The ketju

Status
Viestiketju on suljettu.
se maa ei ole mukana siinä virtapiirissä joten sillä ei ole asian kanssa mitään tekemistä

maa on vaan eristeen pettämistä varten
Juu, tämän tiedän. Silti se maa on taulussa kytketty nollajohdon kans samaan kiskoon. Ei sitä maata kauheen kaukaa kuljeteta, se löytyy käyttökohteen kivijalan ympärille kaivettuna ja lähimmässä muuntajassa sama juttu.

Ihan vaan empiirinen kokemukseni mututuntumalla sanoo, et maatetut rasiat kipinöittee vähemmän, tai siis harvemmin.
 
en jaksa alkaa sun kaa kun sää kummiski tiedät aina kaiken parhaiten
No tää on niit asioita joista mä oon oikeesti koko aikuisikäni toivonu tietäväni paremmin.

Soita ny huttua häissä, oudos paikassa jonka sähköt on arvoitus, sähkökaappi on lukossa ja talkkari on kaatopromillekunnossa lauantaisaunassa naapurikunnassa. Pitäis kytkeä kamat ja valot turvallisesti ja olla polttamatta sulakkeita, mieluusti.

Kuluneeseen kolmeenkymmeneen harrastehumppavuoteen mahtuu lukemattomia viallisia laitteita, johtoja, talojen sähköjä, omia möhläyksiä ja oikeestaan mitä vaan. Ikuisesti muistan keikkalavan seinällä sähköasentajan jäljiltä olleen urospuolisen voimavirtatöpselin... no, se ei ollu siin kauaa.

En mä kaikkia väittelyitä tahdo voittaa. Useimmiten tahdon oppia, että voisin taas olla aina oikeassa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja KyöpelinVuori;30408257:
Sie olit vikkelä likka :rolleyes:
:LOL:

...öh...noh...pussilakanan vuoro tainnee olla hitusen myöhemmin :snotty:

Mutta nyt olo on taas kuin sähköjäneksellä kun olikin niin huikean hyvä satutäti monotonisella äänellänsä - taisin urvahtaa ite ennen kuin nukutettavat :D - että ei tartte vissiin unikuvia ootella vähään aikaan...

Ankeutuksellinen aamu siintää jälleen edessä, hip heijaa :rolleyes: :D
 
Viimeksi muokattu:
:LOL:

...öh...noh...pussilakanan vuoro tainnee olla hitusen myöhemmin :snotty:

Mutta nyt olo on taas kuin sähköjäneksellä kun olikin niin huikean hyvä satutäti monotonisella äänellänsä - taisin urvahtaa ite ennen kuin nukutettavat :D - että ei tartte vissiin unikuvia ootella vähään aikaan...

Ankeutuksellinen aamu siintää jälleen edessä, hip heijaa :rolleyes: :D
Pussilakanallekkin lienee pikaset riittää. Ajan kanssa sitten joutaa patjan kanssa painia :rolleyes: :p :D.
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä