Te jotka joudutte elämään mamupopulaation keskellä, kuinka kestätte?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kaukana pahuudesta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja viaras täälläkin;30646384:
Sä olet todella kovassa mamu-kiimassa.

Tuo suomalaisten vähemmistöön jääminen ei ole pelkkä mielipide, vaan ihan silkkaa matematiikkaa.

Tiesitkö muuten sen, että pelkästään Afrikan väestö lisääntyy seuraavan 50 vuoden aikana 1.500 miljoonalla ja siitä sitä riittää mamua Suomeen enemmän kuin lääkäri määrää...

Tuo suomalaisten vähemmistöön jääminen ei ole pelkkä mielipide, vaan ihan silkkaa matematiikkaa.

Tiesitkö muuten sen, että pelkästään Afrikan väestö lisääntyy seuraavan 50 vuoden aikana 1.500 miljoonalla ja siitä sitä riittää mamua Suomeen enemmän kuin lääkäri määrää...

Toivottavasti se matematiikka ottaa huomioon sen, että toisen ja kolmannen polven maahanmuuttajien lapsiluku on lähempänä valtaväestön lapsilukua, vaikka kulttuurista, josta heidän vanhempansa ovat lähtöisin, suuremmat perheet olisivat tavallisia.

Alkuperäinen kirjoittaja niinpä niin;30646253:
Eli tienaat leipäsi mamuista ja ilman mamuja olisit työtön paska.

Ei tällaiseen kai kannattaisi edes vastata, mutta vastataan nyt kuitenkin. Kyllä minä tienaan täällä melkein kaikkialta rahaa. Teenhän nuohouksia ja ilmanvaihtokanaviston puhdistuksia. :) Ei minun rahat ole yksittäisistä ihmisistä kiinni.

415877.jpg

[QUOTE="AV-mamma";30646405]Toivottavasti se matematiikka ottaa huomioon sen, että toisen ja kolmannen polven maahanmuuttajien lapsiluku on lähempänä valtaväestön lapsilukua, vaikka kulttuurista, josta heidän vanhempansa ovat lähtöisin, suuremmat perheet olisivat tavallisia.[/QUOTE]

Ei se siltä näytä ja toisaalta pelkkä ulkoa tuleva maahanmuuttopaine riittää suomalaisten jäämiseksi vähemmistöön: hyvästi yhteiskuntarauha ja hyvinvointivaltio.

Ikävä kyllä, mutta tosiaan 50 vuoden kuluttua Suomi on erilainen kuin nyt ja siitä saamme "kiittää" suviksia. Toivottavasti suomalaisille löytyy jostain Lapin perukoilta reservaatti missä saisi asustella rauhassa.

Hienosti kiersit kaikki kysymykset. Sun elämäs aikana niitä reservaatteja tuskin tarvitaan joten miksi kannat huolta ajasta jolloin olet jo haudassa? Miksi nyt välität niin paljon meistä jotka asuu mamualueilla ihan tyytyväisinä? Sinua sen ei pitäisi liikuttaa mitenkään sinähän asut missä haluat kuten minäkin. Ei minuakaan kiinnosta sun asuinalueesi niin paljon että jaksaisin tehdä avauksia tänne asiasta.

Alkuperäinen kirjoittaja mamulähiö;30646469:
Hienosti kiersit kaikki kysymykset. Sun elämäs aikana niitä reservaatteja tuskin tarvitaan joten miksi kannat huolta ajasta jolloin olet jo haudassa? Miksi nyt välität niin paljon meistä jotka asuu mamualueilla ihan tyytyväisinä? Sinua sen ei pitäisi liikuttaa mitenkään sinähän asut missä haluat kuten minäkin. Ei minuakaan kiinnosta sun asuinalueesi niin paljon että jaksaisin tehdä avauksia tänne asiasta.

Yleensä vanhemmat haluavat lapsillensa hyvää, mutta sinä näköjään et.

