Hyvät ja suht rauhalliset koulut pk seudulla?

Eikö nyt ensin lähtökohtaisesti kannattaisi tutkia ne oman asuinalueen (minne nyt sitten Olettekin muuttamassa) lähimmät koulut kuin alkaa koko valtavaa Hki - espoo - Vantaa aluetta tutkia. Jo logistisesti sitä on ajateltava, et varmaan halua lapsillesi 1 1/2 h koulumatkaa suuntaansa....?
miltsu on kaukaa viisas, se kattoo ensin hyvät koulut ja sitten muuttaa sen viereen

helppoa kun osaa

miltsu on kaukaa viisas, se kattoo ensin hyvät koulut ja sitten muuttaa sen viereen

helppoa kun osaa

Katso kun meille on nyt aivan sama mihin muutamme kunhan vaan pääkaupunkiseudulle pääsemme 1kk sis, niin helppoa saada oman talonkin lopun asti siellä päin :). Ensi vuonna kun on talo-projekti valmiina niin katsomme koulut uudestaan, tarkoitan siis ens syksy. Muutetaan sinne missä nyt lapsille hyvää olla että tottuvat eri paikoihin. Voin mä olla vaikka kuinka tyhmä sun mielestä, mutta teen miten näen oikein ja ei ole väliä vaikka jopa koulumatka on pidempi tulee olemaan, mutta haetaan kuitenkin matkankin max 20min, siksi vaihtoehtoja kyselen täältä.

pk-seudulla
Jos etsii kivaa ja rauhallista asuinaluetta ja koulua, niin toki sit Westend Espoossa.
Tai sit laittaa lapset kivoihin kouluihin keskustaan, vaikka legendaarinen Ressu, SYK, Norssi, Venäläinen koulu tai sit teille voisi sopia luonteenlaadun takia Steiner-koulu.

http://www.rudolfsteinerkoulu.fi/etusivu/

pk-seudulla
Katso kun meille on nyt aivan sama mihin muutamme kunhan vaan pääkaupunkiseudulle pääsemme 1kk sis, niin helppoa saada oman talonkin lopun asti siellä päin :). Ensi vuonna kun on talo-projekti valmiina niin katsomme koulut uudestaan, tarkoitan siis ens syksy. Muutetaan sinne missä nyt lapsille hyvää olla että tottuvat eri paikoihin.
Aiotteko siis muuttaa tänne pk-seudulle 1kk sisään, ettekä vielä tiedä minne?
Onko teillä siis taloprojekti käynnissä, Suomeen vai ulkomaille? Olisi mielenkiintoista kuulla lisää.

Monesti lapset solmivat ystävyyssuhteita yms, joten monet vanhemmat ei halua sen jälkeen muuttaa lapsien painostuksesta.

Asuinalue saa olla hyvää ja rauhallinen, mutta emme ole vuokralla kuin muutaka kk, kesän asti ainakin. Päätös tullut lähteä täältä, siellä kun meillä on kaikki, työtkin miehellä ja minulla enemmän, sekä Viro lähellä missä töiden takia pitää käydä usein että lentoasema. Tämä venäläinen koulu voi olla aika hyvää idea, kun haluan kuitenkin että he opettelevat kirjoittamaan, lukemaan ja puhumaan kunnolla :).

Puhut ihan poikkeuskoulusta ja suurin osa kouluista pääkaupunkiseudulla ei ole helsingin keskustan liepeillä. Se että jotkut matkaisi pitkiäkin matkoja kouluun pelkäämisen takia joutuu sen asian eteen asuinalueellaan. Muut ajattelee että se luulee olevansa muita parempi ja niinhän se luuleekin kun ei kelpaa lähikoulu jossa kaikki muutkin on.
No ei se siitä johdu että koulu sattuu olemaan keskustassa. Vaan että on painottunut musiikkiin ja tanssiin. Samoin jotkut käy Haagan peruskoulua, vaikkei asuisi siellä päinkään, koska on liikuntapainotteinen. Turha väittää, että kukaan sinne ryntäisi itä-helsingistä ainakaan sijainnin takia.

pk-seudulla
Asuinalue saa olla hyvää ja rauhallinen, mutta emme ole vuokralla kuin muutaka kk, kesän asti ainakin. Päätös tullut lähteä täältä, siellä kun meillä on kaikki, työtkin miehellä ja minulla enemmän, sekä Viro lähellä missä töiden takia pitää käydä usein että lentoasema. Tämä venäläinen koulu voi olla aika hyvää idea, kun haluan kuitenkin että he opettelevat kirjoittamaan, lukemaan ja puhumaan kunnolla :).
Mulla on hyvät muistot Venäläisestä koulusta, siellä oli paljon kavereita. Se on keskustassa. Kannattaa muuttaa yleensä sinne, minne kuvittelette sitte oikeasti asettuvanne. Vähemmän stressiä lapsille (muutto, uusi koulu, uudet kaverit, uusi kieli yms).

