G: Mitä ostaisit kaupasta 35€:lla? Ruoka-asioita :)

• Viestiketjun aloittaja "ask"
  • Ensimmäinen viesti
"ask"
Kriteerit ovat seuraavanlaiset:
* Perunat, leivät + päälliset ja maito loppu; puuroja löytyy kaapista
* Kumppani tulossa kylään ja tekisi mieli tehdä jotakin hyvää
* Tarvikkeiden pitäisi riittää torstai-iltaan asti
* Saunajuomia tekisi mieli, mutta saapi jäädä väliin

Saa ideoida. Ei tekisi mieli perusarkiruokaakan ja uloskaan ei tässä tilanteessa viitsi mennä syömään :flower:

"ask"
Kiitos asiallisista vastauksista :flower: Kävin kaupassa mutu-tuntumalla sen suurempia miettimättä.. Kyllä toi kumppani tykkää kaikesta mitä teen, vaikka olisikin ihan perinteistä arkiruokaa :)

Tuli ostettua ~22€:lla
* 6l maitoa
* 2 kg perunasipulisekoitusta
* 3 pkt kalapuikkoja
* sienisalaattia
* 2 pss ranskanleipää
* kurkku
* 1,3kg omenoita
* 3 prk ruokakermaa
* 700g juustoa
* lauantaimakkaraa
* suklaalevy (uus merkkituttavuus)

KE: spaghettia ja jauhelihakastiketta (tämän päivän jämät) + porkkanaraaste
TO: valkosipulinen ja juustoisa kinkkukiusaus + omena-porkkanaraaste
PE: ranskalaisia ja kalapuikkoja + uunivihanneksia

Kuopus syö päiväkodissa aamupalan ja lounaan. Esikoinen ei syö aamuisin mitään, kun lähtee kouluun vaikka asiasta on keskusteltu.

Iltapaloiksi (lämpimiä) voileipiä ja teetä, pannaria, puuroa - mitä mieleen tulee :)

ahaaaass
Teetkö sä kinkkukiusauksen siitä lauantaimakkarasta? Ruokaahan tuossa on, mutta mun makuun ei mitään "herkkua". Mutta lapsille maistuu varmasti ja varmaan muillekin. Meillä ei esim kalapuikkoja syödä lainkaan, joten en sitä osaa parempana ruokana pitää. Mutta ihan kelpo ruokaahan se on, en mä sillä sano.

mieti nyt vähän
[QUOTE="ask";30327485]Kiitos asiallisista vastauksista :flower: Kävin kaupassa mutu-tuntumalla sen suurempia miettimättä.. Kyllä toi kumppani tykkää kaikesta mitä teen, vaikka olisikin ihan perinteistä arkiruokaa :)

Tuli ostettua ~22€:lla
* 6l maitoa
* 2 kg perunasipulisekoitusta
* 3 pkt kalapuikkoja
* sienisalaattia
* 2 pss ranskanleipää
* kurkku
* 1,3kg omenoita
* 3 prk ruokakermaa
* 700g juustoa
* lauantaimakkaraa
* suklaalevy (uus merkkituttavuus)

KE: spaghettia ja jauhelihakastiketta (tämän päivän jämät) + porkkanaraaste
TO: valkosipulinen ja juustoisa kinkkukiusaus + omena-porkkanaraaste
PE: ranskalaisia ja kalapuikkoja + uunivihanneksia

Kuopus syö päiväkodissa aamupalan ja lounaan. Esikoinen ei syö aamuisin mitään, kun lähtee kouluun vaikka asiasta on keskusteltu.

Iltapaloiksi (lämpimiä) voileipiä ja teetä, pannaria, puuroa - mitä mieleen tulee :)[/QUOTE]

Ei ihme että talous on noin kuralla kun et todellakaan hallitse rahan käyttöä.
Kuka ostaa tähän vuodenaikaan omenoita?
Facebook on täynnä ilmoituksia ANNETAAN OMENOITA tule ja nouki.
Ja ihan turha väittää nyt näin hyvällä omenasadon aikaan ettei teilläpäin ole kenelläkään omenapuita :D
Perunasipulisekoitusta ostit 2kg ? Miksi et ostanut meilummin perunoita ja suikaloinut itse perunaa ja sipulia, sipulikin on nyt jatkuvasti tarjouksessa joten halvemmalla olisit päässyt näin ja niitä olisi jäänyt muihinkin ruokiin.
Samoin itse voi vallan hyvin tehdä ranskalaisia tai lohkoperunoita jotka on tasan paljon terveellisempiä kuin ne valmiit ;)
Mitä taas leipään tulee niin (huokaus) eikö tuota vaaleaa pullamössä nyt voisi itse leipoa jotta on edes vähän terveellisempää tai osta edes ruisleipää.
Ja sanoinko vielä sienistä tai kalapuikoista... Jatkanko? Tosin eipä se tietty jos sosku rahoittaa elämisen ja kaikki pitää puolivalmiina saada kun ollaan yksinkertaisen uusavuttomia.
EI ihme että maapallo on hukkumassa kaikkeen paskaan kun ihmiset on näin uusavuttomia :(
Ja juu,
en ole mikään hörhö joka diggaa viimeisen päälle luonnonsuojelusta tms vaan minut on kotona jo aikoinani opetettu ettei ruokaa heitetä roskiin ja
pitää järjellä ajatella miten sen valmistaa (en myöskään ole kokki tms ravitsemusalan ammattilainen)

