Miksi kaikki tahtovat nyt kilpirauhaslääkityksen??!!

  • Viestiketjun aloittaja v i e r a s
  • Ensimmäinen viesti
mä...
Minulla on arvot selvästi viitearvojen ulkopuolella ja aloitin syömään lääkkeitä. Väsymys vain paheni entisestään, en pystynyt enää edes töihin. Lopetin lääkkeet ja palasin suht normaaliin elämään. Arvot ovat pielessä, mutta pysynpähän joten kuten edes hereillä.
 
"kts"
http://www.talouselama.fi/yrityskaupat/itsehoitovalmisteiden+myyja+ostaa+luontaistuotetukun/a2097135

Businessta se kaikki vaan on.

Muista et povidoni lääkkeissä on jodia ja levävalmisteet sisältävät myös jodia paljon. Syitä vaivoihin ei haluta selvittää jne.
 
Haittaako ketä? Mulle sanoi lääkäri että EI MISSÄÄN TAPAUKSESSA kun kysyin enkö voi saada edes kokeeksi pientä annosta lääkettä. Ja kilpirauhasvasta-aineita ei kuulemma tutkita kun se on ihan turhaa.
Kilpirauhasen vasta-aineita tulisi tutkia. Silloin tietää onko kyseessä autoimmuunimuoto ( itselläni oli TPO vasta-aineet yli 4500 kun tutkittiin vuosia sitten ) . Ja nämä vasta-aineet voivat myös vaikuttaa raskaana ollessa sikiöön. Niinkuin mullakin kävi. Sikiö sairastui jo kohdussa kilpirauhasen liikatoimintaan, syke oli äärimmäisen heikko välillä, rytmihäiriöt olivat vauvalla joka päiväisiä. Vasta synnytyksen jälkeen tiedettiin että nuo johtuivat mun korkeista kilpirauhasen vasta-aineista.
 
viertasd
Aionkin mennä yksityiselle lääkärille kun terveyskeskuslääkärit ei suostu edes tutkimaan. Ovat päättäneet vaan että olen luulosairas. On se vaan perkele kun suomessa ei saa kunnallisella puolella hoitoa kuin maahanmuuttajat.
 
halpa
miksi ei voitaisi tutkia kilpirauhasongelmia. testi yksikertainen ja halpaa. sekä vajaatoiminta että liikatoiminta on monen sairauden puhkeamisen taustalla. hoito varsinkin vajatoiminnassa halpaa.

eri asia on sitten ne jos oireita on, mutta arvot viitteissä. vajaatoiminnan puolella Suomessa vain on turhan laaja skaala normaaleille arvoille (muualla eri viitearvot). mutta kun kilpirauhanen itse yrittää toimintaansa säätää (pitää kurissa), odottaisin itse pidempään ennen kuin kokeilisin lääkitystä. eli toteiaisin sen verikokein, mutta katsoisin korjaako oma elimistä arvot kohdalleen.

itsellä kilpirauhasarvot seilallanneet vuosi vajaatoiminnasta liikatoimintaan (tutkittu), mutta vielä en ole lääkitystä edes halunnut kokeilla.
 
endis
Vaikka lääkehoito onkin turvallista, niin kansalaisten pitäisi alkaa pohtimaan mitkä ovat ne syyt, jotka ovat johtaneet näihin ongelmiin? Onko se stressi, ruokavalio, genetiikka vai mikä? Harva tajuaa miten tuhoisaa pitkäskestoinen stressi on. Tai miten kitudieeteillä treenaaminen tuhoaa kehoa.
 
upp
[QUOTE="kts";30504744]http://www.talouselama.fi/yrityskaupat/itsehoitovalmisteiden+myyja+ostaa+luontaistuotetukun/a2097135

Businessta se kaikki vaan on.

