Pohdintaa rasisteista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ei tajua
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Ei tajua

Vieras
Olen miettinyt miten ihmeessä monet rasistiset ihmiset voivatkaan olla niin ristiriitaisia ihmisiä? Vastustavat jyrkästi tiettyjä asioita, mutta ovat itse siinä jopa pahempia. Esim. ne rasistit, jotka vastustavat jyrkimmin sosiaalipummi-maahanmuuttajia, ovat itse ihan ääripummeja. Kouluttamattomia, masentuneita, alkoholisoituneita jne. Eipä paljon koulutettuja rasisteja löydä. Ovatko nuo rasistipummit sitten huolissaan tai kateellisia mamuille, että vievät heiltä sossutuet? Mikäli olisivat yhteiskunnan rattaissa mukana niin tuskin olisi päällimmäisenä mielessä koko ajan arvostella ulkomaalaisia. Toimettomilla rasisteilla tuntuu olevan liikaa aikaa. Jos omasta elämästä puuttuu pohja ja suunta niin loogista on huomion kohdistuminen "kilpailijoihin". Hyvin pohjalla ihminen voi muuttua kostonhaluiseksi.

Ja miksi rasistit tuntuvat kansanryhmänä asioivan eniten pizzerioissa, joita maahanmuuttajat pyörittävät?

Minusta tuli taksirasisti. Autoa kuljetti muslimi. Savolaisena immeisenä, juuriltani, juttelin ja kyselin kuljettajan historiasta. Tein virheen,msuuren virheen. Kuljettaja luuli, että olen ehkä kiinnostunut ... Ahdistuin todella, kun kuski vielä jatkoi kotiovellani oman uskontonsa olevan se ainut ja oikea. Hyi helvetti!

Lue tuosta, miten akateeminen valkoihoinen joutuu rasismin kohteeksi Euroopassa, jossa vain musta on oikea ihonväri.

http://jlokka.blogspot.fi/2013/04/haluatteko-hakea-poliittista.html

Ihminen on siis rasisti jos hän vastustaa sosiaalipummimaahanmuuttoa...Mielenkiintoiset määritelmät ap:lla.

Kuinkahan monta uutta sosiaalipummia maahamme pitäisi ehkä vuosittain tuoda, jotta se lakkaisi olemasta rasistinen?

Miksihän nämä ns suvaitsevaiset eivät suvaitse persuja? Monissa treffi-ilmoituksissakin asia kerrotaan selvästi. Suvaitsevaisen tulisi suvaita kaikkia mielipiteitä.

Samoja asioita olen pohtinut kuin aloittaja. Useimmat minun tuntemani rasistisesti suhtautuvat ihmiset ovat itse yhteiskunnan tukien suurkuluttajia. Suomi ottaa vuosittain alle 10 000 pakolaista humanitäärisin syin maahan. Näiden ihmisten tuista jaksetaan murehtia ja niistä valittaa, kun samaan aikaan yhteiskunnan varoilla kalliisti koulutetut kantasuomalaiset eivät osallistu verojen maksuun. Nostetaan kuukausittain vastikkeetonta tukea yhteiskunnalta, jätetään pahimassa tapauksessa lapsetkin yhteiskunnan huolehdittavaksi, se vasta tälle maalle maksaakin. Maahanmuuttajiin kuluvar kustannukset ovat kärpäsen paska lantakasassa verrattuna siihen, miten paljon kantasuomalaiset kuluttavat yhteiskunnan varoja.

Maahanmuutto johtuu väestöräjähdyksestä, kehitysmaiden väestö lisääntyy miljardilla ihmisellä joka 12. vuosi, eli kyseessä on maapallon kestokyky ja suomalaisten säilyminen maailman kartalla tai tuhoutuminen. Esim Ruotsi tekee tällä hetkellä täydellistä kansallista itsemurhaa ja Suomen ei kannata apinoida Ruotsia, vaikka vihervasemmisto niin haluaa. Jo nyt Suomen väestönkasvu johtuu täysin maahanmuutosta ja taloutemme ei kestä kymmenien tuhansien uusien elätettävien vuosittaista rasitusta.

Mitä rasismi sinusta on? Jotenkaan en anna sitä kuvaa että olisit ymmärtänyt käsitettä lainkaan. Viin tunnustaa olevani jolain tasolla rasistinen. En hyväksy jos oleskelu maan tapoja ei kunnioiteta tai ei edes yritetä sopeutua. Olen itse työn puolesta matkustanut todella paljon ja asunut useissa eri maissa. Sillä ajatukselle että minun tulee kunnioittaa kyseisen maan tapoja, olkoonkin kuinka outoja hyvänsä.

