Miksi kaikki tahtovat nyt kilpirauhaslääkityksen??!!

  • Viestiketjun aloittaja v i e r a s
  • Ensimmäinen viesti
Täällä taas sairauksista tietävät vauhdisa. Tietävät paremmin kuin itte sairauteen sairastuneet.
Vajis aiheuttaa mm. lapsettomuutta. Ja kun kyse on autoimmuunisairaudesta, se voi tulla jonkun sairauden kyljessä.
 
Nintun Neuvo
Tyroksiinin avulla laihtuu kätevästi. Kannattaa mennä yksityiselle, ne helposti kirjoittaa tyroksiinin. Vaikka arvot olisi kohdallaan, ne kirjoittaa sen "subkliiniseen hypotyreoosiin".

Lääkärit yleensä neuvoo ja kirjoittaa respan että esim. 25µg per päivä ja sitten jos ei parin viikon sisällä tunnu vaikuttavan, voit nostaa 50µg sen helposti. Yleensä noin viikon aikana kun olet tuota annosta vetänyt alkaa vaikuttamaan.. sen huomaa esim. kämmnet hikoaa ja on energinen olo. Sitä iloa ei kauaa jatku ja vaikutus tasaantuu.. sitten vaan nostaa annosta, 75µg naamaan, sitten 100->125->150. Itse vedin 150µg silloin loppuvaiheessa kun olin jo reippaasti liikatoiminnalla, TSH oli jotain 0.xx siinä vaiheessa ja t3/t4 kohonneet reippaasti.

Mulla ei siis alunperinkään ollut mitään vajaatoimintaa kun lähdin testaan sitä.

Liikatoiminnalla on kivaa, on lämmin, ei tarvitse nukkua, virtaa riittää loputtomiin.. paikallaan ei pysty olemaan ja meno on kovaa.. ei siinä ruokakaan maistu, ja liikuttua tulee niin että kilot kyllä rapisee poies.

Kannattaa kokeilla, mä laihduin sillä tavalla aika paljonkin. Sitten vaan lopetin sen tyroksiinin syönnin.
 
rasvaa lisää
Tosiaan ruokavalio aiheuttaa ainakin autoimmuunitapauksissa kilpirauhasen vajaatoiminnan. Valitettavasti se kilpirauhasta tuhoava ruokavalio on siemenrasvoilla ja viljoilla kyllästetty suositusruokavalio. Jos joutuu laitosruoan armoille jo nuorella iällä, kuten päiväkotilapset, niin turha kuvitella elävänsä ilman lääkkeitä aikuisena, jos autoimmuunigeenit löytyy. Että kiitos vaan Suomen kansanterveyslaitos tästä.

Merilevä on kielletty raskausaikana raskasmetallipitoisuuksien takia. Jodi on äärimmäisen tärkeää raskausaikana! Muuten lapselle kehittyy neurologisia häiriöirä.
 
"nupsu"
Mua väsyttää, masennuttaa ja kädet ja jalat kylmettyy helposti kalikoiksi. Onkohan mulla vajaatoiminta?
- Ei. Arvot on mainiot. Aikamoinen puoskarilekuri olisi jos joku lähtisi kilpirauhaslääkettä tarjoamaan.
 
endis
Läskit ämmät syyttää kilpirauhasta. Eihän nyt painonnousua ole suklaan mussuttaminen ja siiderin hörppiminen kotisohvalla maaten ;)
Mutta miksi ihminen löhöää kotisohvalla? Eihän kukaan tahdo olla lihava? Mikäli paneudut asiaan tarkemmin, havaitset, että on ruoka-aineita jotka saavat ihmisen laiskistumaan, apatisoitumaan ja energiattomaksi (vaikka energiaa olisikin saatu ruoasta). Opiskeleppas aihetta, yllätyt!
 
"paula"
Alkuperäinen kirjoittaja rasvaa lisää;30506647:
Tosiaan ruokavalio aiheuttaa ainakin autoimmuunitapauksissa kilpirauhasen vajaatoiminnan. Valitettavasti se kilpirauhasta tuhoava ruokavalio on siemenrasvoilla ja viljoilla kyllästetty suositusruokavalio. Jos joutuu laitosruoan armoille jo nuorella iällä, kuten päiväkotilapset, niin turha kuvitella elävänsä ilman lääkkeitä aikuisena, jos autoimmuunigeenit löytyy. Että kiitos vaan Suomen kansanterveyslaitos tästä.

Merilevä on kielletty raskausaikana raskasmetallipitoisuuksien takia. Jodi on äärimmäisen tärkeää raskausaikana! Muuten lapselle kehittyy neurologisia häiriöirä.
Ai, nyt tuli uutta mulle:-D

Mistä moinen tieto?????

