40+ so what wol.13

Kiitos minunkin puolestani Bugsylle listan ylläpidosta! Kiitos, kiitos!

Minut voi siirtää piinailijoihin: Dpo 4.
Hiukan olen huolissani...

Marza: voi ei! Todella turhauttavaa ja masentavaa. Lohtua!

Tyydeli: kurkkasin tuolta tuntemuksiani edellisestä lyhyestä raskaudestani ja tuntemukset olivat kaikki kaikenkaikkiaan hyvin lieviä ja hentoja.

dpo 4: heikkoa terävää vihlontaa. (?)
dpo 5 ja 6: ei tuntemuksia
dpo 7: '~kiinnittyy' nippailua ja menkkakipua tosi lievästi. Vihloo häpyliitosta.
dpo 8: 'kiinnittyminen...' Pistävä nippasu molemmin puolin, vas voimakkaampi ehkä keltarauhasen kasvua?
Dpo 9: Ei tuntemuksia. Ruskea masuviiva ilmaantuu. :)
Dpo 10: hentoa vihlaisua
Dpo 11-12: ei tuntemuksia kuukautisista.
Dpo 13: Apteekin testi positiivinen kp 27/28, ei tuntemuksia kuukautisista.

Jopo: täällä pidän sinulle peukut pystyssä.

Hellepäivän plussatuulia~

~lounakehto~
 
Miksi lounakehtoa huolettaa?

Ääh, en mä jaksa uskoa enää mihinkään kiinnittymisiin...vaikka kuinka sanotaan, että puolet naisista vuotaa raskauden aikana, niin minä sanon, että kukkua, naiset, kukkua! Kiusaavat vain moisilla tilastoilla hysteerisiä housuunkurkkijoita.

Itsellä plussakierto oli täysin tuhruton ja vaikka mitenkä sanotaan, niin jotenkin toivo lopahtaa mulla aina kun ilmestyy väriä pöksyyn.

Nimim. Menkkoja odotellessa
 
Teillä on hauskat jutut Jopo ja Sahramiini!! :D

Ja Susseli, kokeiles piilottaa ne oluet ja sanot, että saa heti kun on vähän urheillut! ;) Ensin työ sitten huvi! Ja ruuaksi ostereita (yök!) ja pinaattia ja mitä muuta niille miehille pitikään syöttää. Saavat mun puolesta myös tehdä osansa, tässä ohjeitten viidakossa...

Voi Jopo, noi on erityisen ärsyttäviä noi tuhrut. Ja noin aikaisin. :|

Lounakehto, mäkin vertaan keväiseen plussakiertoon, jossa tunnistan oireita myös joulukuisesta plussasta. Ja kun niitä nyt ei ala olla, alkaa usko horjua ja alkaa tietämään, että menkathan ne sieltä posahtaa ennen elokuun ekaa viikonloppua. Ärsyttävää!

dpo -1 HYMYNAAMA vatsan turvotus, illalla kivulias olo, ja jomotusta oikean munasarjan kohdalla
dpo 0-1 yksittäisiä nipsaisuja oik. puolella
dpo 2 poreilua alavatsassa
dpo 3 hurja iltaväsymys ja poreilua alavatsassa ja sekopäisiä unia.
dpo 4 hengästymistä lukiessa, hulluja unia
dpo 5 flunssan oireet, lämpöä, hulluja unia, valkovuotoa
dpo 6 flunssa, valkovuotoa, hullut unet jatkuu
dpo7 ärtyneisyys, valkovuotoa, nännit kipeytyneet, hajuherkkyys
dpo8 nännit kipeät, hajuherkkyys, unet jatkuu
dpo9 hajuherkkyys, nännit arat, valkovuotoa.
dpo 10 r-testi nega. Tänään siis kp 27/28-30. Menkkaoireet loistaa poissaolollaan, mutta testi oli kuitenkin nega. Pieni toivo elää niin kauan kun menkat alkavat.

dpo 11 väsyttää, nännit aristaa
dpo 12 väsymystä, nännit aristaa ja vatsa löysällä. r-testiin testiajalla HAAMU! Saas nähdä miten tää tästä kehittyy!! Tänään 29/28-30. Menkkaoireita ei edelleenkään ollenkaan. Nännit aristaa, ei juuri muita oireita.
dpo13 r-testissä edelleen vailakka haamuviiva. Ei ole vahvistunut eilisestä, tosin erilainen testi.

Dpo15 raskaustesti vahvasti positiivinen.


