Minä tarkistan ainakin jos käyn jossain hammaslääkärissä tai muualla.Alkuperäinen kirjoittaja täh;29953928:Kuka tuolta tarkistaa tietoja? Siis ei kai ihan perusasiakkaat? Itse ainakin luotan, että kaikki on ok... ja tuntuis vähän kyttäykseltä tarkistella aina hoitohenkilökunnan tietoja.
Mikä siinä omas iäs on noin hävettävää?Minä en tuolla Terhikissä ole, joten tämä ei liity suoranaisesti minuun.
Ja sen toki ymmärrän, että se syntymävuosi on samannimisten takia, mutta mielestäni se on siltikin melko inhottava asia, että kuka tahansa saa sen syntymävuoden selville noin vain. Kuitenkin kyse on ihmisistä, jotka eivät ole ns. julkisessa ammatissa, tai ainakaan minun mielestäni edes terveydenhoitoalalla ei ole potilaiden oleellista tietää lääkärin tai hoitajan ym. ikää. Ja ainakin mitä sairaaloista olen kuullut, niin tuota JulkiTerhikkiä käytetään lähinnä iän tarkistamiseen. Kun tulee vaikka uusi työntekijä niin mennään katsomaan Terhikistä ikä.
Tai jos tiedetään, että joku (puoli)tuttu on hoitoalalla tai oikeastaan kuka tahansa niin tarkistetaan sitten JulkiTerhikistä ikä.
Itseäni ei häiritsisi se syntymävuoden paljastuminen mikään rikollisen toiminnan vuoksi vaan siksi, että siinä ikään kuin huudellaan ihmisten iät "kaikelle kansalle".
:OMinä tarkistan ainakin jos käyn jossain hammaslääkärissä tai muualla.
Mielestäni se on yksityisasia.Mikä siinä omas iäs on noin hävettävää?
Mitä outoa siinä on? Itse ainakin aion tämän mahdollisuuden käyttää kun se kerran mahdollista on. Ja kun tarkemmin ajattelen niin enemmän siinä on sitä uteliaisuutta sitä ikää kohtaan. Enhän minä toki sillä tiedolla mitään tee, mutta kun kerran mahdollisuus tarjotaan niin miksi en sitä käyttäisi? Samalla toki näkee myös sen koulutuksen, vaikka en pelkääkään, että olisi valelääkäri kyseessä.
Siis esim hammaslääkäriin mennessä haluat tietää minkä ikäinen on hammaslääkärisi?Mitä outoa siinä on? Itse ainakin aion tämän mahdollisuuden käyttää kun se kerran mahdollista on. Ja kun tarkemmin ajattelen niin enemmän siinä on sitä uteliaisuutta sitä ikää kohtaan. Enhän minä toki sillä tiedolla mitään tee, mutta kun kerran mahdollisuus tarjotaan niin miksi en sitä käyttäisi? Samalla toki näkee myös sen koulutuksen, vaikka en pelkääkään, että olisi valelääkäri kyseessä.
Minusta siinä on hieman sama ajatus kuin, ettei naiselta tulisi koskaan kysyä hänen ikäänsä.Olen kohtalaisen yksityisyydestä pitävä ihminen, mutta en sentään NOIN pitävä ettäkö minua häiritsisi se että ikäni olisi kaikkien tiedosssa. En oikein edes saa kiinni siitä ajatuksesta että iän tietäminen voisi häiritä.
Eli toisin sanoen sun mielestä omas iäs on jotaki hävettävää. Ei mun ainakaa tarvitte salata ikääni joten en näe mitää ongelmaa täs.Mielestäni se on yksityisasia.
Onko ikä sitten mielestäsi negatiivinen asia jompaan kumpaan suuntaan?Minusta siinä on hieman sama ajatus kuin, ettei naiselta tulisi koskaan kysyä hänen ikäänsä.
Kyllä, mutta yleensä tarkistan vasta sen käynnin jälkeen. On jotenkin helpompaa mennä jos ei tiedä ikää etukäteen, ettei tee itse mitään ennakkoajatuksia hammaslääkäriä kohtaan. Sitten käynnin jälkeen käyn kyllä tarkistamassa.Siis esim hammaslääkäriin mennessä haluat tietää minkä ikäinen on hammaslääkärisi?
Tuo on yks typerimpiä juttuja mitä voi olla.ettei naiselta tulisi koskaan kysyä hänen ikäänsä.
Eli mielestäsi ikä on yksityisasia, jota sitten itse tirkistelet? Miksi sä teit tän aloituksen? Eikö nämä sun ajatukset ole melkoisessa ristiriidassa.Mitä outoa siinä on? Itse ainakin aion tämän mahdollisuuden käyttää kun se kerran mahdollista on. Ja kun tarkemmin ajattelen niin enemmän siinä on sitä uteliaisuutta sitä ikää kohtaan. Enhän minä toki sillä tiedolla mitään tee, mutta kun kerran mahdollisuus tarjotaan niin miksi en sitä käyttäisi? Samalla toki näkee myös sen koulutuksen, vaikka en pelkääkään, että olisi valelääkäri kyseessä.
Siis mitä hemmettiä sä sillä iällä teet? Ei se sun hoitoon vaikuta mitenkää.Kyllä, mutta yleensä tarkistan vasta sen käynnin jälkeen. On jotenkin helpompaa mennä jos ei tiedä ikää etukäteen, ettei tee itse mitään ennakkoajatuksia hammaslääkäriä kohtaan. Sitten käynnin jälkeen käyn kyllä tarkistamassa.
Mielestäni se ei vain kuulu kaikille.Eli toisin sanoen sun mielestä omas iäs on jotaki hävettävää. Ei mun ainakaa tarvitte salata ikääni joten en näe mitää ongelmaa täs.
:attn:Onko ikä sitten mielestäsi negatiivinen asia jompaan kumpaan suuntaan?
Miten vanha oot Hanna?Siis mitä hemmettiä sä sillä iällä teet? Ei se sun hoitoon vaikuta mitenkää.
En minä osaa tähän vastata. Riippuu siitä mistä asiasta on kyse ja missä yhteydessä ikää tarkastellaan.Onko ikä sitten mielestäsi negatiivinen asia jompaan kumpaan suuntaan?
No se on sun mielipitees. Mun mielestä se on vain numero jota ei oo mitää syytä salata.Mielestäni se ei vain kuulu kaikille.
Eli olet utelias kyylä.Kyllä, itse katson ne iät (ja myös koulutuksen) sieltä Terhikistä jos käyn lääkärissä.
Kyllä, ajatukseni ovat varmasti ristiriidassa, mutta tämä nykyinen järjestelmä mahdollistaa tämän. Mielestäni on mielenkiintoista tarkistaa se ikä ja katsoa osuiko oikeaan. Ei sillä sen suurempaa merkitystä itselleni ole.