Voinko levittää/jakaa netissä toisen ihmisen alastonkuvia? Kyseessä pettämisen "kosto"...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap.

Vieras
Mieheni petti minua jonkun naisen kanssa pari vuotta sitten. He lähettivät toisilleen alastonkuvia ja jotain alapään yksityiskohtaisia kuvia. Enempää en tapausta selittele täällä. Sain tuon naisen lähettämät kuvat mieheltä itselleni ja selvitin naisen henkilöllisyyden. Hänellä on mies ja lapsiakin. Haluaisin nyt laittaa tuolle miehelle nuo kuvat ja kenties laittaa vielä jonnekin nettiin (naisen fb-seinä tms.) ne kuvat. Saanko tehdä niin vai rikonko jotain lakia? Etten joudu johonkin syytteeseen tms.?

Oletko sä ihan sekaisin?

Miksi koet tarvetta kostaa tuolle naiselle...eikö se oikea koston kohde (jos nyt ylipäätään on pakko kostaa) ole se sinun miehesi, joka sinua petti?

Ja kyllä, rikot varmasti lakia, mikäli levittelet moisia kuvia.

En tiedä, mutta en usko että mitäön lakia rikot jos laitat kuvat naisen omalle miehelle.
Sen sijaan jos faceen laitat, nii sit rikot.
Vaikka itseasiassa, miehesi on rikkonut jo kirjesalaisuutta kun on näyttänyt sinulle ilman lupaa yksityisen viestinvaihdon.

Muutta jos sumennat kuvassa olijan kasvot, nii haittaisko se sit nii paljoo?

Tuo pettäminen on jäänyt vaivaamaan minua... miehelle olen jo kostanut. Tuo nainen se nyt vaan enemmän syyllinen on ja sen tarkemmin en täällä sitä selosta. Haluaisin vain että myös tuo mies saisi tietää pettämisestä. Mutta en sit laita kuvia minnekään jos se laitonta on...

Tuo pettäminen on jäänyt vaivaamaan minua... miehelle olen jo kostanut. Tuo nainen se nyt vaan enemmän syyllinen on ja sen tarkemmin en täällä sitä selosta. Haluaisin vain että myös tuo mies saisi tietää pettämisestä. Mutta en sit laita kuvia minnekään jos se laitonta on...

laita naisen miehelle, se ei kai ole laitonta. on miehesikin kyllä outo, jos sulle näytti kuvat..

Yritä nyt säilyttää itsekunnioituksesi nainen! Lopeta tuollaiset ajatukset. Jos alat jotain naisen kuvia levitellä, teet vain itsestäsi täyden idiootin (jonka lisäksi rikot lakia). Paras kosto on, että jatkat omaa elämääsi pystyssä päin.

Ihan turha yrittää kääntää asiaa mitenkää niin, että vain toinen osapuoli on enemmän syyllinen. Molemmat osapuolet on tasan tarkkaan yhtä syyllisiä.

• Tykkää
Reactions: Joxu
Jos laitat esim. FB-seinälle, se on kunnianloukkaus tai yksityiselämän loukkaaminen, jotka ovat molemmat rikoksia. Molemmista voidaan tuomita jopa vankeutta.

Pidä nyt sormesi kurissa ja säästä itsesi vaikeuksilta. Voit saada tuolla itsellesi rikosrekisterin ja jopa merkittävän tuomion, joista sinä kärsit enemmän kuin kostosi kohde.

En tiedä, mutta en usko että mitäön lakia rikot jos laitat kuvat naisen omalle miehelle.
Sen sijaan jos faceen laitat, nii sit rikot.
Vaikka itseasiassa, miehesi on rikkonut jo kirjesalaisuutta kun on näyttänyt sinulle ilman lupaa yksityisen viestinvaihdon.

Muutta jos sumennat kuvassa olijan kasvot, nii haittaisko se sit nii paljoo?

Tässä on sitten niin totaalista puutaheinää, ettei paremmasta väliä.

No jos haluat tehdä itsestäsi säälittävän katkeran pellen ja naurunalaisen, sen lisäksi että myös rikollisen, niin voit.Sen jälkeen sulla ei luultavasti ole enää ystäviä, kumppania eikä työpaikkaa.

Ja pettäjämies seksikumppaneineen saa sympatiat.

Mua kiinnostaisi tietää, että luovuttiko miehesi ne naisen kuvat sulle ihan omasta tahdostaan ilmitulon jälkeen vai painostitko asiassa? Melkoisen omituista touhua teiltä molemmilta, etten sanoisi.
Julkaise ihmeessä kuvat ja seuraavaksi löydät itsesi poliisin kuulustelutiloista 100% varmasti.