Nyt siis Dpo 6 mulla, ja esim hullut unet ja runsas vv puuttuu. :( Mulla sekopäiset unet ovat joka raskaudessa olleet oireena. Parin päivän sisällä pitäis alkaa hajut ärsyttää, ukko mukaan lukien, niin tietäisi olevansa raskaana... mutta kun siis luulen että ei... :'(
 
Viimeksi muokattu:
Jopo: En oikein tiedä mikä minua nyt niin huolettaa. Jotenkin vain sisäinen intuitioviisari väpättää väärään, 'et tule onnistumaan', suuntaan. Minulla ei vain ole sellaista tunnetta, että nyt onnistuu - ja se kai huolettaa. Tiettyjä juttuja vain jostain ihmeen syystä pystyy 'ennustamaan' ja nyt vain tuntuu siltä, että ei vain tärppää. Epätoivoa kai tämä on...

Unista: En ole ajatellutkaan, että unet voisivat ennakoida raskautta.
- Oi kuinka mielenkiintoista!
Minä näin muutes toukokuussa ennen plussaa sellaisen unen, jossa minulle tuupattiin vauvaa syliin ja minulle tuiskiten ilmoitettiin, että pidä nyt hyvä ihminen vauvastasi huolta - IMETÄ! Vauvasi on nälkäinen! Minä siihen vastasin, etten ole vielä synnyttänyt eikä maito ole noussut rintoihin... No yritin imettää siinä unessa sitten tuota valtavan suurta ja mahdottoman nälkäistä vauvaa - ja olin aivan äärettömän onnellinen saadessani tehdä sen. :)

Tyydeli, mielenkiintoista lukea sinun dpo-päiväkirjaasi. Kiitos!

~lounis~
 
Mahdottomasta tuli mahdollinen: plussaus tapahtunut. Maanantaina eli dpo 14 tuli Pregcheck-liuskaan toinen viiva. Ja ihan hyvä viiva, ei mikään haamu. Tänään oli viiva sitten vahvistunut vahvasti positiiviseksi samanmerkkiseen testiin. Siis:raskaana, kunnes toisin todistetaan.

Mielenkiintoistahan tässä on se, et tää oli clomikierto..... normaalin raskausjännän lisäksi on pieni mahis, et pikkuisia on enemmän kun yksi. Kävin ultrassa kp10 ja sillon oli yks iso (en enää muista kokoa, jotain yli 20mm) ja kaks pienempää (16 ja 18 mm) follia kasvamassa. Kp 11 pistin Pregnylin (10 000) ja aloitin tukiluget (100 aamuin illoin). Niin ja noita clomeja olin siis syönyt kp3-7 (2tabua päivässä).

Miehen kanssa siis kyllästyttiin kun mitään ei tapahtunut eli marssin lääkärille ja tää oli toinen clomikierto meille. Toivottavasti ei oo tuulimuna ja että raskaus olis kohdussa eikä missään muualla. Noista clomeista kun ei ikinä tiedä.... Onneks mä pääsen julkiselle varhaisultraan, koska tää oli clomikierto. Laskin et nuo lugesteronit riittää sinne asti et syke pitäis näkyä jos on näkyäkseen. Saas nähdä kuin tän eukon käy. Vaikka oottekin rakkaat kanssasisaret olleet hyvää seuraa, niin en mielellään kyllä tänne enää palaisi:)

Oireita: tissien aristus ollu noin dpo 11 asti. Jotain mahajuilintoja samoina päivinä
Tuo tissien aristus oli muistaaksein mulla aikaisemmassa raskaudessakin selkein oire näin alkuun. Ja onkohan tuo miehen kellistäminen raskausoire vai liittyykö se tähän helteeseen... Tuntuu et mieli tekis koko ajan (mulle epätavallista). Eilen oli kyllä myös ärsyynnys-päivä, kaikki asiat *itutti. Ihan samanlaisesti kun ennen menkkoja mua ottaa aivoon. Siitä vähän säikähdin, että josko ne menkat sitten kuitenkin alkaa. Ja voihan ne tietty vielä alkaakin,

Niin, ja mullakin on ollu noita superlyhyitä kiertoja (23 päivää). Ne on ärsyttäviä. Tuntuu, et joko taas on menkat.

Että tämmöistä täällä, pitäkee peukkuja!
 
  • Tykkää
Reactions: bugsy
ONNEA VESIPOSSU!!!

