Nastakengistä kokemusta?

• Viestiketjun aloittaja natusan
  • Ensimmäinen viesti
natusan
Onko jollain nastakengät, ja haluaisi kovasti kehua niitä? Itse innostuin Kuningaskuluttajan tmv:n ohjelman jälkeen niistä ja mietin, josko olisi hintansa väärti. Joudun ulkoiluttamaan aika innokasta koirulia, joka on vetässyt mut kumoon jokusen kerran ja ihan sen takia olisi tarvetta moisille..(tosin juu, koiran koulutuskin voisi olla vaihtoehto).. Oletteko tykänneet? Helpottivatko liukkailla kulkemista? Pysyikö varpaat lämpiminä? Ja etenkin, kannattiko maksaa niistä?

Ostin joulun alla Jeti-merkkiset nastakengät. Olisin ostanut Icebugit, mutta kyseisessä urheilukaupassa ei ollutkaan niitä myynnissä lainkaan. Olin varautunut maksamaan 150€ vähintään, mutta nuo Jetit maksoivat vaan 79€, eli melkein puolet halvemmat.
Olen nyt käyttänyt niitä jonkun verran ja olen tykännyt, eikä varpaita palele pahasti, vaikka normaalisti olen herkästipaleleva.
Voin vain suositella, itsellänikin on koira joka saattaa toisinaan vähän riuhtoa, eipä ote lipsu. :)

Qvierass
Mulla on Icebugit. Enää en suostuisi olemaan ilman. Toimivat paremmin kuin irroitettavat liukuesteet. Kovilla pakkasilla en juuri ulkoile, joten pakkaslämpivyydestä en osaa sanoa.

Mulla on ollut irrotettavat liukuesteet ja kovassa vauhdissa hukkasin niistä toisen välille. Eipä ole sitäkään ongelmaa enää

natusan
Ostin joulun alla Jeti-merkkiset nastakengät. Olisin ostanut Icebugit, mutta kyseisessä urheilukaupassa ei ollutkaan niitä myynnissä lainkaan. Olin varautunut maksamaan 150€ vähintään, mutta nuo Jetit maksoivat vaan 79€, eli melkein puolet halvemmat.
Olen nyt käyttänyt niitä jonkun verran ja olen tykännyt, eikä varpaita palele pahasti, vaikka normaalisti olen herkästipaleleva.
Voin vain suositella, itsellänikin on koira joka saattaa toisinaan vähän riuhtoa, eipä ote lipsu. :)
Kiitos kokemuksestasi! Mulla tyttären kanssa n.samankokoiset jalat, niin aattelin, josko käyttäisimme niitä "koiran ulkoilutus"-kenkinä vuorollamme. Ja aikuisena kun ei enää jalan koko pahemmin muutukaan, niin raaskii maksaakin hyvästä kengästä hitusen enempi.

suosittelen
http://www.icebug.fi/tuotteet/juoksukengat/dts-l-dri-bugrip/

Tällaiset ostin hölkkälenkeille ja ovat olleet kaikin puolin ihan huippukengät.
Stokkalta löytyi joulualesta hintaan 117 e. Ei ole varpaat palelleet kovillakaan pakkasilla, eikä ole jalat kastuneet edes vesilätäkköön upotessaan. Pitävät varmasti peilijäällä, jossa tavallisilla kengillä ei pääse mihinkään.

dfhtg
Ostin omani alennuksesta, mutta ovat olleet hyvät. Ei pidä peilikirkkaalla jäällä tietenkään mutta esim. aura-auton jättämillä liukkailla kohdilla pitää vaikkakin täytyy vähän varoa niilläkin. Sisällä ovat liukkaat, varsinkin laattalattialla kaupassa.

Ostin omani alennuksesta, mutta ovat olleet hyvät. Ei pidä peilikirkkaalla jäällä tietenkään mutta esim. aura-auton jättämillä liukkailla kohdilla pitää vaikkakin täytyy vähän varoa niilläkin. Sisällä ovat liukkaat, varsinkin laattalattialla kaupassa.
Miten niin tietenkään? Peilikirkkaaseen jäähänhän nastat uppoavat hyvin ja pito paranee. Niinpä nastat pohjissa pitää kävellä jäisillä kaduilla täsmälleen päinvastoin kuin ilman nastoja: suosia tasaisia ja välttää ropeloisia kohtia, joissa nastat jäävät ilmaan eivätkä pidä.