Muista et povidoni lääkkeissä on jodia ja levävalmisteet sisältävät myös jodia paljon. Syitä vaivoihin ei haluta selvittää jne.[/QUOTE]

nonniin
 
..........
Vaikka lääkehoito onkin turvallista, niin kansalaisten pitäisi alkaa pohtimaan mitkä ovat ne syyt, jotka ovat johtaneet näihin ongelmiin? Onko se stressi, ruokavalio, genetiikka vai mikä? Harva tajuaa miten tuhoisaa pitkäskestoinen stressi on. Tai miten kitudieeteillä treenaaminen tuhoaa kehoa.
Tässä on osittain se syykin miksi ne lääkärit ei niin vaan kirjoittele niitä reseptejä, kun hyvin usein ne ongelmat on ihan omalla toimillaa aiheutettuja JA näihin voisi saada myös apua ihan omilla toimillaan nyt jos lintataan arvot kuntoon lääkkeillä niin ihmisellä ei edelleenkään ole mitään syytä muuttaa tapojaan, ja seurava askel on se että lääkitään seuraavaa tautia.
 
"kts"
http://www.mediuutiset.fi/uutisarkisto/jodin+tankkaaminen+huolettaa+laakareita/a992615

Lääkäri valitsee aina sen turvallisemman vaihtoehdon, jos asiakas jotain vaatimalla vaatii. Tulee muuten valituksia:-(
http://www.mediuutiset.fi/uutisarkisto/jodin+tankkaaminen+huolettaa+laakareita/a992615
 
Mun kohdalla kyse oli alkoholin liiallisesta käytöstä ja tosi huonosta ruokavaliosta, en syönyt ja sitten kun söin niin se oli ravintoköyhää mössöä. Multa myös samalla havaittiin järkky yliherkkyys gluteeniin. Vajaatoiminta ja keliakia tai "keliakia" kuuluu myös usein yhteen.

Eli ihan ensin lopetin turhan alkoholin käytön ja gluteenittoman myötä suolisto-ongelmat, nivelkivut ja pienet tulehdukset kehossa hävisivät. Sitten väkisin laitoin ruokavalioni takaisin kuosiin ja pakottauduin liikkumaan. Mutta se on VAIKEETA kun ei vaan jaksa tai särkee joka paikkaan. Pahimmilla mulla kevyen lenkin jälkeen toista viikkoa tuntui kuin jalat olis tulehtuneet. Mulla jäi vielä kohonnut verenpaine ja sokerit, mutta nekin on pikkuhiljaa hallinnassa.

Ei vajaatoiminta ole lääkärien ylidiagnosoima,vaan enemmänkin itse ja "kohtalontovereiden" ylidiagnosoima sairaus. Saadaan kohonneet arvot ja mennään nettiin kattoo et hei tolla on vajaatoominta samoilla arvoilla, mäki haluan lääkkeet. Ne arvotkin on niin yksilölliset ja se on aina arvot+oireet. Toivottavasti kuitenkaan toiaten "hätäiltyt vajaatoiminnat" ei veisi niiden serious casejen uskottavuutta. Kaikki ei tosiaan voi vaikuttaa siihen itse, mutta varmasti ison osan vähän nousseita arvoja voidaan saada raiteilleen ilman lääkkeitä.

Mut jos pitää valita, että tyroksiinin vai masennuslääkkeiden kasvava määrääminen, niin eiköhän tyroksiinilla kannata mennä.
Kiitos paljon vastauksesta!

Mulle on jossain määrin epäselvää, että mikä oikeastaan vaikuttaa tässä mun tilanteessa mihinkin, jossain määrin olen juurikin sellainen itsensä ylidiagnosoinut kun oireet on niin monitulkintaisia, että mikä johtuu mistäkin ja tsh tosiaan on yksilöllinen :rolleyes:

Kyllä multa sitten löytyy endometrioosi ja atooppinen iho, jotka on noita autoimmuunisairauksia, ja niillä on jotain yhteyttä tohon gluteeniin. Oon ollut gluteenittomalla ruokavaliolla nyt vuoden, mutta välillä on tullut laiminlyötyä se minkä huomaa sitten aina virheeksi, kun kivut tulee takas tai pahentuu.

Pitäis korjata muita elämäntapoja myös, mut pikkuhiljaa.
 