Meitä tänne palanneita on niin monta, että alkaa olla tilastollinen mahdottomuus että kukaan seuraavista palaisi. Siis ADIOS ja onnea odottajalle, olen aivan varma että pikkuisesi on tarttunut ilmastointiteipillä ja niittipyssyllä kiinni :)
 
Sehän mun piti vielä sanoa, että esikoinenhan olis sitte voinut saada nimekseen Naantali!! ????

ONNEA ONNEA Vesipossu! Ihanaa pitkästä aikaa lukea hyviä uutisia. Pysyköön kyydissä loppuun asti!

Lounakehto, joo. Ne unet on tosiaankin aina todella omituisia. Liekö se johtuu jostain hormonista tai jotain. Olen mä nytkin nähnyt joka yö jotain unia, mutta ihan julkaisu kelpoisia ovat olleet. Niin vahvistaa sekin tuota omaa intuitiota.
 
Vesipossu, jee! Onnea TUHANNESTI, vaikken sua tunnekaan :) Toivotaan parasta!

Tää on tosi tympeetä kun oon tottunut kellontarkkaan 28 pv kiertoon. Nyt vuodan eka menkat, sitten pienet ovisvuodot perään ja tuhrua pukkaa dpo 8. Toisin sanoen vuodan noin 15 pv kuusta.
 
Jopo sinun kannattaa ottaa vaikka Alwaysin mainospuolelle yhteyttä ja ryhtyä Always-kasvoksi ja keulakuvaksi. Ajattele sitä mammonan määrää kun pääset maa(ilma)nlaajuiseen kampanjaan mukaan :) "Vuodan - ALWAYS".

Itse voisin ryhtyä julkisen terveydenhuollon puolestapuhujaksi ja tehdä aina uusia ennätyksiä siinä kuinka nopeasti pääsee lääkäriin keskenmenon jälkeen.

Ja ihan vain loppukaneettina pieni kyssäri: naisilla on kuukautiset ja peeämässät, korkeampi rasvaprosentti ja lasten venyttämät mahat eikä rinnatkaan pysy kuosissa. Mitä miehillä on muuta kestettävää kuin karvainen naama (ja tietty takapuoli mutta sitä en mainitse tässä)? Epistä :(
 
Jospa ne luomet jossain vaiheessa valahtais niin alas ettei enää erota onko näkökentässä ripsiä vai ****karvoja :D Ja miten meidän harmaita aivosoluja kuormittaa tää lapsentekopuuhakin, miesten tarttee vaan vähän käydä tönäsemässä kun käsky käy.
 
Perjantai 25.7.2014

nimi / ikä........................kp / kierron pituus

sahramiini (42)......................... 27kp/ 26-28
Äiti seiskanelonen (40).............. 27 kp / 27-28
Tyydeli (41)............................... 22kp/ 28-30
bugsy (44)................................ 21kp / 29-31
~lounakehto~ (41)........................... 16kp/ 28
Fleur (39).................................. 18kp / 25-27
Jopo73 (41)............................... 18kp / 25-28
ruutana (39)............................ 10kp / 24-28
Minttu71 (42)........................... 7kp / 30
Jimima (42).............................. 6kp / 28-30
Marza (44).............................. 4kp / 30

Kessu (41)................................ ??kp / ??
Jetsulleen (39)........................... ??kp / 23-25
hupiaelämään(40+)..................... ??kp / 30-34

Piinailupäivät:
Tyydeli (41)............dpo 7
~lounakehto~ (41)...dpo 4
sahramiini (42).........dpo 1

Plussanneet: :heart:
Saana72 - 02/2014
Iines* - 03/2014
Tuuliannaliina - 03/2014
Esteri1 - 5/2014
Vauvahaaveita - 7/2014
Vesipossu - 7/2014


Taustailijat:
Susseli72 (41)
Memmu05 (40)
SoturiPrinsessa (43)
Jadee (39)
Tiuku74 (39)
PippuriPiia-70 (43)
Tintti-Tiivari (43)
Fiialiia (40+)
Piksukka (39)
Nipsu74 (40)
Lumikki1970 (43)

Fertility Calendar Tool | babymed.com


"All will be well as long as we do our best"
 
heipat kaikille

tässäpä uutta listaa, ja olen siellä mielivaltaisesti :LOL: teitä eri listoille laitellut.
Vesipossu titenkin plussanneisiin, eikä tarvi takaisin siis tulla, kyllähän me näin sen olemme jo päättäneet, kyllä oli jo aikakin jonkun päästä täältä pois :heart:

sahramiini sinutkin nakkasin tuonne piinailulistalle, koska hyvin selkeästi olet sen oilin kiinni saanut, saadaan sitten jännäillä kaikki. Kiertopäivät heittävät, mutta jospa et sinäkään enää palaisi ollenkaan mihinkään kiertoon....