Katsos kun mamut ovat kuin syöpä joka leviää joka paikkaan tuhoten ennestään rauhalliset asuinalueet. Esim Vantaa suunnittelee kaksinkertaistavansa maahanmuuttajien määrän kymmenessä vuodessa, Vantaan talous ja asumisviihyyvyys kokevat täydellisen romahduksen, eikä mamutus jää siihen...

Yleensä vanhemmat haluavat lapsillensa hyvää, mutta sinä näköjään et.

Katsos kun mamut ovat kuin syöpä joka leviää joka paikkaan tuhoten ennestään rauhalliset asuinalueet. Esim Vantaa suunnittelee kaksinkertaistavansa maahanmuuttajien määrän kymmenessä vuodessa, Vantaan talous ja asumisviihyyvyys kokevat täydellisen romahduksen, eikä mamutus jää siihen...

Mun lapset ei halua mihinkään reservaattiin vaan viihtyvät ihan hyvin mamujen seurassa :) Eikä tämä ole mikään palava vaarallinen lähiö vaikka sinä niin luuletkin. Täällä on rauhallista, kaunista luontoa ja meri lähellä. Jatka sinä vaan ajatustesi kanssa elämistä, eivät ne vaikuta mun elämääni. Elämäsi kuulostaa aika ahdistavalta.

Sellainen missä ei mamuja näy kadulla eikä asu naapurissa.
Kaupassakin näkyy todella harvoin.

Mikäs se sellainen alue on? Karhusaaressa ja Westendissäkin asuu maahanmuuttajia ja vielä niitä on poliitikkojen vaimonakin. Ihan järkyttävää! Mieti, että se A. Stubbin mamuvaimokekin tienaa enemmän itse itse Stubb. En kyllä ymmärrä, miten naapurit kestävät noita.

Olen vajaat 15 vuotta asunut lieksassa, jonne otettiin muutamia vuosia sitten satoja pakolaisia, lähinnä somaleita ja jokunen kurdi. Odotan vain jos saisin työpaikan muualta, jos ei vuoden loppuun tärppää niin irtisanon itseni ilman seuraavaa paikkaa. Ennen olin suvaitsevainen ihminen, mutta nyt voin sanoa sen mitä olen kuullut ja nähnyt nii vihaan tuota kansanryhmää niin paljon että pois täältä on lähdettävä nyt kun vielä pystyy!

Alkuperäinen kirjoittaja mamulähiö;30646532:
Mun lapset ei halua mihinkään reservaattiin vaan viihtyvät ihan hyvin mamujen seurassa :) Eikä tämä ole mikään palava vaarallinen lähiö vaikka sinä niin luuletkin. Täällä on rauhallista, kaunista luontoa ja meri lähellä. Jatka sinä vaan ajatustesi kanssa elämistä, eivät ne vaikuta mun elämääni. Elämäsi kuulostaa aika ahdistavalta.

Lapsesi eivät näköjään tiedä paremmasta elämästä, mutta heidänkin silmät aukeavat joskus.

Palaa se sinunkin mamulähiösi vielä, se on vain ajan kysymys.

Alkuperäinen kirjoittaja mamuja siellä ja täällä;30646548:
Mikäs se sellainen alue on? Karhusaaressa ja Westendissäkin asuu maahanmuuttajia ja vielä niitä on poliitikkojen vaimonakin. Ihan järkyttävää! Mieti, että se A. Stubbin mamuvaimokekin tienaa enemmän itse itse Stubb. En kyllä ymmärrä, miten naapurit kestävät noita.

Stubbin vaimo ei taida elää veronmaksajien piikkiin ja vielä vähemmän uskon hänen raiskaavan lapsia...

[QUOTE="...";30646582]Stubbin vaimo ei taida elää veronmaksajien piikkiin ja vielä vähemmän uskon hänen raiskaavan lapsia...[/QUOTE]

Onko mamun määritelmä siis, että elää veronmaksajien rahoilla? Onko siis 80% palstalaisista sit mamuja, kun hengeilevat tällä palstalla ja kyselevät jatkuvasti, et milloin se kodinhoidontuki tai lapsilisät tulee?

