Iltameno ja lapsenvahti - miten tekisitte?

• Viestiketjun aloittaja vapaa-aikaa
  • Ensimmäinen viesti
vapaa-aikaa
Jos vaihtoehdot olisi lähteä kotoa ennen kuin lapset menee nukkumaan vai sen jälkeen, niin kumman tekisitte?
Lapsenvahti on maksullinen, joten lasku on tietenkin suurempi mitä pidempi hoitoaika on mutta onko lapsille hankalaa jos lapsenvahti käy olemassa silloin kun nukkuvat? Siis nukkuvatko huonommin jos tietävät että jossain vaiheessa vanhemmat lähtee kuin jos iltatoimet hoitaisi hoitaja? Kokemusta kenelläkään?
Normaalisti lapset nukkuvat yönsä heräämättä.

vapaa-aikaa
Meillä nukahtaminen ei sinänsä oo ongelma, pienempi nukahtaa yleensä heti ja isompikin pysyy sängyssään kunnes nukahtaa. Eli sikäli hirveästi ei eroa ole. Toki enemmän ehditään mitä kauemmin ollaan poissa mutta sitten pitää poistua kotoa aika aikaisin ja se taas tarkoittaa aika suurta kustannusta.

vapaa-aikaa
Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;30458840:
Ennen kuin menevät nukkumaan. Jos sattus niin, että kuitenkin heräisivät, ei olis lapsille kovin kiva jos oliskin ihan vieras naama vastassa
No tätä mä just mietin. Normaalisti nukkuvat tosiaan heräämättä mutta heräilevätkö sitten kuitenkin kun tietävät että jotain poikkeavaa on. Joka tapauksessa olen lapsille kertomassa lapsenvahdista.

HippuTAR
Onko se vahti joku aivan vieras vai tyyliin siskontyttö?
Se että saa lasten nukkuessa olla vapaasti ei vaikuta maksun määrään, töissä on kumminkin silloin.
Tietystikkin hoitaja itse määrittelee hintansa mutta jos ei sitä suostu tekemään niin mä tarjoaisin varmaan ensi 10€/tunti.

vapaa-aikaa
Onko se vahti joku aivan vieras vai tyyliin siskontyttö?
Se että saa lasten nukkuessa olla vapaasti ei vaikuta maksun määrään, töissä on kumminkin silloin.
Tietystikkin hoitaja itse määrittelee hintansa mutta jos ei sitä suostu tekemään niin mä tarjoaisin varmaan ensi 10€/tunti.
Lapsenvahti on vieras, ei sukulainen tai ystävä mutta on ollut pari kertaa aikaisemminkin, joten lapsille tuttu.
10€/h itekin ajattelin.

vapaa-aikaa
On se lapsen etu eräillä prioriteettilistan hännillä. Omaan viihdeiltaan kumminkin rahaa laitetaan vai mitä?
Voi elämä taas. :D
Mä väitän että meidän lapsia enemmän sekottaa jos lapsenvahti tulee mutta äiti ja isi hengailee kuitenkin kotona.
Lasten iät onkin tuolla jo mainittu ja tämä on ensimmäinen iltameno lasten syntymän jälkeen, joten juu, alvariinsa viihdeilloissa hypätään.

Jos on mahdollista lähteä ennen iltatoimia niin lähtisin.
Mukavampaa kaikille, että illan ohjelma alkaa ajoissa. Lapset ehtivät olla hoitajan kanssa ja tehdä rauhassa yhdessä iltatoimet. Ei ole sellaista kiireen tuntua kun äiti ja isä ovat kohta lähdössä...

Hoitajallekin varmaan kivempaa kun saa oikeasti tehdä töitä ja olla vastuussa iltajutuista. Tulevat enemmän tutuiksikin, noin niin kuin tulevaisuutta ajatellen... ;)

Yhteistyössä