Heinäkuun Hellemasut 2015

EX4
Heinäkuun Hellemasut 2015





30.6
Vannila--Kolmas --29--TAYS

1.7
EX4--Kuudes--40--OYS
Marie82--Toinen--32--?
Pompelo--Viides--28--?
Annuu--Esikoinen--25--TYKS
jammailen--Esikoinen--24--?
Tahti90--Esikoinen--24--TYKS

2.7
Aali--Kolmas--29--OYS
Riinanen--Viides--43--TAYS
hentokuiskaus--Esikoinen--24--TAYS
Kuura Karpalo--??--??--??

3.7
Bodeguero --Toinen-- 36--PS
Amy2--esikoinen--30--?
Winny--esikoinen--27--TAYS
Tariina--Toinen--28--K-PKS
Frustiina--Toinen--32--??

4.7
crea--Neljäs--25--SAS
Mar Mar--Esikoinen--25-EKKS
KeepGoing--Neljäs--29--JS

5.7
kaalimaankakara--Toinen--32--TYKS
Riikkunen--Kolmas--28--PKKS
Yllätysäippä--Kuudes --39--OYS
Nannanas--Neljäs--32--PHKS
Ricardina--Esikoinen--30--JS

6.7
NelHM--Viides--32-KYS

7.7
Almond--Neljäs--24--?
Nalle Luppis--neljäs--35--K-PKS

8.7.
handed--Toinen--33--JS
Alinaa-- Kolmas--31--KOS

9.7.
HappyFeet--Toinen--??--TAYS
Lillian-83-- Neljäs-- 31--TYKS

10.7
Susunasu--Kolmas-- 26--KYS
Udafina--Esikoinen-30--??

11.7.
anNa87--Toinen--27--??
Veera_M--Toinen--38--??

12.7
Hanna-Maria88--??--??--??
Pihlanen--Toinen-- 29--K-HKS

14.7
Nemmee--esikoinen--22--TYKS
Lumilin-- esikoinen--25--TYKS
samour_--Esikoinen--30--JS

15.7
Saratin--Toinen--29--KOS
Tabasco1--Esikoinen--27--KOS

16.7
Onnen Keiju---Toinen-- 29---?

18.7.
Zzara--Toinen--25--??
Angelica-- Toinen--30--KOS

19.7.
Zeni--Neljäs--30--PHKS
Aatoel--Kolmas--??-KOS
Pajunkissa-85--Kolmas--29--??
inppa--Esikoinen--24--OYS

20.7
Säihkiss--Esikoinen--35--PHKS
Nohmu--30--Esikoinen--TYKS

21.7
An79--Kolmas--35--Satks
littlelion--Toinen--29--MKS

22.7.
Mariiii--Esikoinen--24--??
SalVe--Kolmas--31--KOS

23.7.
{Anskutin}--Toinen--31--TAY

24.7
Piatu--Esikoinen--28--LKS

26.7
Laakeri92--Toinen--22--K-PKS

28.7.
Cassis--Esikoinen--31--LKS
Illusia83--Esikoinen--31--?

29.7
Tiha--Esikoinen--25--KYS
Yemi--Esikoinen--20--?

30.7
Smaise---Neljäs---36--?

31.7
Sohvi--Neljäs--37--KOS
mrs.k--Esikoinen--26--?

??
UmmIman







SYNNYTYSSAIRAALAT
JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
IAS = Iisalmen aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson Keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala

Päivityspyynnöt punaisella; Laskettu-aika, Nimimerkki, kuinka mones, ikä, synnytyssairaala
 
Viimeksi muokattu:
Täällä! :)

Soitin eilen jo neuvolaan, viime viikonloppuna plussasin. Neuvolatäti sanoi alustavaksi la:ksi 21.6, mutta se laskettiin sen yleisen 28 keskiarvokierron mukaan. Mulla on kierrot heitelleet pillereitten jälkeen ja olleet lähemmäs 40 pv. Ovistestin perustuen ja laskureiden mukaan oon siis itse siinä uskossa, että la on 1.7. tai 2.7. :D

Oon ottanut heinäkuisten ryhmää ja nyt löytyi, mahtavaa :)
 
Täällä testattiin eilen plussa :) Joten varovaisin mielin täälläkin eteenpäin mennään. Neuvolaan täytyy soittaa kans varmaan huomenna, sekä työpaikalle, koska siellä joudun olla tekemisissä sellaisten aineitten kanssa,että täytyy miettiä voinko tehdä muuta hommaa, jossa niitä ei käytetä.
 
