Lupasin kohteliaisuudesta kaverille joksu lapsenvahdiksi

• Viestiketjun aloittaja törppöjen törppö
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja törppöjen törppö;29960274:
Kaikkihan näin tekee :D kyllähän se nyt pitäsi tietää. Noloa se olisi jossakin vauva kutsuilla olla lupautumatta kun kaikki muutkin lupautui, tosin hekin kohteliaisuudesta :D mitä kuullut olen.
Minusta on nolompaa luvata ja sitten kieltäytyä (ilman erityistä syytä). Jos en haluaisi tarjoutua lapsenvahdiksi, pystyisin vaivatta pitämään suuni kiinni, vaikka kaikki muut lupautuisivat.

maa aam
Minulla on kyllä sellainen tapa, että jos jotain sanon niin tarkoitan sitä.

Siksi olenkin vain ehkä neljälle ystävälle aikuisikänäni sanonut, että voin hoitaa heidän lapsiaan. Näistä molempia kummityttöjä olen hoitanut, toista paljonkin ja oikein mielelläni. Kahdelle muulle läheiselle ystävälle olen myös ilmoittautunut muutamissa tilanteissa vapaaehtoiseksi avuksi, vielä kumpikaan ei ole tähän tarttunut mutta valmis olen.

Oletko todella nuori ap? Minusta on todella törppöä lupailla asioita, joita ei aio pitää. Ei meidän ystäväpiirissä ole sellaista tapana. Tosin ei minun ystävistäni taida kenelläkään olla ollut kiire baariin, etenkään niin että jotain etäisempää (?) kaveria pitäisi pienen vauvan hoitajaksi pyytää...

viera.s
Minusta vauvan antaminen hoitoon on suuri kohteliaisuus ja luottamuksenosoitus vauvan vanhemmilta. Olisin oikeastaan kokenut melko tökeröksi, jos joku etäisempi kaveri olisi sanunut minulle, että voi ottaa vauvan hoitoon. No ei voi, antaisin vauvan hoitoon vain harvoille ja valituille, en todellakaan kelle tahansa kaverille, en edes omalle isälleni. Vauva-aikana en yökylään ollenkaan ja muutenkin vaan miehen vanhemmat ja äitini on lasta hoitaneet.

En siis itsekään lupailisi lapsenhoitoapua kenelle tahansa, vaikka lapsia voisinkin hoitaa mielelläni. Minusta kun se ei tosiaan ole mikään kohteliaisuus vaan kuulostaa suoraan sanottuna melko itserakkaalta. Kellään tuttavapiirissäni ei tosin olekaan pulaa lastenhoitajista vaan isovanhemmat ja mahdollisesti vanhempien sisarukset hoitaa sen mikä tarve on, kavereille ei ole tapana lapsia, vauvoista puhumattakaan, laittaa hoitoon.

nmlo
Oikeest kolmen lapsen mamma tai mikä lie olitkaan siellä ketjun jossain välissä.Miksi ihmeessä jonkun pitäisi hoitaa sun lapsia? Päiväkoti on sitä varten jos olet töissä..

Oikeest kolmen lapsen mamma tai mikä lie olitkaan siellä ketjun jossain välissä.Miksi ihmeessä jonkun pitäisi hoitaa sun lapsia? Päiväkoti on sitä varten jos olet töissä..
Toiset nyt saattaa kaivata välillä muutakin hengähdystaukoa arjesta kuin vain työnteko. Eikä siinä ole mitään väärää. Pakolla ei tietysti kenenkään tarvitse hoitaa, mutta moinen tyhjä lupailu tosiaan kääntää vain veistä haavassa siinä vaiheessa kun niitä mahdollisuuksia ei sitten koskaan tulekaan.

"Senni"
Ihmeellisiä vastauksia taas. Omituiselta minusta kuulostaa se, että joku on tunkemassa 4 kk ikäistä vauvaa YÖKSI hoitoon puolivieraalle ihmiselle. Vauvalle äidin kaveri ei ole mikään läheinen tuttu, koska kaveri tuskin on vauvaa hoivannut aiemmin.

Aloittaja voi ihan hyvin sanoa, että tarkoitti hoitoapua vasta sitten, kun lapsi on jo vähän isompi ja tuntee pärjäävänsä tämän kanssa muutaman tunnin (ei koko yötä).

maa aam
[QUOTE="Senni";29961006]Ihmeellisiä vastauksia taas. Omituiselta minusta kuulostaa se, että joku on tunkemassa 4 kk ikäistä vauvaa YÖKSI hoitoon puolivieraalle ihmiselle. Vauvalle äidin kaveri ei ole mikään läheinen tuttu, koska kaveri tuskin on vauvaa hoivannut aiemmin.

Aloittaja voi ihan hyvin sanoa, että tarkoitti hoitoapua vasta sitten, kun lapsi on jo vähän isompi ja tuntee pärjäävänsä tämän kanssa muutaman tunnin (ei koko yötä).[/QUOTE]

Tässä nyt ihmiset ovat ihmetelleet sitä "kohteliaisuudesta hoitoavuksi ilmoittautumista, joka kaverin olisi pitänyt ymmärtää vitsiksi". Sitä tässä on kritisoitu, ja minusta syystä. Millainen ihminen nyt päästää suustaan tyhjänpäiväisiä lupauksia ja sitten naureskelee kaverilleen, kun tämä ei tajunnut että se oli vain tyhjä mainoslause?

vierass
Sanot vaan, ettet tuon ikäistä ota yöksi hoitoon, sen nyt luulisi kenelle vaan normaalijärkiselle äidille menevän perille. Mutta kun olet lupautunut, niin lupaa tulla vahtimaan joskus päivällä tunnin pari.

dgsdgsgddsg
No jos luvatahan niin piretähän. Oletpa selkärangaton liero ystäväksi. Taitaa olla tuo leukojen turhanaikainenlouskutus nykyisin yleistäkin. Itse en lupaile usein enkä paljon mutta kun sen teen niin hoidan homman. Joskus ärsyttää kun keverit varmistelevat monta päivää etukäteen, että olinko ny tosissani tulossa lapsenvahdiksi/muuttoavuksi/siivousavuksi jne. Ovat tottuneet siihen ettei kenenkään sanaan voi enää luottaa. Itse en sellaisia kavereita kauaa kattele!

Yhteistyössä