Miksi parisuhteen arkipäiväistyminen on paha asia?

No jaah kaikestahan me ihmiset valitetaan (minkä huomaa etenkin tältä palstalta!:D) mutta pisti silmään naistenlehdessä juttu, että miten voi ehkäistä suhteen "arkipäiväistymisen". Eikö se ole just ihanaa että toisen kanssa voi olla aina vaan rennommin ilman sen kummempia menoja ja yhdessäolo on luontevampaa mitä enemmän oppii tuntemaan kumppanin..? Miksi arki on jotenkin huono asia, kun eikös tää elämä ole sitä kaikilla sen 5 päivää viikosta?
 
paplarit päässä
Ei minustakaan ole huono asia :) Mutta jos on ihan tuore suhde vielä, niin ei silloin heti kaipaa sitä, että ollaan jo ihan kuin vanha pariskunta. Vuodessa parissa sitä voi jo arkipäiväistyä :D
 
"Jenis"
Arki on arkea, tylsää ja monotonista - ihan kivaa ja rentoa, mutta ei mikään unelmien täyttymys varmaan kellekään. Siksihän sitä jokavuotista kesälomaa odotetaan kuin kuuta nousevaa ;) Mä oon ollut naimisissa 10 vuotta, ja kyllä suoraan sanoen kaipaan sitä suhteen alkuhuumaa. Omituisen lopullinen ajatus, etten enää koskaan rakastuisi tulenpalavasti?
 
Alkuperäinen kirjoittaja paplarit päässä;30176486:
Ei minustakaan ole huono asia :) Mutta jos on ihan tuore suhde vielä, niin ei silloin heti kaipaa sitä, että ollaan jo ihan kuin vanha pariskunta. Vuodessa parissa sitä voi jo arkipäiväistyä :D
Juu juu, mulla taas ihmissuhteet etenee salamavauhtia ja on vain ihanaa että mulle voi avautua ja ruveta olemaan kun olisin aina ollut se vaimoke :D heh, no en tiedä sitten mitä kukin arkipäiväistymisellä tarkoittaa :) Kuitenkin ne huolet ja kaikki kuuluu siihen arkielämään enkä ottais mtn ällöromanttista lirkuttelijaa tai naistenmiestä!
 
[QUOTE="Jenis";30176495]Arki on arkea, tylsää ja monotonista - ihan kivaa ja rentoa, mutta ei mikään unelmien täyttymys varmaan kellekään. Siksihän sitä jokavuotista kesälomaa odotetaan kuin kuuta nousevaa ;) Mä oon ollut naimisissa 10 vuotta, ja kyllä suoraan sanoen kaipaan sitä suhteen alkuhuumaa. Omituisen lopullinen ajatus, etten enää koskaan rakastuisi tulenpalavasti?[/QUOTE]

Samat mietteet toisinaan.
Käsite "Arkipäiväinen suhde" lienee tarkoittavan ihmisille eri asioita.
 
[QUOTE="sipsi";30176511]Tällä kokemuksella sanoisin, että arjen elämisen osaaminen on parisuhteen perusta. Minun mielestäni.

nimim. saman kanssa 24 vuotta :)[/QUOTE]

Just näin!! Joko osaa arvostaa sitä että se sujuu tai valittaa siitä että on tylsää..? Kaikesta ihmiset sitten valittaakin:D mitä muutakaan hyvä parisuhde voi olla kun arkena sen arjen jakamista ja sitä yhdessäoloa aikataulujen antaessa periksi? Jännä että jotkut tarvii jatkuvasti jtn erityistä keskellä viikkoa...
 
paplarit päässä
Just näin!! Joko osaa arvostaa sitä että se sujuu tai valittaa siitä että on tylsää..? Kaikesta ihmiset sitten valittaakin:D mitä muutakaan hyvä parisuhde voi olla kun arkena sen arjen jakamista ja sitä yhdessäoloa aikataulujen antaessa periksi? Jännä että jotkut tarvii jatkuvasti jtn erityistä keskellä viikkoa...
Älä nyt viitsi, vastahan sulla oli niin menokelkkaa, ettei tosiaankaan ollut arki este baareilulle? ;) Elämä oli elämistä varten ja haudassa ehtii levätä ja muuta vastaavaa :D
 
