The ketju

Status
Viestiketju on suljettu.
Mulla on ollu tänään huisin ihana päivä, enkä muista koska viimeks olis ollu näin kertakaikkisen tyytyväinen ja onnellinen, täysin stressitön ja kevyt olo. Aamu alkoi ko puolikas löysi olkkarin pöydältä ekan lahjansa. Se tuli hyppimään paketin kanssa sänkyyn ihan innosta piukeena, ja voi mikä riemu tuli aurinkolaseista. "Äiti, tämä on paras lahja mitä minä olen koskaan saanut! Minä rakastan sinua!" Ja kapsahti kaulaan kiinni. Mää nousin siitä keittelemään kahvia ja puolikas sai avata mummoltaan saamansa lahjan, ja arvatkaa miten innoissaan se oli potkulaudasta :D Aamupalakaapista löyty uus paketti, ja hän sai sit puhallella uusia saippuakupliansa parvekkeella, ja mä tiirailin ikkunasta samalla ko mää tein aamupalaa.
Päivällä löyty sit kaapeista hama-helmet ja choco. Ei vitsi oikeesti ko meinas tulla tippa linssiin, aivan mahtavaa kattella kuin onnellinen on pieni ihminen pienistä lahjoista. Hammaslääkäritarkastuskin suju hienosti ja se lääkäri oli aivan ihana ja mahtava nainen. Puolikasta pelotti alkuun tosi paljon, eikä se uskaltanu tulla siihen tuoliin ollenkaan istumaan. Sovittiin sitten että saa istua äidin sylissä ja pitää kädestä kiinni, niin kurkataan miltä näyttää. Loppuajan se olikin ko pieni enkeli ja sai kokeilla niitä välineitä ja vipstaakkeleita mitä siellä oli. Vikana tarhapäivänä oli päässy ulkoilemaan oikein sydämensä kyllyydestä ja kaverit tarhassa oli laulaneet ja tanssineet synttäreiden kunniaksi.

Päivän kruunas ehdottomasti koulu. Sain palautettua sen yhteiskuntaopin uutisvihon aamupäivällä: wilmaan tuli viesti et 6/6 pistettä vihkosta ja kurssiarvosanaks 9. Äidinkielen opettaja muisti mua yhdeksiköllä kans, mut enkun maikka oli nihkee ja anto vaan kasin. Sit käytiin sällin kanssa shoppailemassa ja jäätelöllä. Kaikin puolin siis ihan mahtava ja loistava päivä :heart: :heart:
 
Viimeksi muokattu:
jaa mistä? ei mul taaskaan oo mitään...en oo syönyt kahteen vai kolmeen päivään.Hups. Huomenna kauppaan. Ei tuu yksin syötyy läheskään joka päivä.
tinkunen!!! Simpura sentään sun kanssas, vaikka itekseen ootkin siellä niin eihän se nyt sitä tarkota että sun pitää näivettyä ja vallan kadotuttaa kohta ittes näkymättömäksi, kun et syö :hug:....hemmetti soikoon, joku vahti kait sulle pitää hommata jotenkin. Muutoin menee hyvä nainen aivan tärviölle ja hukaan....
 
  • Tykkää
Reactions: Asiankannattaja
jaa mistä? ei mul taaskaan oo mitään...en oo syönyt kahteen vai kolmeen päivään.Hups. Huomenna kauppaan. Ei tuu yksin syötyy läheskään joka päivä.
Kuules tinku, kyl sun pitää pitää huolta et syöt joka päivä. Vaiks ymmärrän et yksin on tylsää syödä, mut silti. Huomenna sit ostat kaapin täyteen ruokaa ja teet vaiks sit pienii naposteltavia erilaisist kasviksist jos ei lämpönen ruoka maita :) :hug:
 
Tuu tinku meille syömään, mää oon taas innostunu kokkailusta niin mahoton :p Tällä viikonlla on ollu tarjolla uunilohta, uuniperunoita, kermaviilikastiketta, makaronilaatikkoa, kananmunakastiketta ja salaattia.

Huomenna jämäpäivä, mut viikonloppuna ois sitten täytettyjä parpikoita ja perunamuusia, sekä kasvis-halloumivuokaa.
 
No niin pitäs kyllä mä sen tiedän mutta ei vaan ....en mä tiedä. Moni siitä mulle saarnaa mut ruokahalu on kadonnut tyystin.Sillon tällön teen ja syön samaa monta päivää ja sit taas menee niin et ei tuu syötyy mitään. Enkä mihinkään kuihdu...ainkaan jos ulkomuotoa katsoo niin ei oo pelkoa siitä.
 
