Aamiainen Hki-Vantaan lentokentällä, missä?

• Viestiketjun aloittaja "Emilie"
  • Ensimmäinen viesti
"Emilie"
Olemme lähdössä isolla porukalla matkalle ja meidän on pakko syödä aamiainen kentällä, lapsille ei aamiainen maistu ihan heti herättyä ja lähtö on tosi aikaisin aamulla. Onko kellään kokemusta löytyykö kentältä mitään kohtuuhintaista ja hyvää aamiaispaikkaa? Aikaisemmat omat kokemukset on kuivakoista ylihinnoitelluista sämpylöistä jne. Hinnat taitaa olla kauttaaltaan aika kovat, mutta jos edes löytyisi tuoretta ja maukasta. Saa myös kertoa minne ei kannata mennä :)

mää menisin kakkosterminaalin alakertaan, sinne mistä astutaan ulos kentältä

kiva paikka ja hyvät eväät joskin kallis niinkuin kaikki muutkin kentällä
Muistelisin että täällä oli tosiaan ihan ok eväät. Olen joskus ostanut kun olen odotellut lennolta saapuvia..
Ollaan syöty useammankerran muuallakin lentokentän kahviloissa ja ihan ok purtavaa on joka kerta saatu. Hinnat on toki lentokenttäluokkaa..

Ei lentokentällä ole missään halpaa. Mutta onko matkustaminen sitten koskaan halpaa? Halvalla saa eväät kotona, matkalla aina kalliimpaa. Olenitse vainlaittanut lentokenttä ym ruokailut matkakassaan. Se menee mikä menee. Kaikessa ei voi aina säästää. Ja ehkäpä tämän aamiaisen voi "säästää" matkakohteessa jättämällä jotain pois .... Jos kassa on kovin rajallinen.

.ap.
Haussa siis paikka turvatarkastuksen jälkeen, jotta ei tarvitse miettiä kauanko jonossa menee jne. Ja wt?: meillä lapsilla on "loma" ihan koko ajan ;) Kohteeseen lentoaika on vähintään 10 tuntia, eli jotain murkinaa pitää saada ennen sinne pääsyä :D Koneessa on ruoka, mutta niiden saamisessa usein kestää melko kauan, eli kaikkien hermojen kannalta pitää syödä myös ennen lentoa jotain. :)

Haussa siis paikka turvatarkastuksen jälkeen, jotta ei tarvitse miettiä kauanko jonossa menee jne. Ja wt?: meillä lapsilla on "loma" ihan koko ajan ;) Kohteeseen lentoaika on vähintään 10 tuntia, eli jotain murkinaa pitää saada ennen sinne pääsyä :D Koneessa on ruoka, mutta niiden saamisessa usein kestää melko kauan, eli kaikkien hermojen kannalta pitää syödä myös ennen lentoa jotain. :)
Menkää ihan suosiolla johonkin kahvilaan tai ravintolaan. Ihan ok ruokaa sieltä saa. Ollaan monesti syöty. Oikeastaan aina kun mennään jonnekin... Kallista on, mutta niinhän matkustaminen on aina.
Mä olen ostanut yleensä sieltä kentältä vielä evästäkin koneeseen.
Ja tosiaan, kuten joku jo mainitsikin niin Starbucissa on ihan "syötävää" evästä ;)

.ap.
Muistelisin että täällä oli tosiaan ihan ok eväät. Olen joskus ostanut kun olen odotellut lennolta saapuvia..
Ollaan syöty useammankerran muuallakin lentokentän kahviloissa ja ihan ok purtavaa on joka kerta saatu. Hinnat on toki lentokenttäluokkaa..

Ei lentokentällä ole missään halpaa. Mutta onko matkustaminen sitten koskaan halpaa? Halvalla saa eväät kotona, matkalla aina kalliimpaa. Olenitse vainlaittanut lentokenttä ym ruokailut matkakassaan. Se menee mikä menee. Kaikessa ei voi aina säästää. Ja ehkäpä tämän aamiaisen voi "säästää" matkakohteessa jättämällä jotain pois .... Jos kassa on kovin rajallinen.[/QUOTE

Ei kassa mitenkään erityisen rajallinen ole, on meillä varaa kentällä se aamiainen syödä, mutta ärsyttää maksaa kuivista sämpylänkäntyistä kiskurihinta. Kertaakaan en ole saanut maukasta syötävää kentällä. Suolaiset ovat joko tympeän makuisia valmissänkkäreitä tms. tai kuivia tai kostuneita ällötyksiä.

Ei lentokentällä ole missään halpaa. Mutta onko matkustaminen sitten koskaan halpaa? Halvalla saa eväät kotona, matkalla aina kalliimpaa. Olenitse vainlaittanut lentokenttä ym ruokailut matkakassaan. Se menee mikä menee. Kaikessa ei voi aina säästää. Ja ehkäpä tämän aamiaisen voi "säästää" matkakohteessa jättämällä jotain pois .... Jos kassa on kovin rajallinen.[/QUOTE

