreni on toista mieltä.... :D

Tyttöjen ja poikien jutut
En osallistu. Kyllä tytöillä ja pojilla kuuluu olla erilaiset vatteet, lelut, leikit ym. ja tietysti myös eri värit, eli tytöillä tyttöjen ja pojilla poikien värit. Meillä poika ja tyttö, joille on ihan pienestä saakka opetettu, mitkä on poikien ja mitkä tyttöjen juttuja. Siis tarkotan siis edellä luettelemiani asioita.

Yhteistyössä