Kumpi olisit mieluummin; vanhoillislestadiolainen seitsemän lapsen äiti vai Jehovantodistaja-äiti jolla on kaksi lasta?

• Viestiketjun aloittaja ???
  • Ensimmäinen viesti
V ie ras
Ja kummastakaan uskonnosta ei saa erota?

Sanotaan että se vanhoillislestadiolainen, varsinkin jos lapsiluku jää siihen seitsemään. Ovat lähempänä omaa ajatusmaailmaani ja muutenkin neljän lapsen äitinä haaveilen vielä viidennestä, ehkä kuudennestakin lapsesta.

vierass
Ehkä se jehovantodistaja, vähän kapinallinen, kuten meidän entinen naapuri. Samanaikaisen toisen naapurin vanhoillislestadioilaisnaapureiden äiti oli kuollut synnytykseen, lääkärit olivat jo edellisen kohdalla sanoneet, että kohtu ei kestä enää yhtään. Tuota äitiä en tavannut, kun muuttivat naapuriin juuri hänen kuolemansa jälkeen. Heillä oli kyllä enemmän kuin 7 lasta ja mies otti kohta uuden vaimon ja sama maan täyttämismeno jatkui.

Vaihtoehto
En edes ajattele moista, sillä minulla on vapaus olla oma itseni, elää omaa elämääni omien arvojeni mukaan, onneksi. Kaikilla tätä mahdollisuutta ei ole. Olen kiitollinen.

En haluaisi olla kumpikaan. Mutta kai kallistun siihen kahteen lapseen, koska en kyllä haluaisi seitsemää lasta. Helpompi selvitä siitä, että eroaa uskonnollisesta yhteisöstä, kuin siitä että on liikaa lapsia omaan jaksamiseen nähden.

tienraivaaja
Ehdottomasti Jehovan todistaja. Hänellä on vain kaksi lasta, eikä siten ole puhkiväsynyt kuten lestadiolainen äiti. Kahden lapsen kanssa sitten voisin viettää yhteistä laatuaikaa ja kierrellä ovilla.

Ehdottomasti lesta.

Jehovantodistajat on köyhempiä, rumempia ja tyhmempiä.
Joutuvat vielä nöyryyttämään itseään jossain ovilla kiertelemällä ja lisäksi tuossa yhteisössä lahkosta eroaminen on isompi juttu, eli herkemmin hylkäävät.
Vl-yhteisössä voi olla jo aika vapaasti millainen tykkää, etenkin täällä etelässä ja länsi-Suomessa.

Oikea Nainen!
Olen OIKEA Nainen!

Käyn Töissä, Leikin Lasten Kanssa, En Ole Koskaan Lusinut Kotihoidontuilla Enkä Nostanut Asumistukea, En Hanki LIIKAA Lapsia, Siivoan, Treenaan Fyysisesti Kuntoani, Harrastan Luovia Aktiviteetteja, Luen Kirjoja, Hoidan Puutarhaa, Rakastelen Puolisoni Kanssa Säännöllisesti, Olen Naimisissa Ikäni SAMAN Miehen Kanssa, Vietän Sosiaalista Elämää Perheen Ulkopuolella, Maksan Veroa, Lyhennän Lainaa, Kuulun Ammattiyhdistykseen.

Rakastan Työtäni, Perhettäni, Harrastuksiani, Ystäviäni, Elämääni, Älykkyyttäni, Varojani, Lähiomaisiani, Taloani ja Autoani!

Olen OIKEA Nainen!

ljl
Olen OIKEA Nainen!

Käyn Töissä, Leikin Lasten Kanssa, En Ole Koskaan Lusinut Kotihoidontuilla Enkä Nostanut Asumistukea, En Hanki LIIKAA Lapsia, Siivoan, Treenaan Fyysisesti Kuntoani, Harrastan Luovia Aktiviteetteja, Luen Kirjoja, Hoidan Puutarhaa, Rakastelen Puolisoni Kanssa Säännöllisesti, Olen Naimisissa Ikäni SAMAN Miehen Kanssa, Vietän Sosiaalista Elämää Perheen Ulkopuolella, Maksan Veroa, Lyhennän Lainaa, Kuulun Ammattiyhdistykseen.

Rakastan Työtäni, Perhettäni, Harrastuksiani, Ystäviäni, Elämääni, Älykkyyttäni, Varojani, Lähiomaisiani, Taloani ja Autoani!

Olen OIKEA Nainen!
Et ole. Olet muovinukke. Oikea ihminen ei esim. rakasta Autoaan.

Minä sen sijaan olen.
Käyn töissä, leikin lasten kanssa, en ole koskaan "lusinut" kotihoidontuilla (mutta kyllä nostanut lakisääteise osani, joka on joinakin ajanjaksoina auttanut siinä, kun olemme työllistäneet 1-2 kotiapulaista), enkä nostanut asumistukea, en hankkinyt LIIKAA lapsia (3-5 lisää olisi toki kelvannut), siivoan, treenaan fyysisesti JA ÄLYLLISESTI kuntoani, harrastan luovia aktiviteetteja, luen Kirjoja, hoidan puutarhaa (vai pitäisikö sanoa pientä luomutilaa?), rakastelen puolisoni kanssa säännöllisesti, vietän sosiaalista elämää perheen ulkopuolella(KIN - En ole niin rajoittunut, että kuvittelisin, että asiat pitää lokeroida luonnottomasti), maksan enemmän veroa kuin siteeraamani kirjoittaja, en lyhennä lainaa, koska sitä ei ole mutta kuulun toki ammattiyhdistykseen (sekä moniin hyväntekeväisyysyhdistyksiin).

Olen naimisissa, mutta en ikäni saman miehen kanssa.
En siis vaipunut katkeruuteen ensimmäisen puolisoni kuoltua vaan itseni ja lasteni vuoksi , sekä kunnioituksesta ensimmäistä liittoani kohtaan, pakotin itseni tarttumaan uudelleenkin elämään.

En ole pateettinen provo kuin siteeraamani viestin kirjoittaja vaan OIKEA IHMINEN.

Yhteistyössä