joopa joo
Näköjään joku sitten voi vihata tuotakin hommaa, itsellä/ meillä ton suhteen ei ole koskaan ollut mitään ongelmia, harmittaa vaan että isompaan markettiin on niin pitkä matka ettei viitsi hakea sieltä aina viikon ruokia kerrallaan...Ai elämänhallinta on meillä hukassa, kun pidän kaupassa käymistä yhtenä saatanan keksintönä - ja niin pitää toi mun mieskin. Vaikka millä lahjotaan, että toinen suostuis päivän/viikon ruokaostokset ja muut jokapäiväishärpäkkeet marketista etsimään, jonottamaan ruuhkassa, raahaamaan kotiin ja vielä siirtämään kasseista asianmukaisille paikoilleen.
Kyllä mä vaan lasken ton rumban johonkin, jos mun pitää tehdä se suunnilleen joka toinen päivä (juu, tälle porukalle en mä ainakaan jaksa raahata kerralla koko viikon safkoja, enkä ees niin vanhaa kamaa halua syödäkään, vaan esim. lihat ja kalat kyllä mieluummin tuoreena, kiitos). Ja jos se pitää tehdä parkuvan lapsikatraan kanssa tai vaihtoehtoisesti työpäivän jälkeen ruuhkassa ja kiireessä (ne nälkäiset suut siellä kotona nääs), niin totta helvetissä se työstä käy. Ootko oikeesti koskaan (tai edes joskus) kokeillut?
Noita keittiössä kuluvia aikoja ihmettelin mäkin, mutta jos sitä einesruokaa pääsääntöisesti syö ja välipalaksi jotain valmiiksi maustettua jugurttia tai vanukasta, niin onnistuuhan se varmaan noinkin. Meillä ei juuri eineksiä tai puolivalmisteita syödä vaan kyllä, melkein kaikki tehdään alusta asti itse. Mielelläni nään sen vaivan, koska en halua tarjota lapsille (enkä ees tolle miehelle tai itselleni) sitä valmishöttöä, jos kerta on mahdollista tehdä itse parempaa.
Kuten joku sanoikin, nää on tietysti omia valintoja. Eikä meillä kukaan kitise (enää - alkeiskoulutus vei aikansa, mutta tehosi. )
ELi teillä ei syödä eineksiä, tarkoittaa sitä että lihat/kanat ostatte ilman marinadia? Teette itse nuokin vai jotain muuta?
Mitä ihmettä te syötätte lapsillenen välipalaksi jos esim banaani /päärynä tai velli ei kelpaa?