Pitäis ampua noi sudet!

mhuhah
Koirat tappaa jatkuvasti. Koska susi viimeksi?

Kaikki, jotka eivät uskalla elää sen luonnon keskellä jonka ovat asuinpaikakseen valinneet, voivat muuttaa kaupunkiin. Maalla luontoa ja sen elämää kunnioitetaan, ei vihata.
 
Hukka
Koirat tappaa jatkuvasti. Koska susi viimeksi?

Kaikki, jotka eivät uskalla elää sen luonnon keskellä jonka ovat asuinpaikakseen valinneet, voivat muuttaa kaupunkiin. Maalla luontoa ja sen elämää kunnioitetaan, ei vihata.
Nämä perustelee näköjään tätä tappouhkaa sillä, että susi tappaa koiria. Mutta kyllähän sen tyhmäkin tajuaa että koira on mennyttä jos omistaja sitä pitää narussa pihalla (tai huonossa aitauksessa) ja susi eksyy paikalle.

Ja metsästystilanteissakin, mitä te oletatte että susi tekee pikkukoiralle, joka suden reviirille tuppautuu? Toivottavasti nämä metsästäjät edes käyttää hukkaliivejä. Jos ei koiralla mitään suojaa ole, niin ei voi siitäkään kuin omistajaa syyttää.
 
mhuhah
Alkuperäinen kirjoittaja merkillistä;30454565:
Sudet tuntuvat sopivan hyvin kaupunkien puistoihin, mutta miksi niitä ei näy siellä?
Ai niiden vellihousujen keskelle, jotka eivät susien kanssa uskalla elää? Kaupunkiin vaan kaikki henkisesti kaupunkilaiset maalaiset, me muut jotka ei esitetä urheita haulikko olalla, voidaan jäädä tänne elämään rauhassa.
 
Hukka
pointti oli siinä että hirvikannat lähti nousuun metsänhoidon muutoksen seurauksena ja susikannat siksi että niiden metsästys kiellettiin

susikannan kasvu ei siis johdu hirvikannan kasvusta niinkuin sinä ilmeisesti koetat väittää
En koeta sellaista väittää. :D Kyllä mä tuon ymmärrän, mutta en sitä että miten nuo asiat liittyy mihinkään mistä tässä on puhuttu. Mutta annetaan olla, ei sillä niin väliä.
 
"wolf"
pointti oli siinä että hirvikannat lähti nousuun metsänhoidon muutoksen seurauksena ja susikannat siksi että niiden metsästys kiellettiin

susikannan kasvu ei siis johdu hirvikannan kasvusta niinkuin sinä ilmeisesti koetat väittää
Ei kun hirvi- ja peurakantojen kasvu johtuu luontaisten vihollisten puutteesta?

Mikä osuus metsänhoidollisilla jutuilla on asiassa, en tiedä. Mutta noin niin kuin maalaisjärkeen sopisi ajatus, että sorkkaeläimet lisääntyvät, jos ei niitä kukaan / mikään vähennä. Metsäjät nyt sitten paikkaavat tätä aukkoa.
 
Epäilen, ettei kyseessä ole susi vaan jokin koirasusiristeymä. Ei oikea susi luuhaa ihmisasutuksen liepeillä.

Meidän kesäpaikka on susilaueella, mutta ikinä en ole nähnyt susista edes jälkiä. Ei ne tule pihoille kyyläämään vaan pysyttelevät loitolla. Jotkut hybridit sitten kiertelee tyhjentelemässä koirien ruokakuppeja.
kyllä luuhas ainak7n meidän varaston takana noin 30 metrin päässä ihmisasutuksesta
 
Alkuperäinen kirjoittaja merkillistä;30454565:
Sudet tuntuvat sopivan hyvin kaupunkien puistoihin, mutta miksi niitä ei näy siellä?
Niin, täällä sais hukat kyytiä ihan samantein, koska ihmiset saattavat hätääntyä niistä.
Kehäkolmosen ulkopuolella ihmisten on turha pelätä, koska heillä on aina mahdollisuus muuttaa kehäkolmosen sisäpuolelle. Näinhän ketjussa on todettu kerran jos toisenkin.:D
 
[QUOTE="wolf";30454584]Ei kun hirvi- ja peurakantojen kasvu johtuu luontaisten vihollisten puutteesta?