Tuu tinku meille syömään, mää oon taas innostunu kokkailusta niin mahoton :p Tällä viikonlla on ollu tarjolla uunilohta, uuniperunoita, kermaviilikastiketta, makaronilaatikkoa, kananmunakastiketta ja salaattia.

Huomenna jämäpäivä, mut viikonloppuna ois sitten täytettyjä parpikoita ja perunamuusia, sekä kasvis-halloumivuokaa.
No noita tän viikon sapuskoi oisin kyllä minäkin syönyt :D
paprika närästää(ainakin raakana) ja lämpimät kasvikset tökkii :ashamed: halloumi on kyl hyvää :p
 
:hug:...no mikäs siellä kiristyttää? ...ne viimeisten viikkojen harmooniset hormoonit vai? Koetahan jaksella siellä, ei mene kauaakaan kun helpottaa parhaalla mahdollisella tavalla :)
Hei KIIItos ihana! Juu, kyllä se varmaan on juuri ne harmooniset hormoonit ja tämä jokapaikkaa kolottava muumimainen olemus. Välillä on tosi ihanaa, ja oikein äärimmäisen onnellisia ja ihania asioita mieli ja sydän tulvillaan.. ja sitten SPÄNG! jostain ihan pikku jutusta napsahtaa. Yleensä mulla on todella pitkä pinna, olen suorastaan lehmänhermoinen, vaan nyt varsinainen vaaniva kauhea godzilla.:vampire:
 
No niin pitäs kyllä mä sen tiedän mutta ei vaan ....en mä tiedä. Moni siitä mulle saarnaa mut ruokahalu on kadonnut tyystin.Sillon tällön teen ja syön samaa monta päivää ja sit taas menee niin et ei tuu syötyy mitään. Enkä mihinkään kuihdu...ainkaan jos ulkomuotoa katsoo niin ei oo pelkoa siitä.
:hug:...jos et sitten mukamas kuihdu, niin kyllähän tommonen useamman päivän syömättömyys vaikuttaa isosti suhun ja kroppaasi kuitenkin! Energiavajaus tuo mukanaan mielialan muutoksia ja vetämättömyyttä, ja koska sulla on energiavajetta niin sitten sä samalla kyllä lisäät turhaankin kroppas käymään ylikierroksilla ja ruokit stressiä. Nyt nainen - pitääkö tässä oikeesti tosissaan olla susta huolissaan :kiss:...

Edes jotain syöt silloinkin, kun ei mikään maistu. Huomenissa hommaat kaupasta sellaista ruokaa, mikä tuntuu suunmakuiselta ja just sulle hyvältä :). Pidä jookos huolta itestäs siellä :hug:
 
Viimeksi muokattu:
No joo,kyllä noita sivuvaikutuksia on,oon huomannut. Sit kun vihdoin saan jotain tehtyy niin se syöminen...yksin.Ei mitään kivaa kun ei ketään kenen kans jutel samal päivän kulusta ja muita juttuja.Mutta tiedän kyllä että pitäs. Hölmöjä juttuja mutta kyllä ne vaan vaikuttaa.
 
Hei KIIItos ihana! Juu, kyllä se varmaan on juuri ne harmooniset hormoonit ja tämä jokapaikkaa kolottava muumimainen olemus. Välillä on tosi ihanaa, ja oikein äärimmäisen onnellisia ja ihania asioita mieli ja sydän tulvillaan.. ja sitten SPÄNG! jostain ihan pikku jutusta napsahtaa. Yleensä mulla on todella pitkä pinna, olen suorastaan lehmänhermoinen, vaan nyt varsinainen vaaniva kauhea godzilla.:vampire:
:hug:...pistät kiukut vaan harmoonimyrskyjen ja auringonlaskun piikkiin :). Ja yritä nauttia kauniista olotilastasi - vaikkei se aina siltä niin tuntuiskaan - sillä sieltä tulee se päivä jolloin on oikeasti ikävä sitä muumimaista oloa :)
 
Joo, toi on muuten niin totta, että musiikki - vallankin klassinen - vaikuttaa oppimiseen isosti. Sillä on todettu olevan suotuisia vaikutuksia mm. matematiikan sekä kielien opetteluun, joten siihen nähden miten piikasesti sitä on sisällytetty opetussunnitelmiin, niin - sitä vois vallan mainiosti lisätä nykyisestään runsaastikin :).

Lisäksi musiikki kehittää keskittymiskykyä ja oman kehon hallintaa. Nämäkin hurjan tärkeitä asioita.

