Pakko myöntää että olen pettynyt tuettuun lomaan..

• Viestiketjun aloittaja "Äitix3"
  • Ensimmäinen viesti
Taattua palstaa. Jos ihminen saa jotain tukea jostain johonkin, ei saa omistaa mitään, ei olla lapsia, lemmikkejä, autoa, puhelinta, tietokonetta, jos tilaa lehtiä on itse perkeleestä. Mitä se on teiltä pois? Miettikää millaisessa tilanteessa noiden saajat saattavat olla?
Ei ole multa pois, mulla on varaa maksaa omat lomat ihan kokonaan. Me saadaan just semmoiset lomat kun halutaan.

Omistaa saa mutta jos pitää sekä hevosta että koiraa niin on turha valittaa että joku maksaa 50 euroa lisää. Ihan tosissaan, vähän suhteellisuudentajua. Meillä ei ole koiraa hevosesta puhumattakaan, mutta sen verran mäkin tiedän että niiden pito on ihan jumalattoman kallista. Jos meillä olisi niin tiukkaa että talous kaatuu viiteenkymmeneen euroon niin todennäköisesti meillä ei olisi varaa myöskään hevoseen...

saa valittaa tottakai
Ei ole multa pois, mulla on varaa maksaa omat lomat ihan kokonaan. Me saadaan just semmoiset lomat kun halutaan.

Omistaa saa mutta jos pitää sekä hevosta että koiraa niin on turha valittaa että joku maksaa 50 euroa lisää. Ihan tosissaan, vähän suhteellisuudentajua. Meillä ei ole koiraa hevosesta puhumattakaan, mutta sen verran mäkin tiedän että niiden pito on ihan jumalattoman kallista. Jos meillä olisi niin tiukkaa että talous kaatuu viiteenkymmeneen euroon niin todennäköisesti meillä ei olisi varaa myöskään hevoseen...
Niin sitä jos omistaa koiran ja hevosen ja sitten lapsi sairastuu niin niistä luopuminen vielä siihen sumaan voi olla todella kova isku. Kaikki ei ole niin mustavalkoista. Eläimiä ei suotta kutsuta terapeuteiksi.

Olet oikeassa että suhteellisuutta saa käyttää, mutta eikö noiden ohjelmien sijaan voisi keksiä jotain ihan oikeaakin ohjelmaa. Ei se nyt ainakaan ihan mahdotonta ole.

Vierasmiess
[QUOTE="aapee";29929069]Mun mielestä jotain voi vaatiakin, ei voi ajatella niin että ´ilmaisella´lomalla pitää tyytyä siihen mitä saa.

Meidän perheelle kova summa,220 e+50 e VÄHINTÄÄN. Jos ei osallistuta maksullisiin juttuihin.

Me haimme lomaa lasten takia, niin että saavat virikkeitä ja touhuamista. Ihan sama olenko tiskaamatta ja siivoamatta itse, lomalle lähdetään lasten takia. ja luulen että tuossa ohjelmassa ei meidän 4 veelle ole juuri mtn.[/QUOTE]

Niin, että viikon reissu täysihoidolla on kallis jos se maksaa 220€?

äetee
Miksi kukaan reklamoisi ENNEN lomaa?
Tuohon eläinkeslusteluun sen verran, että kuulostaa uskomattomalta, että on varaa pitää hevosta, muttei ole varaa laitaa 50 euroa risteilyyn. En sano, että köyhän pitäs luopua eläimistä, mutta tokihan se summa on jostain pois, ihan kuten tällaisessa keskituloisessa perheessäkin.

no onhan se hirveetä, että pitää itsekin viihtiä tehdä jotain viihtymisensä eteen. ja jos koiran saa mukaan 50, niin se on halpa. koirahoitola ottaa siitä moninkerroin tuon hinnan. risteilylly ja maatiloille ei oo pakko mennä, jos ei halua maksaa. ja lapset kyllä tykkää lillua siellä vedessä päivät pitkät, minäkin jaksaisin. sieltä varmaan löytyy polkupyöriä lastenistumineen, niillä on kiva polkasta tutustumaan paikallisiin maisemiin, eväät saa mukaan hotellilta, ainakin me saatiin, niin voi retkeilyn merkeissä nauttia niistä luonnosta. jos itse maksaisitten kaiken, niin tuolla rahalla mitä loma teille maksaa, ette juuri mitään sais

"jaahas"
Ei kukaan tosiaan reklamoi ennen reissua... Katsokaa nyt hyvänen aika se loma ensin ja reklamoikaa sitten, jos on tarpeen. Eli älä nyt pety ennakkoon. Voihan se olla iloinenkin yllätys.