Juu juu, mulla taas ihmissuhteet etenee salamavauhtia ja on vain ihanaa että mulle voi avautua ja ruveta olemaan kun olisin aina ollut se vaimoke :D heh, no en tiedä sitten mitä kukin arkipäiväistymisellä tarkoittaa :) Kuitenkin ne huolet ja kaikki kuuluu siihen arkielämään enkä ottais mtn ällöromanttista lirkuttelijaa tai naistenmiestä!
Mulle arkipäivä tuo mieleen rutiinit. Suhde rutinoituu, spontaanius ja romanttisuus katoaa.
Yhdistän tuohon suhteen ylläpidon unohtamisen, eli yhteiset hetket muualla kuin kotona ja ruokakaupassa ovat harvinaista herkkua.
 
[QUOTE="Jenis";30176495]Arki on arkea, tylsää ja monotonista - ihan kivaa ja rentoa, mutta ei mikään unelmien täyttymys varmaan kellekään. Siksihän sitä jokavuotista kesälomaa odotetaan kuin kuuta nousevaa ;) Mä oon ollut naimisissa 10 vuotta, ja kyllä suoraan sanoen kaipaan sitä suhteen alkuhuumaa. Omituisen lopullinen ajatus, etten enää koskaan rakastuisi tulenpalavasti?[/QUOTE]

Mä odotan kesälomaa lähinnä kesän takia, aika rankkaa olisi jos tuolla töissä kärvistelisi vuoden muut päivät odottaen lomaa. ;o vkl:Na nollaus ja parisuhde voi hyvin ellei sit ole sitä erikoista (vaativaa?) ihmistyyppiä, että kokoajan pitää olla romanttista ja täydellistä :D
 
vierass
Just näin!! Joko osaa arvostaa sitä että se sujuu tai valittaa siitä että on tylsää..? Kaikesta ihmiset sitten valittaakin:D mitä muutakaan hyvä parisuhde voi olla kun arkena sen arjen jakamista ja sitä yhdessäoloa aikataulujen antaessa periksi? Jännä että jotkut tarvii jatkuvasti jtn erityistä keskellä viikkoa...
Anna mä arvaan, sulla ei oo lapsia? Arki on ihan eri vasta toisensa tavanneena pariskuntana kuin lapsiperheessä jossa valvotaan öitä ja päivätkin on täynnä toimintaa. Silloin ei oo aikaa köllötellä toisen kainalossa telkkarin ääressä samalla tavalla ja jos ulos yhdessä haluaa lähteä, pitää olla lapsenvahti joten semmoiset spontaanit tekemiset saa hetkeksi unohtaa. En sano että se olisi huono vaihe, erilainen vain.

Salamavauhti ei sitten enää toimi jos/kun joskus lapsia saat.
 
"sdfsdf"
Tässä huomaa kuinka sanat ajatellaan erilailla. Itselleni arki on aika mielenkiintoista, joten normaali arki on normaalia arkea. Ihanaa siis, koska arkeni on ihanaa.

Ei minun arkeni esimerkiksi ole rutinoitunutta tai tylsää tai pelkkää loman odotusta. Se tosin vaatii sitä että viitsii tehdä arjessa jotain eikä tee arjestaan sellaista mitä ei oikeasti halua.
 