Musiikki on :heart:
Onhan se, ja varsinkin Mozartin musiikki :heart:

Heräsin just päikkäreiltä. Näin unta että möhlin auton ratissa. En sitten tajunnut uneksia tosta Mozartin musiikista :snotty:
 
No mä oon vähän tällänen dindong
:D - no sitten mä lyöttäydyn kyllä mukaan joukkoon kummaan ja kumisevaan!

Mutta tosissaan...pidä aikuisten oikeesti huoli itestäs ja terveydestäs. Älä anna sille yksin olemiselles noin suurta valtaa sinuun itseesi, että se tulee häiritsemään elämääsi isosti,vaan - opettele sietämään sitä. Tule sinuiksi sen kanssa, opi nauttimaan omasta seurastasi ja ennen kaikkea tiedostamaan, että sä pärjäät näin :). Ja pärjääthän sä siellä, nainen hyvä, ja jos pulinaseuraa kaipaat niin - kokkaile itelles sapuskat siellä ja sitten rupeet porisee meidän kanssa :)!

Tai - sitten toisinaan vedät ruokatreffejä tykönäs - pyydät kavereitas kylään nyyttärimeiningillä ja pidätte huolella pitkän kaavan kautta hauskaa :).

Mutta. Vaikka sä oletkin siellä fyysisesti yksin, niin ikinäkoskaanmilloinkaan sä et kuitenkaan ole yksin :). Mietipä sitä :) - täällä on meitä monta, jotka haluaa sulle pelkkää hyvää ja me ollaan täällä selättämässä sitä sun yksinäisyyttäs, mutta suurimman työn sä joudut kyllä itse tekemään. Ja kun sä olet sinut sen asian kanssa, niin - sä saat otetta päivistä ja mansikkainen makunen hiipii hiljaksiin huulilles :)
 
  • Tykkää
Reactions: Asiankannattaja
Mulla on ollu tänään huisin ihana päivä, enkä muista koska viimeks olis ollu näin kertakaikkisen tyytyväinen ja onnellinen, täysin stressitön ja kevyt olo. Aamu alkoi ko puolikas löysi olkkarin pöydältä ekan lahjansa. Se tuli hyppimään paketin kanssa sänkyyn ihan innosta piukeena, ja voi mikä riemu tuli aurinkolaseista. "Äiti, tämä on paras lahja mitä minä olen koskaan saanut! Minä rakastan sinua!" Ja kapsahti kaulaan kiinni. Mää nousin siitä keittelemään kahvia ja puolikas sai avata mummoltaan saamansa lahjan, ja arvatkaa miten innoissaan se oli potkulaudasta :D Aamupalakaapista löyty uus paketti, ja hän sai sit puhallella uusia saippuakupliansa parvekkeella, ja mä tiirailin ikkunasta samalla ko mää tein aamupalaa.
Päivällä löyty sit kaapeista hama-helmet ja choco. Ei vitsi oikeesti ko meinas tulla tippa linssiin, aivan mahtavaa kattella kuin onnellinen on pieni ihminen pienistä lahjoista. Hammaslääkäritarkastuskin suju hienosti ja se lääkäri oli aivan ihana ja mahtava nainen. Puolikasta pelotti alkuun tosi paljon, eikä se uskaltanu tulla siihen tuoliin ollenkaan istumaan. Sovittiin sitten että saa istua äidin sylissä ja pitää kädestä kiinni, niin kurkataan miltä näyttää. Loppuajan se olikin ko pieni enkeli ja sai kokeilla niitä välineitä ja vipstaakkeleita mitä siellä oli. Vikana tarhapäivänä oli päässy ulkoilemaan oikein sydämensä kyllyydestä ja kaverit tarhassa oli laulaneet ja tanssineet synttäreiden kunniaksi.

Päivän kruunas ehdottomasti koulu. Sain palautettua sen yhteiskuntaopin uutisvihon aamupäivällä: wilmaan tuli viesti et 6/6 pistettä vihkosta ja kurssiarvosanaks 9. Äidinkielen opettaja muisti mua yhdeksiköllä kans, mut enkun maikka oli nihkee ja anto vaan kasin. Sit käytiin sällin kanssa shoppailemassa ja jäätelöllä. Kaikin puolin siis ihan mahtava ja loistava päivä :heart: :heart:
Kuulostaa ihan täydelliseltä päivältä! Osaan kuvitella pienen miehen ilon :)

Ja onnea myös mahtavasta koulusuorituksesta!
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä