Yhä useampi ei halua minkäänlaista parisuhdetta

• Viestiketjun aloittaja ei kiinnosta
  • Ensimmäinen viesti
mies1harm.
Joo, moni mieskin on todennut että mahdollisuus on päästä suhteisiin pelkästään puolihullujen sekopäiden kanssa, vaikka itse on ihan normiheppu niin ovat järjestäneet elämänsä muuten.

Samat panomiehet panee suurinta osaa naisia ja pomppii suhteesta toiseen. Yhä isompi joukko normimiehistä on luovuttanut, ei ne käy nykyään edes baarissa. Nykyään on niin helppo saada seksiä pientä korvausta vastaan, miksi pyöriä baareissa ottamassa henkisesti turpaan saamassa pakkeja, ehkä jollain vielä innostusta riittää, mutta eivätköhän loputkin luovuta jossain vaiheessa.
Olet jäljillä siinä, että Suomessa naisten odotukset miehistä ovat aika kaavamaisia lievästi sanoen. Mieheyttä ei ole juuri problematisoitu heteroseksuaalisessa mielessä siihen nähden, miten voimakas ja juuriltaan vanha tämä kaavamaisuus on. Elisan 50-luvulle sijoittuva mainos, jossa "miehet käyttävät ennemmin korvakoruja kuin puhuvat kännyköihin" tms. oli mielestäni loistavaa ja harvinaista ironiaa aiheesta. Helposti vaihtoehdoiksi nähdään vain joko perinteinen mies tai homomainen. Ja naiset ovat mukana ylläpitämässä näkemystä.

Luova tai itseään ilmaiseva mies on meillä yhä aika kummajainen ja helposti odotukset hänestä aika kaavamaisia.

Kysymys olisi mielenkiintoinen laajempaankin tutkimukseen, lieköhän tehty.

"xxx"
Veikkaan, että naisille se baareissa käynti on kivaa. Miehille henkisesti raskaampaa, kun joudut olemaan se aktiivinen osapuoli pakkeineen päivineen, se hurmaaminen rupeaa käymään työstä pidemmän päälle ja on aika kuluttavaa. No, turhaan minä tätä teille selitän kun ette te mitään miehen osasta tässä skenaariossa ymmärrä. Teidän pitäisi kulkea jonkun miehen mokkasiineissa vaikka vuosi tai kaksi, niin voisitte jotain siitä ymmärtää.
Oon mäkin naisena saanut pakkeja, vaikka en ole baariin mennytkään iskemään. Että ei se niin tavatonta ole, koska en ole tietääkseni poikkeuksellisen vastenmielinenkään. Mutta tehän nyt olette päättänyt, että miehille on kaikki niin kauheaa.

nohh
Naisena on aika raskasta käydä baarissa, jos ei ole hakemassa seuraa. Sitten kun joudut antamaan näitä pakkeja ja saat kuulla avautumisia "kuka sä luulet olevasi" ja blaablaablaaa. En käy baarissa, kun ei siellä näemmä saa olla muuta tekemässä kuin hakemassa seuraa.

Parisuhteessa on puolensa ja puolensa. Olen nyt ollut parisuhteessa 7 vuotta, ja aikamoisen työmäärän näyttää hyvä parisuhde vaativan toimiakseen. En yhtään ihmettele niitä jotka valitsee elää yksin. Onhan se monella tapaa helpompaa elää vain itselleen ja siten miten haluaa, enkä nyt tiedä miksi sitä edes pitäisi tuomita jos joku haluaa olla sillä tapaa itsekäs. Joskus haaveilen parisuhteesta jossa asuisimme miehen kanssa eri osoitteissa, ehkä se kaikki seksi yms kiinnostas eritapaa kun toinen ei olis koko ajan siinä lähellä.

