Tyttö 10v. haluaa nenäkorun ja lupasin hänelle synttärilahjaksi

  • Viestiketjun aloittaja mammma28v.
  • Ensimmäinen viesti
huhhala hei
[QUOTE="vieras";25702606]Jep. Seuraavaksi tatuointi ja lisää lävistyksiä ja mahdollisesti lastensuojeluilmoitus. Tiedän tapauksen jossa näin on käynyt. Kannattaa nyt hieman vanhempien miettiä mitä lupaa![/QUOTE]

Paskapuhetta, siitä mitään lastensuojeluilmoitusta tulisi. Mene muualle pätemään, kun tälläisestä asiasta et mitään tiedä! Toivottelee, tyttö 19v jonka äitipuoli on sossu, häneltä itse kysyin tulisiko siitä mitään sanomista jos nuori (alle15 vuotias) lävistäisi vaikka koko naaman, se on heidän oma häpeä, tuollaiseen ei tule lastensuojelun puuttua !
 
juuust
Itse sain luvan 10-vuotiaana ottaa nenäkorun. Äiti kirjoitti lupalapun ja kävin ottamassa koruliikkeessä ampumalla tehdyn nenäkorun :) Antaisin oman tyttärenikin ottaa tuon ikäisenä nenäkorun.
 
Vanhemmat...-.-
Nämä ''vanhan ajan elävät'' aikuiset ylireagoivat noiden lävistyksen kanssa...Minä olen samaa mieltä että mitä se on vanhemmilta pois jos lapsella on nenäkoru...Nenäkoruksi sitä paitsi saa nättejä, pieniä ja siroja timanttejakin...Ne vaan koristavat nenää nätisti:)
 
"mielipide"
MUN mielestä noin nuori on liian nuori päättämään. en usko että osataan ajatella tarpeeks pitkälle. mutta parin vuoden päästä jo.

perustelen asian omalla kokemuksellani. nuorena halusin kaikensorttista tatskaa, hassunväristä tukkaa ja lävistyksiä joka paikkaan ja yhtäkään en uskaltanu tehä. hyvä kun korviksia käytin. ja nyt melkeen 30v:nä harmittaa ettei tullu tehtyä mitään typerää :D

mutta sitten taas onneks en oo niin tyhmä että olisin tehny ne ite. vaikka tosi moni kaveri onnistu siinä ihan hyvin, yks kaveri löyty pyörtyneenä keittiöstä, nenä sinisenä kun oli "joutunu" tekee ite :D
 
vierailija
Itse sain tuon ikäisenä ekat korvareiät, ja ne rìttivät toistaiseksi mulle. Nyt saan kesällä toiset korvareiät, eikö mun mutsilla tulisi kuuloonkaan antaa mun ikäselle lävärii. Mutsi on sanonu mulle, et ne toiset korvareiät saa mulle sitte kelvata. Ja, että vasta täysi-ikäisenä mä saan itse ahnkkii ja ostaa lävärin. Mutta en siis vielä, ja mikä on ihan doksua. Sillä oon mun yhden serkun, joka on nyt 23 nii otti 21 vuotiaana sellasen huuliin, ja se sattui vitusti. Niin vitusti, et ihan kuin joku vitun auto joka jarruttaa kovista vauhdeista nii renkaat siin huutais. Eli ei kyl kannattais hommata, ja hön on aika paljon nuori siihen. Sitten koulukaverit ovat kateeöisia, ja sitte ruoeevat kiusaa höntä. Tutustukaa siis ensin niihin, ja että miten niitö hoidetaan. Sillä niitä töytyy hoitaa huolella, sillä mun kaveril tulehtui. Ja se tulehdus oli aivan kamalan näköistäkin, et hyi helvetti sentäön et sen päälle se viel sattuu vitusti sitten. Ps. Itse siis oon 13w tyttö.
 
MUN mielestä noin nuori on liian nuori päättämään. en usko että osataan ajatella tarpeeks pitkälle. mutta parin vuoden päästä jo.

perustelen asian omalla kokemuksellani. nuorena halusin kaikensorttista tatskaa, hassunväristä tukkaa ja lävistyksiä joka paikkaan ja yhtäkään en uskaltanu tehä. hyvä kun korviksia käytin. ja nyt melkeen 30v:nä harmittaa ettei tullu tehtyä mitään typerää :D

mutta sitten taas onneks en oo niin tyhmä että olisin tehny ne ite. vaikka tosi moni kaveri onnistu siinä ihan hyvin, yks kaveri löyty pyörtyneenä keittiöstä, nenä sinisenä kun oli "joutunu" tekee ite :D
Juuri näin. Ne jotka kovasti haluavat, tekevät sen itse jos ei liikkeessä saa laitattaa. Itse olen rusikoinut nenääni lävistyksen ja korviin myös. Tätä nykyä käyn ihan liikkeessä laitattamassa, jos mieli tekee. On aikamoinen hygieniariskikin tehdä itse. Tosin, mun puolustus oli se, että lähin liike, joka lävistyksiä siihen aikaan teki, sijaitsi liki 200 kilometrin päässä Rovaniemellä :D Ja sielläkin eka lävistys ammuttiin sillä pyssyllä. :cautious:
 
vierailija
Kävin mun tytön kanssa ottamassa nenäkorun zeppeliinissä kulta-jousessa tyttöni on siis 13v ja ei sanonut mitään iästä... kuuluuko tää lävistysten ja tatuointien haluaminen tähän ikään? Tytöllä on aina ollut tosi räväkkä tyyli ja mustat hiukset aikoo kuulemma aikuisena tatuoida koko kädet ja laittaa ”miljoona” lävistystä. Onkohan tosissaan vai miettiiköhän vaan? Ite ajattelin, että hän saa kyllä lävistyksiä laittaa lisää millon vaan, mutta minkähän ikäsenä tatuointeja saa ottaa? Eikö ole yleensä 18v? :) ps. Antakaa teijän lapsenne päättä omasta tyylistä tietenkin ilärajoitusten ja kohtuuden rajoissa <3
 

Yhteistyössä