Palaillaanpa taas asiaan, mutta nyt pitää alkaa järjestellä kaksosten 7v synttäreitä viikonlopuksi, jee "pääsee" leipomaan ja lämmittämään uunia, ettei vaan tule kylmä....

T: bugsy
 
Heippa :)

Eipä tule kevätvauvaa meille.....kohdun ulkopuolinen raskaus :'( Tuhruttelu alkoi n.rv 5+5 ei siteeseen asti eikä mitään hyytymiä/ verta, sellasta ruskeaa silloin tällöin pyyhittäessä. Raskautta ei löytynyt mistään, mutta hcg jatkaa hidasta nousuaan.Ensi viikolla edessä edessä lääkehoito :(

En tiedä palaanko enää kuumeilemaan, lääkehoidon jälkeen ehdoton kolmen kk raskautumiskielto....

Onnea Vesipossulle!! Kyllä jonkun nyt olisi jo aika päästä nauttimaan siitä raskaudesta ja saada se vauva syliin asti :heart:
 
Vauvahaaveita, olen todella pahoillani! Hyvä, että huomasivat ku:n ajoissa ja aloittavat lääkehoidon. Itsellä ku ehti ilmeisesti jo "mennä kesken" ja seurauksena oli tosi kovat kivut, päivystyksessä raivaamista ja viikkokausien verikoeseuranta. Ei sun tilanteesi sen kivempi ole, mutta aina parempi kun ikävät asiat huomataan ajoissa.

Voimia!!!!
 
Kiitos Tyydeli ja Jopo73!

Jopo säkin siis olet joutunut kokemaan kohdunulkoisen :( No mulla onneksi joo ajoissa tuli ilmi (rv6+5)
Mulla oli siinä viikko aikaisemmin yöllä parin tunnin kova kipu vatsassa ja muutama päivä sen jälkeen siis ruskeaa tuhrua paperiin silloin tällöin... rv 6+2 hcg vain 660 Tuolloin 6+5 ultrattiin eikä mitään siis löytynyt ja hcg 889. Huomenna taas labraan ja jos edelleen noussut, lääkepiikkiä hakemaan, toinen vaihtoehto leikkaus :( Nyt sydämestäni toivon että olisi itsellään lähtenyt laskuun, eli alkanut kuihtumaan pois, missä ikinä sitä raskautta sitten vielä onkaan... :(

Kovasti paljon tsemppiä kaikille täällä :heart:

Nyt on jotenkin taas niin toivoton olo....toisaalta taas kun näki että vielä ainakin hedelmöittyi, vaikkakin ikävä kyllä väärään paikkaan, niin ei millään haluaisi ihan vielä luopua siitä kolmannen haaveesta.......
Mutta kun tuo saamarin kello tikittää koko ajan kovempaa tuolla takaraivossa
 
Mä olen ajatellut, että jos nyt vielä raskautuisin ja saisin km:n, en ehkä enää haluaisi altistaa itseäni uusiin pettymyksiin ja fyysisiin kipuihin...MUTTA ymmärrän myös tuon, että raskautuminen antaa myös uudenlaista toivoa ja ehkä haluaakin vielä yrittää - jos seuraavalla kerralla kaikki meniskin hyvin. Kohdunulkoisessa on sekin raadollinen puoli, että alkio olisi voinut olla aivan elinkelpoinen, jos olisi ymmärtänyt tarrata oikeaan paikkaan. On kyse vaan tosi huonosta tuurista :(

Mulla ei onneksi ole menkat vielä alkaneet. Ihan pientä ruskeaa tuhrua tulee ja sehän on mulle tyypillistä ilman Lugeja. Toivon, että menkat alkaa aikaisintaan tiistaina. Silloin kierto on toki lyhyt (23 pv), mutta luteaalivaihe edes 13 pv.
 
Viimeksi muokattu:
Oho, Tyydeli!!!!

Mulla on ollut tuota kiristämistä nyt pari kiertoa, mutta ovat ilmeisesti vain pahenevia pms-oireita, mutta ei mulla kyllä maitoa rinnoista tule! Vai tuliskohan jos oikein tiristäis... :D

Lupaavalta kuulostaa, sanon minä!
 

Yhteistyössä