Palstailun ABC - auttakaa aloittelijaa

  • Viestiketjun aloittaja Keltanokka
  • Ensimmäinen viesti
Keltanokka
Tämä viesti on ennen kaikkea teille kokeneille palstailijoilla, mutta toki aloittelijoiden kommentit ovat tervetulleita:)

Olen vasta hiljattain alkanut lueskella enemmän näitä keskustelupalstoja, ja laittanut vasta muutamia kommentteja ja pari aloitusta. Seuraavat kysymykset ovat pyörineet mielessäni:

1) Kuinka paljon aikaa palstailuun kuluu keskimäärin päivässä/ viikossa?
2) Miten ns. "uusi" pääsee sisälle juttuihin - pitääkö olla oma rekisteröity nimimerkki?
4) Palstailetko usealla nimimerkillä eri ketjuissa?
3) Miksi toisiin aloituksiin tulee paljon vastauksia siitä huolimatta, että aihe ei olisi erityisen kiinnostava? (Onko tämä näitä sisäpiirijuttuja?)
4) Mistä tunnistaa ns. "provon"? Ja oletko itse aloittanut provoa ketjua?
5) Mikä tämän ns. "Ketju" -ketjun idea on?
6) Miksi jotkut ketjut vaipuvat unholaan ja toiset nousevat "Mitäs nyt"-osaston etusivulle vielä vuosien jälkeeen yhä uudestaan?
7) Kuinka saada omaan aloitukseen paljon vastauksia?

Kiitos, jos ehditte opastaa aloittelijaa:)
 
nohh
Tämä viesti on ennen kaikkea teille kokeneille palstailijoilla, mutta toki aloittelijoiden kommentit ovat tervetulleita:)

Olen vasta hiljattain alkanut lueskella enemmän näitä keskustelupalstoja, ja laittanut vasta muutamia kommentteja ja pari aloitusta. Seuraavat kysymykset ovat pyörineet mielessäni:

1) Kuinka paljon aikaa palstailuun kuluu keskimäärin päivässä/ viikossa?
2) Miten ns. "uusi" pääsee sisälle juttuihin - pitääkö olla oma rekisteröity nimimerkki?
4) Palstailetko usealla nimimerkillä eri ketjuissa?
3) Miksi toisiin aloituksiin tulee paljon vastauksia siitä huolimatta, että aihe ei olisi erityisen kiinnostava? (Onko tämä näitä sisäpiirijuttuja?)
4) Mistä tunnistaa ns. "provon"? Ja oletko itse aloittanut provoa ketjua?
5) Mikä tämän ns. "Ketju" -ketjun idea on?
6) Miksi jotkut ketjut vaipuvat unholaan ja toiset nousevat "Mitäs nyt"-osaston etusivulle vielä vuosien jälkeeen yhä uudestaan?
7) Kuinka saada omaan aloitukseen paljon vastauksia?

Kiitos, jos ehditte opastaa aloittelijaa:)
1. Ihan niin paljon kuin haluat. Vai luuletko, että täällä on joku minuuttimäärä, joka on pakko palstailla?
2. En tiedä.
4. Kyllä
3. Se mikä sinusta ei ole kiinnostavaa, ei tarkoita, etteikö aihe olisi kenenkään mielestä kiinnostava.
5. Sisäpiirin höpöttely
6. Googlen takia
7. Provoamalla
 
1. aika riippuu juuri susta itsestäsi, paljonko haluat palstalla viettää
2. suosittelen rekkautumaan, niin erotut massasta ja erotut niistä vittuilevista harmaista
3.minulla on vain yksi nimimerkki, ja sillä sanon mitä sanon ja jos en sillä uskalla, niin sitten saa olla sanomatta
4. suosikki nikkien avauksiin tulee paljon vastauksia, vaikka ne ei olis mitään kiinnostavia edes
5.en ole aloittanut provoketjua, ja kyllä ne oppii tunnistamaan. muuta ohjetta en osaa antaa
6. ketjun ideaa en tiedä
7. kai se joku nostaa vanhoja ketjuja
8. tekemällä mielenkiintoisen aloituksen, saa varmaan parhaiden vastauksia
 