Eikö naiset sit ole mamuja, jos pitää kyetä raiskaamaan?

[QUOTE="Muma";30646009]Rakastakaa lastenne lisäksi myös niitä ihmisiä jotka jakavat lastenne kanssa tulevaisuuden, jotta heidän maailma olisi edes hieman parempi kuin meidän tänään.[/QUOTE]

Meidän pitäisi muka rakastaa heitä, jotka ovat suoraan sanoneet haluavansa tappaa meidät ja lapsemme ja valloittaa maamme? Onko tyhmempää kuultu.

Ihan hyvin me pärjäämme. Lapsetkin näkevät erilaisia ihmisiä ympärillään, niin eivät jää suu auki moljottamaan hieman erikoisemman näköisiä tyyppejä.
Meidän pojan luokalla on ollut ihan alusta asti pakolaislapsia ja joskus heitä on käynyt meillä kylässäkin. Poika halusi kerran kutsua erityisesti yhden tytön synttäreilleen.
Meidän tyttö kulkee esikoulussa sellaisessa rakennuksessa, missä asuu aika paljon pakolaisia. Heitä näkee siinä pihalla päivittäin, osa tervehtii oikein kauniisti, osa on vähän sulkeutuneemman näköistä porukkaa.
Minun ei varmaan saisi kertoa, mutta olen käynyt maahanmuuttajakommuunissa asunnoissa sisällä, ei sielläkään mitään luurankoja ollut kaapeissa. Kurkkasin nimittäin vaatekomeroihinkin (työni puolesta kävin siis). Ja osa oli ihan tavallisen oloisia perheitä. Toki heistä näki, että ovat eri kulttuurista, mutta yhtään pommeja tai aseita ei näkynyt.

Tässä on tyypillinen suvisääliö, joka ei ymmärrä, ettei tässä ole mistään ulkonäöllisistä eroavaisuuksistä kyse.

Alkuperäinen kirjoittaja mamulähiö;30646291:
Viidenkymmenen vuoden päästä Suomi on ihan erilainen kuin nyt ja te voitte vihata toisenlaisia ihmisiä hautaanne asti. Siitä kärsitte vain te. Jos minä haluan asua mamualueella niin siinähän asun. Vaikuttaako se teidän elämään jotenkin?

Valitettavasti näin tulee tapahtumaan. Pientä esimakua tulevasta näemme jo nyt vaikkapa Ruotsin Malmöstä. Aika pelottavalta minusta näyttää.

Alkuperäinen kirjoittaja mamuja siellä ja täällä;30646548:

Joko esität tyhmää tai olet oikeasti noin tyhmä.

1) Omistusasunto etelä-helsingissä
2) lapset ruotsinkielisessä koulussa/päiväkodissa

Voin sanoa, etten juurikaan törmää mihinkään ongelmaväestöön. Siis tottakai kadulla näkee aina silloin tällöin, mutta eivät ne minua haittaa niin kauan kun en joudu olemaan tekemisissä.

Siis onko täällä Suomessa jotain "mamulähiöitä"?

Ja sellainen vielä, että tarkoittaako mamulähiö lähiötä, jonka asukkaista suurinosa on maahanmuuttajia vai lähiötä, jossa asuu myös maahanmuuttajia?
Ai niin, tarkoitetaanko mamulla kenties -taas jälleen kerran- pakolaista, mutta palstan tyyliin puhutaan "mamuista"?

[QUOTE="jaa-a";30646790]^^
Veikkaan, että tarkoitetaan muslimipakolaista.
Helsingissä on kai kaupunginosia, joissa on puolet tai enemmänkin mamuja.[/QUOTE]

Pikagoogletuksella vuonna 2013

Helsinki merirastila, vieraskielisiä 30%
Turku Varissuo, vieraskielisiä 39%

On noi minusta aika isoja lukemia kuitenkin, joten saattaisin itsekin käyttää nimitystä mamulähiö.

Yhteistyössä