Kyllä minä sen tiedän. Ja siis itsekkäitä ihmisiä ylipäätään on todella paljon nykypäivänä. Seura kelpaa tasan niin kauan kun siitä ei ole minkäänlaista velvoitetta itselle.
Mutta edelleen minun mielestäni kummius on kunniatehtävä, josta on tökeröä kieltäytyä ja lähes aina aiheuttaa pahaa mieltä. Ja miettisin kyllä että ei ole mikään kaveri sellainen ollenkaan, joka ei edes sitä kertaa tai kahta vuodessa voi meillä sitten kahvilla käydä ja siinä sivussa täyttää kumminvelvollisuutensa.
Ja edelleen, se on vain minun mielipiteeni.
En mä tiedä onko sekään ihan viimeisen päälle hoidettu kummius jos stressaten etsitään kerran vuodessa se aika päästä kummilasta tapaamaan ja lähettää pari kertaa vuodessa lahjat. Kun käytännössä muuten se yhteydenpito kummilapsen vanhempiin hoituu lähinnä sillä että ollaan fb-kavereita ja tykkäillään välillä toistemme kuvista.
Mä olen itsekäs koska haluan olla myös oikeasti osana kummilasten elämää. Tällä hetkellä meillä on neljä omaa lasta, ja yksi bonuslapsi miehen puolelta, 5 kummilasta ja siihen päälle 8 muuta mun sisarusten lasta, 6 miehen sisarusten lasta ja nopeasti laskettuna 7 sellaista hyvien ystävien lasta joiden elämässä ollaan mukana. Kaikkien noiden syntymäpäivillä käydään ja lähes kaikille pyritään lähettämään lahjat syntymäpäivinä ja jouluna. Kaikkia yritetään ottaa yökylään ja mukaan pienemmille reissuille, viettää aikaa yhdessä.
Kuitenkin ollaan molemmat töissä, molemmilla on harrastukset niin kuin osalla lapsistamme. Käydään myös välillä seuraamassa näiden kummilasten ja muiden läheisten lasten harrastuksia. Talossa ja pihassakin on hommia ja välillä halutaan lomailla ihan omalla perheellä.
Sori jos mä nyt olen niin itsekäs etten enää jaksa ottaa kenenkään serkun tai kaverin kenen kanssa yhteydenpito on kovin harvaa, lasta kummilapsekseni ja ruveta panostamaan siihen että olisin oikeasti mukana hänen elämässään. Tai vaihtoehtoisesti kokisin huonoa omaatuntoa siitä että lähetän ne pakolliset lahjat ja yritän kerran vuodessa käydä, samalla kun muiden kummilasten kanssa yhteydenpito on ihan erilaista.