Rippijuhlat MENU! Onko hyvä, mitä lisää?!

• Viestiketjun aloittaja "Putkimies"
  • Ensimmäinen viesti
"Putkimies"
Kahvi, tee, mehu, limsa

Mansikkatäytekakku
Valkosuklaahyydykekakku
Tummia pikkuleipiä
Vaaleita piparkakkuja

Lohivoileipäkakku
Kinkkuvoileipäkakku

Mitä vielä jotai suolasta?! Ei salaattia...
Miten olis juustoleipä & lakkahillo? En keksi.. apuaaaa.

[QUOTE="Putkimies";30150195]Kiitos. Meillä vaan aina juhlissa coctailpiirakoita .. mutta kyllähän ne suosittuja on :)[/QUOTE]

Meilläkin on aina noita coctailpiirakoita juhlissa ja kauppansa tekee. Ite tykkään erilaisista suolaisista piirakoista ja juuri noista voileipäkakuista. Entäs joku suolainen piirakka? Vaikka broilerista.

Vanhemmat hoi!
Ei aina niitä coctailpiirakoita, ei ne ole mikään juhlatarjottava, jokainen syö niitä arkena kotonaankin. Oikeesti, valmispakastepiiraat voileipäkakkujen vieressä? leipää, leipää, leipää. Joohei ja voikkukkakkujen viereen vielä samantyylinen mössö. eli munavoi. Kyse oman lapsen rippijuhlista!

Mielummin vaikka se ap:n fetapiirakka!

tälläinen näkökulma
Itse olin raskaana ollessani aika tarkka syömisistä ja monissa juhlissa jäi suolaiset syömättä, koska kaikissa oli tuorejuustoa tms enkä voinut olla varma kylmäketjusta jne.. En myöskään halunnut tehdä 'numeroa' syömisistäni, joten en alkanut emännältä tivaamaan, miten on raaka-aineet säilytetty.. Joten olisin tuolloin ollut tyytyväinen, jos tarjolla olisi ollut jotai niin turvallista kuin coctailpiirakat... ;) Nyt taas lasten puolesta toivoisin niitä, joten ääni piirakoille..

Vanhemmat hoi!
Alkuperäinen kirjoittaja tälläinen näkökulma;30150591:
Itse olin raskaana ollessani aika tarkka syömisistä ja monissa juhlissa jäi suolaiset syömättä, koska kaikissa oli tuorejuustoa tms enkä voinut olla varma kylmäketjusta jne.. En myöskään halunnut tehdä 'numeroa' syömisistäni, joten en alkanut emännältä tivaamaan, miten on raaka-aineet säilytetty.. Joten olisin tuolloin ollut tyytyväinen, jos tarjolla olisi ollut jotai niin turvallista kuin coctailpiirakat... ;) Nyt taas lasten puolesta toivoisin niitä, joten ääni piirakoille..
Eli tämä näkökulmasi sisältää myös tiedon, että ap:n juhlien vieraissa on raskaana olevia? Useampikin oletettavasti.

jatkoa..
Ei, en tiedä onko vai eikö.. Näkökulmaa kirjoittaessani otin kyllä huomioon, että tietoa raskaana olevista ei ollut.. Halusin kuitenkin näkökulmani kirjoittaa, ja ap päättäköön, onko sillä painoarvoa hänen juhliensa kannalta.. Jatkettakoon vielä, että saattaa olla alussa olevia julkistamattomia raskauksia.. ;) no mutta anteeksi sinulle, jota kommenttini ärsytti ja hyviä juhlia ap:eek:le.. :)

seke
[QUOTE="Tina";30150363]Meillä taas iso kulholinen itsetehtyjä lihapullia meni hyvin, sekä aikuisia että lapsia...
Samoin ruisnapit jossa lohitäyte päällä...[/QUOTE]

Samaa mieltä! Vierailla kauhee nälkä kun kirkosta tulee. voileipäkakkua menee tosi paljon

