Miksi kukaan synnyttää alateitse?

  • Viestiketjun aloittaja "Reeta"
  • Ensimmäinen viesti
voih
Mitä väliä miten vauva syntyy KUN SE VAAN TULEE TURVALLISESTI ULOS! Kuopukseni vammautui vaikeassa synnytyksessä. Sektio olisi ollut silloin parempi! Ajatelkaa nyt, on mahtavaa kun on hyvä terveydenhuolto ja sektio jolla parhaimmillaan pelastetaan vauvan ja äidin henki! KUKAAN ei voi etukäteen tietää vaikka itselle tulisi ongelmia synnytyksessä. Synnytys ei ole kilpailua, synnytystavalla ei ole väliä. Alatiesynnytys ei ole ansio, se on onnea kun se menee hyvin. Koko ajan monissa niissä kuolee äitejä ja lapsia. Ainut millä on väliä on se vauva ja äidin terveys!
 
"isukki"
[QUOTE="Jokke";30715655]Mua lähinnä naurattaa, että te sektiolla lapsen maailmaan saattaneet ette oikein pysty muulla revittelemään, kun sillä teidän "tiukkuudella". Hohhoijjaa, keksikäähän jotain uutta. Taitaa itsetunto olla aika nollissa jos täytyy vakuutella itselleen ja muille, että se mies pysyy rinnalla koska pimppi on niiiiiiin tiukkaa tavaraa. Ette taida siitä muuta positiivista sektiosta löytää. Tai sitten teitä vaan harmittaa kun teistä ei ollut alateitse synnyttämään.

Yksikään tuntemani mies ei ole koskaan moittinut naisensa alapään tiukkuutta synnytyksen jälkeen. Ja olen miesvaltaisella alalla jossa lentää ihan hurtti huumori, myös näistä asioista. Enemmän ne miehet on vaihtaneet kokemuksia niistä synnytyskertomuksista, ja ylpeydellä puhuneet. Että näin ;)[/QUOTE]

Kukaan mies ei kirjoittaisi noin. Kukaan mies ei arvostele että "sua harmittaa kun et pystynyt alateitse synnyttämään". Tietynlaiset naiset tekee tuollaista, ja mitä se kertoo heistä? Niinpä. Ainut ylpeys että onnistui alatiesynnytyksessä, ja sillä voi ilkkua niitä joille se ei ollut mahdollista syystä tai toisesta. Taitaa olla itstunto heillä nollissa jotka noin tekee. Mutta sektio ei ole mikään harmin asia. Yksikään tuntamani mies ei ole harmitellut vaimonsa sektiota. Samalla tavalla sektiolla synnyttäneiden miehet on ylpeitä vaimostaan ja lapsistaan kuin alatiesynnytyksissä!
 
"Jokke"
Siis olen nainen :D ja nyt tämä viesti oli osoitettu etenkin näille provosoiville henkilöille, jos lukisit tuon viestini tarkemmin. Harmi jos sinuunkin upposi tuo viestini..
 
"isukki"
[QUOTE="Jokke";30715685]Siis olen nainen :D ja nyt tämä viesti oli osoitettu etenkin näille provosoiville henkilöille, jos lukisit tuon viestini tarkemmin. Harmi jos sinuunkin upposi tuo viestini..[/QUOTE]

On se helvetin harmi oikeudenmukaisen ihmisen mielestä jos viestisi loukkasi sektiolla synnyttäneitä. Kyllähän se uppoo kun rakasta loukataan.
 
"eki"
[QUOTE="Jokke";30715655]Yksikään tuntemani mies ei ole koskaan moittinut naisensa alapään tiukkuutta synnytyksen jälkeen.[/QUOTE]

noista puhutaan vaan luotettujen jätkien kesken... juttuja jotka ei ole naisten korville.
 
Big daddy
No helevattu senthän. Kyllä nämä viestit loukkaa myös mun alateitse synnyttänyttä vaimoani, mutten tuu siitä tänne ruikuttamaan. Se älähtää kenen kalikka kalahtaa.. Notta
 
"isukki"
Mitä väliä miten vauva syntyy KUN SE VAAN TULEE TURVALLISESTI ULOS! Kuopukseni vammautui vaikeassa synnytyksessä. Sektio olisi ollut silloin parempi! Ajatelkaa nyt, on mahtavaa kun on hyvä terveydenhuolto ja sektio jolla parhaimmillaan pelastetaan vauvan ja äidin henki! KUKAAN ei voi etukäteen tietää vaikka itselle tulisi ongelmia synnytyksessä. Synnytys ei ole kilpailua, synnytystavalla ei ole väliä. Alatiesynnytys ei ole ansio, se on onnea kun se menee hyvin. Koko ajan monissa niissä kuolee äitejä ja lapsia. Ainut millä on väliä on se vauva ja äidin terveys!
Asiaa. Ja kaikki miehet ei muuten puhu alapääjuttuja.
 