Tavallani myös puolustan suomessa ensisijaisesti suomalaisia. Ymmärrän nurinan, joskaan sossupummailua en. Olkoon minkämaalainen tahansa. Mutta nurina johtuu siitä että suomessakin olisi jaloilleen autettavia vaikka ja kuinka. Ja sen sijaan että autettaisiin heitä, pidetäänkin huolta muualta tulevista joista osa ei vaan opi/halua/kykene toimimaan maassa maan tavalla. Itse en kertakaikkiaan halua rahoittaa esim. Tytöjä ympärileikkaavia tai kunniamurhan hyväksyviä ihmisiä. Tehkööt niin omassa maassaan. Mieluummin kassejaan raapivan penan vuokria kuittaan jos ja kun on pakko. Oikeasti tahtoisin että nekin rahat menisi vaikka koulujärjestelmän tukemiseen. Koska jos haluamme muutosta lamaantuneeseen suomeen, se lähtee lapsista ja nuorista ja heidän auttamisesta. Muutoin jo 90 luvun laman jälkeen alkanut syrjäytymiskierre sukupolvelta toiselle vaan jatkuu. Mutta tähän ei ole rahaa koska..

Maahanmuuttoa vastaan minulla ei ole mitään. Suomen on oltava kansainvälisessä kisassa mukana. Ja mun tekstissä maahanmuutto tarkoitta ihmisiä jotka tulee tänne esim opiskelemaan tai töihin. Kunhan heidän oikeudet on samat kuin suomalaisilla. Hintojen polkua esim halpatyövoimalla en voi hyväksyä. Joskaan tuon takana harvoin o se tekijä itse, vaan välistä vetävä taho.

Miksihän nämä ns suvaitsevaiset eivät suvaitse persuja? Monissa treffi-ilmoituksissakin asia kerrotaan selvästi. Suvaitsevaisen tulisi suvaita kaikkia mielipiteitä.

Ei todellakaan tarvitse suvaita suvaitsemattomuutta. Sitä joutuu sietämään, mutta ei sitä tarvitse suvaita. Miksi hyväksyisin ihmisen, joka kuvittelee olevansa parempi kuin joku toinen tuntematon esim. pelkän ihonvärin takia?! En helkutissa nöyristele sellaiselle idiootille! :D

• Tykkää
Reactions: Data
[QUOTE="...";30155892]Ei todellakaan tarvitse suvaita suvaitsemattomuutta. Sitä joutuu sietämään, mutta ei sitä tarvitse suvaita. Miksi hyväksyisin ihmisen, joka kuvittelee olevansa parempi kuin joku toinen tuntematon esim. pelkän ihonvärin takia?! En helkutissa nöyristele sellaiselle idiootille! :D[/QUOTE]

Mutta Mehmudia pitää suvaita, kun hän on niin monikulttuurinen, vaikka hän ympärileikkaa tyttärensä ja kohtelee vaimoaan huonommin kuin koiraa.

Mutta Mehmudia pitää suvaita, kun hän on niin monikulttuurinen, vaikka hän ympärileikkaa tyttärensä ja kohtelee vaimoaan huonommin kuin koiraa.

Olet aivan oikeassa, ihmistä tulee pitää ihmisenä, vaikka ei hänen tekojaan hyväksyisikään. Meillä asui entisen asunnon naapurissa juoppo (ihan kantasuomalainen, mikäli tällä on sinulle merkitystä), joka hakkasi kännissä sekä koiraansa että vaimoaan. Oma ihmisarvonsa se oli hänelläkin, vaikka suorastaan halveksinkin hänen tekojaan.

Rasismin juuret istuu tietämättömyydessä, ts jos ei ole koulutusta ja sen mukanaan tuomaa näkemystä ja ymmärrystä erilaisuudesta alkaa pelottaa ja se ilmenee rasisimina. Joskus jopa aggressiivisuutena. Tämä pitää paikkansa oli ihmisen syntyperä mikä tahansa. Moni kouluttamaton maahanmuuttaja siis voi hyvinkin olla rasisti.

