ihmeellistä
Miten voi kukaan tietää asiasta josta ei ole ollenkaan kokemusta?? Ei taida muuta alaa olla jossa tollanenkin on mahdollista.
Lapsen etuhan on sossussa vain sanahelinää ei todellisuutta.Alkuperäinen kirjoittaja ihmeellistä;30438064:Miten voi kukaan tietää asiasta josta ei ole ollenkaan kokemusta?? Ei taida muuta alaa olla jossa tollanenkin on mahdollista.
Just näinLuulen, että useammallekin isälle olisi tarvetta...
Ap, huomaatko että olet seksisti.
Aika eri asia kuitenkin. Lääkärinä ei voisi toimia sairas koska sairas ei pysty tekemään mitään ja rikollinen on vankilassa. Sitten noi ammatit vaatii paljon enemmän osaamista eikä elämänkokemusta.
Miten lääkärinä voi toimia joku muu kuin sairas? Miten juristina voi toimia muu kuin rikollinen?
Mistä sellaista voit tietää??? Puhutteko muiden asioista kotona siis???Alkuperäinen kirjoittaja riiviöiden äiti;30438108:No ei munkaan mies koskaan ole kenenkään äiti ollut, mutta käsittääkseni pärjää työssään ihan hyvin?
Jos et ole itse ikinä menettänyt läheistäsi niin tietyssä mielessä oletkin hieman "epäpätevä" henkisesti, varsinaiset työtehtävät osaat varmaan. Toisaalta, vaikka olisi menettänyt läheisiään, voi suhtautua kylmästi potilaisiin ja omaisiin. Riippuu henkilöstä. Tärkeintä on mielestäni ymmärtää että on eri tapoja kohdata kuolema. Jotkut suunnittelee hautajaisensa ja kaiken valmiiksi, toinen ääripää kieltää ajatuksen kuolemastaan viimeiseen asti ja haaveilee paranemisesta. Molemmat ovat yhtä ok.Herraisä mä olen tehnyt saattohoitoa epäpätevänä jo vuosikaudet :O
Kyllä lastensuojelutyössä vaaditaan ennen kaikkea todella paljon ammattitaitoa, lain tuntemusta ja myös sitä elämänkokemusta. Mutta elämänkokemusta on myös muilla kuin äideillä. Myös oikeanlainen "objektiivinen suhtautuminen" asioihin on plussaa lastensuojelutyössä.Alkuperäinen kirjoittaja ihmeellistä;30438229:Aika eri asia kuitenkin. Lääkärinä ei voisi toimia sairas koska sairas ei pysty tekemään mitään ja rikollinen on vankilassa. Sitten noi ammatit vaatii paljon enemmän osaamista eikä elämänkokemusta.
Sitä henkilöä siellä voi kuitenkin vaatia vaihdettavaksi.
No jos vaikka sen työkaverit kertoo? Miksi meidän tarvitsisi asiakkaiden asioista kotona puhua arvoidaksemme työntekijän taitoja?Alkuperäinen kirjoittaja ihmeellistä;30438235:Mistä sellaista voit tietää??? Puhutteko muiden asioista kotona siis???
Samoin minä, ja vieläpä lapsille :OHerraisä mä olen tehnyt saattohoitoa epäpätevänä jo vuosikaudet :O
Kertoisitko vähän konkreettisemmin mitä tuo syvyys on?Itse työskentelin päiväkodissa ennen ja jälkeen lapsia. Töissä suhde lapsiin ei omien lasten myötä juuri muuttunut, mutta vanhempia ymmärsin itse äitinä paljon paremmin. Sittemmin lastensuojelussa työskennelleenä voin sanoa, että enemmän kuin koulutus, asiakkaita kiinnostaa se, onko työntekijällä lapsia. En sano, ettei lapseton voi lastensuojelutyötä tehdä. Kyllä voi ja tunnen useita, jotka tekee sitä hyvin. Mutta kyllä oma vanhemmuus tiettyä syvyyttä työhön tuo.
Ihan eri asia taas kerran. Lastensuojelussa tehdään isoja päätöksiä toisten elämästä ja päiväkodissa vaan hoidetaan lapsia välillä.Ja miten päiväkodeissa voi olla lapsettomia? Eihän ne tiedä mitään lapsista ja niiden kasvattamisesta. Ehkä sekin lapseton sossu tajuaa että lasta ei voi kohdella miten vain kotonaan.