Pohdiskelijatar
Musta on tosi hyvä, että miehet pystyy puhumaan näistä synnytysjutuista keskenään. Jotenkin nää synnytysten vauriot on sellanen tabu, josta ei oikein kerrota missään etukäteen. On synnytysvalmennuksia sun muita, mutta ei ne terkkarit (naiset) näistä kerro. Kuinkahan monta suhdetta päättyy eroon sen takia, että seksielämä on pilalla kun naisen alapää on synnytyksen jälkeen "entinen"? Tai kuinka monta miestä pettää koska se yksi tärkeä parisuhdetta koossa pitävä asia ei enää vain "huvita" miestä, kun jotain on peruuttamattomasti pilalla..?
 
kjldfg
Hä? Miten se alapää löystyy muka? Minä kopeloin omaani säännöllisesti ja ei se kyllä omiin sormiin sen isommalta tunnu kuin ennenkään. Kuinka monen alakautta synnyttäneen alapäätä te sektiolla synnyttäneet olette kaivelleet ennen ja jälkeen synnytyksen, kun osaatte varmasti sanoa, miten käy?
 
  • Tykkää
Reactions: Iikku75
:Q
"Avovaimoni synnytti n. 2 viikkoa sitten ja harrastimme seksiä. Muistin avovaimoni seksin harrastuksen ennen synnyttämistä ja nyt kokemus oli valitettavasti erilainen. Voiko olla, että enää "paikat" ei ole niin kireitä, kuin ennen? Onko kenelläkään kokemusta aiheesta. En kehtaa sanoa kotona, mutta roikkuva vatsa oli myös hankala. Aiemmin olen halunnut seksiä valot päällä ja avovaimoni ei, mutta nyt olen alkanut toivomaan samaa.

Onko tämä ajatus väärä? Tykkään kuitenkin lapsestamme."

Lähde: Vauva.fi/keskustelu
 
ei lapsia
Mies oli meillä ainakin ehdottomasti alatiesynnytyksen kannalla. Miehen suvussa paljon sektioita tehty ja lapsesta saakka kuunnellut valitusta kuinka haava tulehtui, ei saanut nostaa mitään painavaa, yksiminenkin sattuu ja täytyy varoa nauraessa, lapsettomuus sektion jälkeen..
Kyllä niitä valituksia kuulee normaali synnytyksenkin jälkeen. Naiset ei muusta puhukaan kuin synnytyksistä ja ongelmista.
 
plaplaplaa
Alkuperäinen kirjoittaja pieni:
Miksi joillekkin naisille ottaa noin koville se että synnytys löysyttää pimppaa, ja miehetkin huomaa sen? Jos mies saisi valita niin jokainen ottaisi sektiolla synnyttäneen. Mun kotimaassani sektiot on yleisiä kun naiset haluaa sen pimpukan kunnon takia, ja siksi että mieskin tykkää.
Mutta kun täällä mies ei saa valita, eikä miehen mielipide kiinnosta ketään.
 
hmph
Itse asiassa mun vagina voi paljon paremmin synnytyksen jälkeen ja on tiukempi kuin ennen koska synnytyksen jälkeen on "pakko" treenata lantiopohjan lihaksia. Lisäksi en saanut repeämiä vaikka ensisynnyttäjä olinkin.

Ja niinkuin joku jo sanoikin vauvalle on tärkeää saada syntyä alakautta, luonnollista reittiä pitkin. Sektion jälkeen on suurempi riski hengitysvaikeuksille, infektiolle jne. Lisäksi sektio on äidille vaarallisempi kuin alatiesynnytys. Esim minulla on ollut veritulppa joten olisi ollut suuri riski saada veritulppa uudelleen. Sektion jälkeen toipuminen on hitaampaa ja kivuliaampaa ja komplikaatioriski äidille on suurempi.

Emättimen alueella on niin tehokas verenvirtaus jms että paraneminen on nopeaa ja harvoin synnytyksen jälkeen jää mitään "näkyvää". 3 ja 4 asteen repeämät ovat suomessa harvinaisia, varsinkin ne joista jää pysyviä vaurioita. Minullakin lapsi oli lähes 4kg ja yli 50cm pitkä eikä silti tullut repeämiä.

Jos vielä päättäisin tehdä toisen lapsen niin ehdottomasti alakautta lähtisin yrittämään.

En ymmärrä sektiopäätöstä muuten kuin lääketieteellisistä syistä tai jos äiti kärsii todella pahasta synnytyspelosta esim aijemman huonon alatie kokemuksen jälkeen.
 
sektiolla syntynyt
Itse asiassa mun vagina voi paljon paremmin synnytyksen jälkeen ja on tiukempi kuin ennen koska synnytyksen jälkeen on "pakko" treenata lantiopohjan lihaksia. Lisäksi en saanut repeämiä vaikka ensisynnyttäjä olinkin.

