Kuinka kertoisit hauskalla tavalla suvulle että teille on tulossa toinen lapsi?? :)

  • Viestiketjun aloittaja Dodbdjdi
  • Ensimmäinen viesti
Tylsimys
Kukaan mitään paitoja tajua. Tai jos joku tajuaa yhdistää tuon kakkosen raskauteen niin luulee vielä että on kaksoset tulossa. Miksei voi vaan sanoa "meille syntyy toinen lapsi".
 
dddd
Taitaa olla teille suurempi juttu kuin suvulle toisen lapsen tulo. Ihan turhaa on tuollaisia hömpötyksiä miettiä. Ihan sama sukulaisille on, vaikka kertoisitte asian suoraan.
 
vie ras
mä en muista että olisin kenenkään vauvasta kuullut mitenkään hauskalla tavalla, siis niin että olisin itse pitänyt sitä hauskana. Olen kyllä saanut kortteja ja viestejä ultrakuvilla, runoja, arvoituksia, laulujensanoja. On tultu kylään "daddy to be" tai "ylpeä isoveli"-paidassa.

Mutta en mä noille mitenkään lämmennyt, joidenkin kohdalla tuli jo vähän myötähäpeääkin kun olivat valmistelleet jotain isompaa esilletuloa asian kanssa. Mulle on aina riittänyt ilmoitus sitä että meille on nyt vauva tulossa. Mite hauskana tuon kokee riippuu sitten siitä mikä on suhde näihin ihmisiin ja kuinka juttu lentää asiasta.
 
kiitos inspiksestä
Ei ole mitään hauskaa siinä että sukuun on tulossa uusi perintöosuuttaan hamuava tulokas.
tästä viestistä inspiroituneena:

pippeli hyppeli
ympärilleen katteli
näki reiän soman
mietti
tuolta teenkin
lapsen oman
- ja sinne ruiskautti!

arvaattekos vaan
mikä onkaan lopputulos?
pian sen nähdä saa
kun vauva pomppaa ulos

tällainen runokortti oliskos hyvä?
 
mä en muista että olisin kenenkään vauvasta kuullut mitenkään hauskalla tavalla, siis niin että olisin itse pitänyt sitä hauskana. Olen kyllä saanut kortteja ja viestejä ultrakuvilla, runoja, arvoituksia, laulujensanoja. On tultu kylään "daddy to be" tai "ylpeä isoveli"-paidassa.

Mutta en mä noille mitenkään lämmennyt, joidenkin kohdalla tuli jo vähän myötähäpeääkin kun olivat valmistelleet jotain isompaa esilletuloa asian kanssa. Mulle on aina riittänyt ilmoitus sitä että meille on nyt vauva tulossa. Mite hauskana tuon kokee riippuu sitten siitä mikä on suhde näihin ihmisiin ja kuinka juttu lentää asiasta.
Sama täällä. Itse olen laittanut kerran sähköpostitse kuvia isovanhemmille lapsista jossa viimeisenä oli sitten ultrakuvat. Tämä oli kuulemma hauska juttu meidan vanhempien mielestä. Muuten ollaan aina vain kerrottu, että tällainen juttu on nyt tulossa.
Itselle ainoastaan paras kaveri kertoi raskaudestaan esittelemällä ultrakuvaansa. Se oli kiva yllätys. Ihana yllätys. Mutta jos kyseessä olisi ollut joku vähemmän rakas ihminen niin olisin ehkä ollut vain vaivautunut...
 
"PARAS"
[QUOTE="hih";30415461]:D

hauskaa on se kun koko suku miettii että ootko lihonut vai raskaana....[/QUOTE]

Tää on paras. Anna ihmisten miettiä ja itsenään arvuutella. Eli älä puhu mitään ennen 25+ viikkoja.
 
PoemCopycat
Ei kesäksi saavu meille paavi
vaan pikkuruinen vaavi.
Se sängyssään makaa ja potkii
ja tissistä maidot hotkii.
Vaavi elämään paljon iloa tuo
kun perheemme kasvavan suo.
 
meillä näin
Omalle isälleni kerroin kirjoittamalla isänpäiväkorttiin 'toivottaa Petri, Maija, Viljo ja vauva' (nimet muutettu) :) tätä samaa voisi soveltaa vaikka joulukorttiin tai syntymäpäiväkorttiin.
 
Ehhehhee
Jos oikein näyttävän ja ikimuistoisen tavan haluat kertoa, niin miten olisi soitto synnytyssalista kesken synnytyksen? Meille kävi näin :/ Tämän raskauden kanssa tapahtuikin sellainen pikku yllätys, kun olimme ajatelleet sopivasti äitini 60-v juhlilla asian kertoa, että toinen lapsenlapsi olisii tulossa, niin ei sitten koko juhliin päästykään. Tämä lapsukainen kun yllättäen syntyikin jo rv25, noin viikko ennen noita juhlia.

Olisin kuitenkin halunnut kertoa hiukan toisella tavalla. Kuin soittaa synnäriltä, että nyt on sellainen tilanne, että olen raskaana, mutta lapsi syntyy milloin tahansa ja kukaan ei lupaa selviytymisen suhteen yhtään mitään. Olisi ehkä sukukin osannut olla paremmin alusta asti tukena, nyt taisivat vain tyrmistyä.
 

Yhteistyössä