Keskeytetty yhdyntä ehkäisykeinona-kokemuksia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ei hormoneille
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ei hormoneille

Vieras
Olen kyllästynyt hormonaalisen ehkäisyn sivuvaikutuksiin ja mietitään että lopettaisin e-pillerit. Miehellä on laukeamisvaikeuksia ja laukeaa erittäin harvoin emättimeen joten keskeytetty yhdyntä toteutuu jo käytännössä.

Jostain luin että touhutipoissa ei olisi siittiöitä vaan miehet vetävät ulos liian myöhään ja siittiöitä ehtii päätyä emättimeen. Meillä tätä ongelmaa ei ole sillä jyystöä pitäisi olla tunnin verran että mies olisi lähelläkään... Yleensä hoitelen miehen suulla tai käsillä yhdynnän jälkeen.

Oletko raskautunut keskeytetystä yhdynnästä? Meillä lapsiluku periaattessa täynnä mutta ihan katastrofi raskaus ei olisi.

Meillä on käytössä luonnollinen ehkäisy siten, että hedelmättöminä päivinä keskeytetyllä ja hedelmällisinä kortsulla. Nykyään näin, koska lapsiluku on täynnä ja raskaus olisi katastrofi. Ennen edellistä raskautta käytettiin silleen et hedelmättöminä päivinä ei edes keskeytetty ja vaan hedelmällisinä keskeytettiin. Hyvin toimi, yli vuoden se oli käytössä... Ja mä oon vielä superhedelmällinen, heti tuun paksuksi jos ovulaation lähellä antaa siementen tulla.

Täällä myös helposti raskautuva. Ehkäisynä 3v ollut keskeytetty enkä ole raskautunut. Tällä hetkellä raskaana "tarkoituksella"
Meillä ainakin toiminut ja toimii myös raskauden jälkeenkin.

Miten teidän miehet suostuu tuohon? Keskeytetty on oman mielestä aivan yhtä tyhjän kanssa ja samalla vaivalla ei sitten ollenkaan yhdyntää ja vaikka kortsunkin kanssa ei tunnu oikein miltään, niin on sekin parempi kuin tuo täydellinen loppuhuipennuksen lässäytys. No, menikin vasektomiaan heti kun pääsi.

[QUOTE="kysyn";30730162]Miten teidän miehet suostuu tuohon? Keskeytetty on oman mielestä aivan yhtä tyhjän kanssa ja samalla vaivalla ei sitten ollenkaan yhdyntää ja vaikka kortsunkin kanssa ei tunnu oikein miltään, niin on sekin parempi kuin tuo täydellinen loppuhuipennuksen lässäytys. No, menikin vasektomiaan heti kun pääsi.[/QUOTE]

Omalla miehelläni tulee ainakin orgasmi ensin ja sitten vasta siemensyöksy, eli ei lässähdä loppuhuipennus ollenkaan. Taitaa kyllä vetää silti liian myöhään pois, koska saa samantien siemensyöksyn kun on vetänyt pois, mutta raskaus ei ole katastrofi

Toiset saa samaan aikaan kuin siemensyöksyn ja toiset hetkeä ennemmin, siinä syy miksi miehet siihen pystyvät.

no on siitä jotain hyötyä, mutta varma keino ei todellakaan ole. Itse käytin 3 vuotta ja kaks kertaa raskauduin, mutta taidan tosiaan tulla helposti raskaaksi, koska kun lopetettiin "ehkäisy" eli keskeytetty yhdyntä ja alettiin yrittää raskautumista, tulin molemmilla kerroilla ensimmäisestä kierrosta raskaaksi.

5 vuotta käytössä, toimi hyvin. 3 raskautta saatu aluille sitten kun haluttu niin. Mutta vauva olisi pidetty, jos vahinko olisi käynyt.

Nyt kun lapsiluku on täynnä ja vauva olisi katastrofi, en missään nimessä harrastaisi minkäänlaista suojaamatonta yhdyntää (keskeytetty, varmat päivät jne kikkailua).

Ei tuo meillä mitenkään sessioita saanut lässähtämään. Itse sain yleensä ensin orgasmin yhdynnässä ja mies veti sitten pois jo ajoissa ja hoideltiin hänet loppuun muilla keinoin.... ja ne muut keinot voi olla varsin mukavia.

....hoitajana olen saanut eräältä mies potilaalta pissanäytteen, jonka labra laittoi takas tekstillä "ei voida analysoida, näytteessä liikaa siittiöitä"...
..että mun on henkilökohtaisesti hyvin vaikea uskoa etteikö sielä virtsaputkessa, ja näin ollen touhutipoissakin voisi olla siippahäntiä

....hoitajana olen saanut eräältä mies potilaalta pissanäytteen, jonka labra laittoi takas tekstillä "ei voida analysoida, näytteessä liikaa siittiöitä"...
..että mun on henkilökohtaisesti hyvin vaikea uskoa etteikö sielä virtsaputkessa, ja näin ollen touhutipoissakin voisi olla siippahäntiä

... keskeytettyä yhdyntää ei toki saa käyttää heti laukeamisen jälkeen, vaan silloin on käytettävä esim. kondomia jos mies on hetki sitten lauennut. Juuri siksi että niitä pirulaisia voi hetkeksi jäädä putkistoon.

Lisään vielä että en ole helposti raskautuvaa sorttia, molempia lapsia yritettiin lähes 2 vuotta. Siksi ajattelinkin että keskeytetty voisi toimia. Varmuuden vuoksi voitaisiin lisäksi vältellä (emätin)yhdyntää ovulaation aikana.

