Te jotka joudutte elämään mamupopulaation keskellä, kuinka kestätte?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kaukana pahuudesta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kaukana pahuudesta

Vieras
Säälittää ne ihmiset (suomalaiset) jotka olosuhteitten pakosta joutuvat asumaan keskellä ongelmapopulaatiota :( Miten te kestätte sen?! Miten pystytte kohtamaan tuon joukon kun päivittäin vastaan kävelee ties mitä olikoita?

Jos joutuisn nyt asumaan vaikka helsingissä jossain kerrostalossa, jossa suurin osa on tuota roskasakkia, en tiedä miten kestäisin. Turpaani en varmasti pitäisi kiinni ja olisin varmaankin hyvin nopeasti entinen elämä suomalainen blondi.

Niin siis Kannelmäessä asun ja lapset käyvät täällä myös koulua.
Asutaan kerrostalossa ja meillä on naapureina mamuja todella paljon,lasten koulussakin suurin osa mamuja.

Mutta mitäs sitten? Ei ole mamut vielä meidän elämäämme häirinnyt,meillä on jopa kotonakin joskus mamujen lapsia,kun lapseni tuo luokkakavereitaan tai naapureita kylään,tästäkin olemme kuitenkin selvinneet...

Asun mamulähiössä.Meidän seinänaapurit ovat aivan ihania aasialaisia. Haaveilin monta vuotta pääseväni eroon heitä edeltävistä, suomalaisista, uusavuttomista naapureista, joiden eteen pienessä rivarissamme piti tehdä kaikenlaista. Nyt aasialaisnaapurimme ovat heti apuna ja käyttäytyvät kohteliaammin kuin yksikään muu suomalaisnaapurimme: juttelevat, tervehtivät, auttavat, kutsuvat syömään ja lapset ovat hämmentävän tottelevaisia. Olen aivan myyyty! KUn taas tonttinaapurimme herra venäläinen on sinänsä ihan kiva, mutta mauttomia piharatkaisuja, hirveästi möykkää viikonloppuisin ja kuten venäläisten tapoihin kuuluu vaatia kaikenlaisia reviirimerkkejä tontin rajalle. Sanoo päivää ja kutsuu vodkalle, mutta kun ei tykätä ryypätä. LApset älyttömän nätisti puettu ja sieviä. Lasten kanssa venäläiset ovat hyviä.

Ostarilla on meininkinä monen kulttuurin edustajan kanssa. Olen joskus suuttunut muutamille somalirouville heidän välinpitämättömyydestään jättämällä hylkäämiään tuotteita pitkin kauppaa tai unohtamalla kärryt kassan eteen. Tai jos viskovat hedelmiä mustelmille hedelmälaareissa. Somalirouvat ovat tosi arkoja ja juoksevat karkuun ihan heti.

KOkemukseni ovat pääsääntöisesti ihan hyviä....

Olemme asuneet Varissuolla nyt 1,5 v ja tänä aikana minut on ryöstetty 7 krt, raiskattu 12 krt ja muuten vaan pahoinpidelty 22 krt mamujen toimesta. Olemme korttelin ainoat valkoihoiset ja joka kerta kun astumme ovesta ulos, meidän päällemme syljetään ja meitä haukutaan vääräuskoisiksi koiriksi. Kaikkein pahin tapaus oli se, kun tyttäremme mamutarhakaverit raiskasivat ja ryöstivät tämän hoidossa, eivätkä tarhan työntekijät uskaltaneet tehdä asialle mitään, koska pelkäsivät rasistiksi leimaantumista. Muutenkaan mamujen rikosten uhreiksi joutuneiden on turha odottaa täällä mitään apua, ei vähiten siksi, koska valta Varissuolla on täysin valunut imaamien komentamien väkivaltaisten nuorisojengien käsiin, eikä poliisi uskalla saapua alueelle edes armeijan pasien suojissa.

Kaikesta tästä huolimatta olen kuitenkin sitä mieltä, että maahanmuutto on rikkaus, enkä ikinä haluaisi muuttaa täältä pois millekään persujen suosimalle 50-lukulaisen väestörakenteen omaavalle alueelle.

Kysymys oli että miten ne kestää, jotka joutuu elämään mamujen keskellä. Eli ei kyllä sua tarkoitettu

On sitä tullut asuttua Kontulassakin kun tulin takaisin Suomeen. Esikoinen kävi hyvin mamu voittoista koulua, joka muuten on hyvä koulu, siellä on erittäin ammattitaitoinen opettajakunta. Silloinkin asuimme taloyhtiössä jossa asui yksi maahanmuuttaja, muut kantasuomalaisia. Kontulassa itsessään taas on iso määrä maahanmuuttajia joka ei minua mitenkään häirinnyt. Ei heistä ole sen enempää ollut ongelmia mitä suomalaisistakaan. Ehkä isoin ongelma oli ne juopot jotka pyöri ostarilla ja ne 8 vuotiaat imppaajat.

Alkuperäinen kirjoittaja Varissuon vihreä;30645820:
Olemme asuneet Varissuolla nyt 1,5 v ja tänä aikana minut on ryöstetty 7 krt, raiskattu 12 krt ja muuten vaan pahoinpidelty 22 krt mamujen toimesta. Olemme korttelin ainoat valkoihoiset ja joka kerta kun astumme ovesta ulos, meidän päällemme syljetään ja meitä haukutaan vääräuskoisiksi koiriksi. Kaikkein pahin tapaus oli se, kun tyttäremme mamutarhakaverit raiskasivat ja ryöstivät tämän hoidossa, eivätkä tarhan työntekijät uskaltaneet tehdä asialle mitään, koska pelkäsivät rasistiksi leimaantumista. Muutenkaan mamujen rikosten uhreiksi joutuneiden on turha odottaa täällä mitään apua, ei vähiten siksi, koska valta Varissuolla on täysin valunut imaamien komentamien väkivaltaisten nuorisojengien käsiin, eikä poliisi uskalla saapua alueelle edes armeijan pasien suojissa.