bbierass
Ai kamala mitkä ostokset... Näköjään joku ostaa sitä ranskanpullaa kaupasta, oon aina ihmetellyt, miks sitä on myynnissä edea. Tai lauantaimakkara. Tai pakaseperuna, mieti nyt itsekin edes vähän...

vie ras
Alkuperäinen kirjoittaja mieti nyt vähän;30327653:
Ei ihme että talous on noin kuralla kun et todellakaan hallitse rahan käyttöä.
Kuka ostaa tähän vuodenaikaan omenoita?
Facebook on täynnä ilmoituksia ANNETAAN OMENOITA tule ja nouki.
Ja ihan turha väittää nyt näin hyvällä omenasadon aikaan ettei teilläpäin ole kenelläkään omenapuita :D
Entä jos ei ole Facebookissa tai kukaan mun seuduilla ei ole ilmoittanut, että tule ja ota? Katonko vaan, että tolla on paljon omenapuita ja menen soittaa ovikelloa ja kysymään? Vai peräti suoraan keräämään, kun niitä on niin paljon...?

Jaa, että talous on kuralla ku ostaa omenoita kaupasta syksyllä. :LOL: :D En mä oo ainakaa nähny faces yhtäkää ilmootusta, että saa mennä hakemaan omenoita jonku tyköä eli kaupasta mä ostin omenani eikä ollu edes kallista se 1,6kg.

uusavuttomuus
Jaa, että talous on kuralla ku ostaa omenoita kaupasta syksyllä. :LOL: :D En mä oo ainakaa nähny faces yhtäkää ilmootusta, että saa mennä hakemaan omenoita jonku tyköä eli kaupasta mä ostin omenani eikä ollu edes kallista se 1,6kg.
niin saahan sitä sienisalaatin kaupasta helpommin kuin noukkisi itse sienet ilmaiseksi metsästä tai saahan sitä leipää kaupasta kun ei osaa leipoa
Kertoo paljon palstan tasosta jos teille tuo ruoka on gurmeeta ja normaalia ostaa suoraan kaupasta
tässäkin ketjussa ruhtinaallinen yksi minun lisäkseni joka nähtävästi osaa tehdä ruokaa
p.s meillä on jopa kauppojen seinillä ilmoituksia noista omenoista ja moni on laittanut portin pieleensä korin tai ämpärin josta saa ottaa omenoita

niin saahan sitä sienisalaatin kaupasta helpommin kuin noukkisi itse sienet ilmaiseksi metsästä tai saahan sitä leipää kaupasta kun ei osaa leipoa
Kertoo paljon palstan tasosta jos teille tuo ruoka on gurmeeta ja normaalia ostaa suoraan kaupasta
tässäkin ketjussa ruhtinaallinen yksi minun lisäkseni joka nähtävästi osaa tehdä ruokaa
p.s meillä on jopa kauppojen seinillä ilmoituksia noista omenoista ja moni on laittanut portin pieleensä korin tai ämpärin josta saa ottaa omenoita
Missä mä kirjootin, että ap:n ruoka on gurmeeta? Mua vain huvittaa nämä jotkut kirjootukset ja tulkinnat ihmisistä. :D Kyllä mä osaan tehdä ruokaa ja paljo erilaasia ja mulla on alan koulutus, mutta eipä tuota mun aiemmasta vastauksesta voinu päätellä kuten ei voinu päätellä sitäkää että en osaa tehdä ruokaa. Että älä ny luule ittestäs liikoja tuon kokkaamistaidon takia.

ei jaksa kirjautua
Pidä harava pääs kii ite kehuit kaupasta ostettujen omenoiden perään ja sitten tulet onneton määkimää jotain et osaat muka ruokaa tehä kun et taas nähnyt onneton kuin sen yhden sanon yhdessä kommentis eli se ettei ole järkee juuri ostaa niit omenoit syksyl kun tosi moni niit lahjoittelee :LOL: :LOL:

Pidä harava pääs kii ite kehuit kaupasta ostettujen omenoiden perään ja sitten tulet onneton määkimää jotain et osaat muka ruokaa tehä kun et taas nähnyt onneton kuin sen yhden sanon yhdessä kommentis eli se ettei ole järkee juuri ostaa niit omenoit syksyl kun tosi moni niit lahjoittelee :LOL: :LOL:
On sulla rankkaa. :hug: Ootte te jotkut säälittäviä, ei voi muuta taas sanoa. No onnea vain teille ja teidän tylsälle elämälle. =)

Yhteistyössä