3-vuotias lapseni juo tuttipullosta aamulla ja illalla maidon. Kaverini siitä sit märis mulle kännipäisssään

  • Viestiketjun aloittaja "jaaha"
  • Ensimmäinen viesti
"jaaha"
Hienoa avuatua kännissä ku ei selvinpäin uskaltanut. Mainitsin kyllä asiasta,mut ku tuli puheeksi niin siksi vaan hän nyt siitä sanoi.

Hänen kommenttinsa oli,että mun pitää heti paikalla ottaa lapselta tuttipullo pois,et mä pilaan ja lellin sen lapsen ihan pilalle. Ja ,et mä teen todella väärin kun sallin tuollaisen.

Ottaa oikeesti päähän tuollaiset "kaverit"
 
"jaaha"
No se on hänen huvinsa ja se saa hällä olla, en sitä pois ala ottaa koska selvästi harventaa itsekkin sitä koko ajan.
Neuvolassa minulle sanottiin,että ei ole mitään syytä ottaa pois,että siitä ei oel mitään haittaa.

ja pointti oli tuo kännissä avautuminen :D
 
bbierass
No vähän turhaan kommentoi, jollet ole pyytänyt neuvoja. Mut, varmaan itsekin tiedöt, että pullon aika alkaa olla ohi. Siksi se kirpaisee, kun toinen iitä sanoo.
 
"jaaha"
Neuvolassa sanottiin,että siitä ei ole mitään haittaa.

En käsitä,että miksi ei. Kaikkea muuta kyllä kehtaa laukoa. Puuttui muutenkin silloin minun lapsen kasvatukseen vihjailevasti.

Kaiken huippu tässä on se,et hänestä oli tehty lastensuojeluun ilmo sen liikajuomisesta.
 
"Veera"
Muistelen että tutista ja pullosta olisi hyvä luopua 2v. mennessä koska voi vaikuttaa purentaan. Meille lastenlääkäri sanoi jo 1 vuotiaasta, että pullon voi jättää kokonaan pois (no ei jätetty, mutta kohta 1,5 v. tulee täyteen ja sitten yritetään luopua siitä pikkuhiljaa).
 
meillä
Juotiin kanssa maitoa pullosta jonnekin 3,5v. ja lapsi on ihan normaali eikä hänellä ole hampaissa mitään vikaa. Söi myös tuttia todella pitkään. Pointti on varmaan se että molempia harrasti satunnaisesti ei siis kulkenut pullo/tutti suussa koko päivää. Mikä on ongelma? Siis se että muiden mielestä lapsesi kuuluu lopettaa pullosta juominen. Mitä ihmettä asia muille ylipäänsä kuuluu? Kyllä ihmisillä on kumma tapa puuttua toisten asioihin ja nimenomaan asioihin joilla ei ole mitään merkitystä yhteiskunnan, yleisen turvallisuuden tai edes hyvien tapojen kanssa. Ymmärrän kyllä jos puututaan vaikka lapsen laiminlyöntiin.
 
oikeastaan tuttipullostahan ei niinkään ole haittaa, kun ei se tuttiosa siellä suussa ole kuin hetken, jos vertaa tuttiin! että en usko sen vääntävän hampaita mitenkäänpäin. toinen asia olisi, jos se olis koko ajan suussa, kuten tutti! jos se on teidän juttu, ni juota vaan pullosta, ketä se kiinnostaa! kaverisi asenne oli todellakin väärä, vaikka saattaa omasta mielestään ainakin ihan aiheesta olla ns huolissaan, mutta kertomistyyli ja lellimissyytökset on liikaa
 
Ghaugh
Mulla ei oo ollu koskaan purentaongelmia tai tarvetta raudoille, ja join vähintäänkin satunnaisesti maitoa ja jopa kaakaota tuttipullosta viisivuotiaaksi asti. Tuttia en muista käyttäneeni, eli siitä kai on luovuttu normaalissa aikataulussa. Omien lasten kanssa aion toimia samoin.

Känniavautumiset ovat toisaalta huvittavia, mutta sikälo myös hyviä, että kaveri sai sanottavansa sanottua. Sitten voitte käsitellä asian tarpeen vaatimalla tavalla (saat halutessasi soos kertoa oman puolesi tarinasta) ja sitten voitte jatkaa normaalisti.
 
"jaaha"
Lapsuuden kavereita hän on ja nykyään olemme aika vähän missään tekemisissä.

Hammaslääkärillä ei ollut moittimista lapsen hampaista

Hmmm....en kyllä tiedä onko tuossa nyt ns vauvana pitämistä. En vain tiesä miksi minun pitäisi se kieltää koksa se ei vahingoita mitenkään ja ketään
 
hmph
[QUOTE="jaaha";30128810]Lapsuuden kavereita hän on ja nykyään olemme aika vähän missään tekemisissä.

Hammaslääkärillä ei ollut moittimista lapsen hampaista

Hmmm....en kyllä tiedä onko tuossa nyt ns vauvana pitämistä. En vain tiesä miksi minun pitäisi se kieltää koksa se ei vahingoita mitenkään ja ketään[/QUOTE]

Kyllä se on vauvana pitämistä. Ihan sama, kun imettäisit sitä 3-vuotiastasi.
 
bbierass
Ei siitä varmaan mitään fyysistä haittaa ole, vaikkka aikuinen siemailisi aamukahvinsa ja iltateet tuttipullosta. Mutta näyttäähän se pimeeltä ja luo mielikuvan jonkinlaisesta mielenterveysongelmasta.
 
kysynn
[QUOTE="jaaha";30128810]Lapsuuden kavereita hän on ja nykyään olemme aika vähän missään tekemisissä.

Hammaslääkärillä ei ollut moittimista lapsen hampaista

Hmmm....en kyllä tiedä onko tuossa nyt ns vauvana pitämistä. En vain tiesä miksi minun pitäisi se kieltää koksa se ei vahingoita mitenkään ja ketään[/QUOTE]

Jos lapsesi jatkaa vielä 4-5 vuotiaana niin etkö edelleenkään aio ottaa pulloa pois?
 
viera.s
Joo, en minäkään usko että tuosta mitään haittaa on, jos juo vaan tuttipullosta vaan sen kaksi kertaa päivästä eikä pitkin päivää jotain mehua. Mutta en toisaalta ymmärrä tätä kaverin avautumisen kauhistelua. Sellaista nyt sattuu, koska alkoholi poistaa estoja ja vähentää harkintaa. Selvinpäin kaverisi on varmaan tajunnut, että kyse on perheenne yksityisasiasta ja hänen on paras pitää mielipiteensä omana tietonaan. Kännissä harkinta petti, mutta eihän tuosta nyt mitään oikeaa haittaa pitäisi olla, joten anna sinä asian olla.
 
vieras*
[QUOTE="jaaha";30128545]No se on hänen huvinsa ja se saa hällä olla, en sitä pois ala ottaa koska selvästi harventaa itsekkin sitä koko ajan.
Neuvolassa minulle sanottiin,että ei ole mitään syytä ottaa pois,että siitä ei oel mitään haittaa.

ja pointti oli tuo kännissä avautuminen :D[/QUOTE]

Ymmärsinkö oikein että itse otit puheeksi tuon tuttipullonjuonnin?
Miksi?

Ja olet ottanut sen puheeksi myös selvinpäin, millaista kommenttia olet yleensä odottanut?
 

Yhteistyössä