Omat juhlat ja kummilapsen rippijuhlat samaan aikaan,miten te tekisitte?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ollakkovaieiköolla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

ollakkovaieiköolla

Vieras
Eli tilanne on se että minun juhlat sattuu samalle viikonlopulle kuin kummilapsen rippijuhlat, nyt sitten pitäisi miettiä että kummat jätetään väliin... Rippijuhlat on sen verran kaukana että sinne pitäisi mennä jo edellisenä päivänä, eli sinä päivänä kuin mulla olisi juhlat.

En kyllä haluaisi jättää omiakaan juhlia väliin (valmitustun siis ja täytän paria päivää ennen pyöreitä vuosia) mutta onko paha jos jättää kummilapsen juhlat väliin? Periaatteessa mies voisi mennä rippijuhliin mutta toki haluaisin hänet omiinkiin juhliin... Miten te tekisitte?

Miten voi jättää omat juhlat väliin? Tarkoitatko siis olla järjestämättä omia juhlia? Vai tarkoitatko jonkun muun (oppilaitoksen tms.) järjestämää valmistujaistilaisuutta ?

Onko rippijuhlat oikeasti niin kaukana, ettei samana päivänä meno ole mahdollista (ja paluu vaikka sitten seuraavana)? Tai voisitko siirtää valmistujaisia? Kävisit siis virallisissa koulun valmistujaisissa (jos sellaiset on) ja sitten pidät juhlat viikon päästä, ei tämäkään toisaalta huono vaihtoehto olisi, sillä eihän juhliin kutsutut kuitenkaan sinne valmistujaisiin tule (toisin kuin rippijuhlassa lähisuku+kummit käyvät kirkossa). Onko kummilapsella muita kummeja, ts. hoitaako joku sen kummin pienen velvollisuuden kirkossa?

Juhlisin kuitenkin mieluummin omia juhlia kuin jättäisin omat juhlat väliin.

Mä pitäisin omat juhlat vaikka viikon päästä. Tai viikkoa ennen, jos se on parempi. Ei aikuisen synttärit ja valmistumisen juhliminen ole niin päivästä tai viikostakaan kiinni.

Lähettäisin kummilapselle lahjan ja onnittelukortin ja pitäisin omat juhlat. Mieskin jäisi niihin omiin juhliin. Tai sitten pitäisin vain pienet pikaiset valmistujaisjuhlat aikaisin ja lähtisimme rippijuhliin yötämyöten tai aikaisin aamusta. Ne pyöreiden vuosien juhlat voi pitää joko edellisenä tai seuraavana viikonloppuna ja juhlia silloin isommin.

Miten voi jättää omat juhlat väliin? Tarkoitatko siis olla järjestämättä omia juhlia? Vai tarkoitatko jonkun muun (oppilaitoksen tms.) järjestämää valmistujaistilaisuutta ?

Siis tarkotin että olla järjestämättä omia juhlia... Mulla ei ole mahdollista valmistumisesta viikon tai kahden päästä järjestää juhlia koska olen ehtinyt jo sopia lomaviikon juhlia ajatellen, ja loppuloma on vasta myöhemmin niin tuntuisi tyhmältä 2-3kk:n päästä valmistumisesta ja synttäreistä pitää juhlat.

Ja on rippilapsella meidän lisäksi ainakin yksi kummi, en tosin tiedä onko hän menossa paikalle. Rippijuhliin on yli 600km niin ei kyllä tule samalle aamulle ajeltua.

Yleensä asiat pystyy järjestämään jos niin haluaa kuinka kaukana rippijuhlat on? Itse tulin lomamatkalta lento laskeutu 1.00 kotona olin 2.30 ja niin vaan lähdettiin ajamaan rippijuhliin 300km päähän 5.30 kyllä yhden päivän pystyy oleen samoilla silmillä. Tärkeet juhlat molemmat

[QUOTE="minttu";30723132]Yleensä asiat pystyy järjestämään jos niin haluaa kuinka kaukana rippijuhlat on? Itse tulin lomamatkalta lento laskeutu 1.00 kotona olin 2.30 ja niin vaan lähdettiin ajamaan rippijuhliin 300km päähän 5.30 kyllä yhden päivän pystyy oleen samoilla silmillä. Tärkeet juhlat molemmat[/QUOTE]

Yli 600km suuntaansa on matkaa, ja minun juhlat ei todellakaan ole niin pliisut että aamuyöstä pystyttäs lähtemään ajamaan.