Alkuperäinen kirjoittaja paplarit päässä;30176542:
Älä nyt viitsi, vastahan sulla oli niin menokelkkaa, ettei tosiaankaan ollut arki este baareilulle? ;) Elämä oli elämistä varten ja haudassa ehtii levätä ja muuta vastaavaa :D
Juu vkl on baareiluja varten mutta en edes jaksaisi viikolla mtn ylimääräistä. Eikä poikkiskaan, koska hän tekee kaikki työnsä ja koulun hyvin tunnollisesti<3 Vähän liiankin;o
 
Anna mä arvaan, sulla ei oo lapsia? Arki on ihan eri vasta toisensa tavanneena pariskuntana kuin lapsiperheessä jossa valvotaan öitä ja päivätkin on täynnä toimintaa. Silloin ei oo aikaa köllötellä toisen kainalossa telkkarin ääressä samalla tavalla ja jos ulos yhdessä haluaa lähteä, pitää olla lapsenvahti joten semmoiset spontaanit tekemiset saa hetkeksi unohtaa. En sano että se olisi huono vaihe, erilainen vain.

Salamavauhti ei sitten enää toimi jos/kun joskus lapsia saat.
No on meillä lapsettomillakin omat murheemme ja stressinaiheet ;) tuo on aika törkeää vähättelyä, koska et voi tietää mitä kenenkin elämässä tapahtuu.
 
Arkipäivät on mukavia sen 5 päivää ja sitten nautitaan 2 päivää viikonloppua (työtön ei samoin nauti vapaastaan, jos ei ole ensin 5 päivää töissä). Samoin suhteennarkipäiväistyminen on mukavaa, mutta jaksaakseen tarvii välillä säpinää eli jotain yhteistä arjesta poikkeavaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Happygirl-91
Suhteen arkipäiväistyminen voi tarkoittaa positiivista tai negatiivista, riippuen miten sanan ajattelee. Positiivista on suhteen eteneminen uudelle tasolle, jolloin ehkä uutuudenviehätys on haihtunut, mutta toinen on muuttunut luontevaksi ja kiinteäksi osaksi omaa arkea. Negatiivista on se, jos se tarkoittaa sitä, että suhde on tylsistynyt, väsähtänyt eikä tunnu enää miltään, tai jos se on jäänyt sillä tavoin omassa elämässä sivuun, ettei siihen enää kiinnitä huomiota eikä välitä - kuten ei huomaa jotain arkisia asioita kuten ylähyllylle unohtunutta suolapurkkia.
 
Just näin!! Joko osaa arvostaa sitä että se sujuu tai valittaa siitä että on tylsää..? Kaikesta ihmiset sitten valittaakin:D mitä muutakaan hyvä parisuhde voi olla kun arkena sen arjen jakamista ja sitä yhdessäoloa aikataulujen antaessa periksi? Jännä että jotkut tarvii jatkuvasti jtn erityistä keskellä viikkoa...
Luitko sen lehtijutun? Veikkaan, että siinä, kuten muissakin vastaavissa puhutaan suhteen tilasta, joka ei ole sidoksissa varsinaisiin arkipäiviin vaan on sitä 24/7. Samaa kategoriaa kuin: "Näin säilytät intohimon"-artikkelit.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;30176673:
Suhteen arkipäiväistyminen voi tarkoittaa positiivista tai negatiivista, riippuen miten sanan ajattelee. Positiivista on suhteen eteneminen uudelle tasolle, jolloin ehkä uutuudenviehätys on haihtunut, mutta toinen on muuttunut luontevaksi ja kiinteäksi osaksi omaa arkea. Negatiivista on se, jos se tarkoittaa sitä, että suhde on tylsistynyt, väsähtänyt eikä tunnu enää miltään, tai jos se on jäänyt sillä tavoin omassa elämässä sivuun, ettei siihen enää kiinnitä huomiota eikä välitä - kuten ei huomaa jotain arkisia asioita kuten ylähyllylle unohtunutta suolapurkkia.
Tosi hyvin sanottu :flower: Mä koen sen positiivisena siksikin, ettei se tarkoita kumppanin huomiotta jättämistä tai mikään viehätys ei ole haihtunut.. Joka päivä rakastaa enemmän.
 
  • Tykkää
Reactions: Mörköäiti

Yhteistyössä