• Tykkää
Reactions: Happygirl-91
No voi
Kyllä minä olen joutunut aina se aloitteellinen osapuoli olemaan, ja baareissa olen saanut töykeää kohtelua niin naisilta kuin miehiltä yrittäessäni ihan vain jutella, eikä edes iskumielessä.
Mutta onpa surku jos tämä mieskirjoittaja on niin onneton ja masentunut että "naurattaminen" on vain päälleliimattua teeskentelyä sen pillun saamiseksi. Ehkäpä naiset huomaavatkin sen, et ole kovin hyvä?
Minä pidän miehessä eniten juuri huumorintajuisuudesta, iloisesta ja nauravasta miehestä, ja sen täytyy tulla sydämestä, ja näkyä arjessa joka päivä.
Mutta koskapa niin useat ovat vain sen pillun perässä tai sitten ilkeitä hapannaamoja päivästä toiseen, niin olen luovuttanut.

"heh"
Yksinelävät miehet elävät lyhyemmän elämän ja ovat onnettomampia (tutkimusten mukaan) kuin parisuhteessa olevat.

Sen sijaan yksinelävät naiset pärjäävät paremmin, elävät pitempään ja kokevat elämänlaatunsa parempana kuin parisuhteessa elävät naiset.

Että repikää siittä.

eeteee
Se on kuluttavaa, jo ihan senkin takia että meidän pariutumiskulttuuri on niin ahdasmielistä. Joku jossain heitti, että suomalainen naisen suhtautuminen suomalaiseen mieheen on pitää häntä potentiaalisena raiskaajana ja siltä se todentotta joskus tuntuu.

Ei nyt jaksaisi aina hehkuttaa ulkomaita, mutta kyllä kun käyt jossain muualla, niin naisten suhtautuminen miehiin on miljoona kertaa luontevampaa ja ystävällisempää. Tuntuu, että välillä tässä maassa on vaikea hengittää, ulkomailla käynti on kuin raitista ilmaa vetäisi henkeen.

eeteee
Tarvitseeko tätäkin ketjua lukiessa ihmetellä jos joku valitsee vaikka maksullisen, yksi klikkaus, eikä maksa juuri mitään. Ei morkkiksia, kukaan ei soittele perään ja takuuvarmasti seksi on hyvää.

Kuhan vaan sanon, eiköhän yhä useampi valitse tämän tyylin. Kaikki kun ei jaksa tuolla baareissa ja muualla näin kauan pyöriä kuin minä ja sitten ihmettelette missä kaikki hyvät ns. normimiehet on, no ne kävi teitä moikkaamassa mutta eivät tulleet enää takaisin.

nohh
Tarvitseeko tätäkin ketjua lukiessa ihmetellä jos joku valitsee vaikka maksullisen, yksi klikkaus, eikä maksa juuri mitään. Ei morkkiksia, kukaan ei soittele perään ja takuuvarmasti seksi on hyvää.

Kuhan vaan sanon, eiköhän yhä useampi valitse tämän tyylin. Kaikki kun ei jaksa tuolla baareissa ja muualla näin kauan pyöriä kuin minä ja sitten ihmettelette missä kaikki hyvät ns. normimiehet on, no ne kävi teitä moikkaamassa mutta eivät tulleet enää takaisin.
Siittä vaan, kuka estää? go for it!

Se parinvalintakin kun on vähän sellainen juttu että jos jo miehen ulkoinen habitus saa kavahtamaan, niin ei siitä suhteesta mitään tule vaikka kuinka muuten olis kunnollinen mies. Mieluummin sitä onkin sitten yksin.

• Tykkää
Reactions: Happygirl-91
ei kiinnosta
Veikkaan, että naisille se baareissa käynti on kivaa. Miehille henkisesti raskaampaa, kun joudut olemaan se aktiivinen osapuoli pakkeineen päivineen, se hurmaaminen rupeaa käymään työstä pidemmän päälle ja on aika kuluttavaa. No, turhaan minä tätä teille selitän kun ette te mitään miehen osasta tässä skenaariossa ymmärrä. Teidän pitäisi kulkea jonkun miehen mokkasiineissa vaikka vuosi tai kaksi, niin voisitte jotain siitä ymmärtää.
Voisit sä edes yrittää ymmärtää ja kunnioittaa että niissä baareissakin jotkut haluaa vaan viettää aikaansa siinä seurassa missä on. Sen takia niin monia ei huvita mennä baareihin kun se ei ole mahdollista.