Raskasmetalleja merilevässä? Merissähän on kyllä lääkejäämiä niin paljon, et kaloilla on munuaiset sökönä, mut mitä raskasmetalleja merilevässä onkaan? Nikkeliallergikkona erityisesti kiinnostaa kovasti:)

Mahalaukun sy

Nikkeliä on kyllä täysjyvissäkin. Niihin ei mahahapot pure - ei varsinkaan, jos on kasvatettu korrenvahvistajilla! Mut annahan linkkiä, mistä ne metallit löytyy. Nikkeli itsessään on nieltynä myrkkyä ja hengitettynä vaikuttaa nopeammin elimistöön.
 
"rvaK"
Vaikka kuinka olisi kiva uskoa, että vajaatoiminta on itse aiheutettu, se ei yksinkertaisesti ole totta.

"Vajaatoiminnan syyt
Yleisin vajaatoiminnan syy on kilpirauhasen autoimmuunitulehdus, jossa elimistössä muodostuu vasta-aineita kilpirauhasen rakenteita kohtaan. Tällöin sairaus kehittyy hitaasti kuukausien ja vuosien kuluessa. Muita syitä ovat kilpirauhasen liikatoiminnan radiojodihoito ja kilpirauhasen poisto kasvaimen yhteydessä. Tällöin ilman tyroksiini-lääkettä vajaatoiminta kehittyy nopeammin, muutaman viikon kuluessa toimenpiteestä."

Voit pahentaa elintavoillasi jo olemassa olevaa vajaatoimintaa mutta kyllä se yleensä jonkinlaisen tulehduksen vaatii syntyäkseen.

Kehottaisin mielelläni ottamaan asioista selvää ennen huutelua mutta tiedän sen olevan turhaa. Netissä tämä toisten kustannuksella itseään nostava ihmisryhmä on iljettävän paljon esillä.
 
"paula"
http://www.zeria.co.jp/english/comp/co_1301.html

Pöyristyttävää !
Ihmiset ovat yhä koekaniineina, mutta eivät sitä itsekään tiedä;.(

http://www.tieteessatapahtuu.fi/797/PALVA.pdf

Mut ei tuakointiakaan turhan takai kielletty julkisista tiloista. Tuoakka on ollut uuntogeenistä jo kauan aikaa, mutta ei se ketään haitannut - paits niitä, jotka eivät siedä sen hajua ollenkaan.
http://www.tieteessatapahtuu.fi/797/PALVA.pdf

Toi on jo vanha juttu, mutta ihan perusasia... Tupakkaahan ei niellä, se ei ole kuulunut eviran valvottaviin aineisiin koskaan. Mutta ei se silti tarkoita, että lääkkeissä olevat gmo-ainekset olisivat turvallisia elintarvikkeena. Muuntogeenisiä aineksia on ollut niin kauan lääkkeissä, kun rikkaruohomyrkkyjä on ollut käytössä. Suomessa niitä on markkinoinut valmiiksi rakennettu hierakria: maatalousneuvojat ym, agrologit ovat jopa kiertäneet talosta taloon (kutsumatta!) vahtimassa, että tietynlainen myrkytysruisku on varmasti oikeanlaisessa käytössä - vaikka rikkaruohoistahan selviää helposti kasvikierrolla.... Sellaista ihan avointa busienssta, mut selvisi vasta vanhasta Koneviesti- lehdestä, jonka joku oli tallentanut muinaiseen vinttiin:-D
 
vierailija
Mun kohdalla kyse oli alkoholin liiallisesta käytöstä ja tosi huonosta ruokavaliosta, en syönyt ja sitten kun söin niin se oli ravintoköyhää mössöä. Multa myös samalla havaittiin järkky yliherkkyys gluteeniin. Vajaatoiminta ja keliakia tai "keliakia" kuuluu myös usein yhteen.

Eli ihan ensin lopetin turhan alkoholin käytön ja gluteenittoman myötä suolisto-ongelmat, nivelkivut ja pienet tulehdukset kehossa hävisivät. Sitten väkisin laitoin ruokavalioni takaisin kuosiin ja pakottauduin liikkumaan. Mutta se on VAIKEETA kun ei vaan jaksa tai särkee joka paikkaan. Pahimmilla mulla kevyen lenkin jälkeen toista viikkoa tuntui kuin jalat olis tulehtuneet. Mulla jäi vielä kohonnut verenpaine ja sokerit, mutta nekin on pikkuhiljaa hallinnassa.

Ei vajaatoiminta ole lääkärien ylidiagnosoima,vaan enemmänkin itse ja "kohtalontovereiden" ylidiagnosoima sairaus. Saadaan kohonneet arvot ja mennään nettiin kattoo et hei tolla on vajaatoominta samoilla arvoilla, mäki haluan lääkkeet. Ne arvotkin on niin yksilölliset ja se on aina arvot+oireet. Toivottavasti kuitenkaan toiaten "hätäiltyt vajaatoiminnat" ei veisi niiden serious casejen uskottavuutta. Kaikki ei tosiaan voi vaikuttaa siihen itse, mutta varmasti ison osan vähän nousseita arvoja voidaan saada raiteilleen ilman lääkkeitä.

