Voinko saada esim päiväkodilta vakipaikkaa jos olen suuntautunut opinnoissa muuhun kuin lapsiin ja nuoriin??

• Viestiketjun aloittaja "JOPU"
  • Ensimmäinen viesti
UllaBulla
Uskon että voit saada. Tiedän monta pk:ta joissa ihan vakkariks on vaatimuksena lähihoitajan tutkinto. Ja jos sulla on kokemusta päiväkotityöstä niin en näkis estettä. Hakisin paikkaa ja voithan sä käydä aikauiskoulutuksena vuoden sitä lapset ja nuoret-linjaa niin saat ihan oikean pätevyyden :)

näin
Voit saada. Itse olen ollut päiväkodeissa vuosia,ja vakituisena jo 7 vuotta. Suuntautunut mielenterv,kriisiin ja päihdetyöhön.

Multa ei koskaan ole myöskään haastatteluissa kysytty suuntautumista.

Alkuperäinen kirjoittaja näin;30018412:
Voit saada. Itse olen ollut päiväkodeissa vuosia,ja vakituisena jo 7 vuotta. Suuntautunut mielenterv,kriisiin ja päihdetyöhön.

Multa ei koskaan ole myöskään haastatteluissa kysytty suuntautumista.
Eli kannattanee yrittää ap. Meillä ei onnistus. kovasti ovat suuntautumisen perään.

eihän se mahdottomuus ole, mutta vaikea on saada edes sijaisuuksia tällä alueella, jossa mä asun, koska täällä on lähihoitajia, varsinkin lasten ja nuortenpuolelle koulutetuja pilvin pimein. eli riippuu paljon siitäkin miten paljon asuinpaikassasi on lähihoitajia, ja heidän suuntautumisistaan

Miuski harmailee
Ehkä ei suoraan voi saada, mutta varmasti sijaisuuksiin pääsee ja sit kun on cv:ssa näyttöä, että on tehnyt päiväkodissa töitä (ja on muuten lähihoitaja), voi hyvin vakkaripaikan saadakin. Aina kannattaa yrittää!!! Tsemppiä!!

lähihoitaja-
Voit, esim yksityiset voivat palkata kenet tykkäävät.

Jos taas puhutaan esim. virasta, niin et voi sitä saada ilman pätevyyttä paperilla. Lastenhoitajan virkoja muutetaan nykyään urakalla työsuhdesopimuksiksi, jolloin KAI (en ole varma) lain mukaan voidaan palkata myös epäpätevä. Mutta käytännössä meidän kunnassa päiväkotiin vakituiseksi palkattavilta vaaditaan se pätevyys.

lto
[QUOTE="just";30018705]No milläs perusteilla ne jaetaan?[/QUOTE]

Kun olen näitä läheltä seurannut, niin voin sanoa, että varsinkin maalaiskunnissa paikan saa varminten, jos sattuu olemaan sukulaisia kunnan korkeissa viroissa / kunnanvaltuustossa. Siinä ei paljon todistuksia ja pätevyyksiä katsota, jos hakijana on vaikka kunnanvaltuuston puheenjohtajan tytär. Isoissa kaupungeissa meno on toista.

Yhteistyössä