Veden varaan joutunut eli hukkumistapaus tämäkin
Kadonnut 3,5-vuotias pikkupoika löytyi kuolleena - Yritettiin turhaan elvyttää
Jos nyt aletaan spekuloimaan miten tämä oli mahdollista, niin mulle nousee kaksi asiaa mieleen: A) Poika pääsi ovesta ulos karkaamaan niin ettei kukaan huomannut B) Ulkona oltiin isommalla porukalla jolloin huomio helposti herpaantuu eikä huomata että yksi puuttuu ja oikeastaan vielä tuohon että melkein sama onko siellä ulkona myös aikuisia vai vaan pelkkiä lapsia, isommassa joukossa yksi häviää helpommin
Otaksun että perhe asui omakotitalossa ja ilmeisesti Pohjanmaalla on aika paljon noita vesistöjä tai varsinkin jokia ja pienempiä puroja.
Omakotitalo on siitä petollinen että yleensä aikuiset touhuaa omiaan siellä pihalla ja lapset saa siinä pihapiirissä leikkiä, mikä sinänsä on ok ja ihana asia MUTTA ainakin itse huomasin että se on hemmetin vaikeetakin jos on joku vilkas taapero jota pitäisi vahtia. Meillä ei ole vesistöjä lähellä mutta aluksi meillä oli pieni suihkulähde maahan upotettuna ja kyllä mun oli vaikea ulkona tehdä mitään hommia, koska jos taapero katosi nurkan taakse, oli pakko koko ajan varmistella ettei vaan mene sinne suihkulähteelle kurkkimaan. Lopulta vaadin että se kaivetaan ylös ja kuoppa peitetään.
Mut jos kuvittelis että ympäristössä on houkutteleva puro tai joki (omasta lapsuudesta muistan kuinka ne oli just upeita keväisin kun lasketettiin niissä korkkeja ja ties mitä!) niin kyllä se ulkona oleminen muuttuu monta astetta riskialttiimmaksi.
Hysteerinen en ole, meillä on lapset saaneet leikkiä keskenäänkin pihalla jos vain voin olla tosi varma siitä ettei siellä ole mitään sellaista mistä vois kuvitella seuraavan jotain pahempaa ja pystyin aika varmasti luottamaan siihen että vanhemmat sisarukset katsoo pienemmän perään=leikkivät keskenään ja tulevat sanomaan jos jotain hämminkiä on.
Mut kyllä nyt kaikki perheet jotka asutte vesistöjen (pienenkin lammikon) lähellä niin muistakaa ja pitäkää varanne varsinkin niiden pienimpien kohdalla joilla se ymmärrys ei voita uteliaisuutta! Noita menijöitä ei voi liikaa perään katsoa, se ei tarvitse kuin nurkan taakse mennä jos siellä on hukkumisvaara ja pienen hetken kun vahtiminen herpaantuu!