Heips. Ehkä minäkin varovaisesti voin huudella.. perjantaina dpo10 plussasin. Että nyt tooosi varhaista tänne vielä tulla ku rv 3+5 vasta. Pelottaa jonkin verran miten tämän kanssa käy. Syyskuisista/2014 tipuin (varhainen km) ja seuraavaksi maaliskuisista/2015 (tuulimuna). Nyt olo eroaa sillä noihin kahteen viimeseen, että oireita on selvästi jo enemmän.. noissa oikein ollu mitään kummosta. Ja tiesin nyt jo ennen testiä että olen raskaana. Testailen joka aamu ja seuraan viivan vahvistumista. Sillä ainakin tietää jotain suuntaa.. eikä menkkapäiväkään ole ku huomenna/tistaina viimeistään. Neuvolaan en aio soittaa edes ennen varhaisultraa.. jos nyt sinnekkään asti päästään.

Kuka alkas päivittää ja tekee listaa? =)
 
Tänään testattu haamuplussat (useampaan testiin) :D dpo11 :) arvioitu LA 8.7. mä en ees tiedä mun raskausviikkoja.. :ashamed: mutta mä nyt varovaisesti tuun tänne ja lätkin pois jos menee taas kesken.. useampi km takana. Huomenna soittelen neukkuun kun mä syön yhtä lääkettä ja pitää varmistaa uskaltaako alkuraskaudessa sitä syödä. :)
Onnea muille plussanneille.


muoks; menkoista laskettuna LA 6.7 rv 3+6 pitemmän kierron mukaan kp30, taas normikierron mukaan kp28 jota neuvolatkin taitaa käyttää olisi LA 4.7. rv 4+1
 
Viimeksi muokattu:
Minä tulen mukaan nyt. Laskureiden mukaan la ois 2.7. mutta katsellaan muuttuuko ajan saatossa neuvolan/ultran aikana. Kolmas olisi siis tuloillaan. Neuvolaan soittelen varmaan tuossa parin viikon päästä. Rv:t siis nyt 4+3 ja viime perjantaina testattu haamu, mutta jospa se siitä sitten vahvihtuisi kun saan vaan rahaa ostaa testin. ;) Ja kertoohan tuo oma olokin välillä että ei tässä ns normaalissa olotilassa olla juuri nyt... esim koiranruuan haju etoo ja kaupan pakaste lohkoperunat uunista oton jälkeen haisee todella pahalle! lievää etomistakin havaittavissa, kaikki hajut tuntuu nokkaan sekä mahaa nipistelee.

Toivon todellakin että tällä kertaa pääsis loppuun saakka kun edellinen päättyi kkm:n 07/14 ja sitä edeltävä km 12/11.
 
Minäkin varovaisesti tulisin mukaan. Laskettuaika neuvolan mukaan 5.7, mutta omien laskujeni mukaan enemminkin 8.7 ois kohdillaan:) Lauantai iltana testasin ekan haamun. Jännittää kyllä pysyykö kyydissä. Mutta uskon, että keskenmenoon ei itse tässävaiheessa voi vaikuttaa, tulee jos on tullakseen.
Minulla yksi keskenmeno 12/08 ja sit lapset -09 ja -12 syntyneet.
Tsemppiä kaikille alkavaan odotukseen ja tarrasukkia pikkuisille!
 