Minulla on karpposet eli tavallisen kengän pohjaan venytettävät kumiset nastalliset pohjat. Ne ovat toimineet hyvin eivätkä ole koskaan irronneet omia aikojaan. Väärinpäin nastat ylös niitä ei kuitenkaan kannata kiinnittää.

huhuuuuf
Minulla on Icebugit ja nyt muutaman viikon kokemuksella voin sanoa, että toimii! Lenkkeilen siis sauvakävelen niillä ja muutenkin kävellessä pidän. Alussa kävelin varovasti, kuten ennenkin ennen kuin "luotin" että ne todella pitävät =) Ja ovat lämpimät. Näissä oli merkki että ovat "comfortable up to -20" ja todellakin ovat. Lämpöisemmät kuin perustalvikenkäni.

Kävelijä
Erehdyin ostamaan Jeti merkkiset kengät. Joulukuussa jää kelien alettua otin käyttöön. Jo tammikuussa oli havaittavissa nastojen pidon heikkeneminen ja helmikuun lopussa eivät pitäneet enää ollenkaan. Syy nastat liian heikkoa materiaalia, joten olivat kuluneet aivan sileiksi. Maaliskuun lopulla otin käyttöön vanhat icebugit, joilla oli kävelty jo yli kaksi talvea. Pitävät vieläkin huomattavasti paremmin kuin Jeti-kengät ensimmäisen talven lopulla.

suosittelen
Nastalenkkarit nimenomaan pitävät peilikirkkaalla jäällä.

Lisäksi omat Icebugit pitävät jalat kuivina vesi- ja loskakeleillä ja lämpiminä kovillakin pakkasilla.

vierailija
Erehdyin ostamaan Jeti merkkiset kengät. Joulukuussa jää kelien alettua otin käyttöön. Jo tammikuussa oli havaittavissa nastojen pidon heikkeneminen ja helmikuun lopussa eivät pitäneet enää ollenkaan. Syy nastat liian heikkoa materiaalia, joten olivat kuluneet aivan sileiksi. Maaliskuun lopulla otin käyttöön vanhat icebugit, joilla oli kävelty jo yli kaksi talvea. Pitävät vieläkin huomattavasti paremmin kuin Jeti-kengät ensimmäisen talven lopulla.

vierailija
Onko jollain nastakengät, ja haluaisi kovasti kehua niitä? Itse innostuin Kuningaskuluttajan tmv:n ohjelman jälkeen niistä ja mietin, josko olisi hintansa väärti. Joudun ulkoiluttamaan aika innokasta koirulia, joka on vetässyt mut kumoon jokusen kerran ja ihan sen takia olisi tarvetta moisille..(tosin juu, koiran koulutuskin voisi olla vaihtoehto).. Oletteko tykänneet? Helpottivatko liukkailla kulkemista? Pysyikö varpaat lämpiminä? Ja etenkin, kannattiko maksaa niistä?
On sitten muuten aivan paskat jalkineet. Kävelen todella paljon ja voin sanoa, että Jeti-Paska ei kestä yhtään.
Taikka sanotaan näin, että kenkä itsessään toimii jotenkin, vaikka liian jäykkä onkin. Nastat sen sijaan on ihan perseestä, kävelyä muutama kilometri, astut hieman esim asfaltille ja ne oli siinä.
Nastojen metalli lienee jotakin kiinalaista sekundaa, joka kestävyydeltä vastaa paremminkin muovia. Reippaassa kävelyssä ponnistava jalka lyö "sutia" jokaisella askeleella.
Jättäkää hyvät ihmiset nuo kaupan hyllyyn, pilaavat vaan elämänne ja vievät turhaan rahanne.

Nastailija
Itsellä on kotimaiset Sarvan nastakengät, purevat hyvin jäähän ja ovat olleet lämpimät pitkilläkin lenkeillä. En voi kuin suositella! Muihin verrattuna mielestäni kevyet ja on niissä ne hiiliteräs tähtinastatkin.

vierailija
Ostin vihreäpohjaiset Sarva-nastalenkkarit. Nyt nastat ovat irronneet tärkeimmiltä paikoilta ja useimmat muut ovat vääntyilleet. Lenkkareita olen käyttänyt vain kävelyyn. Valmistajan mukaan kyseessä on normaali kuluminen, mikä ei oikeuta hyvitykseen!

vierailija
Hommasin Salomon Spikecrossit. Lenkkikengän malliset. Niissä vaan yhdeksän nastaa mutta ihan hyvä jääpito silti. Nastojen piikki näyttäis olevan jotain kovametallia ja runko pehmeämpää samoin kuin autoissa. Ainakin nastan kantti on pysynyt terävänä vaikka sulaakin asfalttia on tänä talvena ollut moni paikoin.

Yhteistyössä