Olet jo päättänyt olla menemättä kummilapsen juhliin, haet vain hyväksyntää täältä. Aikamoiset ryyppäjäiset tiedossa, jos ihan loman tarvitsee aikuinen ihminen omiin valmistujaisiinsa. Niin tai näin, kyllä siellä rippijuhlissa (toivottavasti) on paikalla muita kummilapsellesi tärkeitä vieraita. Ilmoitat vain, ettet pääse, koska valmistut samana päivänä. Teille on varmasti kerrottu rippijuhlan ajankohta jo nyt, että voitte ajoissa ryhtyä toimenpiteisiin matkan järjestämisen vuoksi- kun sitä etäisyyttä kuitenkin on se 600 km- rippikoululaisen perheen puolelta teidän luultavasti oletetaan olevan paikalla, nykyäänhän kummit otetaan mukaan siunaamaan konfirmoitavia nuoria. On kohteliasta ilmoittaa jo nyt esteestä, ja huomioida kummilapsi mahdollisimman lämpimästi ja hyvin postitse.

Olet jo päättänyt olla menemättä kummilapsen juhliin, haet vain hyväksyntää täältä. Aikamoiset ryyppäjäiset tiedossa, jos ihan loman tarvitsee aikuinen ihminen omiin valmistujaisiinsa. Niin tai näin, kyllä siellä rippijuhlissa (toivottavasti) on paikalla muita kummilapsellesi tärkeitä vieraita. Ilmoitat vain, ettet pääse, koska valmistut samana päivänä. Teille on varmasti kerrottu rippijuhlan ajankohta jo nyt, että voitte ajoissa ryhtyä toimenpiteisiin matkan järjestämisen vuoksi- kun sitä etäisyyttä kuitenkin on se 600 km- rippikoululaisen perheen puolelta teidän luultavasti oletetaan olevan paikalla, nykyäänhän kummit otetaan mukaan siunaamaan konfirmoitavia nuoria. On kohteliasta ilmoittaa jo nyt esteestä, ja huomioida kummilapsi mahdollisimman lämpimästi ja hyvin postitse.

Juu, loman tarvitsen valmistujaisia ENNEN että ehdin siivota ja tehdä tarjottavat. Samoin olen varannut jo nyt ko. viikolle itselleni kampaajan ja hemmotteluhoitoja, ja haluaisin juhlat pitää kun olen tässä pari vuotta raatanut ympäripyöreitä päiviä opiskelun ja töiden kanssa.

Koska oot ansainnu juhlat pidät ne. Hemmottelet itseäs urakalla ja jätät menemättä turhiin rippijuhliin. Kummilapsen vanhemmat loukkaantuu ja saattaa osoittaa mieltään. Samoin kun kummilapsi,mutta täytyyhän niiden nyt tajuta, miten kovilla sä olet ollu töines ja opiskeluines! Sä täytät pyöreitä niin harvoin ja kummilapsella on rippijuhlat... Niin kuinkas usein?!

Alkuperäinen kirjoittaja itsekäs olet;30723193:
Koska oot ansainnu juhlat pidät ne. Hemmottelet itseäs urakalla ja jätät menemättä turhiin rippijuhliin. Kummilapsen vanhemmat loukkaantuu ja saattaa osoittaa mieltään. Samoin kun kummilapsi,mutta täytyyhän niiden nyt tajuta, miten kovilla sä olet ollu töines ja opiskeluines! Sä täytät pyöreitä niin harvoin ja kummilapsella on rippijuhlat... Niin kuinkas usein?!