Öh
kuitenkaan tää nyt on muutenkin hölmöä tästä kirjottaa mut viimeks kun olin baarissa naisia tuli ja yritti viedä kämpille siis eri aikaan. yks lähti ja sanoi että hän lähtee nyt mä annoin sille halin niin tää muuten anto nopeen suukon suulle enkä kerenny tekeen mitään noh oli se lämmin suukko kyllä :) sitten ku nse oli lähtenyt siihen tuli 4 lapsen äiti pitkä ku mikä ja oli menossa aamulla fudista pelaan jotain siinä puheltiin mut sit kello alko olee paljon ku se meni tanssiin niin hävisin salaa siitä pois :) muutenkin hölmöä lähteä baariin suorittamaan...
alku illasta muutama muu mut ne olikin tosi hauskoi ihmisiä ja hyviä..

Mut maailma on laaja kaikkineen kun oikein ymmärtää...

eeteee
Se on helppo passiivisena ei aloitteentekijänä höpistä tuollaista ja kuitenkin itsetuntoa hivelee kun joku lähestyy. Olisi mukava itse nenä pystyssä istua baarissa antamassa pakkeja vasemmalta ja oikealta ja närkästyä kuinka ei koskaan saa olla rauhassa.

Kyllä teillä naisilla on sitten vaikeaa.

"xxx"

En sitten haluakaan "normimiestä", jos ajattelu on tuollaista, että maksullisiin vaan, ja se on sitten hyvää seksiä, eikä morkkista ja peräänsoittelua. Ja oliko nyt puhe parisuhteesta vai seksistä?

ei kiinnosta
Naisena on aika raskasta käydä baarissa, jos ei ole hakemassa seuraa. Sitten kun joudut antamaan näitä pakkeja ja saat kuulla avautumisia "kuka sä luulet olevasi" ja blaablaablaaa. En käy baarissa, kun ei siellä näemmä saa olla muuta tekemässä kuin hakemassa seuraa.

Parisuhteessa on puolensa ja puolensa. Olen nyt ollut parisuhteessa 7 vuotta, ja aikamoisen työmäärän näyttää hyvä parisuhde vaativan toimiakseen. En yhtään ihmettele niitä jotka valitsee elää yksin. Onhan se monella tapaa helpompaa elää vain itselleen ja siten miten haluaa, enkä nyt tiedä miksi sitä edes pitäisi tuomita jos joku haluaa olla sillä tapaa itsekäs. Joskus haaveilen parisuhteesta jossa asuisimme miehen kanssa eri osoitteissa, ehkä se kaikki seksi yms kiinnostas eritapaa kun toinen ei olis koko ajan siinä lähellä.
Mä olen varma että baari jossa iskemisen yrittäminen ja muu häirintä olisi kiellettyä olisi suosittu naisporukoiden suhteen. Sitten jos se olis pelkästään naisille niin sinne ahtaisi tää toinen ongelmaryhmä jotka pääsis sisälle ja olisi siellä väärin tarkoituksin ja aika nopeasti varmaan valtaisi koko mestan. Mä luin jostain että tälläistä baaria oli kokeiltu ja ongelmaksi tuli nopeasti tää mainitsematon ryhmä.

eeteee
Ette te ymmärrä tai edes halua ymmärtää niinkuin tuolla aikaisemmin jo sanottiin, joten miksi me edes keskustelemme. Me elämme täysin eri planeetoilla miehet ja naiset, turha tätä keskustelua on jatkaa, menen tekemään muita juttuja.

mies1harm.
Se on kuluttavaa, jo ihan senkin takia että meidän pariutumiskulttuuri on niin ahdasmielistä. Joku jossain heitti, että suomalainen naisen suhtautuminen suomalaiseen mieheen on pitää häntä potentiaalisena raiskaajana ja siltä se todentotta joskus tuntuu.

