Pitäisikö veronpalautukset jäädä valtiolle ja jakaa niille joulurahaksi jotka tarvitsevat?

• Viestiketjun aloittaja "Kiivi"
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Kiivi";30486527]Niin ei oo ensimäinen kerta kun olen nähnyt atk hepun tekevän tetristä työajalla. Valtion hommisshan tuon palkan voisikin puolittaa jos se niin helppoa on. Tulisi säästöä ja säästöä taaskin.[/QUOTE]

Oleellista työnantajalle ei ole se, mitä työntekijä tekee päivän aikana, vaan se, että ne työt, mitä pitää tehdä, on tehty.
Mä tiedän monia, jotka hoitaa duuninsa puolet nopeammin, kuin muut. Eikä niiden pomoja kauheesti kiinnosta, jos ne vaikka lukevat iltalehden työpäivän aikana.

Sitäpaitsi onhan se epäreilua niille, jotka hoitaa duuninsa huomattavasti nopeammin, kuin muut, että niiden pitäisi tehdä tuplamäärä hommia siksi, että koko työaika tulisi täytettyä. Eikö niiden pitäisi silloin saada enemmän liksaakin, koska ovat huomattavasti tuottavampia?

[QUOTE="Kiivi";30486535]kuvaillaan vaikka näin. hmm hommien määrä on erittäin laaja. Ehkä parhaiten näin.

Tiskarista aina talonrakennus hommiin.[/QUOTE]

Ok. Eli tämä kertoo siitä, ettet sä oikeastaan osaa mitään hyvin, etkä ole tehnyt mitään pitkään, eikä sun työtehtävät ole olleet edes erityisen vaativia. "Talonrakennus hommat" on tunnetusti aika laaja käsite ja epäilen, että sä olet ollut sielä ainoastaan jeesailemassa niitä, jotka oikeasti osaa.

Tuollaisella työhistorialla ymmärrän, miksi hämmästelet sitä, miten jonkin asian oppimiseen voi helposti kulua vuosia.

"Kiivi"
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;30486530:
ei vaan joukkoliikenteestä. Nyt sinulla meni sekaisin, että se joukkoliikenne ei ollut halvempi sille valtiolle, vaan sille käyttäjälle.
Kun kyse olikin molemmin puoleisesta. Vähemmän voittoa tässä asiassa työntekijä jaksaa paremmin ja kuluttaisi jäljelle jäävän rahan johonkin muuhun lisäksi.

ajattele jos lippu nykyisen 100 euron sijasta olisikin 50 euroa. Niin jäljelle jäävältä puoliskolta voisi hyötyä joku toinen pieni yritys . Tukisi valtio näin ollen tuplana työllisyyttä. vr teki voittoa mitä 600 miljoonaako?. puolittamalla jäisi 300 miljoonaa edelleen mutta työntekijän raha määrä muuhun kulutettavaksi kasvaisi vuodessa. 600 eurolla muuhun.

"Kiivi"
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;30486538:
Mutta silti edelleen väität, että ne byrokratian kustannukset tulevat palautuksista ja niiden laskemisesta, eikä mätkyjen saajista tai ylipäätään verotuksesta.
en ole väittänyt niin enään pitkään aikaan vaan kyse olikin jo suuremmasta kokonaisuudesta. Mutta se on niin kauhean termistä muuttaa yksinkertaistettuun muotoon byrokratia on nääs poukkoilevaa sitä seuraamattomille.

"friday"
Sitäpaitsi onhan se epäreilua niille, jotka hoitaa duuninsa huomattavasti nopeammin, kuin muut, että niiden pitäisi tehdä tuplamäärä hommia siksi, että koko työaika tulisi täytettyä. Eikö niiden pitäisi silloin saada enemmän liksaakin, koska ovat huomattavasti tuottavampia?
Pätevimmät työntekijät joita minä tunnen tekevät tuon tuplamäärän verrattuna hitaampiin (laiskempiin?) ja vieläpä paremmin. Toki heidän palkka voi olla vähän korkeampi kuin hitaampien, mutta eivät he silti laiskottele.

Tuo ajatusmallisi sopii varmaan kunnan hommiin jossa töitä enimmäkseen vältellään, mutta ei se minusta oikein yksityiselle/teollisuus puolelle istu.

säpäle harmaana
[QUOTE="Kiivi";30486560]Kun kyse olikin molemmin puoleisesta. Vähemmän voittoa tässä asiassa työntekijä jaksaa paremmin ja kuluttaisi jäljelle jäävän rahan johonkin muuhun lisäksi.

ajattele jos lippu nykyisen 100 euron sijasta olisikin 50 euroa. Niin jäljelle jäävältä puoliskolta voisi hyötyä joku toinen pieni yritys . Tukisi valtio näin ollen tuplana työllisyyttä. vr teki voittoa mitä 600 miljoonaako?. puolittamalla jäisi 300 miljoonaa edelleen mutta työntekijän raha määrä muuhun kulutettavaksi kasvaisi vuodessa. 600 eurolla muuhun.[/QUOTE]

Niin, mutta kun katsos, kun se "vähemmän voittoa" muuttuu aika äkkiä tappioksi. Jopa aika suureksi. Suuremmaksi kuin ne byrokratian säästöt.