Miksi kummilapsen vanhemmat loukkaantuvat? Aikuisten ihmisten pitäisi ymmärtää ja opettaa myös lapsilleen, että kaikki eivät aina pääse paikalle.

Jotenkin tuntuu että mullakin menis rippilapsi ykköseksi....mutta kukin tyylillään. Mua nyt ei noin muutnekaan itse kiinnosta olla juhlien keskipiste, ehkä siitä nuivuus,

Miksi kummilapsen vanhemmat loukkaantuvat? Aikuisten ihmisten pitäisi ymmärtää ja opettaa myös lapsilleen, että kaikki eivät aina pääse paikalle.

No vaikka siksi, että lapsi pääsee ripille vain kerran. Ap lienee jo aiemmin valmistunut johonkin ammattiin (kun kerran töissä on) eli kyseessä ei ole ainutkertainen juhla. Pyöreitä täyttää uudelleen kymmenen vuoden päästä. Joo, kaikki ei aina pääse. Mutta ap ei HALUA paikalle. Siinä on ero.

Alkuperäinen kirjoittaja itsekäs olet;30723193:

Siis meitähän ei ole vielä edes kutsuttu rippijuhliin, anopilta vain kuulin juhlien ajankohdan. Suunnitelmissa oli sinne mennä mutta kun sattuvat nyt samalle viikonlopulle niin harkinnassa on että jätetään väliin...

Ja nämä olisi minulle AINOAT valmistujaisjuhlat elämässäni, en ole ylioppilas enkä myöskään pitänyt juhlia silloin kun oppisopimuksella ammattiin valmistuin, joten kai minullakin on oikeus juhlia? Toki kummilapsen vanhemmat voi loukkaantua jos juhlat jätetään väliin, tosin hekin olisi saaneet kutsun minun juhliin, eli sinun periaatteella minäkin voin loukkaantua kun eivät tule minun juhliin...

Alkuperäinen kirjoittaja itsekäs olet;30723243:
No vaikka siksi, että lapsi pääsee ripille vain kerran. Ap lienee jo aiemmin valmistunut johonkin ammattiin (kun kerran töissä on) eli kyseessä ei ole ainutkertainen juhla. Pyöreitä täyttää uudelleen kymmenen vuoden päästä. Joo, kaikki ei aina pääse. Mutta ap ei HALUA paikalle. Siinä on ero.

"Ei halua paikalle". Entä sitten. Hmm, mä olen kyllä aina kuvitellut että juhliin osallistuminen on vapaaehtoista :)

Alkuperäinen kirjoittaja itsekäs olet;30723243:

Siis jos rippijuhlat olisi eri ajankohtana niin varmasti olisi menty paikalle!

Jos olet odottanut elämäs AINOITA valmistujaisia kolmekymppiseksi niin voit hyvin siirtää niitä ja odottaa vielä vähän. Siis jos haluat. Mutta sä et halua. Niin sillon tää koko alotus ja keskustelu on turha. Sä olet jo päättänyt mitä teet.

[QUOTE="susu";30723256]mä menisin rippijuhliin seuraavana päivänä.Minunkin rippi-ja yo juhliin tuli vieraita monta päivää itse juhlien jälkeen.[/QUOTE]

Jos rippijuhlat olisi lähempänä niin tätä ongelmaa ei olisi mutta seuraava päivä on arkipäivä ja työpäivä, eli vähän hankala järjestää...

Alkuperäinen kirjoittaja ollakkovaieiköolla;30723253:
Siis jos rippijuhlat olisi eri ajankohtana niin varmasti olisi menty paikalle!

Se konfirmaatio on tiettyyn aikaan. Sitä ei voi siirtää. Sun juhlat voi. Eikö sillon ole kyse haluamisesta. Sä haluat pitää omat juhlat etkä tingi suunnitelmistas. Se kertoo mitä oikeesti haluat. Ja mun mielestä oot itsekäs. Mutta se on vaan mun mielipide. Anna palaa!

Yhteistyössä