Ai nainen enemmän syyllinen siihen että sun mies petti sua?! Kyllä se vastuu on 100%:sti sun miehellä. Nainen on vastuussa vain omalle perheelleen.

Halu kostaa petos on kauhean luonnollinen tarve. Koin samoja tuntoja itsekin muutama vuosi takaperin. Voisin silti melkein luvata, että minkäänlainen kostaminen ei auta paranemisprosessia vaan päinvastoin liittää ajatukset petoksesta yhä tiukemmaksi osaksi sinua itseäsi. Niin tylsältä kuin se kuulostaa, paras "kosto" kaikille osapuolille on oma voiman näyttäminen. Ts. tämä tapahtuma ei tuhonnut sinua vaikka satuttikin, vaan olet yhä itsesi ja hallitset omaa elämääsi niin vahvasti että pystyt sitä jatkamaan normaalisti.

Huolissani olisin kuitenkin siitä, että jos pettämisestä on vuosia, miten haaveilet edelleenkin kostosta? Vai onko asia vasta selvinnyt sinulle? Jos aikaa on kuitenkin kulunut huomattavasti ja olet yhä kovin kiinni petoksen aiheuttamissa tunteissa, tarvitset apua. Haethan sitä? Tuo on semmoinen helvetti johon ei kenenkään pidä jäädä.

laita sille eukon miehelle ja kerro vaan, että sulla on asiaan liittyviä kuviakin jos ei usko, saapahan eukkokin kärsiä tuollaisesta valokuvaharrastuksesta. Mutta ehdottomasti rikollista laittaa värkin kuvia nettiin. minä oisin varmaan kans vihainen ja kertoisin eukon ukolle asiasta. ja jos asia vaivaa vielä 2 v myöhemmin niin oletko antanut anteeksi, pitäiskö lopettaa suhde, aika lapsellista ja wt-tyylistä sun ukolta ottaa kuvia alapäästä ja säilyttää niitä kännykässä-hyi.

• Tykkää
Reactions: Joxu
Jos esim miehesi hakee netissä seuraa, kuten esim suomi24:n sivuilla useampi tuhat seuranhakijaa ilmoittaa olevansa varattu, niin miten se nainen on enemmän syyllinen pettämiseen sinua kohtaan???

Minun mieheni on pettänyt minua, jäi kiinni, sain tietää toisen osapuolen nimen. En kostanut hänelle, mieheni minua satutti. Ja on yhtä syyllinen pettämiseen. Ei ole SINUN asiasi tuhota toisen naisen elämää siksi koska OMA miehesi tuhosi sinun elämäsi.

Ja, sen toisen naisen mies ja lapset on syyttömiä siihen mielipahaan joita aiot aiheuttaa. Mieti sitä.

Jos esim miehesi hakee netissä seuraa, kuten esim suomi24:n sivuilla useampi tuhat seuranhakijaa ilmoittaa olevansa varattu, niin miten se nainen on enemmän syyllinen pettämiseen sinua kohtaan???

Minun mieheni on pettänyt minua, jäi kiinni, sain tietää toisen osapuolen nimen. En kostanut hänelle, mieheni minua satutti. Ja on yhtä syyllinen pettämiseen. Ei ole SINUN asiasi tuhota toisen naisen elämää siksi koska OMA miehesi tuhosi sinun elämäsi.

Ja, sen toisen naisen mies ja lapset on syyttömiä siihen mielipahaan joita aiot aiheuttaa. Mieti sitä.

Nyt on ihan pakko sohia potentiaalista muurahaispesää.

Mun näkemykseni on, että pettämisessä kumpikin osapuoli toimii täysin moraalittomasti, jos siis kumpikin osapuoli on yhtä tietoisia toistensa vaimoista/miehistä/perheistä/lapsista. Se että on itse sinkku eikä siten petä omaa puolisoaan, ei tee teosta himpunkaan vertaa oikeampaa. Toisaalta se että luen syyllisiksi molemmat pettämiseen osallistujat, ei poista perheellisen syyllisyyttä himpunkaan vertaa.

Toinen näkemykseni liittyy tuohon kärsimyksen aiheuttamiseen.
Kyllä se on ihan pelkästään ne pettävät ihmiset jotka perheelleen kärsimyksen tuo. Ei se joka asian perheelle paljastaa. Naurettava ajatuskin. Pitäisikö poliisejakin alkaa syyllistämään ihmisten elämän pilaamisesta, kun he selvittävät rikoksia joita ihmiset tekevät. Jos nuo rikokset jäisivät selvittämättä, eivät rikollisten perheet hajoaisi kun vanhemmat joutuvat vankilaan jne.jne.