suurin osa "rasisteista" ovat vain hemmetin kateelliisia.
Kaikki tuntemani rasistiksi itseen tituleeraavat ovat todella vähän koulutettuja ja yhteiskunnan tuella eläviä. He eivät voi sietää ajatusta, että tulee joku ja vie heidän tukieuronsa. Jos he joutuvat tekemisiin ulkomaalaisten kanssa, ovat he yleensä pupu pöksyssä. Julkinen keskustelu ja argumentointi kun ei kuulu heidän kykyhinsä.
Minä ei ole rasisti. en myöskään arvosta ihmisiä, jotka elävät sossun tai muutoin yhteiskunnan tuella. Ovat he sitten lähtöisin mistä tahansa. Eniten mua korpee suomalaiset sossupummit. heitä on kuitenkin koulutettu kovalla rahalla. Eivätkä he ikinä maksa "velkaansa" takaisin tälle yhteiskunnella. Lypsävät vain lisää. Jokaista tuilla elävää maahanmuuttajaa kohtaan on ainakin 1000 täysin tervettä ja työkykyistä suomalaista tuilla elävää. Jokaisella suomalaisella olisi mahdollisuus... Mamuilla ei aina ole.

[QUOTE="Jopa";30155966]Rasismin juuret istuu tietämättömyydessä, ts jos ei ole koulutusta ja sen mukanaan tuomaa näkemystä ja ymmärrystä erilaisuudesta alkaa pelottaa ja se ilmenee rasisimina. Joskus jopa aggressiivisuutena. Tämä pitää paikkansa oli ihmisen syntyperä mikä tahansa. Moni kouluttamaton maahanmuuttaja siis voi hyvinkin olla rasisti.[/QUOTE]

Rasismi ja kouluttamattomuus/tyhmyys/sosiaaliapujen varassa eläminen eivät ole mitenkään toisiinsa kietoutuneita asioita.

Varsin moni korkeasti koulutettu ihminen on päivittäisesä elämässään työskennellyt ja opiskellut maahanmuuttajien kanssa, ja tämä omakohtainen kokemus siitä synnyttää rasismia tiettyjen maiden edustajia kohtaan. Tämä on ihan luonnollista - jos toisen arvomaailma sotii täysin länsimaista vapautta ja ihmisarvoa sekä tasa-arvoa kohtaan, niin pitäisikö asiaa jotenkin positiivisesti hymistellä.

En minä ainakaan näe siinä mitään hienoa että nainen on alistettuna, kävelee kaupungilla kuin haamu kaavussaan, miehet lähettää tytöt ympärileikattavaksi mutta eivät vaivaudu opiskelemaan kieltä tai maan tapoja.

Olen jatkuvasti tekemisissä maahanmuuttajien kanssa, ja tunnistan jo kulttuurit ja maat joiden edustajien kanssa tulee jatkuvasti ongelmia. Ihmettelen suuresti. Ei tulisi minulle mieleen mennä Somaliaan tai Irakiin vaatimaan kristillistä kirkkoa saati että menisin sinne maleksimaan kaduille, nostamaan sosiaalitukia ja lisääntymään holtittomasti kun ei muutakaan jaksa tehdä.

Ihmiseltä saa ja pitää vaatia tiettyjä asioita. Mamut eivät ole poikkeus. AP on itse rasisti ja näkee asiat laatikosta käsin. Kehotan avaamaan silmät, hakeutumaan päivittäin maahanmuuttajien joukkoon ja muuttamaan mamu-alueelle. Ennen tällaista tekoa, ihan turhaa huudella sieltä tynnyristään muita rasisteiksi. Pahimmat tuntemani rasistit ovat muuten maahanmuuttajia.

Ihan aluksi sinun tulisi erotella rasismi ja maahanmuuttovastaisuus. Vaikka joskus julkisuudessa ne halutaankin tarkoituksellisesti sekoittaa, kyse ei todellakaan ole samasta asiasta. Rasisti vihaa ja inhoaa toista ihmistä tämän etnisen alkuperän, ihonvärin, uskonnon tms. asian takia. Sillä ei siis ole väliä muuttaako hänen inhoamansa ihmisryhmän edustaja Suomeen, vai pysyykö hän kotimaassaan Ghanassa. Hän inhoaa heitä silti. Tuolloin hän ei tietenkään mene syömään tuollaisen henkilön ylläpitämään pizzeriaan, eikä muutoinkaan halua olla heidän kanssaan tekemisissä.

Maahanmuuttovastaisuus taas ei ole rasismia. Se liittyy useimmiten suomalaisen hyvinvointiyhteiskunnan hyväksikäyttöön. Maahanmuuttovastainen henkilö vastustaa käytännössä Suomelle epäsuotuisaa maahanmuuttoa. Tänne on siis periaatteessa tervetullut, mutta vain sillä ehdolla että pystyy elättämään itse itsensä ja vielä maksamaan yhteiskunnalle veroja sen lisäksi. Sillä ei ole väliä onko maahanmuuttaja tässä tapauksessa ihonväriltään sininen, vihreä tai oranssi. Tässä ei vihata ihmistä, vaan enemmän järjestelmää ja sen hyväksikäyttöä/hyväksikäyttäjää.

