Ei välttämättä, kaikki minun tuntemat joilla jo isoja lapsia, ovat olleet toista mieltä asiasta. Moni muistuttaa, että kun lapset kasvaa niin teilläkin (siis meillä) vaan helpottaa. Riippuu lapsesta, joillakin kasvatuksesta, huonosta/hyvästä pohjatyöstä, minkälainen murrosikä, miten hankala uhmis no listaa voi jatkaa loputtomiin, ei ole mitään totuutta tässäkään ja moni on eri mieltä. Eli ei tässä kukaan mitään absoluuttista viisautta voi ladella. Henk koht olen kuullut asian olevan toistepäin enemmän ja pikkulapsiaikaa aina muistellaan rankempana aikana ja huokaillaan miten ihanaa on kun lapset isoja...Nuorin 5v ja vanhin esiteini ja sanoisin että kasvatustyö sanan varsinaisessa merkityksessä ei ole edes alkanut 4-5-vuotiaana kasvatusongelmat on kuitenkin tosi simppeleitä tossa vaiheessa oli lapsi millainen tahansa. Verrattuna tulevaan
Pikkulapsiajan varmaan tekee vaikeaksi valvominen ja se konkreettinen työ, mitä lasten hoitaminen vaatii...teinien ja esiteinien kanssa oleminen on lasvatuksellisesti taatusti haastavampaa kuin pikku uhmisten. Pikkulapset on kuitenkin siinä sun lähellä, tiedät, missä ne on ja kenen kanssa ja mitä milloinkin tekee. Teinit alkaa irtaantua ja se huoli kun et tiedäkään missä ja kenen kanssa, mitä tekemässä.Ei välttämättä, kaikki minun tuntemat joilla jo isoja lapsia, ovat olleet toista mieltä asiasta. Moni muistuttaa, että kun lapset kasvaa niin teilläkin (siis meillä) vaan helpottaa. Riippuu lapsesta, joillakin kasvatuksesta, huonosta/hyvästä pohjatyöstä, minkälainen murrosikä, miten hankala uhmis no listaa voi jatkaa loputtomiin, ei ole mitään totuutta tässäkään ja moni on eri mieltä. Eli ei tässä kukaan mitään absoluuttista viisautta voi ladella. Henk koht olen kuullut asian olevan toistepäin enemmän ja pikkulapsiaikaa aina muistellaan rankempana aikana ja huokaillaan miten ihanaa on kun lapset isoja...
Ihanaa, valoa tunnelin päässä! Nimim. 3,5v uhmiksen äiti.. Todella toivon, että tämäkin tapaus tasoittuu tuossa 4v tienoilla.Uhman kannalta siinä 3 - 4 välinen aika. Tuntu, että tukka lähtee päästä. Sitten hieman yli 4 v meno rauhoittui.
Oho. Kyllä mä oon pyrkinyt aloittamaan "kasvatustyön" ihan pienestä. Ei se ole erillinen projekti, että kasvatan tässä nyt tänään 30 minuuttia ja huomenna tunnin. Kasvatetaan ja kasvetaan. Minusta se on enemmän esimerkkinä olemista, sitä miten meillä toimitaan ja mitä arvostetaan.Nuorin 5v ja vanhin esiteini ja sanoisin että kasvatustyö sanan varsinaisessa merkityksessä ei ole edes alkanut 4-5-vuotiaana kasvatusongelmat on kuitenkin tosi simppeleitä tossa vaiheessa oli lapsi millainen tahansa. Verrattuna tulevaan