Moikka :)
Täällä yksi odottaja lisää. Ensimmäisen haamuplussan tein 17.10 ja siitä sitten vahvistumista olen seuraillut. Tärppi kävi heti pillereiden lopettamisen jälkeen, joten kierron pituudesta ei ole tarkkaa tietoa. Laskureiden mukaan la olisi 30.6, 1.7 tai 2.7. Ultrassa sitten selviää tarkemmin, jos sinne päästään. Keskiviikkona varmaankin ensimmäinen soitto neuvolaan. Lapsia ennestään kaksi; -09 ja -13 syntyneet.
 
  • Tykkää
Reactions: kaalimaaankakara
"VeeraS"
Mukaan täältäkin silläkin uhalla että menee kesken. Kolmas lapsi siis kyseessä. Ikäeroa kuopukseen tulee yli 5 vuotta. Nuo kaksi syntyivätkin aikanaan 1,5 vuoden ikäerolla. Nyt haluttaisiin ihan vaan yksi pieni "iltatähti" koko perhettä juoksuttamaan.

Laskettu aika on hieman hämärän peitossa pitkän kierron takia. Ensimmäisen haamuplussan tein toissaviikon perjantaina (samanlainen kuin esikoisesta aikanaan 3+4). Siihen perään pari negaa ja toinen haamu, kunnes tiistai-iltana haalea plussa. Keskiviikkona digi sanoin 1-2 ja eilen 2-3. Eli jotain 4 viikon päälle se on, mutta ollaanko viidennen viikon alussa vai lopussa, se jää nähtäväksi. Yksi digi on vielä kaapissa, joten jos sen tuohon keskiviikkoon/torstaihin säästäisi. Ultraan pääsen kahden viikon päästä, että siellä sitten lisää, jos sinne asti päästään.

Oireita ei ole, mitä nyt kahvinhimo vaivaa. Tiedän, ettei se ole sikiölle optimaalinen ravintoaine, joten odotan josko himo vaihtuisi ällötykseksi niinkuin aikaisemmin on käynyt.

Tämä nyt ei sinänsä tähän ketjuun enää kuulu, mutta kerronpa sittenkin kun täälläkin on varmasti himotestaajia paikalla. Eli itse olen kaikkien kolmen kanssa testannut ovulaatiota joissakin kierroissa. Sanotaan että ehkä noin kuusi kiertoa yhteensä kaikista 9stä yrityskierrosta on ollut testikiertoja. IKINÄ, siis ikinä en ole ovisplussaa tavoittanut. En edes silloin kun olen kaksi kertaa päivässä testannut. Onhan noita viivoja ollut, mutta ei mitään haaleaa vahvempaa. Ja niin sitä taas ollaan raskaana. Eli ei se ovisplussattomuus välttämättä tarkoita, ettei ovuloi. Esikoisesta plussakierto ei ollut tällainen testikierto, mutta kuopuksesta oli. Loppukierrosta sain jotain vähän vahvempaa viivaa testiin, mutta tässä vaiheessa olikin oikeasti jo jotain dpo 8-10 ja olin raskaana. Lisäksi minulla on pitkä ja epäsäännöllinen kierto ja seksielämäkin on mielihaluriippuvaista eli välillä mennään niin että laidat ryskää ja välillä on viikkojakin hyvin rauhallista. Ikinä ei olla mitään ajoitettu. Eli tämä nyt vaan lohdutuksena niille, jotka kokee että lapsia tarvitsee jotenkin tekemällä tehdä. Ei aina tarvitse. Joskus on ehkä hyvä antaa luonnolle tilaa toimia.
 
Tervetuloa uudet :wave:

vielä 30min niin soitta aika alkaa äitiysneuvolaan ja mua jännittää :LOL:
tein vielä innovacon liuskan ja kyllä siihen piirty nopsaa plussa :D höperö noitten kusitikkujen kanssa :D No mutta mulla tosi jäätävä olo, on niiiin huono öklö olo että piupaut.. mikään ei maistu ja kaikki haisee inhalle :x
Meillä siis odotellaan seitsemää lasta :D Muut lapset: -02, -03, -05, -08, -12, -13 syntyneet.


Neuvolaan soitettu ja lasketuksi ajaksi laskettiin: 4.7.2015 :heart: neuvola aikakin varattiin tasan kuukauden päähän 27.11.