Ei nyt jaksaisi aina hehkuttaa ulkomaita, mutta kyllä kun käyt jossain muualla, niin naisten suhtautuminen miehiin on miljoona kertaa luontevampaa ja ystävällisempää. Tuntuu, että välillä tässä maassa on vaikea hengittää, ulkomailla käynti on kuin raitista ilmaa vetäisi henkeen.
Totta. Mies usein nähdään seksuaalisuuden, etenkin yhdynnän, kautta aikuisuudessa naisten taholta. Hyväntahtoinen mies, eli mies, joka ei tähtää ensi sijassa sinne pöksyihin, on mahdoton yhtälö. Se kertoo jotain mieheyden aika suppeasta kokemuksesta ja representaatiosta.

Mutta myös meidän miesten joukossa on melko vähän puhetta, jossa naista romantisoidaan, jota ulkomailla on ehkä enemmän. Ja feministi näkee miehen hyvätapaisuudessa konservatiivista valtaa ("nainen jalustalla"), joka taas muualla on miellyttävää ja suotavaa, lähes pakollista. Meillä demokratia menee niin pitkälle, että tapakulttuuria ei ole "koodistona". Siksi herrasmiehen elkeet ovat meillä helposti epäaitoja tai ideologinen statement.

Amerikkalaistyylinen itsevarma pelikundi lienee se suosituin (kertoo jotain naisten älyllisestä tasosta, näennäisesti korkeasta kouluttautumisesta huolimatta). Kakkosena tulee perinteinen "suomimies" eli hiljainen, vähäeleinen, rehti ja vaatimaton. Vasta selvästi näiden jälkeen tulevat kohteliaat, hyväntahtoiset, romanttisen intohimoiset yms. "mannereurooppalaiset" miehet.

mies1harm.
Olemme tutkitusti puritaanisempi kulttuuri kuin enemmistö meistä ymmärtääkään. Sen havainnon olen omassakin elämässäni tehnyt sillä olen voinut vertailla keskenään ranskalaisia ja suomalaisia naisia ehkä lähemmin ja teoreettisemmin kuin useimmat muut.

miten niin
Totta. Mies usein nähdään seksuaalisuuden, etenkin yhdynnän, kautta aikuisuudessa naisten taholta. Hyväntahtoinen mies, eli mies, joka ei tähtää ensi sijassa sinne pöksyihin, on mahdoton yhtälö. Se kertoo jotain mieheyden aika suppeasta kokemuksesta ja representaatiosta.

Mutta myös meidän miesten joukossa on melko vähän puhetta, jossa naista romantisoidaan, jota ulkomailla on ehkä enemmän. Ja feministi näkee miehen hyvätapaisuudessa konservatiivista valtaa ("nainen jalustalla"), joka taas muualla on miellyttävää ja suotavaa, lähes pakollista. Meillä demokratia menee niin pitkälle, että tapakulttuuria ei ole "koodistona". Siksi herrasmiehen elkeet ovat meillä helposti epäaitoja tai ideologinen statement.

Amerikkalaistyylinen itsevarma pelikundi lienee se suosituin (kertoo jotain naisten älyllisestä tasosta, näennäisesti korkeasta kouluttautumisesta huolimatta). Kakkosena tulee perinteinen "suomimies" eli hiljainen, vähäeleinen, rehti ja vaatimaton. Vasta selvästi näiden jälkeen tulevat kohteliaat, hyväntahtoiset, romanttisen intohimoiset yms. "mannereurooppalaiset" miehet.
yhtälö mäpä kerron tästä yhestä naisesta siellä viellä se oli ulkonäöllisetikkin kleopatra ihan oikeesti ja sisältäkin lämmin eikä siinä mitään juteltiin paljon ja kaikkea se alku oli kyl hauska eka sanoin ku ne kysy voiks tähän istuu niin en digannut asiasta noh hain ne sitten siihen istumaan ku frendi halus ottaa tuijotus kisaa sit mä jouduin ottaa no eniway. se pointti oli et tää lady totes yhes vaihees sä oot eka jolla ei oo seksi mieles .. mä mietin sitä hetken ja snaijjasin et kyl ne ladyt vaan näkee sun naamasta mitä sulla on mielessä :) tai haluutko jotain niistä..

