Tappava Ebola on levinnyt jo Saksaan asti

  • Viestiketjun aloittaja Koska Ebola Suomeen?
  • Ensimmäinen viesti
noh.
[QUOTE="annis";30196189]Entä sitten?

Sehän tarttuu eritteiden välityksellä, ei ilmateitse? Ei mulla oo tapana lääppiä muiden eritteitä.[/QUOTE]

Lapset lääppivät toisiaan. Useamman viikon inkubaatioaika tarkoittaa että tartunnan saanut lapsi ehtii tartuttaa kokonaisen päiväkotiryhmän ennen oireiden alkamista.
 
mustatuntuu
[QUOTE="annis";30196189]Entä sitten?

Sehän tarttuu eritteiden välityksellä, ei ilmateitse? Ei mulla oo tapana lääppiä muiden eritteitä.[/QUOTE]

Saat sen mamun spermasta.
 
"amp"
Tulee jos on tullakseen. Kukaan meistä ei voi lisätä elinpäiviemme määrää murehtimalla. Ja jos sairastuu mutta ei ole aika lähteä, niin sitten siitä selviytyy.
 
huh helpotus
[QUOTE="amp";30196221]Tulee jos on tullakseen. Kukaan meistä ei voi lisätä elinpäiviemme määrää murehtimalla. Ja jos sairastuu mutta ei ole aika lähteä, niin sitten siitä selviytyy.[/QUOTE]

Mamuja on sittenkin turvallista naida paljaalla? Tänään baariin.
 
ota huomioon
[QUOTE="annis";30196189]Entä sitten?

Sehän tarttuu eritteiden välityksellä, ei ilmateitse? Ei mulla oo tapana lääppiä muiden eritteitä.[/QUOTE]

Mut ebolamamu saattaa lääppiä sua.
 
Paniiikki
[QUOTE="Hömelö";30196560]No eikös siihen ole? Siis joku lääke mitä nyt sitte aletaan testata näillä sairastuneilla.[/QUOTE]

Jes! Jo alkaa paniikki helpottamaan. Kiitos tästä.
 
......
[QUOTE="Hömelö";30196560]No eikös siihen ole? Siis joku lääke mitä nyt sitte aletaan testata näillä sairastuneilla.[/QUOTE]

rokete ? lääke

lääke ? rokote

Lääke on juu, mutta toistaiseksi sen tehosta ei ole näyttöä. Parhaiten toimivat tukihoidot, eli hengityskone, nesteytys ja kai jotakin muutakin, jotta elimistö saa itse tilaisuuden yrittää taistella vastaan.

Useimmiten se ei tosin siitä huolimatta taida onnistua.
 
Paniiikki
rokete ? lääke

lääke ? rokote

Lääke on juu, mutta toistaiseksi sen tehosta ei ole näyttöä. Parhaiten toimivat tukihoidot, eli hengityskone, nesteytys ja kai jotakin muutakin, jotta elimistö saa itse tilaisuuden yrittää taistella vastaan.

Useimmiten se ei tosin siitä huolimatta taida onnistua.
No kiitti nyt tästäkin. Paniikki iski TAAS päälle.




Men are disturbed not by things, but by the view which they take of them.
 
"Hömelö"
rokete ? lääke

lääke ? rokote

Lääke on juu, mutta toistaiseksi sen tehosta ei ole näyttöä. Parhaiten toimivat tukihoidot, eli hengityskone, nesteytys ja kai jotakin muutakin, jotta elimistö saa itse tilaisuuden yrittää taistella vastaan.

Useimmiten se ei tosin siitä huolimatta taida onnistua.
Ei ole lääke ja rokote sama asia, ei. Mutta asian ydin nyt olikin se, että jotain ymmärtääkseni testaamatonta lääkettä tautia vastaan on olemassa, nyt onki sitte hyvä sauma testata oikein ihmisillä että toimiiko se vai ei, ja mitkä on sivuoireet... Maapallon väkiluku kasvaa kestämätöntä vauhtia. Luonto varmasti osaltaan yrittää korjata tilannetta, mutta mahtaako ihmisellä itselläänkin olla jotain tekemistä esimerkiks näiden tautien leviämisen kanssa. Ja kuinka vaarattomia uudet rokotukset ja lääkkeet sitte on, mitä aletaan paniikissa käyttää massoittain ihmisiin. Eiks Bill Gateskin sanonu jossain konferenssissa, että jos oikein yritetään, niin uusilla rokotuksilla ja terveydenhuollolla voidaan pienentää maailman väkilukua.
 
vieras..
Joo kyllä se kuvaa hyvin suomalaisten suhteellisuudentajua, että enemmän täällä pelätään oman lapsen joutumista ehkä koulukiusatuksi tai mahdollisia yt-neuvotteluja jossain vaiheessa.... tyystin unohdetaan että meillä on tappava verenvuototauti päässyt käsistä, WHO on antanut kansainvälisen hätätilaluokituksen ja niin edelleen. Samalla unohtuu että kolmas maailmansota on lähempänä kuin koskaan. Venäjä ja länsimaat eivät ole meidän aikana olleet koskaan näin sotajalalla vielä keskenään...

Niin mutta miten sen Nico-Betterin kanssa, kun joku tönäisi sitä välitunnilla. Soitetaan heti rehtorille ja poliisille, sillä tässä on suuri pelko että homma äityy ihan kiusaamiseksi.
 
Joo kyllä se kuvaa hyvin suomalaisten suhteellisuudentajua, että enemmän täällä pelätään oman lapsen joutumista ehkä koulukiusatuksi tai mahdollisia yt-neuvotteluja jossain vaiheessa.... tyystin unohdetaan että meillä on tappava verenvuototauti päässyt käsistä, WHO on antanut kansainvälisen hätätilaluokituksen ja niin edelleen. Samalla unohtuu että kolmas maailmansota on lähempänä kuin koskaan. Venäjä ja länsimaat eivät ole meidän aikana olleet koskaan näin sotajalalla vielä keskenään...

Niin mutta miten sen Nico-Betterin kanssa, kun joku tönäisi sitä välitunnilla. Soitetaan heti rehtorille ja poliisille, sillä tässä on suuri pelko että homma äityy ihan kiusaamiseksi.
Niin että sitten kun se Nico-Betteri on 13-vuotiaana itsemurhan partaalla sen kiusaamisen takia, niin sille sanotaan että sori mutta kun mutsis ja minä odotettiin Ebolaa niin ei oikein ehditty sun pikkumurheitas miettimään?

Elämässä on asioita joihin voi vaikuttaa, ja sitten asioita joihin ei voi. Jälkimmäisten olemassaolo ei ole mikään syy laittaa kaikkea läskiksi ja luistaa ensin mainituista.
 
Paniiikki
Hyvin kirjoitettu Moraalinvartija. Mitenkäs se vanha viidakon sananlasku meneekään: jumala suokoon minulle tyyneyttä hyväksyä asiat joita en voi muuttaa, rohkeutta muuttaa ne jotka voin ja viisautta erottaa nämä kaksi toisistaan.
 

Yhteistyössä