"kts"
[QUOTE="kts";30505861]http://www.mediuutiset.fi/uutisarkisto/jodin+tankkaaminen+huolettaa+laakareita/a992615

Lääkäri valitsee aina sen turvallisemman vaihtoehdon, jos asiakas jotain vaatimalla vaatii. Tulee muuten valituksia:-([/QUOTE]

Lääkkeissäkin on aluaineena jodia. Mitä useamman syö, sitä enemmän tietysti saa, vaikka ei käyttäisi jodioitua suolaakaan ruoanlaitossa.

http://spc.nam.fi/indox/nam/html/nam/humspc/0/84530.pdf

Kukaan ei todellisuudessa vastaa noista a p u a i n e i s t a , koska ihmiset eivät valita niistä.
 
Ylidiagnosoija
Vaikka lääkehoito onkin turvallista, niin kansalaisten pitäisi alkaa pohtimaan mitkä ovat ne syyt, jotka ovat johtaneet näihin ongelmiin? Onko se stressi, ruokavalio, genetiikka vai mikä? Harva tajuaa miten tuhoisaa pitkäskestoinen stressi on. Tai miten kitudieeteillä treenaaminen tuhoaa kehoa.
Tiesitkö että noin 16:lla prosentilla ihmisistä on pieni kasvain (adenooma, yleensä muutamien millimetrien kokoinen) aivolisäkkeessään? The prevalence of pituitary adenomas: a systematic review. - PubMed - NCBI

Tiesitkö että aivolisäke vastaa hormonitoiminnasta?
Tiesitkö että aivolisäke on noin herneen kokoinen?
Osaatko ajatella, miten saattaisi vaikuttaa hormonien toimintaan jos herneen kokoisessa elimessä sijaitsee muutaman millimetrin kokoinen kasvain?

Olen muutamien muiden kanssa samaa mieltä että kilpirauhasen vajaatoiminta on todella alidiagnosoitu sairaus ja osittain sitä mieltä että pääsyy näihin ongelmiin on aivolisäkkeessä. Asiaa ei vain ole tutkittu tarpeeksi.

(Pahoittelut mahdollisesta veemäisestä asenteesta.)
 
kilpparivaivainen
Olin selkeästi vajaatoimintainen. Ei epäilystäkään. Lääkettä syönyt jo 15 vuotta. Vähän ärsyttää sitten nämä muotisairaat, joilla arvot viitteissä ja ovat sairaslomalla "vajiksen" takia. Tämähän on helposti hoidettava sairaus, vaikka arvot välillä heittelevät yhtä aikaa mielialan ja jaksamisen kanssa. Mutta jaksettava se vain on. Ei tämä mikään syöpä ole. Osa ihan oikeasti pitää itseään todella sairaina vain kilpirauhasen vajaatoiminnan takia. Tähän on lääke ja lääkittynä tähän ei kuole!
 
C R O H N I K O I L L E
[QUOTE="kts";30504744]http://www.talouselama.fi/yrityskaupat/itsehoitovalmisteiden+myyja+ostaa+luontaistuotetukun/a2097135

Businessta se kaikki vaan on.

Muista et povidoni lääkkeissä on jodia ja levävalmisteet sisältävät myös jodia paljon. Syitä vaivoihin ei haluta selvittää jne.[/QUOTE]


"Jos suurimolekulaarista povidonia sisältävää valmistetta käytetään suonensisäisesti, povidoni kertyy elimistöön ja voi aiheuttaa vakavia haittoja."

Siis eihän sitä suoneen kukaan laitakaan, vaan se liukenee tableteista verenkiertoon. Niitä lääkkeitä ei fimea poistanut myynnistä:-(

No johan selvis tuoki viimein! JOS sulla on haavoja tai aftoja suolistossa, menee sitä tietysti niiden kautta verenkiertoon ja "TAUTI" on valmis myrkytysoireineen.
 
"jepskukkuu"
Njaa, pakko on kilpparilääkettä syödä vaikka en haluaisi. Eikä minulla olisi vajaatoimintaa jos minulla olisi kilpirauhanen vielä mutta kun ei ole. Oli pakko poistaa kun liiketoiminta meinasi viedä hengen.
 
