erakoiden maa
Halutaan viettää joulu vain oman perheen kesken, johon ei mitenkään kuulu sisarukset, eikä omat vanhemmat vain mies, vaimo ja lapset. Ei muka jakseta vieraita. Itse muistan ainakin nuoruuden jouluna just lämmöllä siksi, että silloin nähtiin sukulaisia ja se on ehdottomasti joulussa parasta. Jouluaatto me tosin vietettiin vain oman perheen kesken, mutta joulupäivänä ja tapaninpäivänä sitten vierailtiin isovanhemmilla tai sitten tuli serkkuja meille joulupyhiksi kylään tai itse menin serkkujen luokse.
Itse suren sitä, että omilla lapsillani ei ole ainuttakaan serkkua, eikä niitä varmaan ikinä tulekaan. Meille tulee jouluaattona sisarukseni ja tätini miehen kanssa, ei tulisi mieleenkään viettää joulua pelkästään lasten kanssa, kun niin saa viettää muita iltoja vuodesta.
Itse suren sitä, että omilla lapsillani ei ole ainuttakaan serkkua, eikä niitä varmaan ikinä tulekaan. Meille tulee jouluaattona sisarukseni ja tätini miehen kanssa, ei tulisi mieleenkään viettää joulua pelkästään lasten kanssa, kun niin saa viettää muita iltoja vuodesta.