Mieti viellä sekin että seksi kännissä on aika noh niin .... miks sit tuhlata baarissa aikaa semmoseen ?? vaan miellumin danssailla ja keskutella ja pitää hauskaa tai olla vaan`??

"jepjep"
Mä olen varma että baari jossa iskemisen yrittäminen ja muu häirintä olisi kiellettyä olisi suosittu naisporukoiden suhteen. Sitten jos se olis pelkästään naisille niin sinne ahtaisi tää toinen ongelmaryhmä jotka pääsis sisälle ja olisi siellä väärin tarkoituksin ja aika nopeasti varmaan valtaisi koko mestan. Mä luin jostain että tälläistä baaria oli kokeiltu ja ongelmaksi tuli nopeasti tää mainitsematon ryhmä.
dtm Gay Bar & Nightclub Helsinki - dtm

Saat olla rauhassa :D
Mutta eipä taida kelvata kun joudut itse ostamaan juotavasi kun homoilla ei ole mitään intressejä maksella naisen juotavia. :D

mies1harm.
se pointti oli et tää lady totes yhes vaihees sä oot eka jolla ei oo seksi mieles ..
Kyllä, kuten sanottu, syitä on sysissä kuin sepissäkin. Eli kyllähän mieheyttä pitäisi myös jotenkin muuttaa monipuolisemmaksi ilman esimerkiksi homoseksuaalin leimaa.

USA:n vaikutus on myös melkoinen muuten tässä. Yksi tutkimus on aihetta sivunnut, mutta en tiedä onko varsinaisesti enempää selvitetty yhteyksiä. II MS jälkeen aloimme ottaa yhä enemmän "jenkeistä" oppia, eikä suuntaus ole ainakaan laskenut.

mä...
En minäkään halua parisuhdetta. Yrittänyt olen, ihastun helposti ja tulisesti, alan ahdistumaan parissa kuukaudessa. Nyt kun vihdoin olen hyväksynyt itsessäni tämän massasta poikkeavan piirteen enkä koe sitä virheenä, olen onnellinen ja tyytyväinen :)

aijjaa
Kyllä, kuten sanottu, syitä on sysissä kuin sepissäkin. Eli kyllähän mieheyttä pitäisi myös jotenkin muuttaa monipuolisemmaksi ilman esimerkiksi homoseksuaalin leimaa.

USA:n vaikutus on myös melkoinen muuten tässä. Yksi tutkimus on aihetta sivunnut, mutta en tiedä onko varsinaisesti enempää selvitetty yhteyksiä. II MS jälkeen aloimme ottaa yhä enemmän "jenkeistä" oppia, eikä suuntaus ole ainakaan laskenut.
mistä tollanen tulee mieleen et ois homoseksuaali jos ei just sillä hetkellä kiinnosta muu kun hauskan pito?? välillä ihmettelen missä maailmassa porukka taas elää? voishan ajatella että toinen on tehnyt shaolin munkki valan ?

mies1harm.
mistä tollanen tulee mieleen et ois homoseksuaali jos ei just sillä hetkellä kiinnosta muu kun hauskan pito?? välillä ihmettelen missä maailmassa porukka taas elää? voishan ajatella että toinen on tehnyt shaolin munkki valan ?
Nää asiat on aika vaikeita käsittää ja monisyisiä. :) Mutta lyhyesti: miehen lisääntymään pääseminen on ollut miehen olemassaolon syy viktoriaaniselta aikakaudelta asti (1850-1900). Emme niin hirveästi vieläkään tee pesäeroa siihen.

"niin"
Nää asiat on aika vaikeita käsittää ja monisyisiä. :) Mutta lyhyesti: miehen lisääntymään pääseminen on ollut miehen olemassaolon syy viktoriaaniselta aikakaudelta asti (1850-1900). Emme niin hirveästi vieläkään tee pesäeroa siihen.
just baarista?? sitä mä tässä kyselin :) toi nyt on ihan selvää hommaa mut selvinpäin se on mukavampaa enempi tunetta :)

Yhteistyössä