Työmäärän lisääminen ilman lisäkorvausta, sallittua?

• Viestiketjun aloittaja Epistä
  • Ensimmäinen viesti
"Kiivi"
Loistava idea. Itse olisin ikionnellinen jos kollegojen kuolaavat ja kirkuvat kakarat olisi täällä ilonamme ihan koko päivän ja lisäksi tekisin mielelläni vähän enemmän yhteisten tavoitteiden eteen kun kollega on imetyämässä, pyyhkimässä persettä tai antamassa välipalaa. Ansaitset Nobel-palkinnon näillä ideoillasi.
englanisshan näitä kokeiluja on ollut ja ovat oleet positiivisa yhteisöllekin.

töissä
No jos on todettu, että tekemänne työmäärä ei vastaa muiden, samapalkkaa saavien työmäärää, on se oikein. Toisaalta myös menetelmät ovat voineet kehittyä, jolloin työmäärää on mahdollista lisätä. En tiedä mitä työtä teet, mutta tässä muutama esimerkki: siivoustyössä menetelmät ovat kehittyneet huimasti mm vettäsäästävävien mikrokuitumenetelmien myötä ja samassa ajassa pystyy siivoamaan suuremman alueen, ilman että työ on entistä rasittavampaa. Keittiötyössä käytetään valmiiksi kuorittuja / pilkottuja kasviksia ja asiakas lajittelee itse tiski oikeisiin koreihin. Ennen kaikki kuorittiin ja pilkottiin itse ja tiskit lajiteltiin koreihin keittiössä. Nyt samalla henkilökunnalla voi helposti palvella 10% enenmmän asiakkaita kun ennen. Eli kyllä vaan voi "lisätä" työtä muttei palkkaa. Arkea monessa työssä.

[QUOTE="Kiivi";30489290]helppouden takii. Mut tulevaisuutta varten on jo muita suunnitelmia.[/QUOTE]

Ennenkuin pistät maan verotuksen, työttömyysongelman ja joukkoliikenteen kuntoon kannattaisi harkita vaikka äidinkielen kurssia. Keskity kirjoituspuoleen, erityisesti yhdyssanoihin ja välimerkkeihin.

[QUOTE="Kiivi";30489193]kysehän olikin juuri "nörttien" hommista niinkuin krut sanoi. Eihän lasta saa laittaa hengenvaaraan olisi se lasu ilmoitus ja työmaalla se tarkoittaisi työnanatajan vastuuta joak taas näkyisi korotetuin vakuutus hinnoin johon ei ole varaa.[/QUOTE]

Eikö nörtit voi olla raksalla töissä?
Eikö lääkärit ole mukamas nörttejä?
Mitkä on nörttien hommia?

[QUOTE="Kiivi";30489318]tai sitten työllistän sihteerin oikein kirjoittamaan :).[/QUOTE]

Kato lapseton tapaus, muuten sen työaika menee ipanaa paapoessa ja jää sin oikeinkirjotukset vähemmälle

Outlet harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja Epistä;30489083:
Otetaan esimerkkinä rakennusfirman urakkasopimus, jossa asiakkaan ja urakoitsijan välillä solmitaan kattoremontti X summaa vastaan. Kuitenkin urakan ollessa vielä kesken asiakas ilmoittaa urakoitsijalle lisätyöstä, joka ei sisälly sopimukseen. Onko asiakkaan maksettava ylimääräisestä työstä lisäkorvausta urakoitsijalle, vai joutuuko urakoitsija tekemään lisätyöt korvauksetta?
Kai itsekin tajuat, että työn teettäminen jollain rakennusfirmalla urakkana on täysin eri asia kuin työsuhde työnantajan ja työntekijän välillä...Ei ole mitään pointtia verrata niitä keskenään.

[QUOTE="Kiivi";30489338]Siis mulla ei ole ongelmaa lukea myöskään tankero suomea. Molempaa kieltä ymmärrän oikeaa ja oppikirjaa ;).[/QUOTE]

Öö.. Tämä liittyy mihin ja miten?

Yhteistyössä