Maahanmuuttovastainen henkilö voi olla itse työtön ja tuilla toimeentuleva. Suomen hyvinvointiyhteiskunta ja sen tukirakenteet on rakennettu aikapäiviä sitten. Tämänkin työttömän isä, isoisä tai isoisoisä on ollut tätä järjestelmäämme rakentamassa. Maahanmuuttaja on taas täysin ulkopuolinen tässä kuviossa. Jos tätä sinulle havainnollistaisi, niin ajattele asiaa pienemmässä mittakaavassa vaikka näin:

Minä, sinä, Timo ja Liisa olemme asumisyhteisö. Kaikki käymme töissä, asumme samassa talossa ja maksamme asuntomme huolloista ja korjauksista. Samalla maksamme vähän ”extraa” pahan päivän varalle, että jos meistä joku jääkin työttömäksi, on hänellekin silti leipä pöydässä. Yhtäkkiä paikalle pamahtaa naapuritalon Antti. Antti tulee meidän rakentamaamme taloon maksamatta senttiäkään. Sen jälkeen hän vielä ottaa keräämästämme ”extra-rahastosta” rahat itselleen ja sanoo että hänkin haluaa leivän pöytään. Voit olla varma, että minua, sinua, Timoa ja Liisaa se ärsyttää aika tavalla. Hänhän on täysin ulkopuolinen tästä kuviosta, eikä hän ole koskaan laittanut euroakaan tähän yhteiseen pottiin.

[QUOTE="Realisti";30156251]
Maahanmuuttovastainen henkilö voi olla itse työtön ja tuilla toimeentuleva. Suomen hyvinvointiyhteiskunta ja sen tukirakenteet on rakennettu aikapäiviä sitten. Tämänkin työttömän isä, isoisä tai isoisoisä on ollut tätä järjestelmäämme rakentamassa. Maahanmuuttaja on taas täysin ulkopuolinen tässä kuviossa. [/QUOTE]

Tämä on niin monelle vaikea asia käsittää. Lisäksi, mietipä että miten orientoituneita ja motivoituneita yhteiskunnan rakentajia ovat ihmiset, joiden kulttuurissa on korruptiota ja köyhyyttä. Ei näitä ihmisiä kiinnosta mikään valtion hyvinvoinnin rakentaminen vaan oman edun tavoittelu ja rikastuminen.

Hyvinvointivaltion rakentamishaluun vaikuttaa suuresti kulttuuritausta ja kasvatus. Meille suomalaisille tämä on selvä asia, yhteiseen hyvään pitää vaikuttaa ja sitä pitää tukea.

Jos Suomessa olisi enemmistö mamuja, Suomi muuttuisi heidän maansa kaltaiseksi - jälleen olisi korruptiota, köyhyyttä, kurjuutta. Koska näiltä ihmisiltä puuttuu kulttuurin luoma motivaattori ja näkemys.

Ihminen on siis rasisti jos hän vastustaa sosiaalipummimaahanmuuttoa...Mielenkiintoiset määritelmät ap:lla.

Kuinkahan monta uutta sosiaalipummia maahamme pitäisi ehkä vuosittain tuoda, jotta se lakkaisi olemasta rasistinen?

Ymmärtäisin sosiaalipummimaahanmuuttovastaisen kritiikin sellaisen ihmisen suusta, joka ei itse ole sosiaalipummi. Sellainen ihminen vastustaa sosiaalipummiutta ylipäätään. Mutta jos on itse sosiaalipummi niin ei siinä asemassa olis varaa arvostella muita pummeja. Pitäisi osoittaa itsekin hyödyttävänsä jotenkin tätä kehumaansa synnyinyhteiskuntaa jotenkin!

Kokemukseni mukaan moni maahanmuuttaja on paljon aktiivisempi hakeutumaan työelämään ja kykenevämpi työllistämään itseään vaikka sitten omassa yrityksessä jos ei muuten. Mutta mitä tekee suomalainen rasisti työllistymisensä eteen? Kittaavat viinaa angstiinsa. Kaikki ärsyttää, ollaan uhreja kaikessa ja tietysti ulkomaalaiset pahimpia syyllisiä kaikessa. Ei vakuuta angstaus yhtään jos ei ole tehnyt mitään kehittääkseen omia lahjojaan jossain muussakin kuin elämänsä pääsisällön keskittämisessä jonkun ihmisryhmän solvaamiseen. Siihen uppoaakin koko pieni elämä.

