Kotiäidit, paljonko perheenne tulot verojen jälkeen ovat kuukaudessa, mukaan laskettuna siis kaikki tulot,

• Viestiketjun aloittaja "kkkk"
  • Ensimmäinen viesti
"Voevoe"
Miehelle jää käteen 2000 e ja mulle tulee kotihoidontuki ja lapsilisä yht. 550e, eli 2550e jää kuukaudeksi. Siitä menee 1000 e asuntolainaan + muut laskut lisäksi. Meillä on tällä hetkellä tiukkaa.

Dai
..Ja mies vanhempainvapaalla=1200e/kk, minä opiskelen=450e/kk+satunnaisia vklp-sijaisuuksia 50-300e/kk. Eli 1700-2000 e/kk. :) Hyvin väljästi pärjätään vaikka asuntolainakin, tosin pian tiukentuu kun mies jää kotihoidontuelle muutamaksi kuukaudeksi mutta ollaan varauduttu. Valmistun vuodenvaihteessa niin sitten päästään taas siihen 2500-2800e luokkiin.

"joku"
N. 3500e/kk, miehen tulot vaihtelee. Aika tiukkaa on, onneksi palaan pian syksyllä töihin :)

1 lapsi (ja koira).

Niin ja onhan meillä ns turhiakin menoja, mutta ei ole kiva kaikesta aina karsia ja olla tekemättä mitään kun kaikki maksaa.

Ei kotiäiti
Meillä molemmat töissä ja silti tulot vain 2800-3000e yhteensä verojen jälkeen,siitä sitte laskut,kahden auton ylläpito(molemmilla auto työmatkojen takia välttämätön),asumiskulut,hoitomaksut, 3 alle 6vuotiasta lasta ja koira ja 2 kissaa. Niin tiukkaa on että tuntuu toi työssä käyminen hiukka turhalta!

meillä
Ennen kesää oli nettopalkat jotain 4 500€ + lapsilisät. 2 lasta. Nyt molemmat jäi opiskelijaksi, minä ansiosidonnaisella ja mies aikuiskoulutustuella, eli nyt nettotulot on sitten mulla 1200 ja miehellä vähän enemmän, ehkä 1400, ei ole vielä päätöstä niin ei tietoa. Aiemmin oli väljää, nyt odotettavissa tiukempaa, laitettiin säästöön rahaa työaikana, asumiskulut on pienet kun asumme alle 100 000 asunnossa, emme halunneet isoa asuntolainaa jotta ei jouduta tiukille. Tykkäämme matkustella jne, joten tämä on valintakysymys. Laitoimme myös toisen auton seisontaan ja matkusteluhommia katsomme tarkemmin... Syyslomalla lähdetään vielä reissuun kun lapsille luvattu.

"Äiti-ihminen"
En ole kotiäiti, mutta olen tässä miettinyt alanvaihtoa ja siten pieneneviä tuloja...tulot tällä hetkellä n 5000 €/kk nettona, aslainat ja autolainat yht 1700 €, muuta laskut n 1000 €/kk. Ruokaan ja päivittäistavaroihin menee n 1000 €/kk, josta osa mun reissutyön aiheuttamia kuluja. Loput rahat menee talon peruskorjaukseen ja esim kampaajalle. Säästöön ei juuri jää tän talorempan takia. Alanvaihto onkin mahdollista vasta, kun remppa loppusuoralla.

Oon miettiny, että kuinka ihmeessä just perheet, joissa tulot on tuon 2500, pystyy lyhentämään auto/asuntolainaa ja vielä hankkimaan ruuat esim kahdelle lapselle...hattua nostan! Voisitte valaista mua, mitä tuossa meijän listassa on sellaista, mitä teillä ei oo menoissa...meillä siis okt (rempattava), kaks autoo, joista toisesta velkaa 19 000 €lyhennetään 500 €/kk, moottoripyörä (velaton, mutta vakuutusmaksut pyörii), asuntolainaa 120 000, josta osa nopeammin lyhennettävää, eli useampi laina, lyhennykset yht 1200 €.

Haluaisin nykyisestä henkisesti haastavasta ja raskaasta työstä helpompaan...

Gggggg
[QUOTE="Äiti-ihminen";30147510]En ole kotiäiti, mutta olen tässä miettinyt alanvaihtoa ja siten pieneneviä tuloja...tulot tällä hetkellä n 5000 €/kk nettona, aslainat ja autolainat yht 1700 €, muuta laskut n 1000 €/kk. Ruokaan ja päivittäistavaroihin menee n 1000 €/kk, josta osa mun reissutyön aiheuttamia kuluja. Loput rahat menee talon peruskorjaukseen ja esim kampaajalle. Säästöön ei juuri jää tän talorempan takia. Alanvaihto onkin mahdollista vasta, kun remppa loppusuoralla.