Ja kun tuossa nyt puhuit, että ne toimistohommat esimerkiksi ovat ihan helppoja ja sinä muutenkin osaat kaiken, niin eikö nyt kaikkein yksinkertaisin ratkaisu olisi se, että jätetään kaikki muu entiselleen ja sinä menisit laskemaan ne veronpalautukset. Siinähän säästyisi ihan järjettömiä summia, eikä tulisi mitään lisäkustannuksia joukkoliikenteistä ja töiden vuorottelujärjestelyistä.

[QUOTE="Kiivi";30486539]niin se onkin minä minä ajattelua. Mutta kun se nyt olisi vaan luovuttava mistä repäsit että toinen olisi vetelys?. Tästähän onkin paras esimerkki se että juuri nämä pinkot telee sitten ylitöitä kun pomo on ekanana pistäny jengiä pellolle niin loput sitten kynsin hampain tekee sen toisenkin työt.[/QUOTE]

Saa ajatella myös minä minä.

Myönnän olen kova tekemään töitä. Ja kaikki mun alaiset ovat tyytyväisiä tästä piirteestäni. Se tarkoittaa sitä, että minä myös hoidan asiat ja heillä on näin ollen tuhat kertaa helpompaa. Kokemusta myös toisenlaisesta esimiehestä tekemässä näitä hommia löytyy... Siis alaisiltani. ;)

säpäle harmaana
[QUOTE="Kiivi";30486569]villottamista, raudoittamista, talojen rappaamista lähinnä. Toki sitten maanrakennus hommissa ollut perämiehenä ja kukka altaiden rakentamista.[/QUOTE]

Mites se geopolitiikka ja talouspolitiikka? Mikset niiden saralla ole työskennellyt?

"Kiivi"
Oleellista työnantajalle ei ole se, mitä työntekijä tekee päivän aikana, vaan se, että ne työt, mitä pitää tehdä, on tehty.
Mä tiedän monia, jotka hoitaa duuninsa puolet nopeammin, kuin muut. Eikä niiden pomoja kauheesti kiinnosta, jos ne vaikka lukevat iltalehden työpäivän aikana.

no tottakait se olisi järkevää saada enempi liksaa. Teollisuuden aloilla onkin nopeamille erilaisia boonuksia tarjolla tässä mallissa. Esim varastolla toinen kerää 20 riviä tunnissa perus likas toinen 33 riviä ilman virhettä on 800 euroa lisää liksaan.

Eikä niiden pomoja kauheesti kiinnosta, jos ne vaikka lukevat iltalehden työpäivän aikana.
Joskus 90- luvulla luin aamukahvipöydässä kauppalehteä. Siin oli firman mainos, että uusi sejase- palvelumme on nyt valmis. Hetken ihmettelin, että mun pitäis tietää tommoisen olemassaolosta, miksi en tiedä? Hörpin kahvit rauhassa, sit otin asiasta selvää ja vielä samana päivänä kirjoitin puolen miljoonan mätkyt.

Toimistoon tilattiin useita lehtiä ja ne oli tarkoitettu luettavaksi.

"Kiivi"
Ok. Eli tämä kertoo siitä, ettet sä oikeastaan osaa mitään hyvin, etkä ole tehnyt mitään pitkään, eikä sun työtehtävät ole olleet edes erityisen vaativia. "Talonrakennus hommat" on tunnetusti aika laaja käsite ja epäilen, että sä olet ollut sielä ainoastaan jeesailemassa niitä, jotka oikeasti osaa.

Tuollaisella työhistorialla ymmärrän, miksi hämmästelet sitä, miten jonkin asian oppimiseen voi helposti kulua vuosia.
päinvastoin mulla oli erittäin hyvät opettajat esim tuossa rappaus hommassa.

Muistan oikeat seos suhteet aina laastoituksessa. jnee.

varastolla opin hommat aina vastaanotosta tavaran shippaamiseen eteenpäin rekaaan ja maailmalle.

Katsot vaikka kuulesta mitä tarkoittaa varaston hallinta. Ei se nyt niin helppoa ole saldoineen ja käytännön hommineen. Toki lisää koulua itsellekkin kun aikaa on.