Mikä osuus metsänhoidollisilla jutuilla on asiassa, en tiedä. Mutta noin niin kuin maalaisjärkeen sopisi ajatus, että sorkkaeläimet lisääntyvät, jos ei niitä kukaan / mikään vähennä. Metsäjät nyt sitten paikkaavat tätä aukkoa.[/QUOTE]

Nyt saa pikkasen käsitystä että antaa kantojen rehottaa vaan!
Mikä olisi sinun mielestä sopiva susikanta Suomeen?
 
"wolf"
Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;30454597:
kyllä luuhas ainak7n meidän varaston takana noin 30 metrin päässä ihmisasutuksesta
Oliko ihan luotettava tunnistus? Välillä tuntuu, että tarvitaan dna-testit sun muut, ja silti jää vielä epäselväksi, onko kyseessä susi vai jokin risteymä. Koiran verellä terästetty peto todennäköisesti aristelee ihmistä vähemmän kuin puhdas susi.
 
"Samu"
kuinkahan paljon pitäs olla susia että ne sais pidettyä hirvikannat kurissa, olisko jotain 50 000?
Ei kuule hajuakaan. Paljonkohan pitäis olla, että ne sais samalla pidettyä ihmiskannat kurissa? Tietäisköhän Pentti Linkola, sillähän oli hyviä ihmiskannan harvennusideoita. Itse tosin olen ehdottamampi, kyllä ne kaikki pitäis ampua. Mun perhe vois ampua teidät kaikki muut, ja sen jälkeen tottakai itsemme. (Ellei nyt satu kudit jostain kumman syystä loppumaan kesken tai muuta "odottamatonta", ei sitä koskaan tiedä...)
 
"wolf"
Nyt saa pikkasen käsitystä että antaa kantojen rehottaa vaan!
Mikä olisi sinun mielestä sopiva susikanta Suomeen?
En osaa sanoa. Muutenkin tuo luontainen kannanvaihtelusysteemi on häiriintynyt ihmisen toiminnan vuoksi. Ja koska ihminen (sekä lajina että yksilöinä) on minullakin tärkeysjärjestyksessä ensimmäisenä, en ehkä täysin hallitsematonta kannankasvua suosittelisi.

Mutta tuollainen selkäytimestä nouseva atavistinen petoviha voisi silti jo väistyä, kyllä tänne maapallolle mahtuu muitakin kuin me. (Tai itse asiassa, kohta ei taida mahtua, ellei tälle ihmislajin hillitsemättömälle kannankasvulle pian tehdä jotakin. Mutta se on jo ihan toinen juttu, ei kuulu tähän ketjuun.)
 
Mun mielestä vähättely on yksi asia mikä saattaa johtaa siihen susivihaan!
Hätääntyneen ihmisen on hyvä kokea tulla kuulluksi ja häntä tulis tukea, muuten saatetaan ottaa oikeus jopa omiin käsiin.

En tiedä tarjotaanko ihmisille millaista apua noissa tilanteissa.
Jotain infotilaisuuksia varmaan pidetään, mutta annetaanko niissä jotakin työkaluja susia vastaan? Tietääkö joku? Onko täällä joku sieltä "pahimmilta susialueilta"?
Ketjussa joku mainitsi tuosta sumutorvesta tms. Onko näitä käytössä kellään?
 
"sipsi"
Onko täällä joku sieltä "pahimmilta susialueilta"?
Ketjussa joku mainitsi tuosta sumutorvesta tms. Onko näitä käytössä kellään?

En ehkä ihan pahimmilta, mutta kyllä ajoittain täälläkin on havintoja tehty.

Ei ole sumutorvea minulla... Pyydän valmiiksi anteeksi, ihan asiallisesta ja vakavasta aiheesta on kyse, mutta sieluni silmin näen minut ja koirakolmikon sumutorven kanssa metsassa :LOL: - kun minä suuttuessani oikein kunnolla kuulemma huudankin kuin sumutorvi... :(
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
"..."
Niin, täällä sais hukat kyytiä ihan samantein, koska ihmiset saattavat hätääntyä niistä.
Kehäkolmosen ulkopuolella ihmisten on turha pelätä, koska heillä on aina mahdollisuus muuttaa kehäkolmosen sisäpuolelle. Näinhän ketjussa on todettu kerran jos toisenkin.:D
Kaupunki on ihmisen asuinaluetta, johon susilla ei ole asiaa. Syvät metsät on elikoiden aluetta ja kun siellä pysyvät niin hyvä niin. Millä oikeudella ihmisen pitäisi ne sieltä saada kaikki tappaa? Kunnioitus molemmin puolin, eikö niin.