"jepskukkuu"
Njaa, pakko on kilpparilääkettä syödä vaikka en haluaisi. Eikä minulla olisi vajaatoimintaa jos minulla olisi kilpirauhanen vielä mutta kun ei ole. Oli pakko poistaa kun liiketoiminta meinasi viedä hengen.
 
"jepskukkuu"
Njaa, pakko on kilpparilääkettä syödä vaikka en haluaisi. Eikä minulla olisi vajaatoimintaa jos minulla olisi kilpirauhanen vielä mutta kun ei ole. Oli pakko poistaa kun liiketoiminta meinasi viedä hengen.
 
"santra"
ihme ihme et vajis on useimmiten läskeillä..sanoisin, että jos nää tapaukset laihduttavat ENSIN ja pistävät elintavat kohdalleen, liikuntaa ja ruokavaliota myöten, ja jos senjälkeen edelleen on vajaatoimintaa, niin sitten voisivat saada lääkityksen. Kumpi tuli ensin, kana vai muna? tietty kaikki arvot (muutkin, kuten esim. maksaarvot) menevät rempalleen jos mättää naamaansa mitäsattuu ja piereskelee sohvalla.. mulla 7cm pitkä struuma kolmatta vuotta mutta arvot ovat pysyneet hyvänä - energiaa riittää treenaamaan 5 krt viikossa ja paino on pysynyt 168/58 kokoajan. Ei väsymystä eikä muitakaan oireita; kuitenkin lääkäri suositteli lääkekokeilua, jos struuma sillä pienenisi. Leikataan jos haluan, mutta vielä koitan jos se lähtis jotenkin itsekseen, kun ei ole tullut muita oireita kuin se kosmeettinen.
 
obss
[QUOTE="jepskukkuu";30506279]Njaa, pakko on kilpparilääkettä syödä vaikka en haluaisi. Eikä minulla olisi vajaatoimintaa jos minulla olisi kilpirauhanen vielä mutta kun ei ole. Oli pakko poistaa kun liiketoiminta meinasi viedä hengen.[/QUOTE]

Varmaan vaarallinen ala sitten jos liiketoiminta meinaa viiä hengen
 
"Väärä diagnoosi?"
"Jos suurimolekulaarista povidonia sisältävää valmistetta käytetään suonensisäisesti, povidoni kertyy elimistöön ja voi aiheuttaa vakavia haittoja."

Siis eihän sitä suoneen kukaan laitakaan, vaan se liukenee tableteista verenkiertoon. Niitä lääkkeitä ei fimea poistanut myynnistä:-(

No johan selvis tuoki viimein! JOS sulla on haavoja tai aftoja suolistossa, menee sitä tietysti niiden kautta verenkiertoon ja "TAUTI" on valmis myrkytysoireineen.
Crohn ja Colitis ry - CCAFIN - Väärä diagnoosi?

Katsokaa kaikki!
 
"paula"
Vaikka lääkehoito onkin turvallista, niin kansalaisten pitäisi alkaa pohtimaan mitkä ovat ne syyt, jotka ovat johtaneet näihin ongelmiin? Onko se stressi, ruokavalio, genetiikka vai mikä? Harva tajuaa miten tuhoisaa pitkäskestoinen stressi on. Tai miten kitudieeteillä treenaaminen tuhoaa kehoa.
Vanhemmat nousivat kapinaan - päiväkotilapsille omat voit mukaan!

Joo, ruoka on alusta asti NIIIIIN huonoa.

Stressi tulee lisätyistä fosfaateista ruoassa - sehän lerrottiin siinä Spotlight- ohjelmassa, mikä tuli femmakanavalta viime helmikuussa. Nyt voi nähdä ylearkistosta. Onko joku vielä, joka ei ole viitsinyt katsoa sitä läpi.

Ei ole lääkehoito turvallista, ei. Joskus on saattanut olla, ei enää, kun seassa on kaikkea, mitä ei ihmisen elimistön tarvitsekaan sietää eli muuntogeeniset ainekset:-(
 

Yhteistyössä