Ei kassa mitenkään erityisen rajallinen ole, on meillä varaa kentällä se aamiainen syödä, mutta ärsyttää maksaa kuivista sämpylänkäntyistä kiskurihinta. Kertaakaan en ole saanut maukasta syötävää kentällä. Suolaiset ovat joko tympeän makuisia valmissänkkäreitä tms. tai kuivia tai kostuneita ällötyksiä.
Mä taisin viimeksi syödä jonkun salaatin...? En muista tarkalleen. Lapset taisi syödä ihan leipiä ja täytettyjä croissanteja tms. Ja ihan ok ne oli. Joskus on tosiaan osunut käteen joku kuivahtanut leipä, mutta yleensä ottaen aina ollaan saatu ihan syötävää, joskin ylihinnoiteltua ruokaa :D

.ap.
Menkää ihan suosiolla johonkin kahvilaan tai ravintolaan. Ihan ok ruokaa sieltä saa. Ollaan monesti syöty. Oikeastaan aina kun mennään jonnekin... Kallista on, mutta niinhän matkustaminen on aina.
Mä olen ostanut yleensä sieltä kentältä vielä evästäkin koneeseen.
Ja tosiaan, kuten joku jo mainitsikin niin Starbucissa on ihan "syötävää" evästä ;)
Ollankohan me jotenkin liian kriittisiä kun ei olla oikein hyvää saatu missään :D Ollaan aika monesti matkustettu ja syöty lähes joka kerta kentällä.

"xxx"
Mun mielestä ne kaikki turvatarkastuksen jälkeiset paikat on ihan törkeän ylihinnoitelttuja ja ruoka ei ole kovin hääppöistä. Itse pakkaisin omat eväät mukaan ja ostaisin juomat jostain take awayna. Sinne vaan sämpylät ja hedelmät turvatarkastuksen hihnalle. Koskaan ei ole turvatarkastus niihin eväisiin puuttunut.

Muutenhan noista kahviloista vois maksaakin, mutta kun ne ovat pääasiassa tosi epäsiistejä. Oma lempipaikka on portin 35 kohdalla oleva kahvila jossa on valkoiset sohvat. Siinä pääsee istumaan sinne kahvilan taakse ikkunoiden viereen. Sitä ei moni huomaa ja sillä on sitten hiukan rauhallisempaa ja siistimpää. Toinen ihan ok paikka on kentän toisessa päässä portin 13 korvilla. Siellä siis mukavia istumapaikkoja + suht siistiä.

kentällä töissä
Coffee spoon niminen kahvila 2 terminaalissa ennen turvatarkastuksia. Auki 24 h. Pitää kuitenkin muistaa että pääasiassa kaikki paikat kentällä ovat kahviloita eikä kunnon ravintolaa ole.

"Niiskuneiti"
Me ollaan käytetty usein terminaalin Picniciä, joka on siis ennen turvatarkastusta. Ollaan käyty tekemässä ensin lähtöselvitys ja sen jälkeen käyty aamiaisella Picnicissä. Sitten vasta turvatarkastuksen läpi, koska sen jälkeen ei halpoja paikkoja siellä enää olekaan! Suosittelen!

.ap.
Miksi monelle elämä on niin VAIKEAA?
Ei, elämä ei ole minulle vaikeaa, tykätään vaan syödä hyvin ja käyttää palveluita joista kannattaa maksaakin. se, joka toisen viattomasta kysymyksestä vetää herneet nenään, taitaa olla se jolla on vaikeaa. Olen todella pahoillani puolestanne :D

Saatan esim. automatkalle lähtiessämme ottaa etukäteen selvää hiukan reitin ulkopuolella olevista yksityisistä kahviloista tms. eikä poiketa ABC:lle kuten aika moni muu. Ammattini liittyy hyvin läheisesti ruokaan, kahviloihin ja ravintoloihin, ehkä siksi näin. En ymmärrä miksi ei saisi kokemuksia eri paikoista kysellä :/ Kahvila Tori tuolla kentällä kiinnostaisi, onko kukaan käynyt siellä?
Monella on tosiaankin suuret puheet paikoistaan, mutta totuus on usein aika aneeminen.

Ei, elämä ei ole minulle vaikeaa, tykätään vaan syödä hyvin ja käyttää palveluita joista kannattaa maksaakin. se, joka toisen viattomasta kysymyksestä vetää herneet nenään, taitaa olla se jolla on vaikeaa. Olen todella pahoillani puolestanne :D

Saatan esim. automatkalle lähtiessämme ottaa etukäteen selvää hiukan reitin ulkopuolella olevista yksityisistä kahviloista tms. eikä poiketa ABC:lle kuten aika moni muu. Ammattini liittyy hyvin läheisesti ruokaan, kahviloihin ja ravintoloihin, ehkä siksi näin. En ymmärrä miksi ei saisi kokemuksia eri paikoista kysellä :/ Kahvila Tori tuolla kentällä kiinnostaisi, onko kukaan käynyt siellä?
Monella on tosiaankin suuret puheet paikoistaan, mutta totuus on usein aika aneeminen.
veispuukissa on muuten ryhmä jossa vinkataan tollaisa kivoja paikkoja

dadfa
http://www.finavia.fi/fi/helsinkivantaa/palvelut/ruokaa-juomaa/seasons-restaurant-cafe-ravintola-ja-kahvila-kiireisille/

Tuolla oli ainakin aamiaisbuffetti ja heinäkuussa viimeksi sellasen ahmaisin. Hinta oli muistaakseni 14 euroa, mutta jos otat erikseen jugurtin, leivän, pekonia, nakkeja ja munakokkelia, hedelmät ja kahvin ja mehun niin voi tulla kalliimmaksikin.

Yhteistyössä