Kokemukseni mukaan moni maahanmuuttaja on paljon aktiivisempi hakeutumaan työelämään ja kykenevämpi työllistämään itseään vaikka sitten omassa yrityksessä jos ei muuten. Mutta mitä tekee suomalainen rasisti työllistymisensä eteen? Kittaavat viinaa angstiinsa. Kaikki ärsyttää, ollaan uhreja kaikessa ja tietysti ulkomaalaiset pahimpia syyllisiä kaikessa. Ei vakuuta angstaus yhtään jos ei ole tehnyt mitään kehittääkseen omia lahjojaan jossain muussakin kuin elämänsä pääsisällön keskittämisessä jonkun ihmisryhmän solvaamiseen. Siihen uppoaakin koko pieni elämä.

Ettet nyt vaan itse upota omaa pientä elämääsi...

[QUOTE="Suvaitsevainen";30155803]Samoja asioita olen pohtinut kuin aloittaja. Useimmat minun tuntemani rasistisesti suhtautuvat ihmiset ovat itse yhteiskunnan tukien suurkuluttajia. Suomi ottaa vuosittain alle 10 000 pakolaista humanitäärisin syin maahan. Näiden ihmisten tuista jaksetaan murehtia ja niistä valittaa, kun samaan aikaan yhteiskunnan varoilla kalliisti koulutetut kantasuomalaiset eivät osallistu verojen maksuun. Nostetaan kuukausittain vastikkeetonta tukea yhteiskunnalta, jätetään pahimassa tapauksessa lapsetkin yhteiskunnan huolehdittavaksi, se vasta tälle maalle maksaakin. Maahanmuuttajiin kuluvar kustannukset ovat kärpäsen paska lantakasassa verrattuna siihen, miten paljon kantasuomalaiset kuluttavat yhteiskunnan varoja.[/QUOTE]

Minä olen kiinnittänyt huomiota siihen, miten Suomessa suomalaisia kohtaan ollaan rasistisia.
Tietyille ryhmille sallitaan julmia lainvastaisia väkivallan tekoja vaikka suomalaiset joutuvat niistä vastuuseen. Eikö tämäkin ole rasistisia, kun tietyillä ryhmillä on oikeus tehdä mitä vain?
Eikö ole suomalaisia työntekijöitä kohtaan rasistisia repiä niiden palkasta 30% veroa, jotta voidaan kustantaa ulkomailta Suomeen elätettäviksi tuodut henkilöt, joita tänne ei edes haluttu ja jotka eivät aio ikinä tehdä mitään saamansa avustuksen eteen.

Alkuperäinen kirjoittaja äklöö;30156058:
suurin osa "rasisteista" ovat vain hemmetin kateelliisia.
Kaikki tuntemani rasistiksi itseen tituleeraavat ovat todella vähän koulutettuja ja yhteiskunnan tuella eläviä. He eivät voi sietää ajatusta, että tulee joku ja vie heidän tukieuronsa. Jos he joutuvat tekemisiin ulkomaalaisten kanssa, ovat he yleensä pupu pöksyssä. Julkinen keskustelu ja argumentointi kun ei kuulu heidän kykyhinsä.
Minä ei ole rasisti. en myöskään arvosta ihmisiä, jotka elävät sossun tai muutoin yhteiskunnan tuella. Ovat he sitten lähtöisin mistä tahansa. Eniten mua korpee suomalaiset sossupummit. heitä on kuitenkin koulutettu kovalla rahalla. Eivätkä he ikinä maksa "velkaansa" takaisin tälle yhteiskunnella. Lypsävät vain lisää. Jokaista tuilla elävää maahanmuuttajaa kohtaan on ainakin 1000 täysin tervettä ja työkykyistä suomalaista tuilla elävää. Jokaisella suomalaisella olisi mahdollisuus... Mamuilla ei aina ole.

Kateuskortti on aina hyvä vetää esiin.
Onko todellakin kateutta, raataa niska limassa duunissa ja maksaa jäätäviä veroja siksi, että tänne roudataan jengiä vielä maan rajojen ulkopuolelta elätettäviksi niillä veroilla joita maksamme? Ennemmin näen sen kolahtavan oikeudentajuun.

Ja jos suomalaiset ovat niin rasisteja, niin miksi meillä ei tunnu olevan mitään ongelmaa esim. 90- luvulla rantautuneiden Vietnamin venepakolaisten kanssa? Vaikuttaisikohan siihen se, että he sopeutuvat kulttuuriimme ja tekevät mieluusti töitä?

Yhteistyössä