Onko muita joille alkoholiton elämä ei ole ongelma?

  • Viestiketjun aloittaja täysraitis
  • Ensimmäinen viesti
minä ainakin
Olen liki aina elänyt ilman alkoholia. Yhden käden sormilla on laskettavissa ne kerrat kun olen siiderin tai pari juonut, ja ikää 26 v. Nykyään täysraitis. En suoraan sanottuna näe alkoholin käytössä mitään järkeä/hyvää. Maistuu paskalle, maksaa helvetisti ja on epäterveellistäkin.
 
HippuTAR
Kevysti pystyisin.
Olinki tos pitempään kokonaan juomatta, siis kuukausia. Vähän ennen joulua otin saunakaljan ja se olikin hyvää. Oon ny pari kertaa ottanu sen saunakaljan. Yks ilta itseasiassa oikein ryyppäsin, join kolme kaljaa :D. Enempää ei laskenu.

Mutta aivan hyvin voisin olla kokonaan ilman.
 
"tuusannuuska"
Alkuperäinen kirjoittaja minä ainakin;30594109:
Olen liki aina elänyt ilman alkoholia. Yhden käden sormilla on laskettavissa ne kerrat kun olen siiderin tai pari juonut, ja ikää 26 v. Nykyään täysraitis. En suoraan sanottuna näe alkoholin käytössä mitään järkeä/hyvää. Maistuu paskalle, maksaa helvetisti ja on epäterveellistäkin.
*auts*, mun mielestä taas olut maistuu niin hitsin hyvälle kylmänä saunan / liikunnan jälkeen..
 
Helposti. Lasten ollessa pieniä olin monen monta vuotta täysin alkoholitta.
Alkoholi on kyllä hyvää ja lämmittää mukavasti. Nykyään tulee otettua napsut silloin tällöin.:)

Mulla ei oo koskaan ollu rapulaa, eikä oo sellaista tarkoitus hommatakaan, silleen sievästi sipsutellen ryystän.:D
 
hijk
Juu, ei ole ongelma. On tosiaan ollut pitkiä jaksoja, jolloin en ole juonut ollenkaan enkä ole siitä kärsinyt. Oon muutenkin kohtuukäyttäjä: juon harvoin, ja osaan arvioida rajani.

Jotkut alkoholijuomat silleen sopivissa määrin ovat kuitenkin sellainen nautinto, että en ilman erityistä syytä jättäisi niitä kokonaan pois.
 
"Abcde"
Kyllä mä pystyn olemaan ilman alkoholia. Nuorempana join lähes joka viikonloppuna, mutta nykyään ehkä 5 kertaa vuodessa. Joskus on kuitenkin kiva ottaa, joten kuulun varmaan myös siihen "pystyn, mutten halua" -sarjaan.
 
Ryypytön
Ikää yli 60 ja ainakin toistaiseksi olen ollut räysin raitis. Mikä ihmeen ongelma se olisi? Tai joillekin toisille näyttää olevan ongelma se, etten alkoholia lainkaan käytä, mutta siis minulle se ei sellainen ole.
 
"jen"
Jooo ehdottomasti aion olla ilman alkoa loppuelämäni, tai siis lasi viiniä ruoan kanssa tms, mutta kaljottelu ja biletys on täysin ohi mun elämässä. Meni tosi lujaa 18-22v ja siinä tuli nähtyä vaikka mitä. Nyt melkein 3kymppisenä, ei todellakaan ole ikävä niitä biletysaikoja. :) Nyt nautin elämästä muulla tavoin.
 
"äityli"
Yli vuoteen en ole alkoholia maistanutkaan. Lopetin juomisen raskauduttuani ja esikoisen syntymän jälkeenkään en ole alkoholia käyttänyt. Ruokajuomaksi on tarjottu lasillista, josta kieltäydyin ystävällisesti. Haluan keskittyä vain vauvaani, eikä pikkuvauvan äidin ole hyvä kantaa vauvaa juoneena edes lasillistakaan. Ei tee edes mieli alkoholia yhtään. Ennen raskautta join joka perjantai.
 
lähes raitis
Pystyn. Voin olla täysin ilman vaikka kuukausia tai vuoden. Joskus tekee kuitenkin mieli lähteä rilluttelemaan ja silloin tulee otettua. Nykyään noin 1-2 kertaa vuodessa. Lisäksi jouluna tulee otettua ehkä viiniä ja liköörejä. Mutta ei tuottais ongelmia olla ilmankin. Elämässä oli vaihe jolloin tuli tissuteltua viikottain eikä se ollut hyvä juttu ollenkaan. Havahduin ja säikähdin että tuleeko minusta alkoholisti tällä menolla. Onneksi lopetin ajoissa!
 
vierass
Ei olisi mikään ongelma. Tosin en kieltäydy jostain onnittelumaljasta ja viiniäkin voi jossain illallisilla ottaa tarjotun lasillisen. Tosin se viinilasi saattaa jäädä puoliksi juoduksi :D Helpommalla pääsee, kun ottaa nuo tarjotut vastaan kuin rupeaa kyselemään alkoholittoman vaihtoehdon perään.
 
"Hanna"
Ilman alkoholia nyt kolme vuotta. Eikä ole tehnyt tiukkaa. Tavoitteena on jatkaa tätä rataa hautaan asti.

Muille tää mun juomattomuus tuntuu olevan ongelma ja ihmettelyn aihe..
 
Ei tee tiukkaa olla ilman. Ei vaan kiinnosta, eikä ole tarvetta käyttää alkoholia. Ei mieskään juo, on täysin raitis. Alkoholi on pahaa, kallista ja siitä tulee krapula. Kysymyksen pitäisi kuulua: Miksi käytät alkoholia, kun se on oikeasti täysin tarpeetonta?
 
Tietysti pystyisin, ja raskausaikana olinkin. Mutta kuten jotkut muutkin jo kirjoittivat, en minäkään halua elää ilan alkoholia. Moni juoma on varsin hyvää (niin, kaikki alkoholijuomatkaan eivät maistu samalta!) ja minusta alkoholi on aika halpaakin (en nyt muista tarkkoja hintoja, mutta eihän erikoisolutkaan montaa euroa kaupassa maksa). Ja esim. seurustelujuomana illanistujaisissa juon mieluummin vaikka olutta tai viiniä kuin hyvin sokeripitoita limua, vettä tai litrakaupalla teetä/kahvia.
 

Yhteistyössä