Mitkä hajut ovat kuvottaneet eniten raskaana ollessasi?

• Viestiketjun aloittaja "Helge"
  • Ensimmäinen viesti
"Helge"
Kertokaahan. :)

Mulla on nyt toinen raskaus melko alussa ja kaikista pahiten pistää yökkimään lapsen purkkruoat. En ymmärrä mikä siinä on, mutta nytkin jo pelkkä ajatus niistä oksettaa.. hyihyi.

Ekassa raskaudessa ainut oksettava haju oli paistetun kananmunan haju.

"vieras."
Ei muu kuin kahvin haju esikoista odottaessa raskausviikoilla 6-8. Oli aivan järkyttävää. Miehen piti keittää itselle kahvit ja kaataa mukiin ja äkkiä sitten huuhdella pannu. En pystynyt keittiössä edes oleen, kun kahvia keitettiin. Aivan järkyttävän hajuista. Muuten olen tosi kova kahvinjuoja ja kun tuo ällötys meni ohi niin aloin kahvia juomaan.

"Jeba"
Esikoista odottaessa ei ollut oikeastaan mitään sellaista, mutta tämä toinen raskaus on ihan toinen juttu. Jauheliha oli semmoinen jota en kestänyt edes nähdä ensimmäiseen 20 viikkoon, haju sai oksun tulemaan ja kaupassa en pystynyt edes koskemaan jauhelihapakettiin kun meinasi laatta lentää.

"Helge"
Mulla oli myös lasten purkkiruoat. Yhdessä vaiheessa en voinut edes mennä lastenruokahyllyvälikköön kaupassa kun pelkästä purkkien näkemisestä tuli huono olo.
Ja mä olin varma, että oon ainut! Kiva tietää, että on joku muukin. :) Joo mäkään en mielelläni käy niitä ruokia ostamassa. Jos vaan on mies kaupassa mukana niin pyydän sitä aina hakemaan purkit. :)

"Maj"
Mulle teki pahaa voimakkaat hajuvedet. Olin kerran pienessä teatterissa, josta minun oli pakko lähteä kesken pois. Tuntui ihan siltä kuin naiset olisivat hölvänneet itsensä joillain myskeillä.

IhQ
Tupakka oli kaikkein pahin, jossain vaiheessa myös kahvi. Yksi majoneesi tms. oli mitä ennen raskautta söin (oli siis lähes aina purkki tuota jääkaapissa) mutta raskaana ollessa en voinu sietää ko.ainetta. Ihan hirveä olo tuli kun ees näin kaupassa sen purkin. Piti koko osasto kiertää kaukaa :D

"hei"
Mulla kans tää toinen raskaus pahempi hajujen suhteen. Esikoisen kakkapyllyä pestessä oon oksentanut useamman kerran, eli kakanhaju. Myös astianpesukoneen haju (vaikkei siellä pitäisi minkään haista) oli jossain vaiheessa paha, en pystynyt avaamaan astianpesukonetta:D

yäk
Pahiten inhotti nyt toisessa raskaudessa taaperon kakkavaipat (ylläri) ja lasten purkkiruuat! Se koostumus ja haju oli jotain niin kamalaa että siirryttiin esikoisen kanssa jo normi ruokiin kun en noita purkkiruokia voinut syöttää.

"..."
No musta suurinpiirtein kaikki haisi epämiellyttävälle...tai ärsytti että koko ajan joku haisi! Jopa vessapaperi. Mulla teroittui hajuaisti ihan äärimmilleen ja mies oli mun kanssa ihan helisemässä :D

"xxx"
Mä melkein laiton kotivessan remonttiin vuotavien tiivisteiden vuoksi. Koin että siellä haisi aina vaan virtsalle, vaikka olin pessyt vessan jalustoineen kloriitilla neljään kertaan parin tunnin sisään. Haju oli toki muuallakin - mutta niitä paikkoja oletin vaan automaattisesti likaisiiksi.

Jossain vaiheessa tajusin, että oman hajuaistin täytyi olla herkistynyt, kun muut eivät sitä kusen lemua haistaneet.

Toinen minkä suhteen yllätyin oli millä tarkkuudella haistoin esim. perunapussista pilaantuneen perunan (joka oli siis vain hiukan pehmennyt) jne.

Lisäki jotkut pesuaineet alkoivat tuntua aivan käsittämättömän voimakkaasti hajustetuilta.

Yhteistyössä