[QUOTE="Huolestunut";30023149]Halu kostaa petos on kauhean luonnollinen tarve. Koin samoja tuntoja itsekin muutama vuosi takaperin. Voisin silti melkein luvata, että minkäänlainen kostaminen ei auta paranemisprosessia vaan päinvastoin liittää ajatukset petoksesta yhä tiukemmaksi osaksi sinua itseäsi. Niin tylsältä kuin se kuulostaa, paras "kosto" kaikille osapuolille on oma voiman näyttäminen. Ts. tämä tapahtuma ei tuhonnut sinua vaikka satuttikin, vaan olet yhä itsesi ja hallitset omaa elämääsi niin vahvasti että pystyt sitä jatkamaan normaalisti.

Huolissani olisin kuitenkin siitä, että jos pettämisestä on vuosia, miten haaveilet edelleenkin kostosta? Vai onko asia vasta selvinnyt sinulle? Jos aikaa on kuitenkin kulunut huomattavasti ja olet yhä kovin kiinni petoksen aiheuttamissa tunteissa, tarvitset apua. Haethan sitä? Tuo on semmoinen helvetti johon ei kenenkään pidä jäädä.[/QUOTE]

Tässä on niiin asiaa. Katkeruus ja kostonhimo vahingoittaa niiden tuntijaa itseään eniten, loppujenlopuksi. Kenellä tahansa saattaa käydä kosto mielessä jos tulee kohdelluksi kaltoin mutta vain sairas ihminen lähtee kostoa toteuttamaan tai suunnittelee sitä vuosia myöhemmin.

Tässä on niiin asiaa. Katkeruus ja kostonhimo vahingoittaa niiden tuntijaa itseään eniten, loppujenlopuksi. Kenellä tahansa saattaa käydä kosto mielessä jos tulee kohdelluksi kaltoin mutta vain sairas ihminen lähtee kostoa toteuttamaan tai suunnittelee sitä vuosia myöhemmin.

Anteeksi kun puutun...mutta nappaan tuon yhden sanan hampaisiini.

En haluaisi käyttää tässä tilanteessa sanaa sairas. Siis ihmisestä jonka mieli on kenties järkkynyt pettämisen seurauksena. Sanoisin mieluummin että hän on yksinkertaisesti avun tarpeessa.

Ne ajatukset, joita minulla oli liittyen naiseen, jonka kanssa mieheni minua petti olivat niin synkkiä ja pelottavia, että pelkäsin tosiaan tulleeni hulluksi. Myöhemmin ymmärsin etten ole ainoa ja että ne ajatukset ovat onneksi melko lyhytkestoisia jos oman mielensä hoitaa kunnolla.

Se, mitä todellinen totaalinen luottamuksen pettäminen tekee ihmiselle, on asia jota ei ymmärrä yksikään joka sitä ei ole elänyt läpi. Se on helvetti johon on helppoa jäädä jumiin. Jos perusluottamuksen tuhoutuminen ja sen merkitys kertoo jotain, voi saada pienen käsityksen tilanteesta.

[QUOTE="Huolestunut";30023399]Anteeksi kun puutun...mutta nappaan tuon yhden sanan hampaisiini.

En haluaisi käyttää tässä tilanteessa sanaa sairas. Siis ihmisestä jonka mieli on kenties järkkynyt pettämisen seurauksena. Sanoisin mieluummin että hän on yksinkertaisesti avun tarpeessa.

Ne ajatukset, joita minulla oli liittyen naiseen, jonka kanssa mieheni minua petti olivat niin synkkiä ja pelottavia, että pelkäsin tosiaan tulleeni hulluksi. Myöhemmin ymmärsin etten ole ainoa ja että ne ajatukset ovat onneksi melko lyhytkestoisia jos oman mielensä hoitaa kunnolla.

Se, mitä todellinen totaalinen luottamuksen pettäminen tekee ihmiselle, on asia jota ei ymmärrä yksikään joka sitä ei ole elänyt läpi. Se on helvetti johon on helppoa jäädä jumiin. Jos perusluottamuksen tuhoutuminen ja sen merkitys kertoo jotain, voi saada pienen käsityksen tilanteesta.[/QUOTE]

Hmm, mä en näe tässä tapauksessa eroa siinä sanooko jonkun olevan sairas vai avun tarpeessa. En tietenkään tarkoittanut sairaalla mielisairasta tms. :)
Lähes minkälaiset tahansa ajatukset ovat ok kun on tullut petetyksi tai muuten kohdelluksi huonoksi mutta on eri asia ryhtyä tekoihin. Sanoisin ihmistä sairaaksi vasta kun hän alkaa toteuttamaan ajatuksiaan kostoista jne.

Yhteistyössä