Vanhemmat hoi!
Ei, en tiedä onko vai eikö.. Näkökulmaa kirjoittaessani otin kyllä huomioon, että tietoa raskaana olevista ei ollut.. Halusin kuitenkin näkökulmani kirjoittaa, ja ap päättäköön, onko sillä painoarvoa hänen juhliensa kannalta.. Jatkettakoon vielä, että saattaa olla alussa olevia julkistamattomia raskauksia.. ;) no mutta anteeksi sinulle, jota kommenttini ärsytti ja hyviä juhlia ap:eek:le.. :)
Itseasiassa ei ärsyttänyt, vaan päinvastoin, huvitti. Allergiaperheen äitinä kuulosti vain niin absurdilta, tuo raskaanaolevan näkökulma ruokavaliosta toisten juhlissa. Itselle ei koskaan, ja saman olen lapsille opettanut, ole käynyt edes mielessä pahoittaa mieltään tms., jos jollakin ei ole minulle/meille sopivaa tarjottavaa juhlissa. Ei, en ole kaivannut niitä coctailpiiraita silloinkaan, saati muuta meille "sopivaa". Olen mennyt vain juhliin juhlasankarin takia, saan lämmitettyä ne pakastelataan ja omatekoisetkin piiraat sitten kotona.

jatkoa vieläkin
Nimimerkille vanhemmat hoi, en ole pahoittanut mieltäni tarjoiluista tai odottanut itselleni tarjoiluja - jos luet uudestaan aiemmat viestini, niin käy ilmi,että en ole alkanut ' tenttaamaan' emäntää, vaan pitänyt matalaa profiilia.. Mutta koska ketjussa keskusteltiin coctailpiirakoista, niin halusin kertoa kaksi mieleeni tullutta niitä puoltavaa seikkaa, jos siitä olisi apua AP:lle.. :) ja meilläkin on allergiaa, enkä vaadi tai odota sen mukaisia tarjoiluja - otan omaa evästä mukaan ja pidän hyvin matalaa profiilia asiasta..

Alkuperäinen kirjoittaja jatkoa vieläkin;30150785:
Nimimerkille vanhemmat hoi, en ole pahoittanut mieltäni tarjoiluista tai odottanut itselleni tarjoiluja - jos luet uudestaan aiemmat viestini, niin käy ilmi,että en ole alkanut ' tenttaamaan' emäntää, vaan pitänyt matalaa profiilia.. Mutta koska ketjussa keskusteltiin coctailpiirakoista, niin halusin kertoa kaksi mieleeni tullutta niitä puoltavaa seikkaa, jos siitä olisi apua AP:lle.. :) ja meilläkin on allergiaa, enkä vaadi tai odota sen mukaisia tarjoiluja - otan omaa evästä mukaan ja pidän hyvin matalaa profiilia asiasta..
waaaaaat? :eek: otat omat eväät mukaan? Mitä mä just luin :DDD

jos mun juhliin joku tulis omien eväiden kans, kysyisin et eikö mun pöperät kelpaa arvon neidille/rouvalle :D

Mites ne lihapullat tai kinkku/nakkicoktailtikuis? Ja jtn. Muutaki siihe, esim. Kirsikkatomaattei?
Mul tulee jo piirakat ja kuppikakut korvist kun Niit on aina kaikkial :)
entäs kananmunan puolikkaat persilja-katkaravuil? :)

Vanhemmat hoi!
Alkuperäinen kirjoittaja jatkoa vieläkin;30150785:
Juuri luettuasi tekstini, varmasti huomasit että sen takia laitoinkin "tms".