• Tykkää
Reactions: Neljän Äiti
pk-seudulla
Mulla on hyvät muistot Venäläisestä koulusta, siellä oli paljon kavereita. Se on keskustassa. Kannattaa muuttaa yleensä sinne, minne kuvittelette sitte oikeasti asettuvanne. Vähemmän stressiä lapsille (muutto, uusi koulu, uudet kaverit, uusi kieli yms).

Oho, eipä se se olekaan keskustassa (sekoitin saksalaiseen kouluun).
Älä vaan kuitenkaan muuta tuohon Venäläisen koulun alueelle, koska se on tosi kamalaa aluetta.

pk-seudulla
Ihan sinne mihin muutetaan ei vaan löytyy tällä hetkellä yhtään mitään sopiiva
Kerro suunnilleen minne? Espoo, Vantaa, Helsinki? Itä vai länsi? Kaikki ei ole nimittäin tarjolla netissä. Mitä kautta olet yrittänyt löytää asunnon?

Jos haluat lapset Venäläiseen kouluun, se on ainakin keskellä kaikkea, joten sinne pääsee monesta suunnasta.

Oikotien kautta katsoimme ja jo koko vko ei näy mitään sopiiva. Pk seudulle muutamme mutta en halua täällä taas kertoa kaiken, kun joku innostuu etsimään meijän asunnon ja sama show alkaa. Ainakin ei ole väliä onko se Espoo, Vantaa tai Hki :). Jos jotain sopiiva löytyy niin mä katson vaan että max just sellainen 20min matka olisi tulevasta kodista että vuokrasta, etsin siis tämän jälkeen itse sopiivan paikan ja koulun. Kuskaaminen ei ole ongelma jos hyvän koulun löydämme. Ainakin kiinnostunut nyt olen venäläisestä koulusta, sen katson tarkemmin ja pitää varma kokeilla olla yhteydessä sinne ja jos on enemmän venäläisi kielisiä kouluja tai missä on edes venäjän kieli niin saa linkit antaa :).

vierssss
Oikotien kautta katsoimme ja jo koko vko ei näy mitään sopiiva. Pk seudulle muutamme mutta en halua täällä taas kertoa kaiken, kun joku innostuu etsimään meijän asunnon ja sama show alkaa. Ainakin ei ole väliä onko se Espoo, Vantaa tai Hki :). Jos jotain sopiiva löytyy niin mä katson vaan että max just sellainen 20min matka olisi tulevasta kodista että vuokrasta, etsin siis tämän jälkeen itse sopiivan paikan ja koulun. Kuskaaminen ei ole ongelma jos hyvän koulun löydämme. Ainakin kiinnostunut nyt olen venäläisestä koulusta, sen katson tarkemmin ja pitää varma kokeilla olla yhteydessä sinne ja jos on enemmän venäläisi kielisiä kouluja tai missä on edes venäjän kieli niin saa linkit antaa :).
Mitä ihmettä te oikein haette jos Oikotieltä ei löydy sopivaa? Siellä on 4+ h:n asuntoja pilvin pimein vuokramarkkinoilla, vuokrien tasot 1500 eurosta ylöspäin. Jos asunto on väliaikainen ja olette rakentamassa, harvalla siihen väliaikaisasuntoon nyt hirveän suuret kriteerit on, ja pienemmässäkin pystyy olemaan väliaikaisesti.

vierasss
Kukaan ei liene vielä tarttunut tuohon työmatkapointtiin:: joten minäpä tartun. Valitkaa asuinpaikka kohta valmistuvan Kehäradan läheisyydestä.
Nämä ei ole kuule mitään tavan tallaajia, jotka junalla työmatkaa kulkee :D Asunnon ja pihan pitää olla ensinnäkin tarpeeksi suuri jotta sinne mahtuu useampi auto, urheiluversiosta pakuun ja limusiiniin. Aikaisemmin niitä oli yli 10 kpl kaikkiin mahdollisiin mielentiloihin ja tarkoituksiin. Sillä ei ole katos mitään merkitystä missä työt ja koulut on kun autot kulkee :D

Yhteistyössä