Voinko levittää/jakaa netissä toisen ihmisen alastonkuvia? Kyseessä pettämisen "kosto"...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hmm, mä en näe tässä tapauksessa eroa siinä sanooko jonkun olevan sairas vai avun tarpeessa. En tietenkään tarkoittanut sairaalla mielisairasta tms. :)
Lähes minkälaiset tahansa ajatukset ovat ok kun on tullut petetyksi tai muuten kohdelluksi huonoksi mutta on eri asia ryhtyä tekoihin. Sanoisin ihmistä sairaaksi vasta kun hän alkaa toteuttamaan ajatuksiaan kostoista jne.

Taidat olla ihan oikeassa :)

Henkilökohtaisesti silti koen sen jotenkin epäreiluna. Ihan siis sen ajatuksen perusteella, että jos joku olisi minua sanonut sairaaksi kun elämäni oli tuhottu...se olisi ollut väärin. Tokihan minä en ollut ajatuksiani toteuttamassa, joten tilanne oli tietysti eri. Mutta ehkä Ap:kin vain tuulettaa niitä omia ajatuksiaan omalla tavallaan puhumalla niistä täällä. Ehkä hän ei todellisuudessa toteuttaisi suunnitelmiaan. Eihän me tiedetä ;)

Silti, näen jokatapauksessa pointtisi ja ymmärrän että olet hyvinkin oikeassa määritelmäsi kanssa. Taidan olla edelleenkin hiukan liian lähellä näitä juttuja että osaisin olla enemmän objektiivinen.

Ilman muuta lähetät kuvat pettäjä naisen miehelle ja paljastat samalla koko touhun.
Pettäjät ovat tietoisesti ottaneet riskin perheiden hajoamisesta ja on pelkästään reilua että kaikki osapuolet saavat tietää.

• Tykkää
Reactions: Joxu
Mitä saisit siitä, että jakaisit kuvat? Miten se auttais sua, että sua pidettäis kostonhimoisena ja rikollisena? Olisko sun parempi olla, kun olisit saanut kuvat julkiseen levitykseen, mutta menettäisit oman maineesi?

En saa ny lainattua tekstiä mutta se että poliisit selvittelee rikoksia olis verrattavissa tähän???? Mä en ymmärrä kuinka kukaan on noin yksoikoinen.

Niin, kaikki eivät osaa laajentaa oma näkökantaansa. Usein se onnistuu valmiiksipureskellun esimerkin avulla, mutta joskus ei edes sillä.

Pettämistähän en verrannut rikollisuuteen millään lailla. Vertasin ainoastaan tilannetta, jossa väärintekijä sälyttää vastuun ja seuraukset omista teoistaan muiden niskoille:
Pettäjä sen niskaan joka pettämisen paljastaa.
Rikoksentekijä sen niskaan joka rikoksen paljastaa.

Perheet eivät hajoa ja lapset kärsi sen takia että pahat teot tulevat julki. Perheet hajoavat ja lapset kärsivät, koska pahoja tekoja tehdään.

Niin laita vain sen naisen seinälle kuvat. Tuo on niin pinei rikos ,että siitä ei saa mitää rangaistusta, korkeintaan sakot.
Sakot jos katsot olevan pienempi hiatta kun ksotosta hyöty niin laita.
Jotenkin uskoisin,että se nainen ei edes laita asiaa eteenpäin.

Ja naisen miehelle voit ihan ilman mitää pelkoa rikoksen teosta laittaa kuvat. Joku jos väittää toisin niin on aivan metsässä.

Totuus julki. Miehelle kuvat ja totuus. On mun mielestä oikeus saada tietää ja päättää kuinka jatkaa elämää eteenpäin. Eli saa päättää itte tuo mies, että haluaako jatkaa elämää pettäjän kanssa vai hakea jotain muuta parempaa. Oikeudenmukaisuutta, jos pystyy opettää, niin kyllä pystyy sen myös tunnustamaan, että on pettäny. Oman selustan turvaamista/varjelua toi salaaminen ja valehtelu, että jääkin yksin kaiken jälkeen. Multa ei armoa/sääliä heru pettäjille, yrjöttää tollanen.

Yhteistyössä