Mut jos pitää valita, että tyroksiinin vai masennuslääkkeiden kasvava määrääminen, niin eiköhän tyroksiinilla kannata mennä.
Mitähän varten sun tekstiä on muokattu?????
http://riikkasoyring.puheenvuoro.uusisuomi.fi/38749-masentavat-masennuslaakkeet
 
vierailija
Ihmiset ovat yhä koekaniineina, mutta eivät sitä itsekään tiedä:
http://www.tieteessatapahtuu.fi/797/PALVA.pdf
Ei tupakointiakaan turhan takia kielletty julkisista tiloista. Tupakka on ollut muuntogeenistä jo kauan aikaa, mutta ei se ketään haitannut - paits niitä, jotka eivät siedä sen hajua ollenkaan.

Toi on jo vanha juttu, mutta ihan perusasia... Tupakkaahan ei niellä, se ei ole kuulunut eviran valvottaviin aineisiin koskaan. Mutta ei se silti tarkoita, että lääkkeissä olevat gmo-ainekset olisivat turvallisia elintarvikkeena. Muuntogeenisiä aineksia on ollut niin kauan lääkkeissä, kun rikkaruohomyrkkyjä on ollut käytössä. Suomessa niitä on markkinoinut valmiiksi rakennettu hierakria: maatalousneuvojat ym, agrologit ovat jopa kiertäneet talosta taloon (kutsumatta!) vahtimassa, että tietynlainen myrkytysruisku on varmasti oikeanlaisessa käytössä - vaikka rikkaruohoistahan selviää helposti kasvikierrolla.... Sellaista ihan avointa businessta, mut selvisi vasta vanhasta Koneviesti- lehdestä, jonka joku oli tallentanut muinaiseen vinttiin:-D
"Ensimmäinen geeninsiirto kasveihin tehtiin 1983, jolloin Agrobakteerin avulla onnistuttiin siirtämään tupakan genomiin erään antibiootin tuotosta vastaava geeni. Tästä vaatimattomasta alusta tuli se läpimurto, joka on toisaalta johtanut erityisesti kasvien molekyyligenetiikan nopeaan kehitykseen ja toisaalta siirtogeenisiä kasveja työkaluina käyttävän täsmäjalostuksen sekä molekyylimaatalouden esiinmarssiin."
em linkin takana oli tuo ja korjasin omia töppejä tekstistä.
 
Hyvä, että joku muukin epäilee sädehoidosta tullutta vajista. Itsekin sitä epäilen, kun sain soliskuoppaan hoitoa. Onneksi Thyroxin toimii, se väsymys oli hirveää.
Mun ei arvitse edes itse epällä. Lääkäri ilmoiti varsin selväsanaisesti että kilpirauhasenkin alueelle annettu sädehoito tulee todennäköisesti ennemmin tai myöhemmin aiheuttamaan joku vajaatoimintaa tai huonossa tapauksessa lopettavan kokonaan kilpirauhasen toiminnan.

Ja niinhän se tekikin. 50 milligrammalla mennään nyt ja seuraillaan milloin määrää pitää nostaa.
 
Mun ei arvitse edes itse epällä. Lääkäri ilmoiti varsin selväsanaisesti että kilpirauhasenkin alueelle annettu sädehoito tulee todennäköisesti ennemmin tai myöhemmin aiheuttamaan joku vajaatoimintaa tai huonossa tapauksessa lopettavan kokonaan kilpirauhasen toiminnan.
Ja niinhän se tekikin. 50 milligrammalla mennään nyt ja seuraillaan milloin määrää pitää nostaa.
Hyvä juttu, sen kyllä saa kohdilleen. Itselle ei kukaan sanonut sädehoidon oheissairautena olevan vajiksen, itse tein diagnoosin (mihinkäs lääkäriä enää tarvitaan) :p:p.
Sen huomasin, että tärkein osviitta on omat tuntemukset. Eli kun TSH on melkein liikatoiminnan puolella, silloin on hyvä. Parapähkinöitä heitän huiviin kaksi päivässä, tukee kilpirauhasta.
 
Sama vieraana
Hyvä, että joku muukin epäilee sädehoidosta tullutta vajista. Itsekin sitä epäilen, kun sain soliskuoppaan hoitoa. Onneksi Thyroxin toimii, se väsymys oli hirveää.
Mulle tuon sanoi ihan onkologi kun totesi arvojen olevan viitteiden ulkopuolella. Kontrolleissa seurattiin kilpirauhasarvoja, tiesi lääkäri odottaa vajaatoimintaa.

Mä olen siis tuon jonka viestiä lainasit. Joku näköjään nostanut vanhan ketjun.
 

Yhteistyössä