8 x 8 = 64 mutta 5 x 13 =65
Miten selität sen, että toisessa kuvassa on yksi ruutu liikaa?
Jos tiedät vastauksen koska olet nähnyt tämän tehtävän aiemmin, älä kerro vastausta vaan anna muiden pähkäillä.
Koska joku on piirtäny siihen yhen ylimääräsen ruudun. Mitä mä voitin ?Miten selität sen, että toisessa kuvassa on yksi ruutu liikaa?
No mä nyt olen vähän tälläinen nuori kapinallinen.Oletit, että x=y, ja sitten menit jakamaan (x-y):llä eli nollalla. Se on kiellettyä! Eikö teille paatuneille nykynuorille opeteta matematiikassa enää mitään??
tai oikein niin sama homma näin rehellisesti mut todennäkösyys laskelmat tapahtumille on ihan jees kyl .Kai nyt kun nämä on tahallaan laskettu väärin, johan sitä saa ihminen vähemmästäkin näppylöitä.
lyijjy tuoksu erille kuin kulta?Kuninkaalla oli 9 kultaharkkoa. Kuitenkin yhdessä kultaharkossa oli sisällä lyijyä joten se oli painavampi kuin muut ja kuningas halusi selvittää mikä harkoista oli se joka sisälsi lyijyä. Käytössä on vain tasapainovaaka eli punnitsemalla saa selville kumpi vaa'an kupissa olevan esine painaa enemmän. Kuinka monta punnitusta tarvitset selvittääksesi mikä harkoista oli se jossa oli lyijyä?
Aaltoilee? Ihan suorahan se on.Toisek kuvan halkaisija ei ole suora vaan aaltoilee. Ts kappaleita ei oikeasti voi yhdistää noin.
Kaksi.Kuninkaalla oli 9 kultaharkkoa. Kuitenkin yhdessä kultaharkossa oli sisällä lyijyä joten se oli painavampi kuin muut ja kuningas halusi selvittää mikä harkoista oli se joka sisälsi lyijyä. Käytössä on vain tasapainovaaka eli punnitsemalla saa selville kumpi vaa'an kupissa olevan esine painaa enemmän. Kuinka monta punnitusta tarvitset selvittääksesi mikä harkoista oli se jossa oli lyijyä?
Perustele.Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;30386279:Kaksi.
Ensin punnitaan 3 ja 3 harkkoa. Jos jompikumpi painaa enemmän, lyijy on siinä kasassa. Jos vaaka on tasapainossa, lyijy on niissä harkoissa, joita ei punnittu. Näin tiedetään siis missä 3 harkon kasassa lyijy on. Sen kasan harkoista kaksi laitetaan vielä puntariin ja sama homma. Eli jos vaaka on tasapainossa, lyijy on siinä, joka ei ole puntarilla, jos taas vaaka kallistuu, niin painavampi on se lyijyharkko.Perustele.
voinu selittää jatketaanpa matematiikkaa joku päivä incomment opena sä säpäle mun tää vierus apu ope sitten neuvomassa tulipas fiilistä matematiikan alkeisiinAlkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;30386294:Ensin punnitaan 3 ja 3 harkkoa. Jos jompikumpi painaa enemmän, lyijy on siinä kasassa. Jos vaaka on tasapainossa, lyijy on niissä harkoissa, joita ei punnittu. Näin tiedetään siis missä 3 harkon kasassa lyijy on. Sen kasan harkoista kaksi laitetaan vielä puntariin ja sama homma. Eli jos vaaka on tasapainossa, lyijy on siinä, joka ei ole puntarilla, jos taas vaaka kallistuu, niin painavampi on se lyijyharkko.
Tosi selkeästi selitetty
mutta toiset joutuu keskittymään muihin asioihin ja mulle kävi itelle nii nettä en keskittynyt juurikaan matematiikkaan yhtään enempi oli sitä että kuhan pääsis äkkiä pois tunnilta ja sit se meni siihen fiilistelyyn et pääsis tunnilta ja kun ope kysy jotain marakatit hakkas lautasiaan päässä :9Lyijy on kevyempää kuin kulta! En kestä. Tuo arvoitus esitettiin minulle jo lapsena, mutta silloin olin vielä liian nuori tajuamaan koko kysymyksenasetteluun liittyvää virhettä. Ja daa-a, punnitus perustuu kolmen jakoihin.
lyijy kevyempää muka?Lyijy on kevyempää kuin kulta! En kestä. Tuo arvoitus esitettiin minulle jo lapsena, mutta silloin olin vielä liian nuori tajuamaan koko kysymyksenasetteluun liittyvää virhettä. Ja daa-a, punnitus perustuu kolmen jakoihin.