Mitä ajattelet jos jollakin on 2-3 lasta 25-vuotiaana?

• Viestiketjun aloittaja Helluaa
  • Ensimmäinen viesti
Huutelen puskista
Ehdin jo unohtaa tämän palstan meiningin. Jos sanoo mielipiteensä SITÄ KYSYTTÄESSÄ, saa helvetillisen myrskyn aikaiseksi. Anteeksi, jos äitiys on jollekin noin herkkä asia.

"Helekutti"
Mitäpä siitä sen kummempia ajattelemaan. Ehkä se tuli mieleen, että kyseisellä äidillä on varmasti hyvä mies ja parisuhde. Itsellä ei tuon ikäisenä olllut, oli jopa niin huono etten ottanut pienintäkään riskiä että tulisin raskaaksi.

Mä aina ajattelen, että olisinpa mäkin ollut niin kypsä jo siihen aikaan. Saanut lapsen ja rakentanut kodin jne nuorena. Nyt olen jo ihan just 40v ja eka lapsi menee vasta kouluun. Ehdinköhän lapsenlapsiani näkemään edes.. ja kodistakin on vielä puolet lainaa jäljellä, kun en tajunnut nuorena ostaa omaa, vaan haaskasin rahat vuokraan.

Osakesalkkukin olisi kannattanut rakentaa jo parikymppisenä. En mä tajunnut silloin tehdä mitään järkevää :D

"väärinpäin" asiat tehnyt
En mä oikeastaan ajattele mitään.

Olen itse saanut lapseni 22-, 25- ja 29-vuotiaana, ja juu, saman (avio)miehen kanssa kaikki suunnitellusti. Minulla oli ennen ensimmäisen lapsemme syntymää opistoasteen sh:n tutkinto, ja töitä olin ehtinyt tekemään jo pitempään, silloin kun opiskeluaikanakin sai tehdä hoitotyötä. Hain 27-vuotiaana oikikseen (ja pääsin), kolmas lapsemme syntyi kesken opiskelujeni ja olin reilut 1,5 vuotta kotona "vauvalomalla" siinä kohtaa. Opintojen ohessa tein myös vanhan alani töitä. Kaiken kaikkiaan opiskeluni veivät noin 6,5 vuotta, enkä siis viidessä vuodessa valmistunut, mutta 7 vuoden sisällä kuitenkin. Valmistuttuani 35-vuotiaana sain heti uuden alani töitä, jotka jatkuvat varmuudella ainakin vielä vuoden. Määräaikaista joo, mutta kahden vuoden katkeamattomalla työkokemuksella on sitten taas helpompi etsiä uusia töitä, mikäli tarve niin vaatii.

Olen siis tehnyt asiat vähän väärinpäin, mutta meidän perheellemme tämä järjestys on sopinut, ja mies on kannustanut ja tukenut koko "matkan" ajan. Nyt 36-vuotiaana olen siis saman miehen kanssa edelleenkin, ja lapsilukumme on ollut täynnä kolmannen lapsemme syntymän jälkeen.

Näinkin voi siis asiat tehdä. :D

ei kiitos
Musta taas ois ihan kamalaa jos mulla ois nyt kolmekymppisenä pieniä lapsia. Pienten lasten vanhemmat on koko ajan sidottu niihin lapsiin.
Niin no, minä olen sitä porukkaa jolla ei ole silloinkaan lapsia tuosta syystä... Mutta tuon kysymyksen ikäisenä ne kyllä olisivat olleet silti eniten pois omasta elämästä nauttimisesta. Nyt ne sopisivatkin paremmin elämään, mutta... Ei, ei siltikään oikein mitenkään huonontamatta elämän laatua merkittävästi ja en koe että lapsia tulisi tehdä jos siitä ei koe mitään hyvää tai etuja, miksi nähdä sen vaivan...

Peyote
Niin no, minä olen sitä porukkaa jolla ei ole silloinkaan lapsia tuosta syystä... Mutta tuon kysymyksen ikäisenä ne kyllä olisivat olleet silti eniten pois omasta elämästä nauttimisesta. Nyt ne sopisivatkin paremmin elämään, mutta... Ei, ei siltikään oikein mitenkään huonontamatta elämän laatua merkittävästi ja en koe että lapsia tulisi tehdä jos siitä ei koe mitään hyvää tai etuja, miksi nähdä sen vaivan...
Ei ne huonontaneet mun elämänlaatua. Sillon ku ne oli ihan pieniä, ei ois ollut varaakaan mennä esimerkiksi johonkin matkoille... En mä koe että olisin nyt jotenkin tullut erilaiseksi kuin nuorempana, nyt vaan on välillä varaa vaikka matkustella.

"sini"
[QUOTE="Jaa";30146975]Ajattelen, että tuskin on kouluja käyty.[/QUOTE]

Minä sain tutkinnon suoritettua esikoisen syntymän aikoihin. Sitä ennen olin jo 16-vuotiaasta asti tehnyt töitä. Päiväkodissa olin reilun vuoden ja muitakin hoitoalan töitä sai silloin vielä alaikäisenä.

Ensimmäisen lapsen sain 21-vuotiaana, toisen 23-vuotiaana ja kolmannen 24-vuotiaana. Ammatti oli ja vakityön sain heti kun hoitovapaat loppui. Ja tosiaan sen iltatähden saimme vielä 36-vuotiaana.

Korkeakoulututkintoa minulla ei ole, mutta töitä on aina riittänyt, eikä rahastakaan ole pahemmin pulaa ollut. Ihan ok tullaan toimeen ja vähän luksustakin elämästä löytyy.

Yhteistyössä