:)

Vanhemmat hoi!
waaaaaat? :eek: otat omat eväät mukaan? Mitä mä just luin :DDD

jos mun juhliin joku tulis omien eväiden kans, kysyisin et eikö mun pöperät kelpaa arvon neidille/rouvalle :D

Mites ne lihapullat tai kinkku/nakkicoktailtikuis? Ja jtn. Muutaki siihe, esim. Kirsikkatomaattei?
Mul tulee jo piirakat ja kuppikakut korvist kun Niit on aina kaikkial :)
entäs kananmunan puolikkaat persilja-katkaravuil? :)
Eväisiin en enää viitsinyt edes kommentoida, saati näkymättömiin raskauksiin :D
Meillä oli rippijuhlissa voileipäkakkujen lisänä mm. täytettyjä krustideja, parmankinkku-melonisuupaloja ja tomaatti-mozzarella-basilikatikkuja ja parsa-chedarpiirakkaa.

jatkoa
Vielä nimimerkille vanhemmat hoi - joo siis otan allergisille lapsille omaa evästä juhliin, joissa ollaan pitkään.. Onko se väärin? Itselläni siis ei allergiaa, ilmeisesti niin rivien välistä tulkitsit vaikken niin sanonut. Onhan monilla muutenkin lapsille, vaikkei ole allergiaa, ruokaa mukana kylässä/juhlissa - näin ainakin meidän tuttavapiirissä ja suvussa.. Onko sinulla huono päivä vai oletko jostain katketa - vaikutat vihaiselta?

jatkuu vieläkin..
Vanhemmat hoi nimimerkki, kun kysyisit: eikö mun pöperöt kelpaa (kuten aiemmassa viestissä kirjoitit) ja vastaisin, että kelpaa minulle oikeen hyvin ja kelpaisi lapsillekin mutta ovat allergisia. Joten meillä on vähän omaa ruokaa mukana. Niin luulisi sinun allergiaperheen omaavana ymmärtävän.. Plus, että me syödään nuo omat eväät aina mahdollisimman hiljasessa hengessä, että tuskin huomaisit edes kysyä.. ;) laukusta pikkuleipiä tms pikkupurtavaa..

nauarva v h!
Vielä nimimerkille vanhemmat hoi - joo siis otan allergisille lapsille omaa evästä juhliin, joissa ollaan pitkään.. Onko se väärin? Itselläni siis ei allergiaa, ilmeisesti niin rivien välistä tulkitsit vaikken niin sanonut. Onhan monilla muutenkin lapsille, vaikkei ole allergiaa, ruokaa mukana kylässä/juhlissa - näin ainakin meidän tuttavapiirissä ja suvussa.. Onko sinulla huono päivä vai oletko jostain katketa - vaikutat vihaiselta?
Pakko jo kysyä, miten olisi luetunymmärtäminen? Juuri minähän sanoin, etten eväisiin edes viitsinyt kommentoida?! MIKSI minulle kohdistit tämän, vaatii jo hyvät perustelut. :)

Ps. näytä samalla se kohta, missä oletin sinulla olevan allergiaa, kiitos. Tyhmyyttäni luulin vain sinun kohdallasi olleen se raskaanaolevan ruokavalio joskus.

Vanhemmat hoi!
Alkuperäinen kirjoittaja jatkuu vieläkin..;30150900:
Vanhemmat hoi nimimerkki, kun kysyisit: eikö mun pöperöt kelpaa (kuten aiemmassa viestissä kirjoitit) ja vastaisin, että kelpaa minulle oikeen hyvin ja kelpaisi lapsillekin mutta ovat allergisia. Joten meillä on vähän omaa ruokaa mukana. Niin luulisi sinun allergiaperheen omaavana ymmärtävän.. Plus, että me syödään nuo omat eväät aina mahdollisimman hiljasessa hengessä, että tuskin huomaisit edes kysyä.. ;) laukusta pikkuleipiä tms pikkupurtavaa..
edelleen, T O I S T A N, miksi tämä eväsasia on minulle kohdistettu? Perustele.
Mieti hetki, perustele uudelleen.

Yhteistyössä