"Kiivi"
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;30486572:
Niin, mutta kun katsos, kun se "vähemmän voittoa" muuttuu aika äkkiä tappioksi. Jopa aika suureksi. Suuremmaksi kuin ne byrokratian säästöt.

Ja kun tuossa nyt puhuit, että ne toimistohommat esimerkiksi ovat ihan helppoja ja sinä muutenkin osaat kaiken, niin eikö nyt kaikkein yksinkertaisin ratkaisu olisi se, että jätetään kaikki muu entiselleen ja sinä menisit laskemaan ne veronpalautukset. Siinähän säästyisi ihan järjettömiä summia, eikä tulisi mitään lisäkustannuksia joukkoliikenteistä ja töiden vuorottelujärjestelyistä.
ei ne itelle olekkaan helppoja ne toimisto hommat siksi en niitä teekkään. Tylsistyisin itse toimisto hommissa ei ne ole minua varten.

"Kiivi"
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;30486572:

Minä laskemassa veroja olisikin hauskaa :D. Taitaisi meikäläinen muuttaa näön mustanaamioksi että kukaan ei tunnistaisi sen jälkeen.

säpäle harmaana
[QUOTE="Kiivi";30486605]ei ne itelle olekkaan helppoja ne toimisto hommat siksi en niitä teekkään. Tylsistyisin itse toimisto hommissa ei ne ole minua varten.[/QUOTE]

:O miten ne sinulle veroasiantuntijalle eivät ole helppoja? Miksi sitten oletat että kaikille muille ne ovat helppoja? Oletko tavallista tyhmempi, vai etkö haluakaan toimia valtion ja yhteisen hyvän vuoksi?

"Kiivi"
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;30486574:
Mites se geopolitiikka ja talouspolitiikka? Mikset niiden saralla ole työskennellyt?
geopolitiikka voi ollakin ihan jees. Mutta talous politiikkaan palkkaisin itselleni joukun päteviä ihmisiä.

"Kiivi"
Saa ajatella myös minä minä.

Myönnän olen kova tekemään töitä. Ja kaikki mun alaiset ovat tyytyväisiä tästä piirteestäni. Se tarkoittaa sitä, että minä myös hoidan asiat ja heillä on näin ollen tuhat kertaa helpompaa. Kokemusta myös toisenlaisesta esimiehestä tekemässä näitä hommia löytyy... Siis alaisiltani. ;)
johdat siis edessä hieno homma.

"Kiivi"
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;30486613:
:O miten ne sinulle veroasiantuntijalle eivät ole helppoja? Miksi sitten oletat että kaikille muille ne ovat helppoja? Oletko tavallista tyhmempi, vai etkö haluakaan toimia valtion ja yhteisen hyvän vuoksi?
Mielestäni tämän keskutelun endas jo hyvin verohallinnon täti eilen illalla. Lueppa mitä kirjoitin sinulle sen jälkeen.

säpäle harmaana
[QUOTE="Kiivi";30486616]geopolitiikka voi ollakin ihan jees. Mutta talous politiikkaan palkkaisin itselleni joukun päteviä ihmisiä.[/QUOTE]

Sinusta päteviä eivät varmaankaan ole ekonomistit ja analyytikot, jotka onnettomat sotkevat mikron ja makron keskenään. :D

säpäle harmaana
[QUOTE="Kiivi";30486631]Mielestäni tämän keskutelun endas jo hyvin verohallinnon täti eilen illalla. Lueppa mitä kirjoitin sinulle sen jälkeen.[/QUOTE]

Että olen väsymätön sissi? Sekö kumoaa kaikki ristiriidat mitä olet sanonut?

"Kiivi"
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;30486633:
Sinusta päteviä eivät varmaankaan ole ekonomistit ja analyytikot, jotka onnettomat sotkevat mikron ja makron keskenään. :D
Niin jos viittaat nykyyhteiskunnan tilaan niin ei näytä olevan päättäjillä seuranaan kovinkaan kummoisia asiantuntijoita.

säpäle harmaana
[QUOTE="Kiivi";30486646]Niin jos viittaat nykyyhteiskunnan tilaan niin ei näytä olevan päättäjillä seuranaan kovinkaan kummoisia asiantuntijoita.[/QUOTE]

Niin, tai voisiko olla niin, että heillä on vähän kokonaisvaltaisempi näkemys ja tietämys asioista kuin sinulla, joten siksi he toimivat sinun mielestäsi järjettömästi. Minusta on turha kritisoida henkilöitä, joiden alasta ei tiedä edes alkeita.

• Tykkää
Reactions: AivanSama

Yhteistyössä