Hookoo & MiniKoo 4+2
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: kaalimaaankakara
Heippa!

Täällä kanssa yksi juuri plussannut, joka ei meinaa uskoa todeksi.. Menossa oli ensimmäinen kierto pillereiden lopettamisen jälkeen, ja ovulaatiotestitkään eivät näyttäneet varsinaisesti positiivista missään välissä (aina jäi testiviiva kontrolliviivaa selvästi haaleammaksi). Kuukautiset nyt viidettä päivää myöhässä mikäli kierto olisi sama kuin pillereillä. Viikonlopun aikana on saatu kolme roskishaamua, kunnes tänä aamuna piirtyi haalea viiva jo testiajalla. Digimittari kertoi samasta näytteestä "raskaana 1-2".

Saas nähdä koska sitä uskaltaa oikeasti iloita.. :heart:
 
Ihanaa ku heinäkuisia nyt tupsahtelee =)

Kuka haluis alkaa päivittään listaa? Ois helpompi ku nyt alussa heti alottas ni ei ole miljoonaa nimeä sit kerättävänä. Minä ennuskalla.. ihannoman taustani vuoksi. Mutta jos tämä sujuu onnellisesti eteenpäin, voin mielelläni ottaa jonku kuukauden hoitaakseni =)

Eli ku joku ilmottautus kirjuriks ni vois laittaa sen litanian jokainen sit tuleen =)
 
Poks rv 4+0 :D :D

Mitä olette mieltä. Kannattaisiko kuitenkin soittaa neuvolaan ja kysyä pääsisikö sitä kautta alkuraskauden ultraan? Kuitenkin puoleen vuoteen oli km ja tuulimuna. . Eikös ne vois jo vähän inhimillistää toimintaansa.. syy miksi en haluais soittaa sinne enne ku oon yksityisellä käynyt ultrassa on se niiden asenne tuolla jos on useampi lapsi jo ennestään. Nelosta odottaessa minua loukattiin pahoin tästä lapsiluvusta. On tosi harmillista että joutuu tällaisia miettimään äitiysneuvolastaan että uskaltaako sinne soittaa vai ei.
 
  • Tykkää
Reactions: kaalimaaankakara
Huomenta!

Niin ne viivat vaan tummuu :heart: Tänään sitten edessä soitto neuvolaan.

NelHM: Onpas ikävää, että olet saanut neuvolassa huonoa kohtelua. Luulisi, että se nyt on viimeinen paikka jossa lapsiluku aiheuttaa asenneongelmia. Toivottavasti kyseessä on ollut vain yhden henkilön huono päivä, eikä jatkossa tuollaista tapahdu! Voisit kyllä hyvin soittaa sinne, kyllä minusta tuolla historialla se on aivan oikeutettua ja ymmärrettävää. Itsekin soittaisin. Pidän peukkuja että tällä kertaa kaikki menee hyvin! :)

PS. Mistä listauksesta täällä puhutaan?
 
Heippatirallaa vaan! Täällä neljäs lapsi tulossa. LA 4.7.15, ainakin toistaiseksi. Täytän Tammikuussa 25. Ja SAS, tosin en tiedä onko sitä enää jäljellä sitten, synnärin piti loppua 2015 alussa, mutta nyt sille anotaan lisäaikaa. Jos aikaa ei heru niin TYKS. Vähän pelottaa lähteä niin kauas synnyttää kun eka ja toka kesti 4h ja kolmas 2h :D

Neuvolaan en oo soittanut vielä, huomenna keskimmäisen neuvola, joten ajattelin siellä varailla, jos sellainen hetki tulee, ettei muut lapset vielä kuule. He on vauvaa toivoneet, joten ettei tule pettymyksiä :)

Muakin vähän jänskättää jutella nvlassa, koska lapsi on neljäs ja isä on eri kuin kolmella aiemmalla. :D Autonkin saa vaihtaa pikkubussiin, huh huh! Miehelleni lapsi on ensimmäinen, ja hän on erittäin innoissaan! <3
 

Yhteistyössä