Ja ei tarvitse asua kehäkolmosen sisäpuolella, etteikö sitä voitaisi laskea ihmisten asuttamaksi alueeksi. Hesan ja sen mökin susimetsässä välille mahtuu aika paljon muutakin. Itse en asu hesassa, mutta kuitenkin sellaisella alueella ettei susia tarvitse pelätä. Jos muutan mettään landelle, hyväksyn sen että siellä liikkuu elikoita.
 
Hukka
Mun mielestä vähättely on yksi asia mikä saattaa johtaa siihen susivihaan!
Hätääntyneen ihmisen on hyvä kokea tulla kuulluksi ja häntä tulis tukea, muuten saatetaan ottaa oikeus jopa omiin käsiin.

En tiedä tarjotaanko ihmisille millaista apua noissa tilanteissa.
Jotain infotilaisuuksia varmaan pidetään, mutta annetaanko niissä jotakin työkaluja susia vastaan? Tietääkö joku? Onko täällä joku sieltä "pahimmilta susialueilta"?
Ketjussa joku mainitsi tuosta sumutorvesta tms. Onko näitä käytössä kellään?
Esim. lammastilallinen voi hankkia näin hiedon susiaidan lampaiden suojaksi: Susiaita
On muuten oikeesti hieno aita. Varmaan mukavaa puuhaa tollanen aidan kasaaminen, vaikka kyseinen kirjoittaja vähän kärkkäältä vaikuttikin.

Koirillehan voi ostaa hukkaliivin, tiedä häntä moniko sellaisen on sielläkään hankkinut.
 
"..."
Mun mielestä vähättely on yksi asia mikä saattaa johtaa siihen susivihaan!
Hätääntyneen ihmisen on hyvä kokea tulla kuulluksi ja häntä tulis tukea, muuten saatetaan ottaa oikeus jopa omiin käsiin.

En tiedä tarjotaanko ihmisille millaista apua noissa tilanteissa.
Jotain infotilaisuuksia varmaan pidetään, mutta annetaanko niissä jotakin työkaluja susia vastaan? Tietääkö joku? Onko täällä joku sieltä "pahimmilta susialueilta"?
Ketjussa joku mainitsi tuosta sumutorvesta tms. Onko näitä käytössä kellään?
No se olisi paljon järkevämpää kuin kaikkien susien, karhujen, ilvesten lahtaaminen. Kaikenlaisia pippurisumutteita, äänitorvia ym ihmiset on keksineet, niitä varmasti voisi hyödyntää jos joku kokee tarvetta "itsepuolustukseen". Se vaan kun Suomen laki on semmoista, että tarviit aseenkantoluvat sitä pippurisumutettakin varten...
 
[QUOTE="sipsi";30454697]En ehkä ihan pahimmilta, mutta kyllä ajoittain täälläkin on havintoja tehty.

Ei ole sumutorvea minulla... Pyydän valmiiksi anteeksi, ihan asiallisesta ja vakavasta aiheesta on kyse, mutta sieluni silmin näen minut ja koirakolmikon sumutorven kanssa metsassa :LOL: - kun minä suuttuessani oikein kunnolla kuulemma huudankin kuin sumutorvi... :([/QUOTE]

:D
 
[QUOTE="Samu";30454620]Ei kuule hajuakaan. Paljonkohan pitäis olla, että ne sais samalla pidettyä ihmiskannat kurissa? Tietäisköhän Pentti Linkola, sillähän oli hyviä ihmiskannan harvennusideoita. Itse tosin olen ehdottamampi, kyllä ne kaikki pitäis ampua. Mun perhe vois ampua teidät kaikki muut, ja sen jälkeen tottakai itsemme. (Ellei nyt satu kudit jostain kumman syystä loppumaan kesken tai muuta "odottamatonta", ei sitä koskaan tiedä...)[/QUOTE]

Otetaampa ihan rauhassa.:hug:
 
"..."
eikai kukaan lammasfarmari kuvittele että kaikki Suomen sudet pitäisi lahdata sen vuoksi ettei omia lampaita tapeta... ?


:D

Voivoi, miten ne Jeesuksen aikaan pärjäs. Jaajuu, kai niittä lampaita piti ihan ite vahtia, ellei aidanteot kiinnostanu. Hienohan toi aita on ja varmaan helpottaa työtä, mutta eihän tässä maailmassa mikään ilmaiseksi ja ilman työtä syliin tipu.
 

Yhteistyössä