"Minttu"
Toivotan ap.lle hyvää lomaa. Itse joskus, kun olin kahden lapsen yksinhuoltaja ja kävin töissäkin ihan kokopäiväisesti pienellä palkalla, harkitsin tuetun loman hakemista. Laskin, että minulla EI olisi ollut varaa edes siihen!! Ei ollut autoa, eli olisin joutunut maksamaan matkat lomapaikkakunnalle ja vielä omavastuun päälle. Palkkani ei yksinkertaisesti riittänyt edes siihen, vaikka en edes tupakoi, enkä käytä alkoholia. Elämiseen vain meni niin paljon rahaa; vuokra pääkaupunkiseudulla, matkakortti kuukaudeksi, ruoat ja lasten harrastusmenot. En saanut myöskään elatusapua, koska lapset joka toisen viikon isällään, en myöskään asumistukea, koska palkkani oli kuulemma liian iso vuokraan nähden (ja me sentään asuttiin 46 neliön asunnossa kolmistaan, eli ei mikään luksus). Ap.lle sanon, että olkaa onnellisia, että teillä on edes varaa lähteä sinne.

"..."
Pakko kommentoida tohon jalkapalloon yms. ohjelmaan. Me asutaan kaupungissa, eikä omisteta mökkiä. Meillä lapset olisivat ihan innoissaan jo siitä, et pääsisivät johonki "maalle", eikä tarttis olla koko lomaa kaupungissa. Jos olisi vielä se ohjattu futis, niin se riittäisi hyvin.

Joku kirjoitti, että niitä voi tehdä omalla pihalla. Kaikki ei voi, joten se on toisille suurikin juttu joku mölkyn tms. pelaaminen.

Mekin ollaan tuolla lomalla ;) lomaohjelma ei oo vielä tullu, mutta aivan varmasti ollaan tyytyväisiä, vaikkei mitään järjestettyä oliskaan. Tosin meidän lapset on vielä pieniä, vanhin reilu 3v. eikä kummosia kaipaakaan..

"Jallu"
[QUOTE="Minttu";29929231] Ei ollut autoa, eli olisin joutunut maksamaan matkat lomapaikkakunnalle ja vielä omavastuun päälle.
[/QUOTE]

Nekö ei joudu maksamaan matkoja lomapaikkakunnalle keillä on auto?

"mie"
No vähän vertailua: hiihtolomaviikolla 4 pv laskettelukeskuksessa maksaa keveästi tonnin pelkkä majoitus, siihen hissiliput koko perheelle satoja euroja + ruuat ja matkat. Eli melkein ilmainen on tuollainen tuettu loma. Tuollainen summahan menee kun käy muutaman kerran kaupassa.

[QUOTE="mie";29929457]No vähän vertailua: hiihtolomaviikolla 4 pv laskettelukeskuksessa maksaa keveästi tonnin pelkkä majoitus, siihen hissiliput koko perheelle satoja euroja + ruuat ja matkat. Eli melkein ilmainen on tuollainen tuettu loma. Tuollainen summahan menee kun käy muutaman kerran kaupassa.[/QUOTE]tuo 220 euroo menee laskettelukeskuksessa jo päivässä, vaikka ei majoittuisikaan mihinkään.

[QUOTE="aapee";29929069]Mun mielestä jotain voi vaatiakin, ei voi ajatella niin että ´ilmaisella´lomalla pitää tyytyä siihen mitä saa.

Meidän perheelle kova summa,220 e+50 e VÄHINTÄÄN. Jos ei osallistuta maksullisiin juttuihin.

Me haimme lomaa lasten takia, niin että saavat virikkeitä ja touhuamista. Ihan sama olenko tiskaamatta ja siivoamatta itse, lomalle lähdetään lasten takia. ja luulen että tuossa ohjelmassa ei meidän 4 veelle ole juuri mtn.[/QUOTE]

Jätä koira kotiin,ni tippuu 50e.

