Loukkaantuisitko?
Loukkaantuisitko kun mies lähtee tässä tilanteessa töihin ja jättää 4 lasta kotiin... tilanne siis tämä.... hoitovirheen seurauksena rutiini operaation yhteydessä sain sisäisen verenvuodon,henki meinasi lähteä ja vatsani jouduttiin leikka auki, jouduin tehohoitoon kun maksan & haiman takana oli verenvuodon seurauksena yli 5dl verta + latiossa lisää hyytymiä. Lääkäri oli nirhaissut maksaa ja suolivaltimoa puuduteneulalla.... Tulehdusarvot lähes 300 ja hemoglobiini laski 70.... eikä kipulääkitys toiminut millään tapaa. Epiduralia yritettiin kipuun mutta se puudutti vain niskan/rinnat, ei vatsaa.... 3vrk jälkeen minut siirrettiin teholta tehovalvonta osastolle. Mies meni tämän 3vrk päästä töihin koska vkl loppui ja alkoi maanantai).... Hoitoni meni sairaalassa päin mäntyä, olisin tarvinut läheisen tukea/apua.... ja 3 vanhinta lasta olivat kotona hädissään kesälomalla ja pelkäsivät että äiti kuolee (nuorin oli onneksi sentäs hoidossa).
Olin reilu 2vk sairaalahoidossa tehon jälkeen. Koko tämän ajan mies oli töissä normaaliin tapaan vaikka tiesi tilastani.
Eikä hän jälkikäteen edes suostunut auttaa hoitovirhevalituksen teossa.
Tästä ollaan jälkikäteen riidelty. Miehen mielestä ei tehnyt mitään väärää. Itsellä kivut oli sairaalassa pahemmat kuin yhdessäkään synnytyksessä ja olin todella huonona. Välillä kivusta tajuton. Ja lapset peloissaan kotona. Koen että jätti minut yksin. Väittää edelleen että perhe tärkeempi kuin työ. Teot kertoo toista. Viimeksi vuosi sitten oli vastaava tilanne kun sain molemminpuoleisen keuhkoveritulpan. Huoh... Tällaiset asiat tekee pikkasen turvattomuutta. Ja jättää tietynlaisen turvattomuuden.
Olen kai joku "maanantaikappale".... Ikääkin vasta alle 35..... ja on kaikenmaailman kremppoja.
Pitäskö tääkin vaan unohtaa ja antaa asian olla? En ainakaan enää odota turhia..... Olisin toivonut että ees lääkärin kierroilla ois ollut mukana tai pari tuntia aamupäivällä. Mutta ei niin ei....
Minusta jokaisella pitäs olla joku hädän hetkellä pitämässä puolia ja lohduttamassa.
Olin reilu 2vk sairaalahoidossa tehon jälkeen. Koko tämän ajan mies oli töissä normaaliin tapaan vaikka tiesi tilastani.
Eikä hän jälkikäteen edes suostunut auttaa hoitovirhevalituksen teossa.
Tästä ollaan jälkikäteen riidelty. Miehen mielestä ei tehnyt mitään väärää. Itsellä kivut oli sairaalassa pahemmat kuin yhdessäkään synnytyksessä ja olin todella huonona. Välillä kivusta tajuton. Ja lapset peloissaan kotona. Koen että jätti minut yksin. Väittää edelleen että perhe tärkeempi kuin työ. Teot kertoo toista. Viimeksi vuosi sitten oli vastaava tilanne kun sain molemminpuoleisen keuhkoveritulpan. Huoh... Tällaiset asiat tekee pikkasen turvattomuutta. Ja jättää tietynlaisen turvattomuuden.
Olen kai joku "maanantaikappale".... Ikääkin vasta alle 35..... ja on kaikenmaailman kremppoja.
Pitäskö tääkin vaan unohtaa ja antaa asian olla? En ainakaan enää odota turhia..... Olisin toivonut että ees lääkärin kierroilla ois ollut mukana tai pari tuntia aamupäivällä. Mutta ei niin ei....
Minusta jokaisella pitäs olla joku hädän hetkellä pitämässä puolia ja lohduttamassa.