Ja niinkuin joku jo sanoikin vauvalle on tärkeää saada syntyä alakautta, luonnollista reittiä pitkin. Sektion jälkeen on suurempi riski hengitysvaikeuksille, infektiolle jne. Lisäksi sektio on äidille vaarallisempi kuin alatiesynnytys. Esim minulla on ollut veritulppa joten olisi ollut suuri riski saada veritulppa uudelleen. Sektion jälkeen toipuminen on hitaampaa ja kivuliaampaa ja komplikaatioriski äidille on suurempi.

Emättimen alueella on niin tehokas verenvirtaus jms että paraneminen on nopeaa ja harvoin synnytyksen jälkeen jää mitään "näkyvää". 3 ja 4 asteen repeämät ovat suomessa harvinaisia, varsinkin ne joista jää pysyviä vaurioita. Minullakin lapsi oli lähes 4kg ja yli 50cm pitkä eikä silti tullut repeämiä.

Jos vielä päättäisin tehdä toisen lapsen niin ehdottomasti alakautta lähtisin yrittämään.

En ymmärrä sektiopäätöstä muuten kuin lääketieteellisistä syistä tai jos äiti kärsii todella pahasta synnytyspelosta esim aijemman huonon alatie kokemuksen jälkeen.
Tottakai alatie on se normaali ja luonnollinen tapa syntyä, mutta jos se ei onnistu jostain syystä niin onneksi on sektio mahdollisuus. Sille ei voi mitään jos niin käy, ongelmia voi tulla kenelle vaan. Eipä tosiaan synnytys ole suoritus. Kaikillahan sektion mahdollisuutta ei ole ja vieläkin synnytyksiin kuollaan ja se on tosi surullista. Ja nämä äitien kilpailut synnytystavoista, imetyksestä yms on myös surullista... :(
 
"..."
Täytyy nyt heittää tähän väliin naiset, että oon kyl ylpeä mun vaimosta joka lapsemme synnytti. Varmaan olisin ylpeä vaikka olisi leikattukkin, mutta oli se hieno kokemus. Ja ei se seksi ole miksikään muuttunu. Kunnioitan. Meillä näin :)
 
Ei hitto mikä keskustelu. :D Jotkut näköjään tosissaan "kilpailevat" synnytystavoilla, kaikkea sitä.

Itse synnytin alateitse ja repesin pahasti, mutta ihan on sama peli edelleen ja ihan tarpeeksi tiukka, kun tuntuu yhdelle sormellekin hyvin.
Kaveri synnytti sektiolla eikä meidän pimpsoissa ole mitään eroa (ollaan kokeiltu juu).
Aika saamaton vätys saa olla, jos pimpsansa ämpäriksi päästää ja siihen ei liene synnytys kamalasti edes liity.
Tiedän muuten yhden nuoren naisen, joka ei pysty edes trampalla hyppimään, kun kusi lirahtelee housuun ja häntä paljon vanhemman suurperheen äidin, joka hyppii ja loikkii menemään ilman mitään lirahteluita.
 
"Lissu"
Monet sektioiden mainostetut komplikaatiot ovat sattuneet kiireellisessä- tai hätäsektiossa, eivät suunnitellussa. Koska hyvin suunniteltu on aina puoliksi tehty :). Suosittelen lämpimästi!
:D taas tosi asiantuntija vauhdissa. Mulle tehtiin eka sektio suunnitellusti, komplikaationa olin vähällä kuolla sisäiseen verenvuotoon. Toinen sektio oli hätäsektio ja siinä oli omat murheensa, mutta hengenlähtö oli lähellä juuri suunnitellun sektion yhteydessä. Se on iso leikkaus ja siinä on riskejä, vaikka sitä suunnittelisi kuukauden.
 
"Lissu"
[QUOTE="Lissu";30718000]:D taas tosi asiantuntija vauhdissa. Mulle tehtiin eka sektio suunnitellusti, komplikaationa olin vähällä kuolla sisäiseen verenvuotoon. Toinen sektio oli hätäsektio ja siinä oli omat murheensa, mutta hengenlähtö oli lähellä juuri suunnitellun sektion yhteydessä. Se on iso leikkaus ja siinä on riskejä, vaikka sitä suunnittelisi kuukauden.[/QUOTE]

Ja tiedän muuten toisenkin tapauksen, kaverini, joka suunnitellun sektion jälkeen makasi teholla kaksi päivää ja lopulta jäi henkiin. Komplikaatioita hänelläkin, sen tarkemmin selvittämättä toisen ihmisen asioita.
 

Yhteistyössä