A
"akka"
Vieras
Sairaankin ihmisen on jostain rahaa saatava. Mäkin "notkun" sielä työkkärin listoilla vaikka oon työkyvytön, mulla on lääkärintodistus asiasta joten mut on vaan pökätty mappi ö:hön. Ja sielä on monet, monet muutkin samallalailla.
Ja miksi kaikki työkyvyttömät työkkärin listoilla olevat tällä palstalla tuomitaan työtävieroksuviksi? Melkein toivoisin että näille tuomitsijoille sattuis omalle kohdalle, mutta vain melkein koska ei tätä oikeesti toivo kellekkään.
Mä myös notkun työkkärin listoilla vaikka olen tällä hetkellä työkyvytön.Pointti on tässä nyt se että sulla on lääkärintodistus, mulla on lääkärintodistus mutta ap.llä ei sitä ole. Lääkärit ovat siis todenneet hänet työkykyiseksi.Sairas ihminen saa sairaspäivärahaa kelasta, lisäksi toimeentulotukea mikäli tulot jää liian alhaisiksi kuten esimerkiksi minä saan.Sen takia ei tartte työkkärin listoilla roikkua jos kerran kokee itsensä niin sairaaksi ettei kykene töihin.Ap mainitsi myös masennuksen, sen perusteella saa sairaslomaa jos ei selkäkivun vuoksi saa.Masennuksesta saa niin helposti että mun tuntemia ihmisiä on ainakin kymmenkunta jotka ei halua mennä töihin ja joita ei oikeasti vaivaa mikään mutta masennusdiagnoosin avulla ovat onnistuneesti kyenneet luistamaan töihinmenon.Se mua vituttaa yli elämäni sillä mä olen oikeasti sairas ja haluaisin oikeasti mennä töihin mutta kun en siihen tällä hetkellä kykene eikä mua kukaan palkkaa kun saatan kyetä olemaan töissä viikon ja sen jälkeen sairaslomalla.