iiiks
1) Kuinka paljon aikaa palstailuun kuluu keskimäärin päivässä/ viikossa? it's up to u man
2) Miten ns. "uusi" pääsee sisälle juttuihin - pitääkö olla oma rekisteröity nimimerkki? pitää olla musta ja kirjotella ja olla ihana
4) Palstailetko usealla nimimerkillä eri ketjuissa? en tunnusta
3) Miksi toisiin aloituksiin tulee paljon vastauksia siitä huolimatta, että aihe ei olisi erityisen kiinnostava? (Onko tämä näitä sisäpiirijuttuja?) jos joku aihe ei sun mielestä oo kiinnostava, se ei tarkoita etteikö se ois muiden mammojen mielestä kiinnostava. jos joku hirveen ihku palstailija aloittaa ketjun, saattaa vastauksia tulla enemmän.
4) Mistä tunnistaa ns. "provon"? Ja oletko itse aloittanut provoa ketjua? maalaisjärki. kerran.
5) Mikä tämän ns. "Ketju" -ketjun idea on? inside juttuja
6) Miksi jotkut ketjut vaipuvat unholaan ja toiset nousevat "Mitäs nyt"-osaston etusivulle vielä vuosien jälkeeen yhä uudestaan? koska jotkut idiootit googlettaa jostain typeristä asioista, saapuvat ketjuun ja päättävät kommentoida eivätkä tajua katsoo kuinka monta vuotta vanhaan ketjuun kommentoivat >> sit pari muutakin idioottia kommentoi
7) Kuinka saada omaan aloitukseen paljon vastauksia? miks pitäis saada paljon vastauksia? niitäkö täällä haalitaan? urrrrpo!
 
  • Tykkää
Reactions: Puuhippa
Keltanokka
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;30059889:
Nimenomaan seitsemään taitaa osata mutta kahdeksan tekee tiukkaa :D :D
No niin, ensimmäinen läksy opittu: kannattaa oikolukea viestinsä:) Muutamia typoja tuli, kun kymmensormijärjestelmä on ruosteessa ja matematiikka humanistin tasoa:)

Kiitokset kommenteista tähän mennessä ja pari tarkennusta. Jokainen tietysti käyttää aikaa sen, mitä ehtii, mutta kuinka paljon te keskimäärin palstailette. Ja olisihan niitä vastauksia omaan aloitukseen kiva saada, varsinkin jos neuvoja ja vinkkejä kaipailee. Eikös se ole keskustelupalstan idea:)

Erityiskiitos siitä epäilyksestä, että tämä olisi jonkun vanhan palstailijan provo. Sen otan ehdottomana kohteliaisuutena. Ehkä tästä keltanokasta vielä kehkeytyy kokenut palstailija:)
 
"teppo"
Älä edes aloita palstailua tai muutakaan nettikeskustelu touhua. Täysin tyhjänpäiväistä jonninjoutavaa paskaa millä ei ole mitään merkitystä yhtään mihinkään. Keksi jotain muuta tekemistä.
 
1) Kuinka paljon aikaa palstailuun kuluu keskimäärin päivässä/ viikossa?
2) Miten ns. "uusi" pääsee sisälle juttuihin - pitääkö olla oma rekisteröity nimimerkki?
4) Palstailetko usealla nimimerkillä eri ketjuissa?
3) Miksi toisiin aloituksiin tulee paljon vastauksia siitä huolimatta, että aihe ei olisi erityisen kiinnostava? (Onko tämä näitä sisäpiirijuttuja?)
4) Mistä tunnistaa ns. "provon"? Ja oletko itse aloittanut provoa ketjua?
5) Mikä tämän ns. "Ketju" -ketjun idea on?
6) Miksi jotkut ketjut vaipuvat unholaan ja toiset nousevat "Mitäs nyt"-osaston etusivulle vielä vuosien jälkeeen yhä uudestaan?
7) Kuinka saada omaan aloitukseen paljon vastauksia?