Oon miettiny, että kuinka ihmeessä just perheet, joissa tulot on tuon 2500, pystyy lyhentämään auto/asuntolainaa ja vielä hankkimaan ruuat esim kahdelle lapselle...hattua nostan! Voisitte valaista mua, mitä tuossa meijän listassa on sellaista, mitä teillä ei oo menoissa...meillä siis okt (rempattava), kaks autoo, joista toisesta velkaa 19 000 €lyhennetään 500 €/kk, moottoripyörä (velaton, mutta vakuutusmaksut pyörii), asuntolainaa 120 000, josta osa nopeammin lyhennettävää, eli useampi laina, lyhennykset yht 1200 €.

Haluaisin nykyisestä henkisesti haastavasta ja raskaasta työstä helpompaan...[/QUOTE]

Meillä ei esim. ole lainkaan autolainaa ja asuntolainaakin on n. 80.000€.
Meiän ruokakauppalasku seilaa 750€-1000€ / kk, ja tuo sisältää kaikki pesuaineet, vaipat, paperit ym... ja lapsia on neljä, joista yksi koulussa. Vaippaikäsiä kaksi.

Tulot minimillään 2800€/kk

Meillä oli aikoinaan noin 2600 euroa ja kyllä sillä yksi talo- ja remppalainakin saatiin kymmenessä vuodessa maksettua.

Piti vain miettiä, ettei hassaa rahaa turhaan. Pari tonnia "säästössä" takasi sen, että alennusmyyntiaikaan voi ostaa lastenvaatteet edullisesti. Kalliita kulutusluottoja ei nostettu milloinkaan.

"kotona"
Mies yrittäjänä ja tienaa melko hyvin. Minulla 2x lapsilisät, kodinhoidon tuet lisineen ja jotain pieniä tuloja. Auto-, asunto- ym. lainaa n. 200.000 euroa. Hyvin on pärjätty ja näin todennäköisesti jatketaan, kun tarkoituksena on saada vielä yksi lapsi.

täällä
Äitiyspäiväraha + miehen palkka + 2 lapsen lapsilisät = noin 8 000 €/kk nettona. Lisäksi pieni määrä pääomatuloja (vuokratuloja). Lyhennetään isosti asuntolainaa, säästöön jää pieni summa = väljää.

yksi lapsi, toinen tulossa
Mies tienaa 1300€/kk käteen, minä saan kht+ hoitolisän-> netto 440€. Siihen päälle lapsilisä yhdestä ja asumistuki 59€/kk. YHT. siis 1900€/ kk tulot.

Toki tiukkaa on, mutta kaikki saadaan maksettu ja vähän jää säästöönkin. En ehkä kuitenkaan seuraavan kanssa enää hoitovapaille jää näin pitkäksi aikaa...

"meillä siis okt (rempattava), kaks autoo, joista toisesta velkaa 19 000 €lyhennetään 500 €/kk, moottoripyörä (velaton, mutta vakuutusmaksut pyörii), asuntolainaa 120 000, josta osa nopeammin lyhennettävää, eli useampi laina, lyhennykset yht 1200 €."

Asutaan asossa, asuntolainaa siitä 17 000€. Vastike 600€/kk. Auto on velaton, sen ostoarvo muutama vuosi sitten oli 7000€. Mies haluaisi moottoripyörän, mutta ehkä sitten kun lapset on lentäneet pesästä. Toinen auto myytiin pois kun jäin kotiin. Että siinähän sitä.. realiteettia. Miten pärjää pienillä tuloilla. Tinkimällä elintasosta! Teidän pelkkä autolaina on enemmän kuin meidän asuntolaina ja kustantaa teille melkein saman verran kuussa, kuin mitä meidän asunnon vastike meille. Ruokakulut tässä huushollissa on 400-500€/kuussa, sisältäen pesuaineet, vaipat, veskipaperit yms.

"Äiti-ihminen"
Juu siis tuo lyhennettevä auto on mun työtä varten ostettu, reissutyö, ajan n 40 000 km/v työajoja. Pitää olla kunnon auto jolla on mahd varma ajella. Se tietysti poistuis menoista mikäli työ vaihtuu. Samoin ruokaan käytettävä raha pienenisi, kun ulkonasyöminen jäisi. Prätkä on vanha custom, arvo n 3000, tuskin menee kaupaksi...

Beek
Mies on logiikkatyöntekijä, mutta saa ihan kivasti lisätienestiä myymällä nuuskaa töissä. Itse olen ensimmäisen lapsen kanssa kotona. Kuukausitulot meilä yhteensä ehkä 3000 euroa. Hyvin pärjätään, mutta haluaisin ostaa oman asunnon, mikä taas mietityttää, joutuuko liian tiukoille.

Yhteistyössä