Kaikesta tästä huolimatta olen kuitenkin sitä mieltä, että maahanmuutto on rikkaus, enkä ikinä haluaisi muuttaa täältä pois millekään persujen suosimalle 50-lukulaisen väestörakenteen omaavalle alueelle.

Missä vitussa on varissuo? Jossain turussa,sehän on landee,onx sielki muka mamuja? :O

Luulin et se ois meijä stadilaisten ongelma vaan....

Ärsytti todella edellisessä kerrostalossa, kun ällöttävä mausteiden haju tunki joka paikkaan, eikä asiaa yhtään auttanut se, että mamut tuulettivat asuntonsa rappukäytävään. Työkaverillani somalimukulat meinasivat useamman kerran tunkea hänen asuntoonsa sisälle. Toisella työkaverilla taas oli ongelmia koiraa ulkoiluttaessaan, kun rättipäät saivat hepulin, jos koira sattui kulkemaan ohi.

Itse muutimme omakotitaloon, mutta tässä vieressä on melkoinen mamulähiö ja en todellakaan uskalla lapsiani päästää rauhallisin mielin yksin alueelle ulkoilemaan (koulu on siellä), ja itseänikin pelottaa kulkea siellä pimeään aikaan (pakko on, kun bussireitit kulkevat sieltä).

Tykkään asua paikassa jossa on sekä suomalaisia että mamuja, ja suomalaisiahan mamut on kun on saaneet kansalaisuuden. Ei ole häiriöitä eikä ongelmia enempää kuin muuallakaan. Inhottais elää maalaiskylässä jossa pällistellään eri väristä ihmistä kuin lehmä uutta kotia...

Me asutaan mamualueella. Meillä ei kuitenkaan ole mamuja naapureina. Mielummin kuitenkin asun mamujen kanssa kuin asennevammaisten ap:n kaltaisten ihmisten kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja taas tätä;30645904:
Me asutaan mamualueella. Meillä ei kuitenkaan ole mamuja naapureina. Mielummin kuitenkin asun mamujen kanssa kuin asennevammaisten ap:n kaltaisten ihmisten kanssa.

Eihän sulla köyhällä ole varaa asua muualla kuin kunnan vuokrakasarmissa.:D

Asuin monta vuotta Itä-Helsingissä. Kuten niin monesti, nämä mamuvaahtoajat (kuten ap) eivät itse tunne maahanmuuttajia tai olleet tekemisissä heidän kanssaan. Heillä on vain todella ihmeellisiä kuvitelmia siitä, miten "kauheaa" on asua "mamulähiössä" Itä-Helsingissä. No, ei se ole.

415879.jpg

[QUOTE="AV-mamma";30645958]Asuin monta vuotta Itä-Helsingissä. Kuten niin monesti, nämä mamuvaahtoajat (kuten ap) eivät itse tunne maahanmuuttajia tai olleet tekemisissä heidän kanssaan. Heillä on vain todella ihmeellisiä kuvitelmia siitä, miten "kauheaa" on asua "mamulähiössä" Itä-Helsingissä. No, ei se ole.[/QUOTE]

Miksi ihmeessä muutit namulähiöstä veks?

[QUOTE="AV-mamma";30645975]Koska sieltä ei löytynyt haja-asutusalueella sijaitsevaa omakotitaloa, joka olisi sopinut meikäläisten kukkarolle.[/QUOTE]

Miten olet viihtynyt monokulttuurisella asuinalueella?

Lausuntojesi perusteella asut joko niin junttilassa, että sisäsiittolanne tietotoimisto hoitaa tiedottamisen. Ei sellaista oikein elämäksi voitane kutsua.

Jaa-a :D Mieluummin asunkin vaikka junttilassa omakotitalossa, omassa rauhassa kuin keskellä meluavaa ja epämieluisaa sakkia, olkoot sitten perisuomalaisia tai hiilenmustia.
Onneksi on ollut mahdollisuus valita asuinpaikka ja asuinmuoto mielensä mukaan :)

Mitä sisäsiittoisuuteen tulee, niin muista en tiedä mutta omalla kohdalla se ei ole mahdollista kun molemmat vanhemmista ollaan eri puolilta suomea ja suvusta löytyy vieraan maan vertakin että se siitä sun spekulaatiosta. Näyttäs noi naapuritkin olevan ihan täyspäisiä ja terveitä että en hirveesti usko sun pelkoosi sisäsiittoisuudesta :)

Kaikista näistä ihanista kokemuksista, mitä suurimmalla osalla tuntuu olevan mamujen keskellä asumisesta, niin enpä usko että asiat on aina niin ruusuisella tavalla.

Sitäkin vain, että miten pystytte kohtaamaan mamuja, kun päivittäin nousee mitä pöyristyttävämpiä rikoksia heidän taholtaan?

Enkä usko että tietyn maan kansalaisten naapureina on aina niin helppoa olla, mitä olen kuullut.

Jaa-a :D Mieluummin asunkin vaikka junttilassa
Sitäkin vain, että miten pystytte kohtaamaan mamuja, kun päivittäin nousee mitä pöyristyttävämpiä rikoksia heidän taholtaan?

Enkä usko että tietyn maan kansalaisten naapureina on aina niin helppoa olla, mitä olen kuullut.

Mä oon asunut mm. kivenheiton päässä Teuvo Tarkista - en tietenkään tiennyt sitä silloin. Haluatko kysyä minulta, mitä ajattelin, kun kuulun hänen pöyristyttävistä rikoksistaan?

Yhteistyössä