1) Ihan niin paljon kuin sielu sietää.
2) Aika monet mustat tuntevat toisensa IRL, joten silloin heillä on inside -juttujakin. Osa voi olla täällä jutuissa keskenään, mutteivät ole koskaan tavanneet. Koska tällä palstalla on monia osioita (mm. raskaus- ja vauvaosiot), on osa nikeistä tuttuja toisilleen jo ehkä vuosienkin ajalta. En varsinaisesti tiedä, miten täällä pääsee mihinkään inside-rinkiin, koska mua ei haittaa vaikken siellä oliskaan :).
3) En, ja muistaakseni säännötkin kieltää sen. Mulla on kerran vaihtunut nimimerkki, muuten olen pysynyt "omana itsenäni".
4) Mikä on kiinnostava yhden mielestä, ei välttämättä ole sitä toisen mielestä. Ja päinvastoin.
5) Provon tunnistaa ennemmin tai myöhemmin siitä, että se on absurdi, kirjoittaja harvinaisen tyhmän oloinen, tai puhuu itsensä pussiin.
6) Ei hajua.
7) Vanhoja ketjuja nousee etusivulle siksi, että ihmiset googlettavat jonkun aiheen, ja sieltä tupsahtaa linkki vanhaan Kaksplus-keskusteluun.
8) Selkeä otsikko ainakin auttaa. Mulla ei pääsääntöisesti ole tavoitteena kerätä vastauksia, mutta jos jotain tiettyä juttua kysyy (esim. hyviä ruokapaikkoja lähellä Linnanmäkeä), niin oishan se kiva että niitä ehdotuksia tulis mahdollisimman paljon :).

Ai niin. Vittuilun määrä on vakio. Sitä voi saada osakseen ihan mistä aiheesta vaan. Joten ei kannata ottaa ventovieraiden sanomia asioita mitenkään henkilökohtaisesti.
 
Keltanokka
Huomenna on päivä uus. Kiva, kun osa vakkareista jaksoi vastata aloittelijalle, joka teki vielä perusvirheen eli aloituksen aloituksesta, mikä on toki sangen amatöörimäistä:). Täytyy miettiä omaa vakinikkiä, jos tätä palstailua aikoo jatkaa. Kivaa kesää kaikille!
 
vierass
6) Miksi jotkut ketjut vaipuvat unholaan ja toiset nousevat "Mitäs nyt"-osaston etusivulle vielä vuosien jälkeeen yhä uudestaan?
Jotkut ketjut ovat ikimuistoisia, sen takia niitä nostellaan.
Viimeisimpinä oleviin pääsee välillä ihan vahingossa painamalla viimeinen nappulaa nuolen sijaan ja jos siellä sattuu olemaan joku mielenkiintoinen aihe, niin siihen voi vastata.
Samaten joku ottaa ajankulukseen ja muiden ärsytykseksi asiakseen nostella vanhoja ketjuja.
Googlettamalla joku päätyy johonkin iänkaikkisen vanhaan ketjuun ja vastaa siihen.
Sitten vielä on googlettamalla mainostajat, joku on kysynyt jonkin saatavuutta tms ja mainostaja sitten kehuu vuosien päästä omaa paikkaansa.
7) Kuinka saada omaan aloitukseen paljon vastauksia?
Kirjoittamalla mielenkiintoisen ja ristiriitaisia ajatuksia herättävän aloituksen. Aloituksen otsikon pitää olla jo mielenkiintoinen, että sen ylipäätään viitsii avata.
 
"ihana kamala akka"
A. Älä missään nimessä rekkaudu tai mainosta kaksplussaa muille.
B. Jos kuitenkin olet jo kokeillut palstaa niin lopeta. Jos olet kovin aktiivinen lopeta vaiheittain. Mieti mitä kaikkea voisit tehdä palstailun sijasta. Ala vaikka katselemaan kattoa tai opettele laskemaan sormesi. Vieroitushoitona on monet muut keskustelupalstat, mutta nekin koukuttavat joten kannattaa lopettaa kaikki kerralla.
C. Unohda koko kaksplus äläkä koskaan palaa jos olet päässyt irti. Älä myönnä kenellekkään käyttäneesi kaksplussaa. Se on nyt historiaa.
 
Keltanokka
Sillä lailla. Oon kyllä onnellisesti pihalla ja ehkä niin hyvä:) Kuvahan toki puhuu enemmän kuin tuhat sanaa, mutta jos arvoisa herra Majurikin alentuisi tavoistaan poiketen tarttumaan sanan säilään visuaalisten viestien sijaan niin olisin ikionnellinen:)
 

Yhteistyössä