Me oltiin Päiväkummussa ja lomamme oli niin ihana, ettei tosikaan. Nautimme ihan joka sekunnista ja muistelemme lomaalle edelleen suurella lämmöllä <3

Siellä oli ihan kivasti ohjelmaa, mutta tottahan toki osa niistä oli sellaista, jonka kohderyhmää emme aivan täysin olleet. Ne jätimme välistä. Mutta monessa olimme myös mukana. Lisäksi puuhastelimme omatoimisesti jos vaikka ja mitä. Kävimme mm. soutelemassa, pelaamassa minigolffia, tutustumassa Fiskarssiin (ja sen suklaapuotiin), iltasella teimme lasten kanssa koruja, kävimme lasten kanssa leikkipaikassa (sisälä ja ulkona), käyskentelimme luonnossa ja kävime uittamassa koiria.

Me todella LOMAILIMME...ei ollut kiire minnekään, hyvä ruoka jälkiruokineen tuotiin nokaneteen (no nyt ehkä vähän liioittelin, sillä kyllä se piti buffetista itse noutaa) terassille, jossa söimme auringon lämmöstä nauttien. Oi joi. Kyllä siinä oli ihana loma <3 Kun lomaa oli kulunut 5 päivää, teki jo mielikin taas palata kotiin ja arkeen. Levänneenä, akkuja ladanneena :)

"vieraana#"
Olen ollut perheeni kanssa parikin kertaa tuetulla lomalla. Kesäisin monet lomat ovat juuri paikoissa, joissa voi majoittua mökkiin tai rivitalohuoneistoon. Varmaankin on ajateltu, että useamman lapsen kanssa on mukavampi olla isommassa tilassa ja lasten kanssa on hyvä olla mahdollisuus laittaa ilta- ja välipalaa omassa huoneistossa, eikä aikuistenkaan tarvitse joka kahvikupillistaan ostaa kahvilahinnalla :). Pienessä hotellihuoneessa kolmen tai neljän lapsen kanssa voi tulla aika tiivis tunnelma.

Lomahan on nimenomaan PERHEloma, jos oikein ymmärsin. Ei ole tarkoituskaan järjestää lomaa vanhemmille lapsistaan tai erityislasten kuntoutusta tms. Sellaisia lomia järjestetään kyllä myös esim. erityislasten perheille potilasjärjestöjen ja kelan tukemana. Perheloman tarkoituksena on tarjota perheelle, jolla ei muuten olisi mahdollisuutta lomailla, mahdollisuus viettää aikaa yhdessä luonnonläheisessä paikassa yhdessä touhuten puoli- tai täyshoidolla erittäin edulliseen hintaan.

Olisi mukava tietää, mitä (ilmaista) ohjelmaa aloittaja lomaltaan oikein odotti. ....

"vieraana"
Härmän kuntokeskuksessa on erittäin hyvä ja monipuolinen ruoka, lähiseudulla tunnettu ja vetää ruokailijoita paljon etenkin juhlapyhinä. Kylpylä on sellainen "kuntokylpylä", joten vesi on viileämpää kuin vesipuistoissa yms. eikä ole muistaakseni isoja liukumäkiä tms. Ainakin ennen on alakerrassa ollut askartelupaja, jossa voi tehdä monipuolisia kädentöitä (kankaanpainantaa, helmitöitä , rautalankajuttuja yms.). Ihan vieressä on Anssinjussin areena, jossa on liikuntamahdollisuuksia laidasta laitaan ja tietty Power Park on ihan kivenheiton päässä :). Ihan siisti ja mukava paikka mielestäni.

viiiieeras
Meillä on yksi lapsista kehitysvammainen, tosi vaikeasti hoidettava.Emme ole voineetmennäns.sopeutumisvalmennukseen hänen kanssaan, joten siitä syystä(?) saatiin kerran tuettu loma minulle ja kahdelle terveelle lapselle. Saimme uida ja pääsimme valmiiseen pöytään.Ihan huippua! Olimme minä ja lapset 4 ja 10v tosi kiitollisia eikä olisi tullut mieleenkään valittaa tuetusta lomasta!!

Yhteistyössä