Moi.. plarailin aiempaa viestiketjua ja nyt tätä uutta, mutta en ihan kaikkia viestejä jaksanut lukea...
Mulla taustalla nyt 9kk beibiyritystä takana miehen kanssa.. Se on kovin tsemppaava, mutta ilmaisi eilenkin sydäntäsärkevästi huolensa, kun ei osaa olla avuksi.. Ilmoitin että etsin vertaistukea netistä, täällä ihmiset käy samaa asiaa läpi niin en joka ilta aloita sitä "mieti kun saatais se vauva"-jorinaa..
Innoissaan hänkin, mutta ei oikein osaa muuta kommentoida kuin että "se olis haaveiden täyttymys.".. Joten toivottu olis vauva tähän taloon
Viime syksynä mulla todettiin monirakkulaiset munasarjat ja siitä suoraan terolutit kouraan.. niitä söin puoli vuotta ja sitten pidin tauon, kun resepti loppu. No eipä kuulunut menkkoja. Lääkäri ultras, ei muutosta, edelleen rakkulaiset, määräsi terot takaisin ja sitten taas ollut normaalisti menkat. Aiemmin saattoi kestää menkat 2vkoa, sitten olla 4kk tauko, tulla tuhrua ja kuukauden päästä normimenkat. Eli TO-DEL-LA epäsäännölliset oli, mutta syy löytyi tuosta pco:sta.. Määräsi mut myös kilpirauhasverikokeisiin ja eilen sain tulokset, muuten viitearvojen rajoissa, mutta S-TPOAb oli 500 ja viitearvo >60.. lisätietoa tästä saan vasta 21.7.
Nyt takana ehkä jotain 12-13 menkat teroilla, kierron pituudeksi asettautunut 23-28 päivää. Yleisin on se 25pv. Kerran oli sen 45pv, se ilman terolutia kokeilu ja tuolloin 45.pvnä aloin taas syömään teroa. Mutta muuten on tasaantunut niillä..
NYT SITTEN, tänään eletään kiertopäivää 37! Menkkaoireet alkoi jo kp23, mahaa nippaili, makeanhimo järjetön (=nuolin patukan paperit..jne... :kieh: ) Siitä lähtien ensimmäinen vko olin joka aamu varma, että nyt on menkat alkaneet ja ei häivähdystäkään.. Oireita on ollut enemmän ja vähemmän mutta menkkoja ei kuulu. Huimausta ollut tällä menkkojenodottelu jaksolla nyt enemmän ja vähemmän, joinain päivinä meinaa mustua silmissä kun nousee seisomaan.. väliin taas ei mitään. Väsynyt olen, mutta en laske sitä eriskummalliseksi väsymykseksi. Nännit oli HELVETIN kipeät tuossa kiertopv 28-31, ihan sairaan arat (ei yleensä noin arat)..
Tilasin raskauskeiju.fi:stä testejä, ovistestejä ja vaikka mitä.. tein ekan raskaustestin kp31, negatiivinen. Kp33negatiivinen. Kp35, kusin tikun yltäpäältä, myös osoittaman nuolen yli, niin että näyttökin kastui. Mitään ei tapahtunut, näyttöön ei ilmestynyt mitään. Kaivoin eilen sitten (eli tuo märäksi kustu testi ollut roskiksessa n.1vrk), pistin kaikki testit riviin (älkää kysykö miksi.... oon lomalla ja mies ei oo vahtimassa mun touhuja
), ne kaksi negaa oli tyylipuhtaita, mutta tämä märäksi kustu.. siinä oli todella tumma, miltei musta testiviiva ja selkeä plussa, haalea, mutta ihan selvästi erotettava. Menkkoja ei edelleenkään kuulu, selittämättömiä muljahduksia mahassa ja outoa oloa, mutta ei sen kummempaa.. paitsi toissapäivänä meinasin oksentaa bussiin, mutta siellä oli aivan tappokuuma.
Auttakaa. En halua enkä uskalla tulkita tuota testiä, joten se ei ole nyt suurin huoli. Vaan nämä kohta 2vk myöhässä olevat menkat. Kummallista. Vauva olis TODELLA toivottu. Miestä säälittää mun pettymys ja sama toisinpäin, siksi asiasta puhutaan vähän varoen ja maltillisesti, mutta kokoajan se on tapetilla..
Tuntuis vaan niin epätodelliselta, että mä oikeasti voisin tulla raskaaksi.. Aina sen tiesin sisimmässäni, että jotain häikkää tulee olemaan sitten kun vauvahaaveet tulee ajankohtaiseksi. Ja nyt sitten sitä on nieleskelty, mutta en oo menettänyt toivoa. Mut oon hy-vin varovainen haaveideni kanssa
Plussatuulia kaiiiiikille !!