Meillä on ollut käytössä keskeytetty yhdyntä ehkäisykeinona kolme vuotta, ja hyvin on toiminut. Olen erittäin helposti "raskautuvaa" tyyppiä, tullut aina raskaaksi ekasta yrittämästä. Mielestäni tärkeintä on vain se, että vauvan tulo ei olisi katastrofi, jos sitä sattuukin tulemaan raskaaksi. Itse emme missään nimessä käyttäisi tätä menetelmää ehkäisyyn, jos vauvan tulo olisi ongelma. Se on pääasia. Hormonaalista ehkäisyä emme käytä siksi, että jos sellainen on, niin eipä juuri ole seksiäkään, joten mikä pointti siinä ehkäisyssä silloin edes on...

Miten ois kupari kierukka? Itse en kahden pienen ipanan äitinä ole aina tietoinen omasta kierrostani, joten meillä ei ainakaan toimis tuo hedelmällinen/hedelmätön päivä. Kannattaa myös muistaa, että vaikka joskus on raskautunut useamman yrityskierron jälkeen, niin eihän se tarkoita sitä, että ei olisi helposti raskautuvaa sorttia.

Miten ois kupari kierukka? Itse en kahden pienen ipanan äitinä ole aina tietoinen omasta kierrostani, joten meillä ei ainakaan toimis tuo hedelmällinen/hedelmätön päivä. Kannattaa myös muistaa, että vaikka joskus on raskautunut useamman yrityskierron jälkeen, niin eihän se tarkoita sitä, että ei olisi helposti raskautuvaa sorttia.

En halua enää vierasesineitä sisääni, mieskin tunsi hormonikierukan kun minulla oli sellainen. Runsaammat kuukautiset eivät myöskään houkuta.

Periaatteessa keskeytetty yhdyntä on hyvä ehkäisykeino jos mies pystyy keskeyttämään ajoissa. Joskus se voi olla hurmiossa vaikeaa. Jos keskeytetyn yhdynnän lisäksi käytetetään varmoja päiviä, se on hyvä ehkäisy.

Btw, jos kuukautisten seuraus tuntuu vaikealta, siihen on älylaitteille tarkoitettuja sovelluksia. Itse käytän iPadissä Womanlogia, johon merkataan kun kuukautiset alkaa ja kun siellä on muutama kuukausi seurantaa takana, se ennustaa seuraavat kuukautiset ja ovulaation. Siellä on kukkia myös niinä päivinä, jolloin ei kannata harrastaa seksiä paljaalla (viitisen päivää ennen ovulaatiota, koska siittiöt voi elää sen verran kohdussa). Jos selviää, että kuukautiset on aina samanpituiset, on ovulaatiokin aina samaan aikaan. Itse ajattelin vielä ensi kierrossa varmistaa ovulaation ajankohdan testiliuskoilla.

Toki pitää muistaa, että esim. stressi voi siirtää ovulaatiota eteenpäin (mulle näin tapahtui kerran, ylioppilaskirjoitusten aikaan). Nytkin suhtaudun hieman varauksella kiertoon koska olen laihdutuskuurilla, mutta toisaalta eilen, ennustettuna ovulaatiopäivänä, tuli valkovuotoa joten uskon että ovulaatio oli siinä. Varmistuu sit parin viikon päästä, jos vuodan verta.

[QUOTE="kysyn";30730162]Miten teidän miehet suostuu tuohon? Keskeytetty on oman mielestä aivan yhtä tyhjän kanssa ja samalla vaivalla ei sitten ollenkaan yhdyntää ja vaikka kortsunkin kanssa ei tunnu oikein miltään, niin on sekin parempi kuin tuo täydellinen loppuhuipennuksen lässäytys. No, menikin vasektomiaan heti kun pääsi.[/QUOTE]

En ymmärrä, miksi miehen pitäisi erikseen suostua siihen... Miehenkö ei tarvi suostua siihen, että nainen ei käytä hormoneja? Meillä mies on ihan innoissaan, kun kysyn et osaako se pidätellä... Se kun tarkoittaa, ettei tarvi pukeutua kumipukuun.

Meillä tää on ainakin miehen valinta, mun puolesta lapsiluku on täynnä ja lopullinen ehkäisy kelpaisi, mut 24-vuotiaana mun on se vaikea saada kun lapsiakin vaan kaksi, mutta mies saisi sen jo pelkän iän puolesta. Siksikö mun pitäs ottaa hormoneita tai vierasesineitä itteeni? Mainittakoon vielä, et minipillereillä musta tuli niin väkivaltainen, että ehkäisy oli sen puolesta sataprosenttinen.

Miehen suostumisen kanssa ei ainakaan meillä ole ongelmana kun meillä yhdynnät on lähes aina keskeytettyjä (koska mies ei vaan millään laukea emätinyhdynnässä). Alkuun mennään varmaan kumilla kunnes kierto on pillereiden lopetuksen jälkeen normalisoitunut.

Viimeinen pilleri syöty :)

Tärkeintähän tässä hommassa se, että vahinkovauva on molemmille osapuolille sitten ok.

Minusta vastuutonta lähteä ehkäisemään keskeytetyllä ja varmoilla päivillä, jos sitten vahingon sattuessa päätyy aborttiin. Tämä tapa on ehdottomasti vain niille jotka haluaa koittaa säännöstellä syntyvyyttä / eivät tekemällä halua lapsia lisää tehdä mutta lapsen tulo ei ole katastrofi.

Mikään läheskään vedenpitävä ehkäisykeino kun tämä ei missään nimessä ole, vaikka meilläkin toiminut hyvin jo vuosia.